Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille, että et osallistu taloyhtiökokoukseen tai lähde hallituksen jäseneksi?

Vierailija
23.03.2025 |

Siellä tehdään päätöksiä jotka vaikuttavat sinunkin asuntosi arvoon. Jos ne ovat huonoja, saat syyttää vain itseäsi. Miksi et ole mukana?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja 5 vuotta. Nyt tulee stoppi. En todellakaan ala sylkykupiksi asioissa, joista minulla ei ole mitään tietoa. Kyllä kokouksessa taas ruikutetaan että "jatka vielä, olet hoitanut hommasi hyvin". Mutta seuraavana päivänä taas haukutaan ettei meillä ole sitä ja sitä ja B2:n rouva ja C9 mies, molemmat perheellisiä, ähräävät taas kuivaushuoneessa, ovi oli lukossa sisältäpäin.

Mä en jaksa tätä pazkaa.Kuinka pahansuopia, ilkeitä ja vahingoniloisia ihmiset ovat toisilleen. Ikäänkuin toisen epäonni olisi oman elämän kohokohta. Odottakoonpa, kokouksessa hyväksytän korjaussuunnitelmat ja siellä on tulossa kattoremppa, putkiremppa ja roskakatoksen uusinta ja laajennus. Sitten tapellaan autopaikoista.

Olkoon, en välitä. enää ensi viikko, sitten pääsevät uudet henkilöt ihmettelemään ihmismielen kierouksia. (suurin osa asukkaista +65v.).

Vierailija
2/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänä keväänä osallistua, kun hankittiin vihdoin omistusasunto. Olen töissä isännöintiyrityksessä, joten saa nähdä pääsenkö heti hallituksenjäseneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokoomuslainen tai persu. Enkä politiikassa.

Vierailija
4/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu 7 vuotta takana taloyhtiön hallituksessa, joista 4 PJ:nä. Tänä keväänä loppuu ja nykyhallituksen porukalla sovittu, että on kaikesta valittavien eläkeläisten vuoro miehittää hallitus. Tai sitten nostetaan vastikkeita 50% ja otetaan ulkopuolisia palkattuja hallitukseen.

Vierailija
5/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää välttää stressiä. Talouhtiön hallitus on vahingonkorvausvastuussa virheistään. Ei sovi mulle. Olen tyytyväinen hallituksiimme. 

Vierailija
6/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki halukkaat ei hallitukseen pääse, eli vaikka haluaisikin niin hallituksen jäsenet ei omasta paikastaan vapaaehtoisesti luovu. Suurin osa osakkaista ei halua muutoksia koska homma pyörii näinkin. Siksi.

Vierailija
7/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki halukkaat ei hallitukseen pääse, eli vaikka haluaisikin niin hallituksen jäsenet ei omasta paikastaan vapaaehtoisesti luovu. Suurin osa osakkaista ei halua muutoksia koska homma pyörii näinkin. Siksi.

Suurimmassa osassa rivitalo- ja erillistaloyhtiöitä hallitukseen ei ole tunkua. On jopa vaikeuksia saada hallitus kokoon yhtiökokouksessa. Kaikki halukkaat pääsevät.

Vierailija
8/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hallituspaikastavoi pitää kiinni? Ehdottamalla itseään ja hallitsemalla osake-enemmistöä?

Vierailija
9/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla.

Vierailija
10/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on jo kokoomus ja persu hallituksessa. Ei sinne uusia oteta.

Vierailija
11/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen sairaudet ja niiden myötä raskas elämäntilanne. Olin vuosia taloyhtiön hallituksessa, mutta terveyssyistä pakko laittaa oma ja perheen pärjääminen etusijalle.

Vierailija
12/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiökokouksessa ne valitaan joka vuosi uudestaan.

Vierailija
13/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syysi valehdella, etten olisi osallistunut?

Vierailija
14/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä esitä tyhmää, persu. Jopa sinä erotat valtion ja taloyhtiön.

Vierailija
15/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmassa osassa rivitalo- ja erillistaloyhtiöitä hallitukseen ei ole tunkua. On jopa vaikeuksia saada hallitus kokoon yhtiökokouksessa. Kaikki halukkaat pääsevät.

Mahdollista tämäkin, itse olen asunut taloyhtiöissä joissa hallitukseen on enemmän tulijoita kuin paikkoja. 

Vierailija
16/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ymmärrystä vastuusta, ei kannata lähteä, koska hallituksen jäsenyys ei ole mitään muuta kuin vastuunkantoa päätöksistä, kaiken muun saa ostettua muiden rahoilla tai teetätettyä vapaaehtoisilla, ja toisekseen hallituksen tehtävänä harvemmin on ratkoa ihmisten välisiä riitoja, mutta silti siihen sorrutaan ja sitten ollaan suossa. 

Vierailija
17/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritähän paviaani hankkia elämä.

Vierailija
18/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritähän paviaani hankkia elämä.

Heitä h*mo voltti.

Vierailija
19/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa liikaa töitä. Olen julkisen puolen toimitusjohtaja ja lisäksi työn puolesta kuudessa hallituksessa. En jaksa enää vapaalla lähteä kinastelemaan. 

Vierailija
20/69 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman taloni hallituksessa, en kaipaa muita päätöksen tekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän