Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen Saara joutui sarjakiusaajan uhriksi työpaikallaan

Vierailija
23.03.2025 |

Tamperelainen Saara joutui sarjakiusaajan uhriksi työpaikallaan ja lopulta irtisanoutui: Häntä pidettiin hyvänä tyyppinä

https://duunitori.fi/tyoelama/olisinpa-osannut-pyytaa-apua-tyopaikkakiu…

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin jutussa todetaan, heti alussa: Suomi on kiusaajien maa.

Jopa armeija on onnistunut kitkemään simputusta paremmin kuin työ- ja kouluelämä tätä kiusaamista. Jotain tarttis tehdä!

Vierailija
22/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa kävi niin, että kiusattu lähti ja kiusaaja jäi. Se tavallinen tarina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on tahallaan hankalia, esim huomauttelevat kaikesta, syyllistävät asioista joiden antavat tahallaan tapahtua huonosti vaikka voisivat hoitaa asian itsekin, samalla kun ovat tekemässä sitä. Yleensä ovat muutenkin omahyväisesti ja ärsyttäviä persoonia ja selkäänpuukottajia.

Heh kuin yksi yhteen kuvaus  ex "työkaverista". Terveisiä vaan Einoselle Raumalle. Toivottavasti kärsit vielä. 

Vierailija
24/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on aina väärin ja se on myös kova syytös jos sanoo, että tuo henkilö kiusaa. Siinä on esimies, hr-päällikkö, liiton pääluottamusmies selvittämässä asiaa. Joskus kiusaamista voi olla puhuminen tai puhumattomuus eipä sitä koskaan tiedä. 

Vierailija
25/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut savustettiin ulos seurakuntatyöpaikasta, koska esimieheni kiusasi minua, eikä tukenut työssäni. Kun kantelin asiasta hiippakuntaan (kun ei puhe esimiehelle päin auttanut) , hänet siirrettiin vuodeksi muualle (oli kiusannut muitakin). Ei auttanut, vaan jatkoi myyräntyötä mustamaalaamalla minua luottamushenkilöille. Hain uuden työpaikan ja läksiäisiksi mut maksettiin hiljaiseksi. Nyt työtäni (tai siis joka oli mun työpaikka) hoitaa epäpätevä paikkakuntalainen (tietenkin paikkakuntalainen, kun on kyse pikkupaikkakunnasta ja sairaasta kylähengestä).

Nyt tämä esimies on kovaa vauhtia dementoitumassa, mutta koska paikkakunnalla niin arvostetaan kirkkoherraa, katsovat hänen mokailujaan läpi sormien. Oon kartalla, koska tunnen henkilön työyhteisöstä. Toivon kaikkea pahaa kiusaajilleni ja pa*kan puhujille. Rukoilen Jumalan kostoa kaikille näille henkilöille, ja olen jo saanutkin sitä nähdä. Kiitos Jumalalle. 

Vierailija
26/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen kuluerä sekä työnantajalle että Suomen taloudelle yleisesti tuollaiset työpaikkakiusaajat. Sitä voi seuraavan kerran jokainen miettiä veroja maksellessaan.

Ihmettelen tätä kyllä kovasti, että aika usein työpaikoilla on se pitkään työssä ollut tekijä, joka on työpaikalla ihan tunnetusti sekä huono työntekijä että vielä kiusaajakin. Että miten ihmeessä yrityksillä on vara pitää tuollaisia tyyppejä listoillaan vuosikymmen toisensa perään, mutta koska tarvtiaan 2-4 tekijää tekemään tän huonon kiusaajan työt, niin toivotaan että joku edes pärjäisi sen tyrannin kanssa. Tosi paljon näkee ja kuulee, että vuoden sisällä saattaa työpari/kollega tällaisen tyrannin seurassa vaihtua jopa lähes kymmenen kertaa ja silti työnantaja ennemmin pitää tuon tyrannin!

Vierailija
27/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on joutunut ilkeyden kohteeksi todellista kiusaamista vääriä syytöksiä päin naamaa kuin selän takana. Hyi. Ja uskontolahkot . Siten ne myös hoitaa työn riippuen uskonnosta. 

Vierailija
28/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut savustettiin ulos seurakuntatyöpaikasta, koska esimieheni kiusasi minua, eikä tukenut työssäni. Kun kantelin asiasta hiippakuntaan (kun ei puhe esimiehelle päin auttanut) , hänet siirrettiin vuodeksi muualle (oli kiusannut muitakin). Ei auttanut, vaan jatkoi myyräntyötä mustamaalaamalla minua luottamushenkilöille. Hain uuden työpaikan ja läksiäisiksi mut maksettiin hiljaiseksi. Nyt työtäni (tai siis joka oli mun työpaikka) hoitaa epäpätevä paikkakuntalainen (tietenkin paikkakuntalainen, kun on kyse pikkupaikkakunnasta ja sairaasta kylähengestä).

Nyt tämä esimies on kovaa vauhtia dementoitumassa, mutta koska paikkakunnalla niin arvostetaan kirkkoherraa, katsovat hänen mokailujaan läpi sormien. Oon kartalla, koska tunnen henkilön työyhteisöstä. Toivon kaikkea pahaa kiusaajilleni ja pa*kan puhujille. Rukoilen Jumalan kostoa kaikille näille henkilöille, ja olen jo saanutkin sitä nähdä. Kiitos Jumalalle. 

Kiusaaminen ei lopu vaikenemalla, voimia

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tyopaikkakiusaaminen-seurakunna…

Vierailija
29/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä lisäyksenä: koska "Suomen Siion" on niin pieni ja papit on kavereita keskenään, on ex esimieheni takuulla puhunut narsistina minusta p*skaa kaikille jotka ovat viitsineet kuunnella, ja näin torpedoinut saada mahdollisuuksiani saada vastaava työpaikka tässä maakunnassa. Joten kiitos vaan kyseiselle henkilölle. Toivottavasti Jumala kostaa... Tosin laitan luottamukseni Jumalaan ja uskon hänen johdatukseensa kaikesta huolimatta. 

Vierailija
30/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä esimies on kovaa vauhtia dementoitumassa, mutta koska paikkakunnalla niin arvostetaan kirkkoherraa, katsovat hänen mokailujaan läpi sormien. Oon kartalla, koska tunnen henkilön työyhteisöstä. Toivon kaikkea pahaa kiusaajilleni ja pa*kan puhujille. Rukoilen Jumalan kostoa kaikille näille henkilöille, ja olen jo saanutki

Kannattaa olla jämäkämpi, luottaa itseensä ja omaan päätöksenkykyyn

Vierailija
31/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä esimies on kovaa vauhtia dementoitumassa, mutta koska paikkakunnalla niin arvostetaan kirkkoherraa, katsovat hänen mokailujaan läpi sormien. Oon kartalla, koska tunnen henkilön työyhteisöstä. Toivon kaikkea pahaa kiusaajilleni ja pa*kan puhujille. Rukoilen Jumalan kostoa kaikille näille henkilöille, ja olen jo saanutki

Ja vielä lisäyksenä: olen kuullut että tämä epäpätevä nykyään myös kärsii samoista asioista, mistä minä kärsin tässä työpaikassa... Hah haa.. Tavallaan hyvä että on paikkakuntalainen ja erään kyläkeisarin sukulainen, niin saavat paikkakuntalaistekin nähdä että eivät ne mun aikaiset jutut olleen mistään tuulesta temmattuja, vaan todellisia ongelmia.. 

Vierailija
32/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiusata. On sellaisia kavereita. Mieluummin käräjillä kuin hullun kiusattavana.

Vierailija
33/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kiusattu uskalla puolustautua tai tehdä asialle mitään edes sanallisesti ,ettei muutkin käänny häntä vastaan.

Vierailija
34/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kiusattu uskalla puolustautua tai tehdä asialle mitään edes sanallisesti ,ettei muutkin käänny häntä vastaan.

Tämä on se ongelmallinen tilanne. Se puolustautuminen pahentaa tilannetta, jos ei ole muita puolustajia... jos yksi muita vastaan.

Vierailija
35/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen.

Vierailija
36/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en halua työhön, jossa ollaan paljon tekemisissä muiden kanssa. Liian monimutkaista ihmisten kanssa työskentely.

Vierailija
37/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en halua työhön, jossa ollaan paljon tekemisissä muiden kanssa. Liian monimutkaista ihmisten kanssa työskentely.

Kaikkihan halutaan tehdä töitä ihmisten kanssa. Ei niitä töitä muuten voikaan tehdä. Ne pelisäännöt työpaikalla pitää sopia heti alkuvaiheessa eikä 6-12kk jälkeen. Perehdytysaikaan pitää sisältyä myös "sosiaalinen puoli" eli jää riittävästi aikaa myös työasioiden hoitamisen lisäksi kevyempään jutusteluun. Tämä lisää luottamusta ihmisten välillä, että oppii tuntemaan ihmisiä

Vierailija
38/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajista pitäisi tehdä huoli ilmoitus, joka johtaa pakkohoitoon!

Kyllä ja ihan kaikista kiusaajista oli sitten kyse kiusaamisesta joka tapahtuu ihan missä tahansa, myös netissä. Normaalit ihmiset eivät kiusaa ja kyttää toisia ihmisiä. Jotain on aidosti vialla, jos ihminen ei kestä täysin asiallisesti ilmaistuja eriäviä mielipiteitä, kokee tarvetta leikkiä yleispoliisia palstalla tai missä tahansa tai yrittää vaientaa vääryyksistä kertojan. Kaikkein hulluinta on sellainen, että joku kertoo toiselle jonkun tehneen jotain tai olevan jonkinlainen ja tuo toinen ryhtyy sitten kiusaamaan tätä itselleen aidosti tuntematonta ihmistä. Mitään varmoja todisteita ja tietoa ei ole eikä ihminen vaikuta toisen elämään millään lailla, mutta kiusata ja kytätä pitää vain koska tuo ihminen on ehkä sanonut joskus jossain, ettei pidä jostain asiasta tai kertonut itseensä kohdistuneestä vääryydestä...Siis täysiä nutcasejahan tuollaiset jo on.

Vierailija
39/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se ongelmallinen tilanne. Se puolustautuminen pahentaa tilannetta, jos ei ole muita puolustajia... jos yksi muita vastaan.

Meillä on myös muita vahvempi uhrien syyllistämisen kulttuuri. Se on itseasiassa Suomessa edelleen vallitseva olotila ja yksi iso syy siihen, miksi me dominoimme kiusaamis-, väkivalta- ymv. tilastoissa verrokkimaihin nähden. 

Vierailija
40/42 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös muita vahvempi uhrien syyllistämisen kulttuuri. Se on itseasiassa Suomessa edelleen vallitseva olotila ja yksi iso syy siihen, miksi me dominoimme kiusaamis-, väkivalta- ymv. tilastoissa verrokkimaihin nähden. 

Tähän ei voikaan antaa eriävää mielipidettä kokemuksella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi