Voiko saada potkut, jos kieltäytyy vakaumuksensa vuoksi joistakin työtehtävistä?
Jos työelämässä tulee vastaan työtehtäviä, jotka on vakaumuksen vastaisia ja näistä kieltäytyy, niin voiko saada potkut tai ainakin kirjallisen varoituksen? Monessa työssä voi tulla yhtäkkiä vastaan työtehtävä, joka on vakaumuksen vastainen.
Itse ainakin työnantajana potkisin heti pois, jos on koeaika. Ei työtehtävistä voi kieltäytyä sen vuoksi,että sinulla on jokin uskonnollinen vakaumus.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menisi sellaiseen työpaikkaan, jossa joutuu toimimaan vastoin vakaumustaan?
No, onhan niitä kaikenlaisia masokisteja, tyhmän sairaita ihmisiä. Nauttii, kun työ on henkisesti raskasta.
Terveydenhuoltoalalla tulee lähes väistämättä eteen tilanteita,jotka ovat henkisesti raskaita, sairautta, kipua, kuolemaa. Ihan hyvä, ettet sinä ole hakeutunut alalle, jos koet, että työn on oltava henkisesti helppoa,
Missä kohtaa kirjoitin, että mielestäni työn on oltava henkisesti helppoa? Niin. Hei nyt ihan oikeasti. Ota ensin luetun ymmärtäminen haltuun ja tule vasta sen jälkeen viisastelemaan.
Maksavana asiakkaana minua ei kiinnosta kenenkään vakaumukset kun ostan 1 tai 2 saunajuomaa korkeintaan kerran viikossa, mutta voin myös olla pitkiäkin aikoja juomatta pisaraakaan alkoholia (= joidenkin mielestä väärinkäyttöä sekin).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtökohtana on pidettävä sitä, että kouluttaudutaan ja hakeudutaan vain niihin työtehtäviin, joita voidaan hoitaa.
Tämän varmistamiseksi lisää ammatinvalinnanohjausta kouluihin ja täsmällistä kerrontaa vielä elämästä tietämättömille nuorille, millaista työala ja maailma ympärillä tulee olemaan. Pois vaaleanpunaiset lasit silmiltä.
Maailma ei muutu paremmaksi sillä, että työelämässä aletaan sortteerata ja kieltäytyä työtehtävistä, jos on kyseiselle alalle päädytty.
Jos juuri abortit ovat tässä keskustelussa se kuuma peruna, niin asiaan pitää puuttua toisin. Lainsäädännöllä, äänestämällä. Pudottamalla sterilointi-ikä nykyisestä 30:sta muun Euroopan tasolle, edes 25:een, jopa 20:een. Miksi tätä ei saada aikaan, sekin vähentäisi abortteja tuntuvasti. Ok, jotkut voivat myöhemmin katua, mutta abortithan se suurin ongelma oli, vai mitä? Sanon ääneen myös sen mitä "ei saisi", eli ett
N atsi.
Olisi kovin kiva ajatella, että taustalla on aina ah niin kovia elämäntapahtumia. Mutta kun minä oikeasti olen nähnyt ne paperit ja keskustellut niiden naisten kanssa, ja arvioni mukaan noin 15% menee tuohon toivottuun kategoriaan, loput syistä on aivan muita.
Ja jos on sairaus tai lääkitys, mille raskaus on riski, let me tell you: meillä on lukuisia ehkäisykeinoja, joiden teho oikein käytettynä on lähes 100%, miksei niitä käytetty?
älä ala selittämään tätä ilmiötä sellaiseksi, mitä se ei ole. Aina tulee niitä hyvin harvoja tapauksia, hyvin harvoja, joissa ehkäisy tosiaan pettää, mutta ne ovat pisara aborttien meressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menisi sellaiseen työpaikkaan, jossa joutuu toimimaan vastoin vakaumustaan?
No, onhan niitä kaikenlaisia masokisteja, tyhmän sairaita ihmisiä. Nauttii, kun työ on henkisesti raskasta.
Terveydenhuoltoalalla tulee lähes väistämättä eteen tilanteita,jotka ovat henkisesti raskaita, sairautta, kipua, kuolemaa. Ihan hyvä, ettet sinä ole hakeutunut alalle, jos koet, että työn on oltava henkisesti helppoa,
Missä kohtaa kirjoitin, että mielestäni työn on oltava henkisesti helppoa? Niin. Hei nyt ihan oikeasti. Ota ensin luetun ymmärtäminen haltuun ja tule vasta sen jälkeen viisastelemaan.
Sanoit, että henkisesti raskaan työn valitseva on masokisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä, vaikka ajatuksellisesti vastaan abortteja olenkin, että ne tehtäisiin sitten kuitenkin hengareilla kotikylppäreissä taikka heittäydyttäisiin portaikosta mahalleen. Maailmasta ei tule täydellistä ikinä.
Tätä tuskin kukaan haluaa, mutta itse olen ollut muutaman kerran mukana aborttissa ja voin sanoa, että kun ne sikiön riekaleet imettiin säiliöön, tuntui ihan hirveältä. Ja kun kyse ei ole useinkaan mistään muusta kuin huolimattomasta tai puuttuvasta ehkäisystä, ei siellä kuulkaa useinkaan ole taustalla mitään muuta kuin laiskuus, välinpitämttömyys ja mukavuudenhalu, minkä elävät seuraukset siellä kaavitaan roskiin. Saisitte kaikki kieltäytymisestä syyllistävät käydä kertaalleen katsomassa ko toimenpiteen. Itse en enää aio enää ikinä sitä tehdä.
Älä valehtele.
leikkaussaliolosuhteissa tehtävässä abortissa sikiön jäänteet imetään säiliöön kaavinnan jälkeen. Miten muuten ajattelet, että ainessaadaan kohdusta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut kerran e-pillereitä koska lääkärin uskonto kieltää ehkäisyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä, vaikka ajatuksellisesti vastaan abortteja olenkin, että ne tehtäisiin sitten kuitenkin hengareilla kotikylppäreissä taikka heittäydyttäisiin portaikosta mahalleen. Maailmasta ei tule täydellistä ikinä.
Tätä tuskin kukaan haluaa, mutta itse olen ollut muutaman kerran mukana aborttissa ja voin sanoa, että kun ne sikiön riekaleet imettiin säiliöön, tuntui ihan hirveältä. Ja kun kyse ei ole useinkaan mistään muusta kuin huolimattomasta tai puuttuvasta ehkäisystä, ei siellä kuulkaa useinkaan ole taustalla mitään muuta kuin laiskuus, välinpitämttömyys ja mukavuudenhalu, minkä elävät seuraukset siellä kaavitaan roskiin. Saisitte kaikki kieltäytymisestä syyllistävät käydä kertaalleen katsomassa ko toimenpiteen. Itse en enää aio enää
Jos abortit rajattaisiin niihin tapauksiin, joissa raskaus on saanut alkunsa rikoksesta, se vaarantaa äidin terveyden tai lapsi syntyisi vaikeasti vammaisena, kuinka paljon arvelisit aborttien vähenevän? Mun veikkaus että niitä jäis ehkä kymmenesosa nykyisestä. Harvassa on ne, jotka eivät näitä tapauksia suostuisi hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin olis pitänyt ohjata sut ilman muuta toiselle lääkärille, tuo on virhe
Tottakai saa potkut jos on hakenut työtä jota ei aioi tehdä vakaumuksensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin olis pitänyt ohjata sut ilman muuta toiselle lääkärille, tuo on virhe
Se oli terveyskeskuksen ainoa lääkäri. Onneksi terveydenhoitaja pystyi ne antamaan.
Vierailija kirjoitti:
No mikä muka olisi sellainen työtehtävä? Ap keksii juttuja omasta päästään.
No esimerkiksi lääkäri saattaa kieltäytyä tekemästä aborttia.
Huolimatta siitä, mikä abortoinnin syy on.
Jos lääkäri näkee että työlustaan hänelle on merkitty abortin teko leikkaussalissa, hän voi mennä esimiehensä luo, ja kieltäytyä tuon telmisestä.
Tällöin on kysymys valaumuksesta.
Jos työhön kuuluu sellaisia tehtäviä, joita joku ei voi vakaumuksensa takia hoitaa, niin kyseisen henkilön ei kyllä pitäisi jatkaa kyseisessä työssä. En tiedä, voiko potkuja antaa, mutta pitäisihän se nyt jo itsekin ymmärtää erota.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa potkut jos on hakenut työtä jota ei aioi tehdä vakaumuksensa vuoksi.
Aika usein on kyse siitä, että kieltäytyy 0.01% työtehtäviä. Ei työstä, kuten yrität tässä huonolla menestyksellä väittää.
mitäpä tuota lottoat, että jos (kun) eutanasia hyväksytään Suomessa, saako valita osallistuuko sen toteuttamiseen vaiko ei? Ihan takuulla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtökohtana on pidettävä sitä, että kouluttaudutaan ja hakeudutaan vain niihin työtehtäviin, joita voidaan hoitaa.
Tämän varmistamiseksi lisää ammatinvalinnanohjausta kouluihin ja täsmällistä kerrontaa vielä elämästä tietämättömille nuorille, millaista työala ja maailma ympärillä tulee olemaan. Pois vaaleanpunaiset lasit silmiltä.
Maailma ei muutu paremmaksi sillä, että työelämässä aletaan sortteerata ja kieltäytyä työtehtävistä, jos on kyseiselle alalle päädytty.
Jos juuri abortit ovat tässä keskustelussa se kuuma peruna, niin asiaan pitää puuttua toisin. Lainsäädännöllä, äänestämällä. Pudottamalla sterilointi-ikä nykyisestä 30:sta muun Euroopan tasolle, edes 25:een, jopa 20:een. Miksi tätä ei saada aikaan, sekin vähentäisi abortteja tuntuvasti. Ok, jotkut voivat myöhemmin katua, mutta abortithan se suurin ongelma oli, vai mitä
Kuule, ei se noin suoraviivaista ole.On ammatteja, joissa tietyty henklöt voivat toimia erittäin hyvin, ammattitaitoisesti, mutta heillä on silti oma tietty vakaumuksensa tiettyihin asiohin.
Näitä ammatteja on mm. Lääkäri, pappi, asianajaja, muutamia mainitakseni.
Tällöin työtehtävän hoitaa joku muu, saman alan ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juuri abortit ovat tässä keskustelussa se kuuma peruna, niin asiaan pitää puuttua toisin. Lainsäädännöllä, äänestämällä. Pudottamalla sterilointi-ikä nykyisestä 30:sta muun Euroopan tasolle, edes 25:een, jopa 20:een. Miksi tätä ei saada aikaan, sekin vähentäisi abortteja tuntuvasti. Ok, jotkut voivat myöhemmin katu
Totta.
Eräs pappi ei halunnut siunata hautaan, kirkosta eronnutta vainajaa.
Saimme tilalle toisen papin.
Toisaalta, kaikilla on oikeus vakaumukseensa.
Henkilöä ei saa syrjiä työpaikalla, hänen vakaumuksensa tähden.
Onko yleensä sopivaa tai järkevää vahvasti uskonnollisen henkilön hakeutua esim. terveydenhoitoalalle, siellä törmää lähes päivittäin näihin ongelmiin. Jos kaikki sairaudet on ennalta "määrätty" ja Jumalalta, miten niihin voi puuttua.
Täysin asennevammaista varsinkin asiakaspalvelutyössä ruveta työntekijänä keulimaan minäminäminän vakaumuksia.
Pääse yli siitä, että sinäsinäsinä et ole se suurin ja kaunein uniikkilumihiutaletähtönen, joka sanelee kaikille (elin)ehdot.