Kamalan vaikea saada kesätöitä tänä vuonna
Joka paikasta tulee ei kiitosta. Monet sellaiset paikat jotka ovat aiemmin hakeneet kesätyöntekijöitä eivät ole nyt ilmoittaneet ollenkaan.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa on nyt toinen vuosi kun ei kesätyöntekijöitä oteta. Vakituiset tekee työt.
Mahtaa olla firma kohta konkurssissa, jos vakituiset selviävät loma-aikaankin.
Siivousfirman kohteita menee sulkuun kesällä kuten koulut ja päiväkodit. Tehdään vain perussiivoukset joita niitäkin tehdään vähemmän.
juu, tuli just vastaus yhdestä paikasta, yli 180 haki, 4 otettiin.
Meillä haettiin kesätuuraajat jo tammikuussa. Yksi viime kesän tuuraaja jäi ilman paikkaa, kun otti yhteyttä vasta nyt maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä haettiin kesätuuraajat jo tammikuussa. Yksi viime kesän tuuraaja jäi ilman paikkaa, kun otti yhteyttä vasta nyt maaliskuussa.
Olen hakenut hakuaikoina, jotka melkein kaikissa olivat tammi-helmikuussa. Suurimmasta osasta on tullut jo hylkäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa on nyt toinen vuosi kun ei kesätyöntekijöitä oteta. Vakituiset tekee työt.
Jos kesällä on hiljaisempaa ja ei ihan parin työntekijän firma, niin kyllä sitä voi vuorotella.
Meillä n.70 haalari jätkää, varsinaisesti ei ole kesätyö tekijöitä ollut 18v aikana mitä itse siellä ollut. Työharjoittelijoita joiden on "pakko" ollut päästä. Muutama insinööri opiskelija ollut palkallisena, mutta ei niistä kahta lukuunottamatta ole varsinaisesti hyötyä ollut.
Suomessa on valtava työpaikkapula, kaupan kassallekin oli yli 9000 hakijaa yhteen paikkaan. Missä ne Orpon lupaamat leikkauksilla ilmestyvät työpaikat nyt on? Vieläkö halutaan hakea työvoimaa ulkomailta
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hyvä tekijä kun ette soittanut hänelle ekana?
Nyt alkaa korkeakouluista valmistua porukkaa, joka ei ole koskaan ollut missään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Haitko sairaalaan siivoamaan? Aina tuntuu olevan liian vähän hakijoita. Tai vanhusten palvelutaloihin.
Sairaalaan siivoamaan ei pääse ilman koulutusta. Kouluttamaton voi aiheuttaa ison vahingon. Vanhusten palvelutaloiihin nuoret pääsevät vapaaehtoisiksi ulkoiluttajiksi, mutta siitä ei makseta palkkaa. Kannattaa kysyä piian paikkoja kansanedustajilta ja eduskuntaan ja ministeriöihin siivoamaan. Töihin niihin vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla aloilla työnmäärä ei ole sama koko vuotta, vaan on hiljaisempia ja kiireisempiä aikoja. Eikä sesonki kaikilla aloilla osu kesään
Vierailija kirjoitti:
Palkkasin joskus nuoren miehen kesätöihin. Se oli kaks päivää töissä ja sit katosi johonkin eikä vastannut enää puhelimeen kun yritin soittaa että töissä pitäisi käydä. Päätin sitte etten palkkaa alle 25 vuotiaita enää töihin.
Työmaalla on nyt tehty työlista mitä pitää tehdä. Ihan perusasioita - vie KAIKKI roskat, pyyhi pöydät, lakaise lattia (moppaa jos tarve). llmeisesti jollakin ei silmät pelaa.
No voi olla Kamalalla hankala saada kesätöitä tai ylipäätään mitään töitä. Tuskin ketään kiinnostaa valehtelijaa ja korruptoitunutta lakimiestä palkata.
Minun aikuinen lapseni on tehnyt kesätöitä 15-vuotiaasta saakka. Nyt on tulossa ensimmäinen kesä, jolloin hän ei ole töissä. Hän on viettänyt kesälomaa viimeksi 14-vuotiaana. Korkeakoulut eivät järjestä kesällä etäopintoja eli ainakaan opintopisteitä ei saa kovinkaan paljoa suoritettua.
Aika taitaa mennä sitten loppurutistuksen aineiston lukemiseen ja läpikäymiseen. Kyllä hän voi yhden kesän elää tuloillani ja tulee varmaan auttamaan minua välillä kun laitan matkalippurahat hänelle. Hänen ylpeydelleem tämä on kova kolaus.
Samaa olen kuullut. Ellei ole jo ollut jossain töissä ja saanut suhteita luotua, on vaikea saada mitään töitä. Vaikka hakija on kielitaitoinen, useassa kesätyössä (ennen opiskelupaikkakunnalle muuttoa) ollut korkeakouluopiskelija. Hygieniapassi on, ajokortti on, voimaa olisi fyysiseenkin työhön, kokemusta yötöistä ja asiakaspalvelusta. Mutta ei, erityisesti isommissa yliopistokaupungeissa on niin ankara kilpailu. Vaihtoehdot ovat nostaa lainaa ja suorittaa opintoja tai muuttaa kesäksi takaisin vanhempien luo.
Itse aion ihan tarkoituksella lomailla kesä-elokuun. En todellakaan tuhlaa kesää missään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa korkeakouluista valmistua porukkaa, joka ei ole koskaan ollut missään töissä.
Nyt valmistuvat päätyvät suoraan kortistoon koska työnantajat palkkaavat vain sellaisia jotka ovat töissä tai joilla on ainakin työkokemusta. Meno on samanlaista kuin 1990-luvun laman aikaan. Aika moni ei ikinä työllistynyt alalleen kun nousukauden aikana valmistui jo uusia maistereita ja diplomi-insinöörejä joilla oli työkokemusta.
Oma lapsi on saanut kesätyön paikasta jonne täytyy mennä omalla autolla (julkinen ei kulje). Sinne oli selvästi vähemmän hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion ihan tarkoituksella lomailla kesä-elokuun. En todellakaan tuhlaa kesää missään töissä.
Kannattaa muistaa että elokuulta ei tänä vuonna enää saa asumistukea jos ei tee kesäopintoja.
Jos kesällä on hiljaisempaa ja ei ihan parin työntekijän firma, niin kyllä sitä voi vuorotella.