Eronneiden vertaistukiketju
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ero sattuu aina
Ero oli helpotus. Sitä ennen sattui monta vuotta, kun oli liian huono suhde.
Millainen oli tämä huono suhde? Mikä siitä teki huonon?
Olen tuo vastaaja 5.
Exän käytös oli kylmää ja itsekästä. Ei halunnut viettää aikaa kanssani. Kylmästi kieltäytyi kaikesta yhteisestä tekemisestä. Lopulta ei lähtenyt mukaan edes kauppaan. Ei puhunut, ei siis kertonut mitään asioita. Jotain kuulin ihan muualta ja oli noloja hetkiä, kun en tiennyt oman puolison asioita. Näistäkin yritin sanoa exälle niin totesi vain ettei ollut syytä puhua niistä mitään. Taloudellista hyväksikäyttöä eli homma ajautui siihen, että hyvittelin miestä maksamalla kaikki laskut. Mies ei laskuista piitannut. Itselle osti kaikkea ja viimeisen avioliittovuoden aikana osti vaikka mitä harrastusjuttuja. Minun rahat meni laskuihin. Itkin usein, kun olin yksin. Kenellekään en voinut puhua. Herätys tuli, kun vanhin lapseni kysyi "miksi ette eroa".
Surkeita esityksiä ja suhteita.
Itsekritiikki kuitenkin puuttuu, kuten (palstan) eronneilla usein.
Vierailija kirjoitti:
Itsekritiikki. Mitä tarkoitat sillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tätä jäin itsekin miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ero sattuu aina
Ero oli helpotus. Sitä ennen sattui monta vuotta, kun oli liian huono suhde.
Millainen oli tämä huono suhde? Mikä siitä teki huonon?
Olen tuo vastaaja 5.
Exän käytös oli kylmää ja itsekästä. Ei halunnut viettää aikaa kanssani. Kylmästi kieltäytyi kaikesta yhteisestä tekemisestä. Lopulta ei lähtenyt mukaan edes kauppaan. Ei puhunut, ei siis kertonut mitään asioita. Jotain kuulin ihan muualta ja oli noloja hetkiä, kun en tiennyt oman puolison asioita. Näistäkin yritin sanoa exälle niin totesi vain ettei ollut syytä puhua niistä mitään. Taloudellista hyväksikäyttöä eli homma ajautui siihen, että hyvittelin miestä maksamalla kaikki laskut. Mies ei laskuista piitannut. Itselle osti kai
Todella inhottavaa. :( Meillä asiat oli niin, että mies ei halunnut minua mukaan hänen illanviettoihin tms, mutta jos minulla olisi ollut juhlia niin hänen olisi pitänyt päästä mukaan. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli muitakin naisia. Halusi vahtia minua, koska itse teki kiellettyjä asioita. Tuota taloudellista väkivaltaa / hyväksikäyttöä oli myös meillä. Minulla oli paljon käteistä, josta mies tiesi. Käytti kuin omiaan, makseli taksimatkojansa ym niistä. Olimme muuttaneet yhteen ja siitä jo kuukauden päästä mies petti minua. Olisi pitänyt pistää jo silloin peli poikki, enkä ymmärrä vieläkään kuinka hän sai minut jäämään. Tämän tapahtuneen jälkeen olimme yhdessä vielä melkein 2 vuotta, ihan hullua.
Miten pääsitte yli jos itse jätitte? Tunsitko myöhemmin katuvasi?
Vierailija kirjoitti:
Moni katuu. Siellä itse itselleen rakentamiensa kulissien takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun, vain sitä, että en eronnut aiemmin vaan jäin jopa vaaralliseen suhteeseen. Se häpeän määrä mitä olen kantanut sen suhteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun, vain sitä, että en eronnut aiemmin vaan jäin jopa vaaralliseen suhteeseen. Se häpeän määrä mitä olen kantanut sen suhteen vuoksi.
Miksi et vain lähtenyt? Kannattaisi katsoa peiliin. Riitaa tarvitaan aina kaksi. Vai olitko ehdoton ja mustavalkoinen sekä kontrolloiva naarasnalkutin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain lähtenyt? Kannattaisi katsoa peiliin. Riitaa tarvitaan aina kaksi. Vai olitko ehdoton ja mustavalkoinen sekä kontrolloiva naarasnalkutin?
Koska toinen sai aina puhuttua minut ympäri. Todellisuudessa mikään ei muuttunut.
Oli vain pakko lähteä suhteesta, koska suhde oli sairas. Jos en lähtenyt miehen kanssa kauppaan, hän uhkaili, että en saa ruokaa jos en lähde mukaan. Henkistä väkivaltaa oli runsaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekritiikki on siis täysin vieras konsepti?
No, epäonnistuneen parisuhteen kohdalla se tarkoittaa epäonnistumisen syiden rehellistä pohdintaa, myös oman toiminnan osalta.
Ei riitä, että "exä on narsisti-sika".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekritiikki on siis täysin vieras konsepti?
No, epäonnistuneen parisuhteen kohdalla se tarkoittaa epäonnistumisen syiden rehellistä pohdintaa, myös oman toiminnan osalta.
Ei riitä, että "exä on narsisti-sika".
Ei ole vieras asia, mutta en vain voi tietää mitä tein huonosti tai väärin. Viimeiset vuodet tein kyllä kaikkeni, jotta suhde paranisi. Toki olisin voinut erota aiemmin, mutta katsoin vielä voiko asiat muuttua. Ei muuttuneet. En tiedä miten minun olisi pitänyt muuttua.
Jätetyksi. Aivan yllättäen. Erosta 5 vuotta. Vieläkin aivan rikki. Jäin yksinhuoltajaksi.
Tuntuu edelleen, 10 vuoden jälkeen todella pahalta. Ymmärsin myöhemmin, että olen elänyt todella huonossa suhteessa, joka on miltei heti sisältänyt väkivaltaa. Olen miettinyt, että miten olen sulkenut silmäni siltä kaikelta. Ainahan ex sanoi , että "se oli vahinko" tms... Ne kaikki yöllä raivoamiset ym. Hän saattoi alkaa keskellä yötä huutamaan ja halusi keskustella asioista YÖLLÄ. Kun minun olisi pitänyt nukkua. Joskus olin valvonut monta tuntia ja menin töihin klo 7 aivan väsyneenä. Lopulta koti oli aivan kuin vankila. Olin kadottanut itseni. Onneksi lähdin. Mutta se piti tehdä hyvin varoen. Eikä ero ollut lopulta siltikään helppo. Tottakai hän lupasi muuttua. Kun en halunnut jatkaa, alkoi vielä vaikeudet ja kiusanteko
Liian moni jää huonoon suhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Jätin. Pitkään jatkunut puolison mustasukkaisuus. Ei muuttunut, lupasi kyllä
Miksi pihtasit ja flirttailit muille?
Itse jätin. Ennen sitä kyllä tulin jätetyksi, mutta palasimme yhteen. Se oli virhe