Mitä ymmärrystä matkustelu tuo elämästä?
Kun moni kehuskelee miten on maailmaa matkannut ja viisastunut niin voisiko joku ranskalaisin viivoin tiivistää nää älynväläykset?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelemalla voi konkreettisesti nähdä, millaista jossain paikassa on, ei tarvitse luottaa vain kuvauksiin. On ihmisiä, joilla on tapana luonnehtia erilaisia paikkoja, kansoja ja kulttuureita, vaikka heillä ei olisi lainkaan kokemusta kyseisestä paikasta. Tämän lisäksi vieraaseen kulttuuriin tutustuminen voi tuoda vaihtoehtoisia näkökulmia omaan elämäntapaan.
Ei nykyään tarvitse matkustaa, voi vain katsoa YouTube-videoita. Youtubessa on vaikka kuinka paljon videoita eri paikoista joissa ihmiset kävelee ympäri vaikka jossain Pariisissa, mikä muuten on täynnä somaleita nykyään, joten sinne ei muutenkaan kannata matkustaa.
Se, mitä joku Youtubessa julkaisee, on ihan sama juttu: jonkun toisen valinta. Kun menee itse katsomaan, ei tarvitse miettiä, mitä jätettiin kuvan ulkopuolelle.
Saa maistella uusia ruokia, ihastella kauniita, eksoottisia maisemia, lillua turkoosissa valtameressä, jonka vesi on kuin linnunmaitoa, pääsee irti arjesta. Itse en lomaile ensisijaisesti oppimistarkoituksessa. Kaupunkilomilla enemmän tulee koluttua museoita ym., mutta nautin enemmän leppoisista lomista.
Vierailija kirjoitti:
Noooo, tutustuu eri maiden porsasjuhliin, ja että mitä viinaa siellä myydään. Jos on aamulla tsarppina niin ehtii bussiretkelle, jossa kuljettajamme on tänään Jose. Jose vie meidät maistelemaan liköörejä ystävänsä tislaamolle.
Muistakaa jättää Joselle pikku tippi siihen kojelaudalle.
Ranskalaisin viivoin!
Ainakin uutta näkökulmaa saa moniin asioihin. Itse olen konkreettisesti oivaltanut ettei ole mitään yhtä oikeaa tapaa elää elämää. En katso tulevaisuuteen pelokkaana vaan kirkkain silmin😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisin viivoin!
Jos on muutama lause, niin ihan sama, onko lauseina tai ranskalaisin viivoin. Älä kitise.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Noooo, tutustuu eri maiden porsasjuhliin, ja että mitä viinaa siellä myydään. Jos on aamulla tsarppina niin ehtii bussiretkelle, jossa kuljettajamme on tänään Jose. Jose vie meidät maistelemaan liköörejä ystävänsä tislaamolle.
Muistakaa jättää Joselle pikku tippi siihen kojelaudalle.
Tuoko se on matkustelun vastustajien syy ilmaston lisäksi? Aivan kuin kaikki kävisivät vain pakettimatkoilla, makaisivat kännissä uima-altaalla ja paikalliseen kulttuuriin rajoittuisi todellakin vain matkatoimiston suomalaisille järjestettäviin porsasjuhlille? Ai kauheaa... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelemalla voi konkreettisesti nähdä, millaista jossain paikassa on, ei tarvitse luottaa vain kuvauksiin. On ihmisiä, joilla on tapana luonnehtia erilaisia paikkoja, kansoja ja kulttuureita, vaikka heillä ei olisi lainkaan kokemusta kyseisestä paikasta. Tämän lisäksi vieraaseen kulttuuriin tutustuminen voi tuoda vaihtoehtoisia näkökulmia omaan elämäntapaan.
Ranskalaisin viivoin!
Sä voit itse tehdä tuosta esityksen ranskalaisin viivoin.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Ei matkustamisesta ole mitään hyötyä enää nykyään koska kaikki Euroopan maat on pilattu monikulttuurilla, joten kaikki maat on samanlaisia.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Saa maistella uusia ruokia, ihastella kauniita, eksoottisia maisemia, lillua turkoosissa valtameressä, jonka vesi on kuin linnunmaitoa, pääsee irti arjesta. Itse en lomaile ensisijaisesti oppimistarkoituksessa. Kaupunkilomilla enemmän tulee koluttua museoita ym., mutta nautin enemmän leppoisista lomista.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin uutta näkökulmaa saa moniin asioihin. Itse olen konkreettisesti oivaltanut ettei ole mitään yhtä oikeaa tapaa elää elämää. En katso tulevaisuuteen pelokkaana vaan kirkkain silmin😘
Ranskalaisin viivoin!
- toi
- ranskalaisin
- viivoin
- vitsi
- on
- tosi
- hauska!
Heh, hyvä kysymys. Väittäisin ettei monenkaan tarvitse reissailla kyetäkseen saamaan uusia näkökulmia omaan elämäänsä tai kyetäkseen vaikka kyseenalaistamaan oman kulttuurinsa normeja. Onhan se mielenkiintoista nähdä erilaista meininkiä mutta en koe että tämä olisi muokannut minua ihmisenä juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisin viivoin!
Työnnä se ranskalainen viiva p3rc33c33si poikittain.
Se luo perspektiiviä (ei läheskään kaikille matkustaville). Perspektiivi auttaa arvostamaan asioita, joita täällä on, mutta siellä toisaalla ei. Joita moni pitää vaan itsestäänselvyyksinä, eikä kiinnitä niihin huomiota saatikka arvostusta. Perspektiivi auttaa huomaamaan asioita, jotka ei ole niin hyviä/arvostettavia, joiden vastaisesti niistä ajatellaan. Siis edesauttaa kriittistä ajattelua siitä, mitä täällä on, mutta jonka tasosta/hyvyydestä on annettu ja sisäistetty väärä mielikuva ja käsitys.
Matkustelu luo aistimuistoja. Ne on kestäviä ja mieleen palautettavissa vaivattomammin.
Itse en ole matkustellut moneen vuoteen nyt. Valitettavasti.
-kanarialla on liikaa turisteja, on käytävä itse katsomassa, en usko lehtien juttuja
-thaikuissa pikku tytöt myy pimperoaan rikkaille länkkärisedille, en usko tuollaisia huhupuheita...
-eiffelintorni on pariisissa, en usko matkailuoppaiden kuvia katsomalla
-venetsiassa haisee paskaviemäri, en usko tv-ohjelmien sisältöjä tuolta osin
Ihminen, joka kommentoi tässä ketjussa "ranskalaisin viivoin" jokaiseen kommenttiin, kiihottuu seksuaalisesti ulosteesta.
Oon kuullut väitteen, että Venetsia haisisi viemäriltä. Olin siellä elokuussa 2001, silloin ainakaan ei haissut.
-oppi siitä, että Suomessa on asiat oikeasti hyvin ja tämä on maailman paras paikka elää
- matkustelu on kokonaisvaltainen elämys, ei vaan näe, vaan myös kuulee, haistaa, tuntee ja maistaa asioita. YouTubesta ei selviä miltä sademetsässä tuoksuu.
-oma sosiaalinen taito kehittyy kun yrittää kommunikoida ihmisten kanssa ilman yhteistä kieltä
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse matkustaa eikä tarvitse edes lukea tai katsoa kuvia/videoita. Normaali ihminen pystyy mielensä sisällä päättelemään, että muualla
- kenties syödään samaa ruokaa kuin täällä, tai sitten ei syödä
- pukeudutaan tai sitten ei pukeuduta kuten täällä
- uskotaan samoihin asioihin tai sitten ei uskota
jne.
Ei matkustamisesta ole mitään hyötyä enää nykyään koska kaikki Euroopan maat on pilattu monikulttuurilla, joten kaikki maat on samanlaisia.