Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuo 50v, kun alkaa lääkitys

Vierailija
22.03.2025 |

Täytin juuri 50v, ei mitään sairauksia, elämäntavat ok. Terveystarkastuksessa verenpaineet koholla, siihen aloitettiin lääkitys. Mieheni kävi myöhemmin lääkärissä. Verenpaine koholla, samoin sokerit. Molempiin lääkitys. Onko tämä, joku iän tuoma kiusaus, vaikka elät suht terveellisesti, ei näiltä voi välttyä?

Kommentit (22)

1/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole käynyt lääkärissä 😁

Vierailija
2/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei määrätty statiineja kummallekin kolestroliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mitrautranut kolesterolia joten en tiiä. Verenpaine lääkkeet määrättiin mutta en niitä hakenut.

Vierailija
4/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 60, eikä ole mitään lääkitystä. Vielä.

Vierailija
5/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 60 eikä mitään lääkitystä, paitsi nukahtamislääkettä joudun melko usein ottamaan. 

Vierailija
6/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä ja elintavoista kiinni. Olen 52, verenpaine ja kolesteroli alhaiset, kaikki rasva-arvot myös hyvät. Mutta syön kasvispainotteisesti, liikun ja olen hoikka.

Vierailija
7/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 50v mitään tarkoita

Vierailija
8/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit saa ruotuun liikunnalla ja ruokavaliolla. Itselle tuli ensimmäinen lääkitystä vaativa eli autoimmuunisairaus 69 v. täytettyäni.

Vierailija
9/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin beetainterferoni kun olin 25 v. Samalla tuli kasa muita lääkityksiä.

50-vuotiaana ei tullut mitään uusia lääkityksiä.

Vierailija
10/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä mitrautranut kolesterolia joten en tiiä. Verenpaine lääkkeet määrättiin mutta en niitä hakenut.

Tyhmä olet, jos et verenpainelääkettä ota vaikka olisi tarve. Se on ihan hiton halpa ja helppo tapa pienentää sydänkohtauksen riskiä. Ilman lääkettä, korkean verenpaineen kanssa kasvatat sydänkohtauksen todennäköisyyttä merkittävästi

Vierailija
11/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä olet, jos et verenpainelääkettä ota vaikka olisi tarve. Se on ihan hiton halpa ja helppo tapa pienentää sydänkohtauksen riskiä. Ilman lääkettä, korkean verenpaineen kanssa kasvatat sydänkohtauksen todennäköisyyttä merkittävästi

Ehkä hän haluaa kokea jotain vähän dramaattisempaa kuin pelkän korkean verenpaineen.

Vierailija
12/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen kohta 55v. ja ei ole lääkitystä. Verenpaine on hyvä, ei ole yhtään koholla.

Vierailija
13/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine on iso riski kuolla. Täytyy olla tyhmä jos ei niitä käytä. Köyhäkin ne pystyy ostamaan.

Vierailija
14/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän rouvan, joka 86 ja syö vain d vitamiinin päivittäin lääkkeenä.  Itse olen 64 ja syön d ja b vitamiinit. Mutta tilanne voi muuttua vaikka ensi viikolla, kuka tietää.

Vierailija
15/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dosettia ei vielä tarvitse, mut kolesterolia pitää hillitä lääkityksellä. 

Vierailija
16/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi juuri samoin. Verenpaine ja diabeteslääkitys tuli 50-vuotiaana.

Vierailija
17/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistön käyttöikä on rajallinen.

Aikansa kestää, sitten hapertuu ja lakkaa olemasta.

Vierailija
18/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse liikun päivittäin, normaalipainoinen ja syön pääasiassa kotiruokaa, viiniä nautin kohtuudella. Kun ikää on tullut, näkyy se juuri verenpaineissa. Otan mielummin tuon yhden pillerin päivittäin ja elän normaalisti. En edes tietäisi, tuota kohonnutta verenpainetta, ilman työterveystarkastusta, josta jouduin seurantaan ja siitä lääkitys.

Vierailija
19/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni näistä lääkkeitä syövistä on hoikka ja liikkuu säännöllisesti? Ei se kalenterista ole kiinni, milloin lääkkeitä aletaan tarvita. Mutta peiliin katsominen on vaikeaa.

Vierailija
20/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine on iso riski kuolla. Täytyy olla tyhmä jos ei niitä käytä. Köyhäkin ne pystyy ostamaan.

Kyllä, hain juuri Candesartan 100 kpl, hinta vähän yli 5 euroa, eli halpahan tuo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan