Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhteessa puhumista pidetään jotenkin erityisen tärkeänä?

Vierailija
21.03.2025 |

Itse olen sitä mieltä, että parisuhteessa puhumista tärkeämpää on kosketus. Että jos ei enää kosketa toiseen, mikä parisuhde sellainen on, vaikka puhuttaisiin syvällisiä ja keskusteltaisiin ongelmista yötä päivää? Mielestäni se on aivan sama, puhutaanko vain säästä ja arkisista asioista, mutta läheisyyttä, pusuja, haleja ja seksiä pitää olla. Se pitää kipinän parisuhteessa yllä. Ei se asioiden ja tunteiden vatvominen. 

Mielipiteitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen ei ikinä ratkaise yhtään mitään kun kaikki kuitenkin tietää miten asiat oikeesti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden siis pitää kumota toisensa?

Sulla ei liene elämässä liiemmin ongelmia ole ollut jos ei ole tarvinnut puhua.

Vierailija
4/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan mitään random-ihmistä suostuisi koskettamaan. Läheisyys syntyy siitä, että jaetaan elämää, ja aidosti pidetään toisesta ja rakastetaan toisiamme. Ihmistä, joka on henkisesti lähellä, haluaa olla myös fyysisesti lähellä. 

Vierailija
5/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen ja kuunteleminen  on ainut tapa saavuttaa yhteisymmärrys toisen ihmisen kanssa. Kieli on ainut tiedonsiirtoväline ihmisaivojen välillä. Ihmusyyden käyttöliittymä.

Oletko oikeasti noin helvetin yksinkertainen, ap? Että kuvittelet koskettelemalla selviytyväsi kotitöiden organisoinnista ym?

Vierailija
6/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua voi ystävienkin kanssa. Niiden kanssa sitten vatvotaan ja pohditaan. Hyvä kommunikaatio on tietenkin plussaa parisuhteessa, mutta ei mikään autuaaksi tekevä asia. Aika monelle on tärkeää tuntea tulevansa kuulluksi ja nähdyksi parisuhteessaan, mutta sen voi tehdä myös muuten kuin keskustelemalla. 

Vierailija
7/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me näin 30 vuoden jälkeen jakseta enää kauheasti kosketella, mutta yhä riittää puhuttavaa ihan loputtomasti. Ei sen ole pakko olla negatiivista puhetta. 

Vierailija
8/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuminen ja kuunteleminen  on ainut tapa saavuttaa yhteisymmärrys toisen ihmisen kanssa. Kieli on ainut tiedonsiirtoväline ihmisaivojen välillä. Ihmusyyden käyttöliittymä.

Oletko oikeasti noin helvetin yksinkertainen, ap? Että kuvittelet koskettelemalla selviytyväsi kotitöiden organisoinnista ym?

No onpa helvetin hieno suhde kun vaan "organisoidaan kotitöitä", läheisyyttä on sitten kerran sadassa vuodessa, kunhan mies on ensin siivonnut ja pessyt pyykit.

Vierailija
9/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhua voi ystävienkin kanssa. Niiden kanssa sitten vatvotaan ja pohditaan. Hyvä kommunikaatio on tietenkin plussaa parisuhteessa, mutta ei mikään autuaaksi tekevä asia. Aika monelle on tärkeää tuntea tulevansa kuulluksi ja nähdyksi parisuhteessaan, mutta sen voi tehdä myös muuten kuin keskustelemalla. 

Kestävässä parisuhteessa puoliso on paras ystävä. En pysty oikeasti näkemään toimivaa parisuhdetta oikeiden ihmisten välillä, missä ei puhuta. 

Vierailija
10/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa helvetin hieno suhde kun vaan "organisoidaan kotitöitä", läheisyyttä on sitten kerran sadassa vuodessa, kunhan mies on ensin siivonnut ja pessyt pyykit.

Miksi kukaan haluaisi koskettaa ihmisiä, joka ei kykene huolehtimaan edes elämän perusasioista?

Eiköhän tuo kotityöt ollut vain esimerkki siitä, että puhe on välttämätöntä. Läheisyyttä luova puhe on sitten erikseen. Se, missä vitsaillaan yhdessä, jaetaan ilot ja surut ja päivitellään maailman menoa. 

Vierailija
11/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta ehkä ongelmiin voi joskus auttaa sen loputtoman puhumisen sijasta se, että koskettaa toista enemmän?

Vierailija
12/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se kivempi itse chillailla ja odotella läheisyyttä siihen asti, että vaimo on hoitanut ne pyykit. 

Vierailija
13/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat panosuhteen, et parisuhdetta

Vierailija
14/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta ehkä ongelmiin voi joskus auttaa sen loputtoman puhumisen sijasta se, että koskettaa toista enemmän?

Miksi kukaan haluaisi koskettaa toista ihmistä, jos ei koe yhteenkuuluvuutta. Jos toinen ei halua puhua kanssani, miten sellaista ihmistä pystyisi koskettamaankaan?

Vierailija
15/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tee mieli olla toisen lähellä, jos ei puhuta eikä henkistä yhteyttä ole. 

Vierailija
16/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kukaan puhunut että ei keskustella parisuhteessa ollenkaan, tai ei osata kommunikoida. Mutta joskus kaikki ongelmat ei ratkea sillä että puhutaan vaan loputtomasti niistä ongelmista. Itse ainakin koen tulevani huomioiduksi silloin kun minua halataan tai suudellaan, en kaipaa mitään "kuinka päiväsi meni" liibalaabaa.

Vierailija
17/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kukaan puhunut että ei keskustella parisuhteessa ollenkaan, tai ei osata kommunikoida. Mutta joskus kaikki ongelmat ei ratkea sillä että puhutaan vaan loputtomasti niistä ongelmista. Itse ainakin koen tulevani huomioiduksi silloin kun minua halataan tai suudellaan, en kaipaa mitään "kuinka päiväsi meni" liibalaabaa.

Mutta puolisosi ei välttämättä koe, että edes pidät hänestä, jos et halua kuulla, mitä hänelle kuuluu. Ja jos hän kokee, että et pidä hänestä, ei hän ehkä halua myöskään suudella. 

Vierailija
18/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kuuro kumppani. Sitten ei tarvitse puhua mitään.

Vierailija
19/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tarvitsee molempia. Puhumista ja kosketusta. 

Vierailija
20/24 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v abitytön kanssa  oltu yhdynnässä tänään iltäpäivällä.

En oo puhunu sille, että ei mulla mittää kondomii munas ollu ja tais lähtee geeniä kiertoon?

Sellasta se elämä suurinpiirtein on!

M24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi