Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko leikkaukset kohdistuneet sinuun tai tuttaviisi? Kuinka voitte?

Vierailija
21.03.2025 |

Minuun leikkaukset eivät ole kohdistuneet vielä. Olen kuitenkin varautunut henkisesti siihen, että niin voi tapahtua. Säästän, minkä pienistä tuloistani voin eli käytännössä se tarkoittaa ruoasta säästämistä. Kaiken ostan sieltä, mistä halvimmalla saan, vaikka sitten Kiinasta.

Miesystäväni jäi työttömäksi. Häneen leikkaukset tulevat vaikuttamaan, kun ansiosidonnainen lyheni. Hän otti osittsisen varhennetun vanhuuseläkkeen, koska ei voi saada enää asumistukea omistusasuntoon.

Opiskelevat lapseni putoavat elokuusta alkaen asumislisälle. He asuvat kimppakämpässä, joten pudotus ei ole suuri, mutta tuleviksi kesiksi olisi pakko saada töitä, eikä heitä ole vielä onnistanut.

Paras ystäväni menetti työttömyysturvan suojaosuuden ja hänen miehensä jäi työttömäksi suhdanneherkältä alalta. Miettivät nyt muuttamista vuokralle, jotta saisivat asumistukea.

Kaverini jää työttömäksi. He joutuvat myymään talonsa ja muuttamaan vuokralle. 

Kommentit (319)

Vierailija
121/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjiä on paljon kaupoissa palkkatuella. 

Ja siivoojia on myös palkkatuella. 

Vierailija
122/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

HÖNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Pelottaako?

🥸

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

HÖNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Pelottaako?

🥸

Entä sua. Hyvinvointialueelta irtisanotaan koko ajan porukkaa ja sairaalaan voi laitoshuoltajia ottaa palkkatuella tilalle. Onko sulla Turussa Tyksissä asuntovelkaa.

Myös hoitajia voi ottaa palkkatuella irtisanottujen tilalle. 

Vierailija
124/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poika valmistui ja työllistyi onneksi heti

Mikä ala ja missä päin Suomea?

Vierailija
125/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue saa ottaa palkkatuella, se ei ole kaupungin työpaikka nääs eikä palolaitos esim. toimistotyöt ja siivous. Palkanlaskijoita ja ambulanssilaskujen lähetystä palkkatuella. 

Vierailija
126/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija.

Jo valmiiksi surkeasta opintorahasta (279€/kk) vietiin indeksikorotukset.

Saan tällä hetkellä asumistukea 281€/kk (vuokra 440€/kk) ja tuo muuttuu elokuussa 248€/kk.

Nyt minulle jää tuista ilman lainaa vuokran jälkeen 120€/kk. Elokuun jälkeen tuo summa on 87€/kk.

Itseeni tuo ei sinänsä hirveästi vaikuta, että olen aina ollut todella pihi, ja selviän 300€:lla/kk vuokran jälkeen kuussa.

Jatkossa siis käytän lainaa tuohon päälle reilu 200€/kk, kun nyt on riittänyt vajaa 200€/kk.

Välillä menee toki yllätyäviin menoohin enemmänkin kuin 300€/kk, mutta tuolla summalla yleensä pärjään.

Vierailija
127/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palolaitoksella on töissä työttömiä palkkatuella toimistotöissä. 

Olen itsekin ollut. 

Vierailija
128/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija.

Saan tällä hetkellä asumistukea 281€/kk (vuokra 440€/kk) ja tuo muuttuu elokuussa 248€/kk.

Nyt minulle jää tuista ilman lainaa vuokran jälkeen 120€/kk. Elokuun jälkeen tuo summa on 87€/kk.

Itseeni tuo ei sinänsä hirveästi vaikuta, että olen aina ollut todella pihi, ja selviän 300€:lla/kk vuokran jälkeen kuussa.

Jatkossa siis käytän lainaa tuohon päälle reilu 200€/kk, kun nyt on riittänyt vajaa 200€/kk.

Välillä menee toki yllätyäviin menoohin enemmänkin kuin 300€/kk, mutta tuolla summalla yleensä pärjään.

Kun valmistut saat työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
129/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija.

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
130/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija.

&

Toisaalta jos on kesämökki, moottoripyöriä, veneitä yms. niin joutaakin realisoida ne ennen kuin saa mitään tukea. Niin muutkin köyhät itse mukaan lukien tekee, että myy tavaraa rahaa saadakseen.

Vierailija
131/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohdistunut ja jotkin kulut ovat nousseet. Maksan myös erästä rikoshaittaa (minä uhri, minä maksumies)

Olen järjestellyt elämääni niin, että pärjään tarvittaessa vähemmälläkin, mutta toivon että asiat ratkeavat niin, että nuo turhat kulut putoavat ja elämä jatkuu normaalisti

Perusruoka on onneksi melko edullista, leipää ja jugurttia pystyy tekemään itse ja on myös oikeasti laadukkaampaa kuin se mitä valmiina tai ravintolasta saa

Vierailija
132/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohdistunut ja jotkin kulut ovat nousseet. Maksan myös erästä rikoshaittaa (minä uhri, minä maksumies)

Olen järjestellyt elämääni niin, että pärjään tarvittaessa vähemmälläkin, mutta toivon että asiat ratkeavat niin, että nuo turhat kulut putoavat ja elämä jatkuu normaalisti

Perusruoka on onneksi melko edullista, leipää ja jugurttia pystyy tekemään itse ja on myös oikeasti laadukkaampaa kuin se mitä valmiina tai ravintolasta saa

Ei nykyään ole tes-palkkatyötä eli uhri ei saa korvauksia, vaikka oikeus niitä määräisi.

Jos rikollisella ei ole tes-palkkatyötä niin hän ei joudu maksamaan tuista korvauksia, vaikka oikeus niitä määräisi maksamaan. 

Vierailija
133/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija.

Kun valmistut saat työmarkkinatukea 595

Kaupunki irtisanoo opettajia ja päiväkodin hoitajia, jos on ollut 30 vuotta töissä niin se kesä on myytävä ja ostettava niillä rahoilla ruokaa, koska toimeentulotukea ei saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin. 

Vierailija
134/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun julkiselle tulee irtisanomisia niin sun on myytävä kesämökki jotta saat lapsillesi ruokaa. Toimeentulotukea lasten ruokiin ei saa, jos omistaa kesämökin. 

Sillä että teit 30 vuotta töitä ja ostit palkka rahoilla kesämökin ei ole merkitystä, se ei kiinnosta ketään. 

Vierailija
135/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksille ja muille organisaatioille tarjolla oleva palkkatuki uudistui 1.7.2023."

https://yritma.fi/uutiset/yrityselamassa-tapahtuu/uudistunut-palkkatuki…

Jos on ollut 6 kuukautta työttömänä niin voi saada palkkatukea. 

Missähän kunnassa on vielä palkkatukirahoja jäljellä?

Vierailija
136/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun julkiselle tulee irtisanomisia niin sun on myytävä kesämökki jotta saat lapsillesi ruokaa. Toimeentulotukea lasten ruokiin ei saa, jos omistaa kesämökin. 

Sillä että teit 30 vuotta töitä ja ostit palkka rahoilla kesämökin ei ole merkitystä, se ei kiinnosta ketään. 

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa muiden mökkeilyt?

Vierailija
137/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas olet samalla rahalla kiertänyt maailmaa ja juonut shampanjaa, niin sitten veronmaksajat maksaa sulle kaiken. Nytkö menee oikein?

Vierailija
138/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksille ja muille organisaatioille tarjolla oleva palkkatuki uudistui 1.7.2023."

Etkö lue lehtiä. Kun työkkäri siirtyi kaupungille tuli mukana viime vuoden maksamattomat palkkatuet ja siksi palkkatukea ei saa tänä vuonna.

Ensi vuonna pääset taas ison marketin kassalle palkkatuelle tai hyvinvointialueen sairaalaan siivoamaan.

Vierailija
139/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas olet samalla rahalla kiertänyt maailmaa ja juonut shampanjaa, niin sitten veronmaksajat maksaa sulle kaiken. Nytkö menee oikein?

Kannattaa shoppailla vaatteita ja käydä baareissa niin saat toimeentulotukea.

Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja jos omistat kesämökin niin et saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Vierailija
140/319 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lue lehtiä. Kun työkkäri siirtyi kaupungille tuli mukana viime vuoden maksamattomat palkkatuet ja siksi palkkatukea ei saa tänä vuonna.

Ensi vuonna pääset taas ison marketin kassalle palkkatuelle tai hyvinvointialueen sairaalaan siivoamaan.

Esim. Tyksiin palkkatuella siivoamaan ja jakamaan potilaille ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan