**SUURPERHEET VIIKKOON 11**
Pistänpä pinon pystyyn josko saatais vähän eloa meidän pinoon tällä viikolla :o)
Kommentit (40)
On kyllä aivan ihana ilma! Jopa mä ulkoilin tänään ja hakkasin ihan apinanraivolla jäätä pihasta, että sulais vielä nopeemmin! Ainoo huono puoli täs kevääs on tuo kamala mädäntyneen materiaalin haju ja se kun lumihangesta syntyy kaikenmoisia romukasoja, vaikka muka syksyllä kaikki kerättiin pois, kummallista. Tai ehkä se haju ei ookkaa niin paha, kertoohan se keväästä.
Pikkukakkoselle: mä jouduin jäämään saikulle noin viikoilla 25-28, en muista ihan tarkasti, syystä että alko supistelemaan ja kohdunsuu pehmenny ja kanava lyhentyny. Nykyään noi maalit ja tasotteet on aika turvallisia, koska suurin osa on vesiohenteisia, enemmänki se riski tulee siitä työn fyysisyydestä ja aika paljo joutuu kiipeilemään ja kyykkimään, sehän niitä suppareita sitte aiheutti. Mutta ei kai siitä mitää suosituksia oo, koska pitäs jäädä pois, oman voinnin mukaan.
Omaan napaan ei mitää uutta, ei tunnu miltää, joten huomista odotan ja ihan " rauhallisin" mielin ehkä vielä muutaman päivän, onhan tuo kierto ennenki heitelly.
Jaa muka pikasesti vaan, entistä kovemman kiireen ittelleni sain, heh!
Voikaa hyvin ja auringonsäteitten mukana lähetän plussasäteitä myös kaikille teille!
Hemppa
Nyt sitten heti omaan napaan joka tekee temppujaan TAAS (hoh,hoijaa)
Eilen oli kp 15 ja tarkoitukseni oli jättää terot väliin tälle kiertoa mutta kun menin vessaan eilen aamulla vuosin verta :o( ja kp:t 15... no oottelin miksi muuttuu ja tänää aloin vuotaa kunnolla ja taas on terot kehissä :o(
Mutta mistä tämä johtuu?? kun tädin pitäisi tulla vasta kp 27 jälkeen...
Miehelle jo uhkasin repiä navan kautta ulos koko värkit kun eivät pelitä niin ku manuaalissa sanotaan :o) Aiemmin terojen aikana ei ole ollut mitään ylimääräistä vuotoa. Sinne meni kankkulan kaivoon jouluvauva haaveet :o( no on meillä yksi jouluvauva jo mutta silti. SAMPERI!!
Eilen olis pitänyt olla ovis,oisko tämä voinut johtua siitä. Vuoto on kuitenki ihan oikeaa kuukautisvuotoa ehkä kuitenkin niukempaa mutta sidettä on pidettävä.
G: minä olen 9 vuotta ollut kotona ja nyt pikkuhiljaa alkanut katsella jotain töitä kun joulukuussa loppuu kotihoidontuki niin ihan pyhällä hengellä ei elä,kauaa ainakaan... Kouluunki olen hakenut ja sieltä tietoa odottelen tässä kuussa jos vaikka soveltuvuuskokeeseen pääsisin. Aika näyttää. Onko muita jotka eivät eläissää ole olleet työnhakijoina? Mua pelottaa ihan hirveänä kuinka sitten pärjätään kun joudun työmarkkinatuelle ja miehen tulot otetaan huomioon. Mutta se on nyt edessä kun kroppa ei halua ottaa vastaan uutta raskautta :o(
Niiloakseli kp 16 tai 1 mistä sen ikinä tietää...
Olin juuri lenkillä koirulin, isännän ja kuopusten kanssa ja ihanasta aurinkoistesr´ta kevätsäästä nautin.
Tämän päivän olen vielä kotosalla kun toinen kuopus sairasti kuumetta la-su ja maanantaina käytin tervarissa jotta isä sai todistuksen töihin ja otettiin nieluviljelynäyte ja kappas vaan +++ stroptokokki kasvaa vaikka ihan kuumeeton ja terve tyttö tuntui jo olevan.
No penisiliinikuuri eilen aloitettiin ja huomenissa sitten pääsee eskariin ja mamma töihin.
Apinan raivolla olen yrittänyt täällä eilen ja tänään laitella paikkoja kondikseen ja sainpas tänään siivottua oman vaatekaappini ja jätesäkillinen lumppua säälimättä meni roskiin..
Seuraava projekti olis sapuskan laittaminen ja olkkariin pitäis ripustella verhot kun ei sitten jouluverhojen jäljiltä ole niitäkään sinne tullut laiteltua ( rullaverhot kun on kuviolliset vaaleat ja melkein ainas kun kotona ollaan alhaalla ) ja tietty keittiöönkin voisin verhot samalla vaihtaa....
Tästä kaikesta päätellen taitaa täti tehdä kovaa vauhtia tuloaan meille kun tänään on kp 28(28-36 ) eikä oireita ole raivotautisuuden lisäksi muunlaisia...
Toki huomaan sen että nyt kun en niitä teroja /clomeja ole syönyt on olotila oireiden ym osalta paljon parempi, ei ole öllötysoloa, turvotusta, eikä mitään muitakaan epämääräisiä oireita....
Nyt jatkan taas tätä touhuamista...
Isotikru
Mikäs Hemppa77 on tilanne tänään??? Pääsitkö testailemaan? Tänne innoissani tulin kurkkimaan, josko jo olis jotain uutisia =)
Niiloakseli, voi himpura sentään. En kyllä osaa arvailla, mistä kyse. Mutta on se vaan niin vihoviimeistä, kun oma kroppa pettää... Mutta jospa nyt sankoin joukoin yritetään alkaa tammivauvoja touhuamaan (meillä niitä onkin vasta kolme;)
N@nne taisi olla uusi kirjoittelija - tervetulotoivotus tällaiselta yhdeltä " hiljaiselta" palstailijalta (joka kyllä välillä vallan innostuu;)
Eiköhän tuo päivärahojen laskeskelu ole jossain määrin aikalailla normaalia, luulenpa minä. Ne kun tuppaa olemaan nuo eurot, jotka pyörittää tätä palloa. Että jos hetkosen lykkäys tuottaa paremmat rahat, niin ei siinä mitään pahaa;) Jokainen varmaan kuitenkin laskelmoinneista huolimatta tiedostaa, että viime kädessä homman sanelee joku/jokin muu...
Toiseen suuntaan tuo laskelmointi onkin hankalampaa, siis jos pitäis paremman päivärahan toivossa saada vauveli alkuun ennen tiettyä hetkeä. Tai voihan se toki jollain onnistua sekin. Mutta täälläpä me kaikki taidamme tietää, ettei se niin vain käy.
Meilläkin nyt sitten olis tiedossa se pienempi raha (paljonko se minimi muuten on?), jos nyt sinne asti päästään. Mutta ei se mitään, pikkuinen vauveli jo itsessänsä olis sellainen lottovoitto, että mulle on nyt ihan sama mitä minimiä valtiolta saisin. Onnekseni olen virassa, eli saisin kai kuitenkin 3kk palkallista äitiyslomaa. Vai saakohan sitä, jos hoitovapaalta jää äippälomalle? En yhtään muista, vaikka tilanne oli vastaava, kun tuplat syntyivät.
No joo, mulla näköjään ajatukset lentää taas vähän kauas. Mutta haaveilu on kai sallittua =) Joku pallo jalkaan kai pitäis laittaa, kun tässä tuppaa pian odottamaan ihan liikoja. Tähän mennessä joka hoidosta on kuitenkin raskaus alkanut, vaikka aina ei loppuun asti ole mennyt. Krääh, ravistelkaahan mua ja lujaa, jos huomaatte, että alkaa olla liian korkealentoista...
Mutta hommat on nyt kuitenkin taas piirun verran lähempänä raskautumisen mahdollisuutta. Ensimmäistä etappia odottelen kolmisen viikkoa eli kierron 21 päivä tuikkaan jarrupiikin, jolla kroppa pannaan uinumistilaan. Siitä kolmisen viikkoa eteenpäin aletaan sitten taas herätellä toimintaa ja toivottavasti tästä parin viikon päästä pääsevät siimahäntä ja mamselli tapaamaan toisiaan. Ja siitä toivottavasti parin viikon päästä olisi tarve testata...
Arvon punahelma taisi raivostua, kun kuuli " nukutuspiikeistä" ja ilmestyi äkkiarvaamatta eilen kyläilemään. Saas nähdä miten pian tuosta lauhtuu. Mutta tuli kyllä niin yllättäin, ettei tänne ehtinyt edes mitään siivouspuuskia iskeä. Harmi, kämppä on kyllä räjähtämispisteessä ja lisää sotketaan koko ajan, kun pienimpien täytyy pysyä nuhakuumeineen sisällä. Mutta jos teillä muilla kämpät alkaa kiiltää ja raivoa vielä riittää, niin tervetuloa meille heilumaan =)
Terkuin, Pikkis (kp2 ja kentieskukatiesehkä noin 10 vk:n päästä mahdollisuus testata ;)
Aurinkoa piisaa, ihanaa! Mitäs luulette, kun kevät tulee näin rytinällä ja ilma lämpene yhtäkkiä, meneekö se sitte niin, että vappuna satais taas lunta? On kyllä tosi hienoo, että keli on näin upee, mutta kyllä vähä epäilyttää... Muutenki mua sekaa hirveesti, että joka säätiedotukses on huomattavasti keskiarvoja kylmempää tai lämpimämpää ja muutenki säätilat on monesti aina jotain ääripäätä, vettäki sataa usein viikkotolkulla, kuin Esterin p****estä tai koko kesän sellanen helle, että afrikkalaisetki ihmettelee. Puhumattakaa noista myräköistä. Vai eikö sitä oman lapsuutensa säätä muista niin tarkkaan?
Siinä sääasiat...
Tänään on siis taas SE päivä, jollon menkkojen pitäis virallisten laskutoimitusten mukaan ilmaantua, vaan onpa noi päivästä ja toisestaki erehtyny ennemminki, että tätä jatkuu nyt sitte muutaman päivän tällästä jännäämistä. Hassua sinänsä, kun mahdollisuudet on tosiaan aikasta pienet, niin aina jaksaa toivoo parasta. Aattelin testata vasta ens viikolla, jos muori ymmärtää pysyä niin kauan pois.
Vai on sulla, Pikkukakkonen, kans tuplat! Mullaki on, tosin jo kohta 9- vuotiaat tyttö ja poika! Onko muilla kaksosia?
Sillon kun kuulin odottavani kahta, oli se todella suuri ylläri, niinku yleensä seki, että tärppäs heti ensimmäisestä kierrosta pillerien jälkeen.
Mutta kun ajatukseen perehtyi, niin onko mitään hienompaa, kun saada kaks vauvaa kerralla! Onneks raskausaika meni hyvin, eikä suurempia vaivojakaa ollu ja taisin vielä viimesillä neuvolakäynneilläki taittaa matkani jalan (muutamia kilsoja). Onneks raskaus oli ensimmäinen, eikä ollu vertailukohtaa, niin osas varmaan suhtautua aika rennosti. Mä olin myös aika nuori sillon, 20-vuotias.
Sillon, kun aloin odottaa tätä nuorimmaista, oli kieltämättä ihan pieni pettymys, että vauvoja on vain yks! Niin helppoja siis olivat nämä vanhimmat lapset!
Jaahas. Velvollisuudet kutsuu, taitaa olla lounasaika, kun tilausta jo nuorimies tekee...
Plussia kaikille toivotaan!!
Hemppa
Niiloakseli:
Täällä ois myös ovis menossa. Olen yrittänyt tikuttaa ovista noilla Advance testeillä, mutta ei onnistu. Virtsa on ollut aina rakossa vähintaan 2 tuntia, mutta välillä ei tule mitään viivaa... outoa.. :/ Joku muukin on kait valittanut niistä. Ehdotin eilen miehelle, että miten ois... mutta oli niin väsynyt ettei jaksanut. Ja kun tuli nukkumaan, niin klo oli jo niin paljon, että en herännyt. ETtä se siitä.
Itse asiassa puhuttiin eilen, että jätetään yrittäminen kesään. Ja esikoinen on nyt vasta 6kk. Mietin alustavasti, että jos saatais toukovauva, niin juniorikin ois sitten 2v.
Torstai on toivoa täynnä...
T.2pojanäiti-74
Juu tässä huokailtu jo muutaman päivän ajan aivan mahtavia ilmoja, pihaa on saanut haravoitua täällä ei ole enää lunta eikä edes kovin märkää! Kyllä kevät alkoi näin aikaisin 13-vuotta sitten kun odotin esikoista..Parissa viikossa siirryttiin talvipuvuista shortseihin ja vappuna oli jo ihan ruskea..Ei kyllä yhtään haittaa jos näin menisi =0)
Ensimmäinen yrityskierros ei sitten onnistunut, marrasvauvaa ei tullut :-( Tosin en ole koskaan raskautunutkaan heti, joten en uskonutkaan näin käyvän, mutta sisäinen pieni toive eli kuitenkin asiasta...
Ei minulla niin kauheeta kuumetta ole saada sitä vauvaa, enemmän tässä on hätä saada raskaus alulle ennen kuin A)on liian vanha B)yritys ja odottelu on hermoja riistävää aikaa, sitä ei jaksaisi monia kuukausia jne.
Kunhan lapset herää päikkäreiltä niin lähdetään ulos pihahommiin, niitä kyllä tässä torpassa riittää, kun edellinen asukas on jättänyt vuosien lehdet maahan ja muutenkin piha kaipaa kohennusta, jatkuisi vaan kelit niin tulisi tehtyä pihahommia...
.. himpura kun meidän pihalla on metrin hanki vaikkei tänä talvena hirveästi lunta tullutkaan.. Hiihtämään pääsee vielä juhannuksena ;)
Ovistesteistä.. mä olen suuri tikkuihin pissaaja. Viimeksi ostin niitä halpa-testin tikkuja ja yllätys yllätys mulla toimi erinomaisesti. Suosittelen muillekin.
Advance-lla tein oikean maratonin ennen joulua ja useammassa tikussa oli epäselvä, tuhruinen testiruutu, joten tulosta ei voinut lukea. Enkä kyllä bongannut ovista, tosin saatoin luovuttaa liian aikaisin kun nää kierrot ovat nykyisin mitä ovat..
Mulla katosi ajatus ihan tyystin..
täytynee jatkaa sitten kun muistan mitä olin tekemässä.
Neppis the dementiatäti
Mulla kävi ihan sama mielessä kuin Neppiksellä, että joko jossain päin Suomenniemeä pääsee haravoimaan. Meidänkin pihalla riittää vielä lunta ja märkyyttä, ettei sellaisesta ole puhettakaan. Mua ei kyllä nuo hommat niin nappaakaan, joten sen puoleen olis sama, vaikka pihalla olis ympärivuoden lunta=)
Piti tulemani kysäisemään, jotta mitäs apua siitä punaviinistä sanotaan olevan? MUistaako kukaan? Saattoiko se auttaa kiinnittymiseen? Ja pitääkö sitä napata lasi päivässä vai riittääkö lasi silloin tällöin tai vaikka pullo viikonloppuna... ;)
Anyway, taidanpa aloitella jo tänään, kerrankin jotain hyvissä ajoin, vaikka tuohon hetkeen on vielä viikkoja ;D
Niin, Hemppa, pikkupariskunta meilläkin, täyttivät vuoden alussa kaksi. Nämä ovat siis meidän kolmonen ja nelonen. Esikko on tuplia 10v vanhempi ja kakkonen täyttää tässä keväällä 4. Ei mitään vaikeita tapauksia ole olleet nämä meidänkään tuplat, pääosin terveinä kun ovat olleet, mutta työtähän toki on riittänyt, kun tuo kakkonenkin ollut niin pieni.
Täällä on taas niin ankean harmaa ilma, vettä sataa ja tuuli vihmoo. Eipähän niin harmita, ettei päästä ulos, kun pienet edelleen kuumeessa ja toisella oli yöllä henkikin ahtaalla. Ja saa hyvällä omalla tunnolla tyytyä pikasiivoukseen, eihän tuonne sateeseen voi mitään viedä. Kerrankin sää suosii meikäläistä ;)
Hyvää viikonloppua kuumeilijoille!!
olihan se mun kirjoitus tullut. Pikkutermiitti kävi sulkemassa koneen kesken kaiken, mutta ehdin painaa ok:ta, ennen kuin ruutu pimeni.
Tarkoitus oli vielä tuonne äskeiseen asioita lisäillä, mutta nyt en kyllä enää muista mitä kaikkea.
Hempallahan tilanne vaikuttaa eilisen perusteella hyvältä. Toivottavasti tätsky älyää nyt pysyä kaukana. Meinaatko oikeesti malttaa ensi viikkoon ennen kuin testailet?!? Mulla ei koskaan oo ollut noin paljoa itsehillintää; aina silloin harvoin, kun on ollut sellainen " sauma" , olen aloittanut tikuttelun liian aikaisin...
Edelleen hyvät viikonloput kaikille!
ja testasin äsken kp 30 /28-36 PLUSSAN...Aconin 10 kasettitestillä.
Testiviiva ei ole yhtä vahva kun kontrolliviiva mutta ihan selkeä viiva kumminkin :-)
Nyt meinaa peikot nostaa päätään syksyisen tuulimunan takia mutta sen pelon kanssa on varmaan elettävä kunnes toisin todistetaan :-(
Joku kyseli kaksosista, mullakin on tuplat. Kesäkuussa neitokaiset täyttävät 7-v ja menevät syksyllä skoleen..
Nyt en enään edes mieti niinkuin tuossa tuulimunassa tuplien mahdollisuutta, tulee mitä tulee pääasiassa että tämä onnistuisi !
t.Isotikru joka on iiiiiiiihan sekaisin.......................
Tarrasukkia ja kaikkea hyvää odotukseesi!!!!!!!
tere tulemast odotuspuolelle.
Itse tosin poistun piakoin sieltä=)
Leanna ja 5 nappulaa sekä rv 39
Aluksi pahoittelut Piitu-miinalle ja Höntälle. Keskenmeno on kyllä tosi kurja juttu, eikä se vähennä surua, että lapsia on useampia ennestään.
Isot halaukset teille molemmille!
Sitten oli iloinenkin uutinen. Isotikrulle suuri onnitteluhalaus täältäkin! Tervetuloa tuonne odotus puolelle. Minä siellä jonkun aikaa vielä luultavasti viihdyn. Ja ihan hyvä jos viikkoja vielä tuliskin lisää.
Nyt jatlkamaan siivousta!
Pipsa+5 ja tuplat rv33+0
Täällä taas...muutto suoritettu ja netti yhteyskin pelaa...jeee!!
Ompa ihanaa nyt kun on tilaa paljon!!
En ole nyt kerennyt vielä kunnolla lueskella mitä kaikkea täällä on tapahtunnut mutta ajan kanssa sitten koitan ehtiä senkin tekemään.
omaa napaa:
kiertopäivä 31/28!!!! joten joten......mennäkkö apteekkin vai ei!!??
hmmm taidan kuitenkin odotella viikonlopun yli ja maanataina sitten jos se täti on pysynnyt poissa...jos näin ihanasti käy niin on kyllä sitten nettipimennosta ollut tosi hyvääkin hyötyä ;)
Loria ja 4 mussua ja ..??
Isotikru on plussansa ansainnut ja lähetän täältä säkillisen tarrasukkia pikkuruiselle. Voi, että olikin ihana uutinen.
).( kp25/28-50 että aika kuluu verkkaan..
ONNEA Isotikru sinulle aivan mahdottoman paljon. Uskotaan ja toivotaan että plussa pysyy loppuun asti ja sinulla on kohta vauveli(t) sylissäsi. Tosi hieno juttu. Ei se sun siivousinto sitten tädin aiheuttamaa ollutkaan =)
Meillä on 3 tyttöä 03, 04 ja 06 syntyneet ja kovasti jo toivoisin heille pientä sisarusta... Kerkesin hetken olla tuolla odotuspuolella suurperheellisissä, kun meille oli tulossa syysvauva... kävi kuitenkin niin että rv11+6 alkoi vuoto elikkäs sain keskenmenon noin kuukausi sitten.
Keskenmenon jälkeen on nyt siis yksi kierto mennyt, siinä ei vielä uusi elämä alkanut, ehkä hyvä näin sillä aika rankka kokemus oli tuo keskenmeno tuossa vaiheessa. Melkein olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta tuon maagisen 12 vkoa ollessa niin lähellä, mutta mutta... Kyllä se vaan satuttaa, vaikka ennestään olisikin lapsia... Mulla on ollut ennen esikoista myös keskenmeno, sen jälkeen 3 hyvin sujunutta raskautta ja nyt sitten tuli muistutus elämän arvaamattomuudesta ja haavoittuvaisuudesta.
Meillä nuorimmainen vielä siis alle 1v. Vauvaa ei sen kummemmin tehtailla, mutta uskomme sen tulevan kun aika on sopiva... Mitä pikimmin sen mukavampi, äiti odottaa malttamattomana uutta kääröä, kun tuo vauvakaan ei enää vauva ole.
Joops mutta tarinoin taas joskus lisää, nyt menen katsomaan mitä nuo pikku tihulaiset tuolla touhuavat..
terv daisy82 kp4/28
Piti muutaman päivän vauvapalstan tauolta tulla kurkaan tänne :)Onnittelut plussanneille! :) ja tervetuloa daisy82. Itse myös vm.82 ja mulla myös kolme tyttöä ennestään (vm. 01, 03 ja 05) Mä olen kai vähän " hurahtanut" nimittäin mamma vaatteisiin :D Olen alkanut niitä katseleen kirppispalstoilta, mutta saattaakin käydä niin ettei ne mulle sitten mahdukkaan kun ei ole mahaa valmiina :D Mä en ole oikeastaan KOSKAAN omistanut mamma vaatteita noiden kolmen aikana, ehkä kaksi paitaa löytyy kaapista jotka ihan oikeita äitiyspaitoja. Nyt sitten ajattelin että tällä kertaa jos tärppää niin vois niitä hankkia (olen vain vähän etuajassa nyt jo:):( Joku puhui haravoinnista.. täällä espoossa on ainakin tosi vähän lunta ja haravoida jo voi :) Tosi ihana kun niin keväinen ilma ollut koko viiko! ikkunat pitäs pestä! Hyvät viikonloput kaikille!
Lohjalla jo monta päivää, mitä nyt tänään tulee räntää taivaantäydeltä, mutta toivon mukaan sulavat pois pian, täällä alkoi olla jo kuivaakin, eikä lunta ole ollut ollenkaan!
Äkkiä piipahdan npinoa nostamaan. Ollaan kolmosen kansa menossa lääkäriin, joten aikaa ei taaskaan ole.
).( Mamselli piti oikein flirttikestit ja houkutteli miljoonittain simmpoja luokseen. Nyt se sit otti takapakkia eikä inahdakaan olemassa olostaan. Ja eipä kyllä hormonit kovin kovasti hyrrää kun on taas uni maistunut iltaisin ;)
Oikein sielu laulaa ja hymyilee kun ulkona on niin ihanaa ja valoisaa :)