Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****MARRASYSTÄVÄT -05****

12.03.2007 |

Lätäköissä paljain jaloin

liian varhain pomppia aloin!

Nyt on kurkku karhea

ja korvat umpilukossa

ja koko pikku potilas

on ihan tukossa.

-Doidko mummi lääkeddä

duklaamandikkajädtkiä?

Emme ole sairaana, mutta loistava runo näille märille keleille.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hertalle ensiksi onnittelut, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tällä äidillä kyllä meinaa vauvakuume iskeä, kun niin monet teistä odottavat jo kakkosta :) ei ole vielä kuitenkaan aika, aina välillä vaan tulee sellainen olo, että voi kun itselläkin olisi uusi elämän alku vatsassa.

Täytynee varmaan tuo jäähytuoli ottaa käyttöön, olen nyt harkinnut sitä muutaman viikon. Tänään kyllä ekan kerran alkoi pojalla huuliväpättää kun komensin, se on minusta hyvä merkki.

Mutta meillä tätä kiukuttelua riittää, yksi iltapäivä poistin ruokapöydästä, voi herranjestas mitkä raivarit. Pidin sitten poikaa ns. holdingissa, rauhottui 10 minuutissa.

Meillä on tiedossa pojan kummin juhlat ensi kuun lopussa, ja poitsu jää yöksi hoitoon mun vanhemmille. Ollut viimeksi yökylässä viime toukokuussa.. puolivuotiaana.. arvatkaa vaan olenko hermona ja nyt. On kyllä ollut hoidossa muuten ja niin, että mun äiti on laittanut nukkumaan, mutta itse menty sitten perässä illalla/yöllä. Ihanaa kyllä päästä juhlimaan, yli kaksi vuotta sitten viimeksi tullut tuota alkomahoolia otettua..

Puhihaalle piti vastailla, että mulla on ollut omaa poikaa kuukauden nuorempi tyttö hoidossa elokuusta asti. Aluksi oli vähän säätämistä, kun nukkumisrytmit oli niin erilaiset. Ei oikein ulkoiltu tms. Itse söin seisaalteen, kun en uskaltanut istua :) nyt jo naurattaa.

Vuodenvaihteen jälkeen kumpiki on nukkunut vain yhdet unet, niin päästiin selkeään " päiväkotirytmiin" . Se on helpottanut. Mutta kun mulla on myös tuo 5-vuotias myös, niin silloin alussa aina yritettiin ulkoilla aamusta, ja oma+hoitolapsi nukkuivat unet rattaissa. Sekavasti nyt taisin selitää.. Mutta nyt siis ulkoilut aamusta, sitten lounas jne.

Manna, kiva kun olette paranemaan päin! Itse olen myös miettinyt tuota keskustelua synnytyksestä viimeistään sitten jos ja kun toista joskus odotan. Poika kun syntyi syöksynä ja täysin yllättäen, yli kolme viikkoa aikasemmin. Jälkitarkastuksessa vaan varoitettiin, että seuraava voi tulla vaikka 30minuutissa.. sen takia vähän mietityttää. Ja myös se kun en mitään syytä tiedä, miksi poika lähti syntymään niin paljon aikaisemmin.

Päivän plussa:

+ 5-vuotias oli niin onnellinen kun sai kauppareissulle lenkkarit päälle.. pikakengät kuulemma :)

+ tänään syödään itsetehtyä pitsaa ja suklaamoussea jälkkäriksi

+ mies on lähetellyt ihania tekstareita tänään töistä!

Mukavat viikonloput kaikille!

Vierailija
22/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vekkuli tuo Mannan Nooa :) Kaakaota matolle, niin eiköhän iskä ala huomata.

Puhihaa, juu siskoni poika tulee meille hoitoon tosiaan vuoden vaihteesta lähtien. Onni on silloin 2v2kk, hoidokki 1v6kk ja meidän tulokas 6kk. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita siis tulee piisaamaan ;) Mies on onneksi työnsä luonteen vuoksi paljon kotona ja on luvannut hääräillä poitsujen kanssa myös. Voithan sanoa mahdollisten hoitolastesi vanhemmille, että kokeillaan, onnistuuko hoito. Jos menee liian rankaksi sinulle, niin sitten vihellätte pelin poikki. Me ollaan näin siskoni kanssa sovittu. Uskon kyllä, että kaikki tulee menemään hyvin, kun Onnikin alkaa olla silloin siinä iässä, että kaipaa jo kavereitakin. Ei mene sitten kaikki aika äidin huomion hakemiseen ;).

Aatun äippä, meillä on kanssa ne sormivärit käytössä ja niitä käytetään suihkussa, kuten vinkkasit. Olisi kuitenkin mukava askarrella myös pöydän ääressä. Täytyy kokeilla myös noita paksuja puukyniä Auringonkukan suosittelemien vahakynien lisänä. Äläs sitten kirmaa siellä Ikeassa niin, että alkaa supistelemaan :D

Aatun äipälle piti vielä avautua, että ihan samaa olen eilisestä saakka miettinyt, että olenko liian mielikuvituksetonta seuraa lapselleni, kun koko ajan keksii jotain metkujaan. Ulkoillaan kuitenkin ihan normaalisti ja leluja pojalla on yllinkyllin. Kirjoja lueskellaan kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että pitäisi järjestää jotain sirkushuveja, että poika viihtyisi. Tiedän, ettei asia tietenkään ole niin, mutta miettinyt olen kuitenkin mitä normaalisti kotona lasten kanssatehdään, että onko tämä meidän oleminen normaalia ;)

Ollin äiti, meillä Onni saa kanssa sellaisia megaraivareita, että oksat pois. Suuttuu niin, että vetää itsensä maahan ja jäykäksi. Potkii ja huutaa/itkee. Sitten hetken kuluttua on taas oikea päivänsäde :) Temperamenttia siis löytyy, hyvä on tullut äitiinsä ;)

Mulla on vähän flunssainen olo. Todella huono juttu ajatellen viikonloppua. Sunnuntaina pitäisi jaksaa yöllä kolmeen saakka " kriisipalvelussa" . Hohhoijaa. Toivottavasti ei äidy pahemmaksi!

Nyt sohvalle Me Naisten pariin!

Noema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Porista ollaan Vähäraumalla asutaan. Entäs te?

Nyt poika heräsi...

Vierailija
24/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildalle mukavaa viikonloppua tytön kanssa. :)

Hertta paljon onnea uudesta raskaudesta! Näin vaan pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän olla tulossa uusia vauvoja marrasäideille.

Karhunpoikanen piirustaa välillä myrkyttömillä vahaliiduilla tai puuväreillä, joskus ihan kuulakärki- tai lyijykynälläkin. Sormivärejä tai maalaamisia ei olla vielä kokeiltu.

Ääks nyt en muista mitä vielä piti kommentoida, ja väsyttääkin jo. Kirjoittelen teille paremmin vaikka viikonloppuna jos ehdin. Huomenna mulla onkin työpäivä ja sunnuntaina muita menoja.

Vielä kuitenkin tämän päivän plussat:

+lämmin ja aurinkoinen päivä, sai pukea jo kevättakin päälle

+mies pesi koko kämpän lattiat (mun ei tarvinnut väsyneenä)

+poikanen viihtyy tosi hyvin pikkusiskoni kanssa, eikä ujostele kuten monia muita ihmisiä. oli kiva katsoa tänään heidän leikkejään ja nauruaan. :)

Gerda

Vierailija
25/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän täällä yksin iltaa, kun mies ei ole vielä kotosalla.

Hertalle onnea uudesta tulokkaasta, kiva kun tulee toinen marrasmuru perheeseen!

Neidillä oli tänään ensimmäinen hoitopäivä ja ihan mukavasti oli perhepäivähoitajalla mennyt. Päikyt oli jääneet nukkumatta siellä vieraassa paikassa. Mies oli tytön hakenut kotiin, niin neiti oli meinannut nukahtaa heti kotona eteisen lattialle haalari päällä. Että sen verran rankka päivä oli takana :) Mutta ei ainakaan vielä mitään itkuja tullut hoidossa, tuntui olleen ihan innoissaan siellä. Tosin itki kyllä mun perääni illemmalla, kun lähdin jumppaan. Mä en ollut itse vielä töissä tänään, mutta olin kaupungilla treffaamassa luokkakavereita ja mukavaa oli.

Nyt alkoi pätkimään, täytyy mennä kohta nukkumaan.

Oikein leppoisaa tai työntäyteistä viikonloppua kaikille!

Plussat:

+ensimmäinen hoitopäivä lapsella takana ja olen huojentunut! On selvitty tästäkin ilman itkuja.

+löysin tytölle kevät lakkeja 2kpl kaupungilta

+hyvä olo jumpasta

Vierailija
26/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja flunssa sen mukana. Pöh. Herättiin tänä aamuna Jessen kanssa molemmat nuhaisina ja hieman kuumeisina, mulla lisäksi kutkuttaa kurkkua todella raivostuttavasti. On väsynyt olo ja tekisi mieli nukkua, mutta kurkun kutinalta ei pysty. Pojat tuolla vetää sikeitä kylki kyljessä, suloisia ovat. -Ja heti kun tämän sain kirjoitettua, makkarin puolelta kuului Jessen iloinen hihkaisu. Tais jäädä mun kirjoittelut lyhyeen kun pitää mennä katsomaan välipalaa pikkuiselle. Lounaalla ei edes suostunut maistamaan ruokaa, maito onneksi kelpasi. Niin se flunssa vie heti ruokahalun.

Pikaisesti päivän plussat:

+ Sain aamulla Jesseltä viisi ihanaa suukkoa poskelle (eikä edes tarvinut kerjätä ;-)

+ Unenpöpperöinen poika kiipesi juuri mun syliin.

+ Flunssa iski sinänsä sopivaan aikaan ettei olis tehnytkään mieli mennä ulkoilemaan, kun taivaalta sataa jotain lumen ja rännän välimuotoa eikä auringosta näy pilkahdustakaan.

Vielä nopeasti Vilmalle, että oli oikein mukava kuulla että neitokaisen ensimmäinen hoitopäivä sujui hienosti. Reipas tyttö. :-)

Niin joo ja Noemalle flunssan hätistelyt, hus-hus kaikki taudit pois sun kimpusta! Tsemppauksia tälle viikonlopulle!

Mukavaa viikonloppua marraskuisille!

Toivottavat Tampereen nuhanenät

Vierailija
27/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsiläinen ku teidän juttujen mukana ei meinaa pysyä :)

Manna25: mukavaa että teillä ollaan paranemaan päin jo, toivotaan että sairastelut loppuisivat teidän osalta!

Hildaliina: Lotta oli kummissaan leikkikaverista maanantaina, aika lailla nyhjötti mun lahkeessa kiinni :) Poika vei kaiken Lotan kädestä (poika kun kokee samaa isommilta serkuiltaan), ja eihän Lotta puoliaan osaa pitää :)) Ja muutenkin ollaan oltu aika vähän lapsosten kanssa tekemisissä niin oli varmaan aika omituista. Tulevat joku kerta meille leikkimään (tai no, Lotta taitaa taas vaan olla taas tumput suorina :)) Allergioista sanoi sen verran, että jos nyt keväällä tulee jotain nuhaa/silmien vuotelua niin voi olla siitepölyallergiaa vaikka viime vuonna ei oliskaan ollut mitään oireita. Ihan hyvä tietää kun meillä se vaara kuitenkin on.

hormoonihirviö: ISOT onnittelut Kirpun uudesta taidosta!

puhihaa: mäkin olin helmikuussa vasta ekan kerran Partylite-kutsuilla,

ja kyllä on kynttilöillä hintaa :) Mutta ostin nyt kuitenkin jonkinlaisen kun tuoksuivat niin hyviltä!

Ollin_äiti: meillä ei syödä kuin iltapuuro, ja sekin on monesti työn ja tuskan takana mutta täyttää paljon paremmin. Aamuisin syödään jugurttia ja leipää, tai hedelmiä tai karjalanpiirakoita. Banaanista sanoisin että kannattaa tosiaan huomioida sen vatsaa kovettava vaikutus, ei kai muuta varsinaista haittaa oo. Meillä Lotta ei oo ollut vielä ollenkaan yökylässä, mutta nyt viime aikoina on käynyt usein mielessä kun saisi nukkua edes joskus hieman pitempään :)

Yökyläilystä puheen ollen, onko hyviä vinkkejä sen suhteen? Meillä

Lotta kun ei ikinä ole ollut yökylässä, ja appivanhempien luo aatteltiin ekaa kertaa viedä sitten joskus. Mut ainoastaan minä, mies ja kerran mun äiti on laittanut Lotan nukkumaan meillä kotona. Eli kaikki hyvät vinkit olisivat tarpeen! Sen tiedän että vakiot unirasut+unilelut pitää olla mukana mutta sitten kaikki muu ...

Tiistaina käytiin mun työpaikalla kääntymässä [eikä oo yhtään ikävä kyllä töihin :) ] ja samalla reissulla ostettiin Lotalle Eccon kevätkengät ja citarista pari kevätpipoa ja Reiman hanskat.

Hertta05: Onnittelut raskautumisesta ja mukava kuulla teistäkin!

Xylisuu-tabletit, eikös joku käyttänyt niitä, vai muistanko väärin? Oliko alkuun mitään ihmeellisiä oireita? Vielä en oo antanut niitä, mutta mietin josko alkaisin ensi vkosta lähtien antamaan.

Me päätettiin että tehdään pian pienoinen remppa meidän taloon, vaihdetaan keittön sikaruma ja vanha muovimatto keraamiseen laminaattiin. Pitäisi vain joku kerta ehtiä niitä katselemaan liikkeisiin.

Ehkä jo ensi lauantaina mennään katsomaan jos appivanhemmat tulevat hoitamaan siksi aikaa Lottaa. Sitten meidän toinen pikkuvessa on kans aika " ruma" , tehdään sinne varmaan pintaremontti = vaihdetaan muovimatto, laitetaan seiniin uudet tapetit yms. pientä. Ei oo kovin iso tila niin pitäisi selvitä suht halvalla.

Keskiviikkona käytiin sielä neuvolassa painon ja pituuden mittauksessa, paino oli nyt 9925 g ja pituutta 78 cm. Vähän ollaan alakäyrällä, mut ei kuulemma huolestuttavan paljon kuitenkaan. Antoi kopiot tiedoista jos halutaan lähettää ne sille Mehiläisen lääkärille. Niin joo, ja totes että onpas meidän neitokainen tempperamenttinen :) Ei tykännyt yhtään kun otettiin paino, suora huuto alkoi heti, ja kun pituus otettiin niin sama huuto jatkui ja heitti mun silmälasit siinä sitten lattialle :)))

Päivän plussat (hyvä idea muuten!)

+ käytiin miehen tädin luona synttärikahvilla ja Lotta oli kissoista innoissaan

+ Lotta nukkui yön tosi hyvin

+ mies osti mun autoon tankillisen bensaa

Vierailija
28/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska runo Hilda :) Sinulla piisaa kivoja loruja jos jonkinlaisia. Oletko kirjannut niitä johonkin ylös, vai onko vaan muistissa niin monia? :)

Kiitos kaikille hoitovinkeistä ja paranemistoivotuksista!! Oksentelu on loppunut, mutta poikanen ripuloi vielä. Neljä vuorokautta nyt sairastanut, mutta kai se on ihan normaalia että saattaapi viikon tämmöinen tauti kestää. Itsellä on välillä vähän huono olo ja maha ollut kipeä, mutta ei onneksi sen pahempaa. Inhoan nimittäin oksentamista, yäk!

Hienoa Kitty että Topin yöt on parantuneet ja ruokakin maistuu kaikkien taistelujen jälkeen hyvin. On varmasti mukavempi odotella uutta vauvaa syntyväksi, kun esikoisen kanssa on asiat mallillaan. :)

Aikamoinen episodi teillä oli Noema oksennuksineen kaikkineen! Uno voi varmaan nyt ihan hyvin? Hauskat nimet teidän koirillakin muuten :) Mua hymyilytti lukea tarinaasi, olen itse ihan samanlainen temperamentilta. Etenkin miehen suhteen, vieraitten ihmisten parissa osaan hillitä itseni paljon paremmin. Oisin hyvin voinut kuvitella saman tilanteen meidän perheessä. " täällä on sämpylöitäkin, eikö kelpaa?!?" :D

Ihan normaalilta touhulta Manna minusta kuulostaa teidän pojan puuhastelut. Vaikka ymmärrän kyllä että on tosi väsyttävää koko ajan olla nostamassa pois kielletyistä paikoista, vielä kun olet kipeänä ollut. Mäkin joskus huonona päivänä lasken tunteja, että koska mies tulee kotiin :) Vaikka täytyy koputtaa puuta, meillä ei poikanen kauheesti oo vielä keksinyt tehdä kolttosia ja kiipeileekin aika vähän.

Auringonkukka kiva että pääsitte miehen kanssa viettään yhteistä aikaa risteilylle! Oli varmasti mukavaa? :)

Kiva pupu tuossa kiinteistömaailman mainoksessa. Poikanenkin sitä aiemmin ihasteli :) Nyt on jo päiväunilla. Pitäis siivota, mutta ei yhtään huvittais. Saa aina ettii jostain motivaatiota ja inspistä tarttua toimeen. Sit on kuitenkin hyvä mieli kun on puhdasta.

Hyvää alkavaa viikkoa!!

Gerda

Vierailija
29/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI %&/&¤#" #¤¤!!!!! Siis meillä on lapsett TAAS kipeenä ja lennolle pitäis lähtee ke aamuyöllä. esikoinen yskii keuhkonsa pihalle, kuumeinen ja kiukkuinen. Keskimmäinen valittaa päänsärkyä eli taitaa olla tauti tulossa....Illalla mennään lääkäriin tuon esikoisen kans, josko tautiin saatais helpotusta.

...Vähän on sellanen kumma tilanne, et pitäis jo pikkuhiljaa pakata mut en tiedä kannattaako se jos meidän pitää peruuttaa koko reissu.

Kaikki kyllä sanoo meille et reissuun vaan, kyllä ne taudit siellä karisee. Mut kipeiden lasten kans reilun 6 tunnin istuminen ei houkuta:(

No se siitä tautipurnauksesta..

Ihanaa, kevät tulee! Meillä on alkanu piha sulaa ihan todenteolla, nyt on lämmintä 5,5 astetta. Tosin eipä tuota lunta edes paksusti olekkaan.

Kurahousu ostoksille pitää lähtee koko katraan kans reissun jälkeen, ja kumppareitakin vissiin on hankittava.

en taida keretä enää kirjotella ennen reissua, sikäli sinne päästään.

Joten mukavaa loppuviikkoa kaikille, aplailen sit ens viikolla linjoille:)

..Pitäkää meille peukkuja että reissuunn päästään:)

lomafiiliksin äitykkä ja kipeä katras.....

Vierailija
30/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hildaliina: Hassu runo ;)

Gerda79: mukava kuulla että paranemaan päin olette menossa!

äitykkä80: paranemisia teillepäin jotta pääsette matkalle!!!

Käytiin perjantaina ostamassa Lotalle se Reimatecin haalari, kokoa 86 (oli reilu, menee varmaan syksylläkin). Varsinaisesti ei ollut vielä myynnissä, mutta ystävällinen myyjätär haki varastosta näytille yhden kappaleen ja ostimme sitten sen. Se on semmoinen rumpukuivattava mitä mietin, Caribou oli mallin nimi. Värejä on kuulemma huonosti ainakin tänne Vaasaan saatavilla, monesti kun soittelevat Reimalle saavat ei-oota vastaukseksi. Meidän haalarin väri on semmoinen beigenruskea jossa vaaleanpunaista yläosassa (sama

mikä Reiman sivuilla näkyy isompana). Keväthanskat ja -pipot olivat vielä varastossa odottamassa hinnoittelua, joten mennään myöhemmin

katsomaan niitä.

Tänään olisi tarkoitus mennä kyläilemään yhden samassa synnytysvalmennuksessa olleen luo (oli samaan aikaan sairaalassakin), saivat pojan seuraavana päivänä meidän Lotan syntymästä, eli aika lailla samanikäinen on. Katsotaan nyt mitä tuumivat toisistaan. Mies kyllä sanoi Lotalle että se on sit vaan kaveri, että ei muuta sitten :)) Heh heh ...

Huomenna olisi aikomuksena mennä käymään töissä tervehtimässä työkavereita pitkästä aikaa. Viimeksi näin osan heistä joulukuun alussa pikkujouluissa. Saa olla kyllä onnellinen että pystyy olemaan kotona, alkujaan raskausaikana ajattelin että en oo kuin sen 9-10 kuukautta kotona ja palaan sitten töihin takas, mut kummasti sen mieli on vain muuttunut ja nautin tästä vaikka yöt onkin risaisia. Mietinkin että kuinkahan sitä jaksaisi näitä päiviä/öitä jos olisi vielä päivisin töissä?? Eli jaksamisia teille työssäkäyville! Joskus käy mielessä että miten kodinhoito/lapsen hoito/työssäkäynti sujuvat sitten joskus tulevaisuudessa, mutta onneksi vielä ei sitä tarvitse miettiä :) Oon tosi heikko nimittäin siivoamaan ... Jag hatar det!

Viime yö oli hyvä **koputtaa puuta**, Lotta ei herännyt kuin kerran huutamaan ja nukahti onneksi saman tien kuitenkin. Keskiviikkona mennään neuvolaan mittaamaan pituus ja paino, mua nimittäin vaivaa mihin suuntaa paino on mennyt käyrällä. Ja josko sais selvyyttää joskus onko allergioita.

Mies lähti ruokakauppaan (menee vasta klo 18 töihin ...) joten kai tästä on suunnattava siivoamaan (tai ainakin yrittämään sitä ...)

Märkää päivänjatkoa toivotellen

Tintta-liisa

Vierailija
31/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen täällä, että mies tulee kotiin, sitten lähden ostamaan niitä mansikoita. Ja kaikkea herkkua! Nyt on sellaiset mässyt päällä, että oksat pois. Unelmoin jo vohveleista ja kermavaahdosta kera mansikoiden :)

Nyt pistän kyllä isovarpaatkin pystyyn, että Äitykän porukka pääisi lähtemään lomalle! Toivottavasti lapsoset parantuvat pian.

Hilda saa aina hyvälle tuulelle :) Hauska runo, pitää laittaa ylös.

Hienoa Gerda, että karhunpoika ei oksenna enää. Ikäväähän tuo ripulikin on. Nyt vaan mehua kundille, ei varmaankaan pistä pahakseen? Onni oli ainakin ihan innoissaan, kun sai kuumeessa juoda mehua. Joi desikaupalla :) Harmi, että teidän reissu peruuntui, mutta toisella kerralla sitten.

Mites Auringonkukalla meni laivalla? Oliko Jessellä ollut mukavat kyläilyt?

Hyvä fiilis. Sain perjantaina haettua ne tenttikirjat (olikos se perjantai..) ja äsken viimeistelin saarnan sunnuntaille. Enää pitäisi kirjoittaa puolentunnin virikepuhe lauantaille, jätän sen suosiosta huomiselle. Keskiviikkona on palaveri ja sitten viikonloppu pelkkää tykitystä. Tässä saa mamma kyytiä. Olen jo niin tottunut verkkaiseen elämänrytmiin kotona, että menee ihan pää hyrrälle kun on vähänkin muita menoja ;)

Ihanaa kun kevät tulee! Olin ihan innoissani, kun eilen tultiin kotiin ja Helsinki näytti niin keväiseltä. Ihmiset ulkoili pelkissä fleecetakeissa ja aurinko paistoi siniseltä taivaalta. Lumet oli hienosti sulaneet viikonlopun aikana. Pihassakin on jo nurmikkoa näkyvissä :)

Nyt taisi poitsu herätä, heips siis ja kuulemiin!

Noema

Vierailija
32/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset laivalta! Risteily meni mukavasti syömisen ja rentoutumisen merkeissä. Viikonloppu tuntui jotenkin ihanan pitkälle kun pääsi irtautumaan arjesta. Jesse oli ollut hurmuri-päivänsäteenä mummulassa, ei ollut kiukkupussista tietoakaan. :-) Tosin kun kotiin tultiin niin johan oli känkkäränkkä valloillaan, mutta oli kyllä ihan unenpöpperössäkin kotimatkan jäljiltä. Iltatoimet vaan pikaisesti hoidettiin ja laitettiin poitsu petiin, sinne tyytyväisenä jäikin ja aamulla heräsi hymyssä suin. Tarhaan vieminenkin sujui tänään ongelmitta, tosin vielä ei äidille heilutettu vaan vähän piti yrittää mielenosoituksellisesti itkustaa. Täytyy sanoa että oli aika heikko yritys, leikit taisi jo olla mielessä. :-)

Gerda: Toivottavasti säästyt mahataudilta! On kyllä inha tauti. Itsekin inhoan oksentamista yli kaiken... Onneksi karhunpoika on jo parempaan päin!

Äitykkä: Ilkeälle kuulostaa kyllä sairastelutilanne ennen matkaa, kurja juttu. Kovasti pidän peukkuja että pääsette lähtemään reissuun!

Noema: No on sulla kyllä taas monenlaista puuhaa, mutta niin tuntuu olevan energiaakin. :-) Ja jos puhti meinaa loppua niin tankkaa lisää herkkuja. ;-) Letut kermavaahdolla ja mansikoilla kuulostavat ihanalle!

Mies on tämän viikon talvilomalla ja äsken hoputtelin että kävisi jo hakemassa Jessen tarhasta. Yllättäen on pelannut koko päivän tietokoneella, huomenna lähtee varmaankin laskettelemaan. Itse en malttaisi kyllä lomalla viedä Jesseä tarhaan, mutta miehet on veistetty eri puusta kuten täällä on jo montaa kertaa aiemminkin todettu.

Keväistä viikon alkua kaikille!

Vierailija
33/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmettelette miksen itse käy hakemassa Jesseä tarhasta. ;-)

Vierailija
34/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuis jo tämä poikasen tauti! joka kerta kun tulee kakat (eli moooonta kertaa päivässä) saa vaihtaa vaatteet ja viedä suihkuun, kun tulee yli vaipan äyräiden ja sitä on sitten lattialla ja ympäri kämppää! voitte vaan kuvitella mille täällä haisee!! yööök!! semmonen olo, et tekis mieli käydä itekin vähän väliä suihkussa.

pesen kyllä koko kodin jollain superputsilla kun on tauti ohi.

näin. purnaukset tälle päivälle.

ja äitykälle kovasti pidän peukkuja että pääsette matkalle!!! kurjaa että lapset juuri nyt sairastuivat, mutta toivotaan että menee pian ohi/lievenee eikä estä matkalle lähtöä.

Gerda

Vierailija
35/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna, ihana idea sukupuu. Mielenkiintoista puuhaa suvun tutkiminen!

Äitykän lapsosille pikaista paranemista!!!!

Toivottavasti pääsette kovasti odotetulle lomalle

Noema, olet kyllä ihmenainen, kun jaksat energisenä puuhata opintojen parissa!

Gerdan pojulle myös pikaista paranemista!!!!

Jaksuja siivouspuuhiin!

Jospa se kevät todella jo tekee tuloaan. Täällä on tosi liukasta ja märkää, luntakin vielä aivan riittämiin.

Pikku-ukko mahdottomalla tuulella ollut. Ehkäpä hampaita tuloilla? tai joku muu vaivaa, kun yöllä heräilee eikä oikein missään ole hyvä olla. Päiväunetkin oli vain tunnin mittaiset, vaikka huonon yön jälkeen olisi saanut ollut kaksinkertaiset normaalit. Väsynyt, kitisevä poju meillä.

Meilläkin on jäähynurkka käytössä. Ensin ukko karkaili, mutta nyt pysyy hyvin aloilla ja luvan saatua tulee halaukseen ja pois.

Runot on vihkoissa tallessa, vähän mielessäkin.

Hilda

Vierailija
36/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri kun sain itseni takaisin pelikuntoon, pojalle nousi eilen illalla 39,5 asteen kuume. Voi pikkuista ressukkaa=( Meinaa kyllä nyt usko loppua tähän touhuun. Johan tuo olikin 1,5 viikkoa terveenä vesirokon jälkeen.

Juuri sopivasti pojalla olikin varattuna tälle aamulle korvien jälkitarkastus. Korvissa ei ollut mitään eikä tulehdusarvoissa. Spiiraa olivat antaneet. Nyt kotona kitkutellaan astmalääkkeillään. Toivotaan ettei taas jouduttaisi osastolle.

Mies aikoi olla nyt alkuviikon pojan kanssa kotona päivät, siskoni tulee loppuviikosta olipa poika sitten hoitokunnossa tai ei. No onneksi meidän työnantajat ymmärtää, mehän ollaan käytännössä koko ajan jompi kumpi pois töistä. Tympeetä silti. Mutta ne lapsettomat työkaverit, niiltä ei paljon tukea ja ymmärrystä heru. Mä melkeen salaa toivon, että kaikki ne uraa luovat sinkut pamahtaisivat yllättäen raskaaksi ja siinäpähän sitten saisivat yksinhuoltajina näyttää mallia kuinka sitä työ ja lasten sairastelu sitten yhdistetäänkään. Ja toki sairaan lapsen hoitopäivät olisivat heillekin palkattomia, niin kuin ne nyt heidän mielestään kuuluisi olla.

Mies lähti nyt illaksi töihin, yrittää aina iltaisin käydä paperivuorta purkamassa. Ehkä me ollaan liian tunnollisia, en tiedä. Onhan niitäkin jotka oikein etsimällä etsivät itsestään sairauksia ja toivovat lasten sairastumista, kunhan vain saavat olla töistä pois ns. hyvällä syyllä.

Pitää mennä, räkänokka kutsuu.

Manna

Vierailija
37/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi änkeröinen, kuinka taudit kiusaa Mannan marraspoikaa! Pikaista paranemista pikku herralle! Kurjaa kyllä, ettei lapsettomat työkaverit ymmärrä poissaoloja. Toivottavasti ei nyt ole sairaalareissu.

Muistaakseni Manna kyseli mustasukkaisuudesta.

Meillä lapset yleensä tulee mukaan halimaan. Taasen, jos halittelen rinsessaa, niin pikkurinssi saattaa tyyliin keinolla minllä hyvänsä kiivetä syliin ja työntää siskoa pois, joskus taas ei välitä mitään.

Tintta-liisa, Mitäs Lotta tuumasi kaverista?

Toivottavasti hyvät yöt teillä jatkuvat! Ois kyllä mahtavaa, kun saisi nukkua illasta ihan aamuun asti. Perttu ei ole nukkunu vielä yhtään kokonaista yötä, yleensä riittää pelkkä tutin anto. Omat unet häiriintyy jo pelkällä semmoisellakin.

Perttu on hoksannut tänään, että keittiönkin tuoleille voi kiipeillä.

Ikkunassa heiluttaa ohi meneville :)

Tuttiritari on marraslapsen lemppari musiikkia :)

Aika kiva ja mukaansa tempaava levy onkin!

Kiva, että Jessen yökyläily oli sujunut hyvin ja tarhaankin mukavampi jäädä :)

Voihan mitä ihania herkkuja noema on laittanut :D

Eilen tuli mieleen hyvä gallup-kyssäri, mutta en millään saa päähäni, että mikä se oli. On se hyvä ettei tarvi mitään tärkeämpiä muistaa, kun en muistais kummiskaan.

Kävin aamulla ennakkoon äänestämässä, viikonloppuna menen varmaankin rinsessan kanssa minun vanhemmilleni. Miehet jää kotiin.

Tässäpä vielä Nalle-emon unilaulu

Unten maille

matkataan

usvalammen kautta.

Sinne meidät

kuljettaa

unilinnun lautta.

Silmät kiinni sulkekaa

kun unilintu halaa

ja unihiekkaa sirottaa

lasten silmiin salaa. :)

Rinsessa sai synttärilahjaksi aivan ihanan kirjan -Kontiokujan nallet-

tämän päivän runot on sieltä.

Salkkareita katsomaan menee Hilda

Vierailija
38/39 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja me päästään lähtemään reissuun!!!

esikoinen sai antibiootit, alkava keuhkoputkentulehdus vissiinkin. Lääkäri kattoi korvat ja toivotti hyvää matkaa, ei estettä lähdölle.

Kiitos teille kaikille ihanille peukutuksista, kyllä me ollaan niin lähtötunnelmissa nyt:)

Toivottavasti kaikki kipeät taaperot paranevat pian, kaikille kipeiden muksujen äideille jaksamista!!!

...ja nyt lähden jatkamaan pakkaamista!!

lomatunnelmissa äitykkä

Vierailija
39/39 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIPPII JAA JEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Arvatkaas mitä Kirppu OSAA???? On varmaan TOOOOSI vaikee kyssäri..Nyt se meitin " kehitysvammainen" riiviö nousee seisomaan ja kiipeilee ihan riesaks asti!!! JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE!! Ja näkisittepä Kirpun ilmeen, kun nousee seisomaan, jos ylpeydestä voisi haljeta, niin Kirppu halkeisi! Kirppu osaa jo kiivetä kiikkuun istumaan ja siinä sitten töröttää miesmäisesti! Ja ylös nousee kovasti koko ajan..ja joka paikkaan.

Kirppu nousi ylös eka kerran 11.3 ja fyssarilla oltiin 5.3. Nopeasti meni opit jakeluun.

Kysymyksistä en muista mitään..Luen pinot uudelleen ja vastaan sitten.

Nyt nauttimaan auringosta! Tsemppiä kaikille sairastajille!!

Hormooniska