<3 JOULUNTÄHTÖSET ma-ke <3
Kommentit (31)
Niin, en ole sitten sen jälkeen linjoilla ollut kun kävin kertomassa että joulukuun alussa saimme pojan.. Meillä ollaan pahassa koliikissa oltu kolmen viikon iästä saakka ja olemme vieläkin.. Kun koliikki oli pahimmillaan niin poika huusi 9h päivässä. Nyt vyöhyketerapian avulla huudon ovat hieman vähentyneet. Olen antanut jo maistella kiinteeäkin kun neuvolassa kehoitettiin koittamaan mikäli se helpottaisi vatsaa mutta ei sekään. Se loppuu sitten itsestään kun on loppuakseen. Esikoinen (2,5v tyttö) suhtautuu onneksi rauhallisesti pojan jatkuvaan huutoon. Maitoa tulee kuin saavista kaatamalla ja pojalla kovat ruokahalut. Juuri 3kk neuvolassa pituutta oli 61.5cm ja painoa 6300g. (syntyessään 3080g ja 49cm). Käsiä maistellaan kovasti, " jutellaan" , hymyillään (kun vatsa vain ei vaivaa..) ja kuolataan. Kauhulla pelkäänkin että sitten koliikin jälkeen aletaankin jo huutamaan niitä tulevia hampaita.. APUA!! No ei kait, ihanaa kuitenkin tämä vauva-aika. Olen todella nauttinut lasten kanssa kotona olemisesta ja miehelle ehdotellut jopa jo kolmattakin lasta. Mies ei vielä kolmanteen ole suostunut koska pelkää toista mahdollista koliikkia. ;) Mutta se koliikki on niin lyhyt aika elämässä vaikkei siltä aina tunnukaan. Jahas, taas mentävä: pikku mies ilmoittaa vaunuissa heräämisestään. :)
Mukavaa viikkoa kaikille!!!
Viuhti&ipanat
Aamu alkoi ihan ok, mies lähetti esikoisen kouluun ja lähti itse töihin. Mulla oli pankkiin sovittu aika klo 10, vauvan tilin avaamista varten. Sinne pääsin tyttöjen kanssa ihan hyvin ja tili saatiin avattua. Seuraavana piti olla käynti lastenvaateliikkeessä (äidin mieliksi) ja sitten herkuttelu kahvilassa (keskimmäisen iloksi), mutta ei sit onnistunutkaa. Esikoisen ope soittaa, että lapsella haava takaraivossa, luokkakaveri oli tönäissyt kumoon ja oli lyönyt päänsä johonkin betonimöykkyyn.
Äkkiä koululle hakemaan poika ja sit päivystykseen. Melkein kolme tuntia jouduttiin odottamaan lääkäriinpääsyä, kun veri ei enää valunut eikä lapsi ollut pahoinvoiva. Hyvä tietysti, että selvittiin säikähdyksellä, mutta meinas hermot mennä odotteluun. Eihän me oltu syöty lounastakaan vielä jne. Vauva onneksi nukkui liinassa, välillä otti vähän maitoa.
Tönijä saa jälki-istuntoa ja ope vielä puhuu aiheesta huomenna. Ihan hyvä niin. Vahinkohan se oli ollut, mutta kaikenlainen töniminen pitäis saada pois, siinä voi joskus käydä tosi pahasti.
nyt pikkuneiti ei enää jaksa, lisää myöhemmin.
frilla
Jospa minäkin tulen pinon jatkoksi. Akseli nukkuu ulkona päiväunia nro 2 ja minulla lienee hetki aikaa kirjoitella kuulumisia.
ONNEA kaikille koko yön nukkujille, omaa katkeamatonta yöunta odotellessa. Tosin nyt pojalla ei ole ikääkään kuin vajaa 2,5kk, mutta aika pitkiä pätkiä silti nukutaan. Poikanen nukahtaa jo klo 21 ja nukkuu klo 04, joten pitkät on unet hänellä, mutta silti yksi herätys. Jos pojan rytmin saisi siirrettyä että menisi myöhemmin nukkumaan, niin menisihän sitten aamuun asti! Toisaalta on ihan kivaa että on illalla " omaa" aikaa, saan rauhassa katsella tv:tä ja lueskella.
Joku kyseli uuden asunnon sijaintia(anteeksi, ID=imetysdementia nimimerkkien suhteen vaivaa), uusi koti olisi hyvinkäällä. Hyvinkäästä tuli mieleeni, että missä luuraa Miilukka??? Oltiin odotuspuolella viimeisiä ja en ole hänestä sen jälkeen kuullut. Meidän uuden vuoden vauvat hieman myöhästyivät. :) Jollain oli myös ongelmia minipillereiden vuodon kanssa. Täällä myös vuodetaan toista viikkoa. Hassua syödä pillereitä, kun kuitenkaan ei ole kiva harrastaa seksiä vuodon aikana, joten onko mitään hyötyä niitä syödä??? Omituista.
Meidän asuntoasia ratkeaa luultavasti tällä viikolla. Asunto on tosi kiva. Yritän nyt olla innostumatta, ettei tule pettymyksiä. Ja tuleva muuttaminen hieman hirvittää, mutta toisaalta nyt kun olen kotona, muuttaminen on varmaan " helpompaa" kun saa rauhassa pakata. Asunto vapautuu vasta 1.6 joten tässä olisi hyvää aikaa laittaa tavarat kasaan ja päästä eroon vanhoista. Pidin juuri kirpputoripöytää viikon puoliksi ystäväni kanssa ja saimme 100¿ molemmat ja olen tosi tyytyväinen. Tosin siellä kun käy pöytää järjestelemässä, tulee osteltua lapsille vaatteita. Löysin jopa itselleni ihania tunikoita, näyttivät ihan uusilta. Sen päätin, että jos muutto tulee, aloitan vanhan asunnon siivoamisen jo nyt, mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin loppusiivouksen tekeminen!!!
G Nimimerkeistä: En oikein muista mistä Kirsikka tulee, luultavasti siitä, että minusta piti tulla Kirsi, mutta äitini valitsi kahdesta isälleni sopivasta vaihtoehdosta toisen ja se ei ollut Kirsi. Mutta kirsikat ovat suurta herkkuani. Tuoreena, ei muissa muodoissa tai yhdistelmissä.
Tapaaminen: minulle käy tampere hyvin, voin samalla reissulla käydä sukulaisia moikkaamassa. En tunne tamperetta yhtään, joten apua siinä asiassa ei minusta ole. Mutta huhtikuu käy minulle hyvin...
Ollaan asiasta kuulolla.
Nyt taidan mennä vähäksi aikaa pitkäkseni, johan tässä on huuseerannut koko päivän. Odotan ihan innolla ensi lauantaita, lähdemme miehen kanssa ystäväni tupaantuliaisiin, jälkikasvu menee mummolaan. Maidot on lypsetty ja odottavat käyttöä pakkasessa. Mukavaa päästä viettämään iltaa yhdessä, pitkästä aikaa.
Kirsikka ja hymymies Akseli, huomenna 10 viikkoa.
Olikohan ne viime viikon pinot sen takia niin lyhyitä kun minä en ollut laittamassa viestiä parin tunnin välein =D ;)
Kaverille ei sopinutkaan kyläily joten laitoin Lassin parvekkeelle päikkäreille. Poju on nukkunut siellä jo kohta 3 tuntia ja mulla alkaa olla tekemisen puutetta =)
Pyykkiä oon pessy jo pari koneellista ja silitinkin kaiken mitä kehtas silittää. Tiskikone on täytetty, tyhjennetty ja täytetty taas. Sämpylääkin leivoin ja nyt on lohikiusaus uunissa... En enää keksiny muuta tekemistä joten päätin tulla koneelle odottelemaan että Lassi herää syömään =)
Kiitokset myötätunnosta! Oon päättäny että tän kuun suostun heräilemään yöllä niin usein kun Lassi haluaa, mutta jos yösyömiset ei vähene kiinteidenkään alottamisen jälkeen niin sitten pitää kyllä keksiä jotain kun ei tätä kovin kauaa jaksa...
[b]Iitulille[/b] iloiset onnittelut hyvin nukutusta yöstä! Sulle en kehtaa olla kovin kateellinen kun ootte joutunu kestämään niin kauheita öitä, että mulla ei oo semmosista kyllä tietoakaan =)
[b]Viuhti[/b]: Kiva kun pääsit laittamaan kuulumisia! On teillä kyllä ollut aikamoista, mutta toivottavasti alkaa jo helpottaa ja kiva että pystyt olemaan kaikesta huolimatta noinkin positiivisena =) Tottahan se on, että loppujen lopuksi se koliikki on niin pieni osa elämästä että ei kai nyt sen takia kannata jättää lapsia tekemättä =)
[b]Frilla[/b]: Hyvä ettei käynyt pahemmin! Kyllähän lapsille aina sattuu ja tapahtuu, mutta pitäis tosiaan saada heti pois tuommoset tönimiset yms just sen takia, että vaikka ei tarkottaiskaan pahaa niin huonomminkin voi käydä. Teillä meni kyllä suunnitelmat vähän pyllylleen, mutta toivottavasti loppupäivä sujuu taas vähän paremmin =)
Huh. Huomenna ois tarkotuksena huristella linja-autolla siskon luona käymään. Toivottavasti Lassi ei nosta kovin kauheeta meteliä kun ei olla ajeltu vielä linkkurilla. Lassi tykkää kyllä olla vaunuissa ja varmaan nukahtaakin heti kun lähdetään kävelemään pysäkille, mutta pieni on vaan herkkä säikkymään kovia ääniä ja säikähtäessään saattaa itkeä kauemminkin jos ei pääse heti syliin... No, mä taas stressaan pienistä, mutta pitäähän sitä aina huolehtia jostain =)
Taidankin mennä katsomaan mitä Lassille kuuluu kun on nukkunut jo aika kauan...
Pimmi & Lassi taas =)
Minähän sitä asunnon sijaintia kyselin ja niin se taitaa olla mun kaverin kämppä... Ainakin kaupunki on oikea! Onko siis kyseessä 2-kerroksinen rivarin päätyasunto?
En mitenkään utelias ole?! ;-)
Katju
Kyllä maailma on pieni!
Nyt vaan mies on alkanut vastarantaan muuttamisen suhteen... :(
Katsotaan. Ja yritän olla intoilematta. Hyvähän tässäkin olisi, mutta siellä olisi niin paljon TILAA.
Nyt poikanen nukkumaan, pääsee itsekin. Miten taas näin väsyttääkin.
Kirsikka ja umpiväsynyt pieni mies
On kyllä heti aamusta pirteä mieli, kun aurinko paistaa ja linnut laulaa: " ootko mun kulta, tehdäänkö pesä?" ;-)
Mikki nukkuu ulkona ja nyt on aamupäiväsumppien aika. Kuinkas teillä on nukuttu? Toivottavasti hyvät yöt jatkuu Iitulilla. Mikki heräsi 2 kertaa, ekalla kerralla tarjosin tuttia ja se riitti, klo 02. annoin maitoa ja sillä jatkettiin aamuun asti. Kyllä kannatti koittaa kääntää syömisiä enemmän päiväsaikaan, olo on upea kun saa kunnolla ladattua akkuja. Tsempppiä kaikille, joiden vauvat nukkuu huonosti! Sekin puoli tuli tutuksi, kun Mikin isoveli oli todella huono nukkuja koko vauvavuoden.
Uskaltaiskohan noita toppavaatteita jo pestä ja kantaa vintille? Vai vieläkö se jaksaa pakastaa? Sääennustukset taitaa näyttää plussaa, mutta kai sitä vielä maaliskuun loppupuolellakin voi tulla pakkasia. Eteinen on vaan niin supertäynnä, kun siellä on viiden ihmisen talvi- ja kevätvaatteet!! Ei meinaa sekaan sopia!!!
t. päivikki + pojat
Venla oli taas kasvanut kovasti, nyt 3kk-neuvolassa 6740g ja 63cm. Tasan kilo tullut painoa kuukaudessa :) Mua vaan vähän ihmetytti kun se täti tokas jotenkin hassusti että luuletko maidon riittävän kuukauden vielä, ettei tarvi kiinteitä?! Kai tuo nyt riittää kun tyttö kerta ihan hyvin kasvaa ja on tyytyväinen? Miks se nyt ei yhtäkkiä muka riittäiskään? Ärsyttävää. Mä en kyllä muutenkaan tykkää tuosta meidän neuvolatädistä sitten pätkän vertaa, se laukoo ihan kummasti asioita. Sellanen vajaa 60v. " kukkahattutäti" :D, jolla tuntus olevan aika vankat mielipiteet asioista ;( Noh meillä ei oo tarkotus kauheen kauaa täällä enää asustella vaan etiskellään naapurikaupungeista uutta asuntoa, joten toivottavasti saadaan kivempi täti sit uudesta neuvolasta joskus tulevaisuudessa :D Ellei toi kukkahattutäti seuraa perässä :D
Venla sai rokotuksenkin nyt tosiaan, saas nähdä tuleeko itkuisempi päivä. Toivottavasti ei.
Jahas nyt jäi juttu kesken kun neiti kuuluu heränneen päikkäreiltä, palailen myöhemmin...
-nesselia ja Venla, päivää vaille 3kk
Tänään on pakko mennä kärryttelemään kun on niin hieno ilma! Neiti nukahti nyt hetkeksi sisälle, mutta iltapäivällä saa mennä sit vaunuihin. Harmi vaan kun aina tuulee jos on muuten hienoa.
[color=turquoise][b] Tuttipullon käyttäjät [/b][/color] Miten saatte vauvanne juomaan pullosta? Mä en oo nyt viikkoon harjoitellut, kun en vaan oo jaksanu. Neiti imee kyllä tuttipullon tuttia, mutta heti kun tulee maitoa, päästää irti ja alkaa kaamee huuto. Eli helpommalla pääsen kun annan tissiä, mutta olis niin kiva opettaa tyttö pullolle, että pääsis itse hetkeksi pois kotoa (vaikka punttisalille) ja isi pystyis antaan rintamaitoa pullosta. Mitä mun pitäis tehä? Jatkaa vaan sinnikkäästi?? En vaan kestä kuulla sitä huutoa kauaa ja sit annan tissiä ja tyttö on tyytyväinen.
[color=turquoise][b] RauPotar [/b][/color] Koska olet aloittanut perunalla ja vellillä? Mihin aikaan annat perunaa ja koska velliä? Kuinka usein? Mitä velliä? Ihan mielenkiinnolla kysyn jos neiti alkaa vaatia enemmän ennen kuin tulee 4kk täyteen kun neuvolasta käskivät sit aloittaa perunan anto mielummin kuin korviketta.
[color=turquoise][b] Nesselia [/b][/color] Harmi, että teillä on tollanen neuvolatäti. Mutta asiat vaan yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos niin sujuu paremmin. Jos hän meniskin pian eläkkeelle?! =) Kyllä noita terkkareita on joka lähtöön. Meillä onneksi oikein mukava täti. Toivottavasti osuu parempi kohdalle jos muutatte!
[color=turquoise][b] Kirsikkka [/b][/color] Koska olet aloittanut minipillerellä? Mä vein eilen reseptin apteekkiin ja pitäis tänään hakea, kun oli niin pitkä jono etten viitsiny jäädä odottaan. Ajattelin, vaan että uskallanko vielä aloittaa, jos alkaa runsas vuotokausi. Harmittais jos ei pääse sinne vauvauintiin. Yhdet menkat mulla on ollu synnytyksen jälkeen, ne kesti 6 päivää. Kun sitä vauvauintia on enää 3 kertaa.
Jaahas, neiti herää ja haluaa seuraa...
rusina & M
Aloitussivulla mainostetaan lapsimessuja. Onko kukaan teistä käynyt? Millaiset on? Kannattaako näin pienen kanssa mennä, vai onko enemmän isoille lapsille tarkoitettu??
Todella mahtava keväinen ilma :) muuten mutta aurinko paljastaa kuinka karvaista ja hiekkasta sisällä on :o koiralla sopivasti karvanlähtökausi kun alkoi kurakelitkin - - ah, tätä arkea :))
Rusina: aloitin Akselilla 2kk iässä vellit ja perunat (kerralla ei riittänyt 2dl Tuttelia vaan huusi perään nälkäänsä). Maissi- ja riisivellit olivat ekat niin että sekoitin puolet velliä ja puolet Tuttelia = 2dl. Ensimmäiset aamulla että saatoin tarkkailla tuleeko jotain reaktioita, mutta kun sopi niin aloin antaa iltaisin klo 21.30 niin poika simahti kymmeneen mennessä :)) Perunaa annan puolen päivän aikaan - kaikki kasvikset sopineet ja syö halulla lautasellisen sekä maitoa 1dl perään :) hedelmiä annan myös siinä perunan kaverina (en kuitenkaan sotke niitä keskenään ettei luule perunan olevan makeaa).
Nyt kun kuukauden verran syönyt niin velleistä menee jo maissi-, riisi-, ruusunmarjariisi- ja perunaporkkanavelli :) Kunnollisia viljoja en anna ennen kun on 4kk täynnä, ne kun ovat aikas tujuja. Niin enkä enää plantraa velliä ja Tuttelia sekasin :)
Niistä minipillereistä myös: minä aloitin ne kun tokat kuukautiset tuli ja se vuoto oli normaali. Nyt lopetin niitten syömisen kun tuota vuotoa on jo kestänyt 12pv eikä loppua näy :( Olkoot mokomat, alapään iho menee rikki kun rättiä joutuu pitämään näin kauan :( Nyt kokeillaan semmosta kun ehkäisypuikko - - kellään kokemuksia?
Nyt mein poika tahtoo nukkumaan kun masu täynnä pottua: nukkuu sillä satsilla ulkona 4-5tuntia :)
Palaillaan siskoset ja nauttikaa auringoista (aurinko+lapset)
RauPotar ja Akseli m sw dsm m n (<- Akselin terveiset)
Kyllä on synkkää ulkona: pimeetä kun kaikki lumi suli pois eikä aurinkoakaan näy. Taas tuli ongelmaksi mitä pikkukoululaisille laittaisi aamulla päälle :O Kuravaatteita ei enää suostuta laittamaan, tyhmä äiti kun edes ehdottaa, siinä jo harakatkin nauraa :))
Joku oli ehdottanut miehen kotiin jäämistä. Meillä on puhuttu asiasta ihan tosissaan :) kun ukolta vietiin työsuhdeauto pois (leasing tuli täyteen) ja työmatkaa on kuitenkin 100km + ajot paikan päällä, eikä tässä konkurssissa toista autoa ostella.. Täällä päässä pitää kuitenkin auto olla kun saa viedä ja tuoda nuita vanhempia lapsia sinne ja tänne. Saas nähdä kirjotteleeko tänne jatkossa RauPo ilman -tar päätettä :))
Meillä on kyllä yöt ihan luksusta (voimia kaikille yökukkujille) Akseli nukkuu koko yön klo 21.30 - 07.30, on nukkunut nyt jo puoltoista kuukautta, het kun aloin antamaan perunaa päivällä ja iltavellin :) Kokemusta löytyy myös tuosta unettomuudesta kun mein neiti oli pikkukeskonen niin alussa piti herättää syömään kahden tunnin välein ja myöhemmin neljän tunnin... siinä sitten vuoden iässä sai lopetella yösyömistä pikkuhiljaa. *jaksamista unipuutteisille*
Itsellä alkaa kohta varmaan anemia vaivata: kuukautisvuodossa menossa 11.pv :o soitin jo lääkärille joka sanoi noiden minipillereiden, Cerazette, tekevän sen että toisilla jää vuoto kokonaan pois ja toiset voi vuotaa joka päivä :x Justiinsa... mukava olotila :/
Täällä odottelen innolla ensi perjantaita :) lähden naisteniltaan työkaverin luo :) sinne tulee kosmetologi tekemään kulmien ja ripsien värjäystä sekä näyttämään meikkausniksejä :)) Oikeen innolla odotan sitä juorujen määrää mitä työelämässä on tapahtunut :))
Mutta nyt taloa järjestykseen ja itselle jotain sapuskaa suuhun :)
Palaillaan :)
RauPotar ja ulkona nukkuva Akseli