Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähete labraan perjanataina . Voinko kuitenkin mennä jo tänään?

Vierailija
27.01.2025 |

Sopisi paremmin. Aikaa ei ole varattu, mutta lähte olisi pe voimassa. Voiko kuitenkin mennä aiemmin jo. Vai päästävätkö ne minua?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan sitä koittaa voi, mutta jos lähetteeseesi on kirjattu pe niin se on silloin. Eli aivan varmasti sinut käänytetään pois ennen sitä

Vierailija
2/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästä. Labrassa noudetaan aina lähetettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä. Eihän labralähete ole millekään tietylle päivälle, vaan johonkin asti?

Vierailija
4/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, muta kokeesi otetaan aikasintaan perjantaina. Ei sinne pääse ilman voimassa olevaa lähetettä.

Vierailija
5/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Eihän labralähete ole millekään tietylle päivälle, vaan johonkin asti?

Kyllä on. Kun on kontrolli.

Ap

Vierailija
6/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa valmistautumisohjeet. Pitääkö olla syömättä, juomatta, pissaamatta jne.

Vierailija
7/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla lähte labraan ja ajanvaraus perjantaille? Jos on, niin voit mennä jo aiemmin JOS teidän kunnassa on myös ajanvaraukseton palvelu labrassa.

Vierailija
8/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Kun on kontrolli.

Ap

No sitten se on silloin perjantaina.

Vierailija
9/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos labrassanne ei ole ajanvarausta, mitä tuo perjantaina voimassaolo siis tarkoittaa? Onko se tapa hallita asiakasvirtaa, vai onko sinulla jonkin lääkityksen tai sairauden muun kulun seurannan suhteen oleellista, että aikaa on kulunut perjantaihin asti?

Vierailija
10/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan.

Vierailija
11/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se labra-aikahan pitää varata vielä erikseen, ainakin julkisella, niin soita ja kysy siinä voiko päivän vaihtaa.

Vierailija
12/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se labra-aikahan pitää varata vielä erikseen, ainakin julkisella, niin soita ja kysy siinä voiko päivän vaihtaa.

Ei tarvitse varata jos vaan haluaa mennä jonottamaan. 

Vierailija
13/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy. Mulla noi labralähetteet on ollu "viimeistään x päivänä"

Mutta täytyy tosiaan ottaa huomioon, jos on jotain ehtoja. Joku näyte mulla piti ottaa nimenomaan aamulla ja joidenkin kanssa saa/ei saa syödä.

Vierailija
14/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eivät ole niin pävän päälle, mutta jos se on perjantaiksi laitettu niin en kävisi vielä huomennakaan vaan vasta torstaina.

Vierailija
15/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran postissa lähete ja siinä aikaväli. Olisin kans paljon paremmin pystynyt käymään heti, kun se tuli, eikä vasta muutaman päivän päästä.

Ja näin jälkikäteen, se menikin se homma ihan ketuiks. Mutta ei terve ymmärrä, mitä se sairaalla voi joskus, eli lähes aina on.

Vierailija
16/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle ja yksityiselle tarvitsee lähetteen lisäksi varata aika labraan. Pelkkä lähete ei riitä. 

Vierailija
17/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista katsoa valmistautumisohjeet. Pitääkö olla syömättä, juomatta, pissaamatta jne.

Tätä olin myöskin tulossa kirjoittamaan.

löytyisikö Omakannasta tietoa?

Vierailija
18/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle ja yksityiselle tarvitsee lähetteen lisäksi varata aika labraan. Pelkkä lähete ei riitä. 

Ei tarvi varata Helsingissä. Voihan se olla toisin muualla Suomessa. 

Vierailija
19/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hoitsu laittaa kontrollilabralähetteen heti, kun olen varannut kontrolliajan, sama lääkärillä. Voin käydä labrassa silloin kuin haluan, kunhan nyt vaan koetulokset ehtivät tulla kontorllikäyntiin mennessä. Oletkohan Ap nyt käsittänyt jotakin väärin tuosta labra-ajasta?

T kroonikko

Vierailija
20/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu palvelun toteuttajasta. Voi olla tarjolla myös ajanvaraukseton palvelu, jossa mennään jonotusperiaatteella. Ja tämän lisäksi voi olla se ajanvarauksellinen palvelu. Tämähän on täysin hyvinvointialue- ja jopa paikkakuntakohtaista ja yksityisillä on vielä omat käytäntönsä.