Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä sinusta tuntuu elää maailman onnellisimmassa maassa?

Vierailija
20.03.2025 |

Eli Suomessa. 

Minusta tuntuu yksinäiseltä, pelottavalta ja alakuloiselta. Varmuutta mistään ei ole. Raadan veroihin varautumisen vuoksi. Lähisukuni on täynnä persoonallisuusongelmaisia ihmisiä ja luulen itsekin olevani sellainen. Palelen yli puolet vuodesta. 

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneinen runkkareiden ateistimaa, naisetkin ateistipissiksiä, ei elämää, tuhoutukoon koko maa

Vierailija
62/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä onnellisuudesta kysyttiin. Ei ainakaan keneltäkään, jonka tiedän. Sillä meidän elämämme Suomessa on köyhyyttä, työttömyyttä, mielenterveysongelmien hoitamattomuutta, unohdettuja vanhuksia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvältä, oli kuin lottovoitto syntyä Suomeen. 

Ainoa asia mikä täällä on harmittanut viimeaikoina, on se että meidän valtiojohto on on ollut viimeiset 15v sitä mieltä että tänne saa tulla kuka vaan loisi... maan meidän rahoilla ja hyödyntämään länsimaista yltiösolidaarista ideologiaa. Jostain syystä meillä on ollut joku pienen maan syndrooma ja ollaan aina mielistelty muuta eurooppaa sillä että jaetaan meidän rahat muille, jopa jonnekin kreikkaan ja italiaan, korruptoituneisiin valtioihin vaikka meillä olisi täällä tarve niille rahoille ihan itselläkin. Nyt ymmärrettävästikin meidän tarvitsemat rahat jaetaanukrainaan. Kuka tietää mihin ne siellä menee, joku koplaa osan niistä ja elää heroiksi dubaiassa. Me olemme hurjan sinisilmäisiä kaiken suhteen, se harmittaa suomalaisessa kulttuurissa "muut ensin ja sitten vasta omat tarpeet jos joku euro vielä jää". 

Vierailija
64/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palelet?

Koska Suomessa on himskatin kylmä yli puolet vuodesta. Loppusyksy, talvi, alkukevät. 

Tiedän kyllä. Mutta minulla on tietyllä tavalla poikkeava verenkierto, raynaudin oire. Siinä missä sinä luultavasti pärjäät sormikkailla ja pitkillä kalsareilla, minä olen jääkalikka useiden pitkien kalsarien kanssa ja sormeni ja varpaani ovat valkoiset ja tunnottomat. Suomen ilmasto ei sovi monille. Itse pärjäisin hyvin helteissä

Täällä kohtalontoveri. Mutta mulla on lisäksi huono lämmönsieto johtuen ilmeisesti matalasta verenpaineesta, joten optimaalinen lämpötila mulle olisi tasainen +23-25. Missähän sellainen olisi? Mutta raynaud tekee kyllä talvista haastavia, vaikka ferritiinin korjaaminen riittävän korkealle onkin vähentänyt itsellä oireilua.

Vierailija
65/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki vapaa-aika menee KPOP-videoiden katseluun. Sen voi tehdä myös jossain vähemmän onnellisessa maassa.

Vierailija
66/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kyselyssä on se ongelma että kysymyksen asettelu on sellainen että Suomi saa hyvät pisteet koska meillä on perusasiat ja infra kunnossa. 

Ei siinä kysytä henkilökohtaista onnen tunnetta. Mielestäni sana onnellisuus on tuossa väärä. Kysymys pitäisi olla miten tyytyväinen olet valtion tuottamiin palveluihin tms.... 

Onnelisuushan on hyvin henkilökohtainen tunne eikä synny siitä miten hyvät koukutusmahdollisuudet on tai onko ilmainen päivähoito tai kouluruokailu. 

Minulle onnellisuus syntyy siitä että on perusasiat kunnossa, terveys, kiva koti, työ, rahaa käytössä ja hyvät ihmissuhteet. Noihin mihinkän en ole valtion apua tarvinnut (paitsi ilmaisen peruskoulun käyntiin). Näitä ei kysytä kyselyssä.

Vierailija
67/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta mieluummin muuttaisin Thaimaahan.

Vierailija
68/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kunniamaininnan jakajat eivät varmasti käyneet katsomassa edes ihan suomalaisessa kauppakeskuksessa, ja niiden huusseissa ja parkkihalleissa, meidän jokapäiväistä onnellisuutta, jossa kävellään päin mikäli et väistä, pysähdytään tukkimaan käytävä muista täysin välittämättä, kustaan lattialle, ja ajetaan päälle ellet juokse riittävän nopeasti alta pois.

Vierailija
69/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka "onnellisia" tai tyytyväisiä olisimmekaan jos Suomi käyttäisi kaikki ulkomaille lapioimansa rahat esim lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen (tasavertaisten harrastemahdollisuuksien luomiseen, ongelmaperheiden tukeen, päiväkotien ja koulujen tukemiseen, terveellisen puhtaan ravinnon tarjoamiseen, yhteisöllisyyden kehittämiseen jne), teiden kunnossapitoon, työllisyyden nostamiseen, vanhusten hoivaan, perus terveydenhuoltoon jne.

Nämä kaikki nostaisi pitkällä aikavälillä yksilön hyvinvointia. Kun lapsena ja nuorena voi hyvin, se kantaa koko elämän läpi.

Vierailija
70/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palelet?

Koska Suomessa on himskatin kylmä yli puolet vuodesta. Loppusyksy, talvi, alkukevät. 

Jos hyvää säätä haluat, niin kannattaa asua puolet vuodesta Suomessa ja loppusyksy-talvi ja alkukevät esim. Meksikossa, Vietnamissa tai Indonesiassa. Ei siihen lottovoittoa tarvitse, noissa maissa on halpaa asua. 

Mua huvittaa tuo ajatus. Mexico on kartellien hallussa eli kohta siellä oltaisi kannab.pellolla töissä, liekö ehtisi rannalle tai Vietnamissa riisipellolla Anakonda käärmeiden kanssa? Indonesia on myös melko eksoottinen. 

Et ole terävin muumi kanootissa. Anakondat ovat eteläamerikkalainen boakäärmeiden suku. Ei niitä Vietnamissa ole.

Yleinen tietämyksesi on alle nollan, eli levität feikki-infoa. Olen itse käynyt noissa maissa, ja tyttäreni on asunut eli työskennellyt 3 v Meksikossa. Ei tule mieleen muuta negaa kuin Indonesian islamilaisuus.

Vierailija
71/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa, itkin juuri. Koko elämä pelkkää työssä raatamista surkealla palkalla, vie kaiken energian ja elämänilon.

Näin se on aina ollut suurimmalle osalle ihmisistä, ja näin se tulee olemaan jatkossakin. Suomalaisen ei kuitenkaan tarvitse enää 80-vuotiaana vetää rikshaa kadulla henkensä pitimiksi, kuten intialaisen. Jos sun tilanne on toi, niin sua ei kuitenkaan silti vituta tarpeeksi. Sitten kun se raja ylittyy, ihminen alkaa tehdä muita ratkaisuja. 

Tämä kommentti väheksyy monen kohdalla työpaikasta aiheutuvaa pahoinvointia. Työpaikkakiusaaminen, burn out, surkea työnjohto ja alimiehitys, minuuttiaikataulut...No hei, ei sua vituta kuitenkaan tarpeeksi kun Intiassa on vielä asiat huonommin, voi jestas. 

Ja monella Intias

Suht pienet luokkaerot onkin yksi Suomen onnellisuustekijöistä. Esim. Intiassa varallisuus on jakautunut todella epätasaisesti.

Huomattava, että joka maasta kyselyn sai n. 1000 henkilöä. Suomessa se on paaaljon isompi osuus populaatiosta kuin Intiassa tai jenkeissä.

Olisi kiinnostava tietää tarkemmin, miten asukasotokset määräytyivät; ikäjakauma, asuinpaikka, perhesuhteet jne.

Vierailija
72/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ole oikein selvillä, mikä tämä edes on. Se ei varmaankaan ole kysely tai gallup, koska mikäs järki sellaisessa olisi. Vaan joku vertausbarometri, missä vertaillaan jotain ilmaisia koulutuksia, sodattomuutta tms. 

Kysymykseen vastaus: aika ahdistavalta, suoraan sanottuna. Puoli vuotta maailman ankein sää; tuijottavat, yksinkertaiset, kateelliset ja jopa vihamielisen kiusanhaluiset pahoinvoivat ihmiset; tylsä luonto (metsää, soita, peltoja ja maanteita); ei mitään näkemistä tai tekemistä; rappeutuva kieli ja kulttuuri; hirveät verot ja pieni k6setus kaikissa hinnoissa niin, että mihinkään ei ole varaa. 

Vierailija
73/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on asenne. 

Vierailija
74/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös nyt akateemista työttömyyttä. Lapsille ja nuorille pitkät jonot hoitoon mt. Kansantauti sydän, mielenterveysongelmat, pitkä talvi, pitkä Venäjän raja, valtio ottaa velkaa , olemme kai jo ylivelkaantuneita, ihmisiä leipäjonoissa, nuorten väkivalta lisääntynyt, edelleen tehdään liikaa itsemurhia, verotus korkea, tiet huonossa kunnossa, lapsiluku laskee kun lehmän häntä,

Vierailija
75/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että en haluaisi elää tässä "maailman onnellisimmassa maassa" enää päivääkään. Siltä minusta tuntuu.

Vierailija
76/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin onnellisuutta mitataan

Maailman onnellisuusraportin kyselytutkimuksessa vastaajia pyydetään arvioimaan nykyistä elämäänsä asteikolla nollasta kymmeneen. Parhainta mahdollista elämää kuvaa 10, huonointa 0.

Vastauksia kerätään noin tuhannelta asukkaalta jokaisesta maasta. Vuoden 2022 raportissa on mukana 146 maata, eli vastaajia on kaikkiaan lähes 150 000 ihmistä ympäri maailmaa.

https://yle.fi/aihe/a/20-10002419

Vierailija
77/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin onnellisuutta mitataan

Maailman onnellisuusraportin kyselytutkimuksessa vastaajia pyydetään arvioimaan nykyistä elämäänsä asteikolla nollasta kymmeneen. Parhainta mahdollista elämää kuvaa 10, huonointa 0.

Vastauksia kerätään noin tuhannelta asukkaalta jokaisesta maasta. Vuoden 2022 raportissa on mukana 146 maata, eli vastaajia on kaikkiaan lähes 150 000 ihmistä ympäri maailmaa.

https://yle.fi/aihe/a/20-10002419

Okei, eli kuten joskus arveltiinkin, tämä on kysely missä vähään tyytyväiset ja paremmasta tietämättömät suomalaiset uskottelevat ja valehtelevat itselleen. Ja eikähän tätä kaikilta kysytä. 

Vierailija
78/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus tutkimukseen varmaankin valittu 1000 rikkainta suomalaista. 🤣 Onkohan kentien vielä lottovoittajia.

Vierailija
79/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v...tu tätä valituksen määrää täällä. Teidän pitäisi kokea mitä on oikeasti elää "huonossa" maassa ennen kuin alatte suurin piirtein valittamaan ruuan suolattomuutta täällä ja muualla.

Vierailija
80/142 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä onnellisuudesta kysyttiin. Ei ainakaan keneltäkään, jonka tiedän. Sillä meidän elämämme Suomessa on köyhyyttä, työttömyyttä, mielenterveysongelmien hoitamattomuutta, unohdettuja vanhuksia jne.

Kaikilla ei ole samanlaista kuin sinulla.

Suomessa on hyvä elää. Kaikille on tarjolla samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua, ja hankkia se hyvä elämä. Myös ihmissuhteisiinsa voi itse vaikuttaa, sekä mt ongelmiinkin on apua saatavilla.

Vanhuksistakin pidetään huolta, vaikka suomalaiset eivät itse välitä edes läheisistä vanhuksistaan!  Monessa muussa maassa omaiset kustantavat vanhustensa hoidon, toisin kuin Suomessa ei vaivauduta monesti edes käymään laitoksessa käymään  omia vanhuksiaan katsomassa!!

Että kaltaisillesi vanhusten hoito on todella hyvin! Paremmin kuin itse heistä huolehtisit.

Se on totta että suomalaiset ovat tottuneet että yhteiskunta hoitaa. Itse ei viitsitä. Kaikki pitäisi saada yhteiskunnalta ilmaiseksi !

Työttömyydellesekin voit itse tehdä jotain! Sekä marisemisen sijaan keskittyä niihin hyviin asioihin ja etuihin joita olet yhteiskunnalta saanut ja edelleen saat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme