Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä sinusta tuntuu elää maailman onnellisimmassa maassa?

Vierailija
20.03.2025 |

Eli Suomessa. 

Minusta tuntuu yksinäiseltä, pelottavalta ja alakuloiselta. Varmuutta mistään ei ole. Raadan veroihin varautumisen vuoksi. Lähisukuni on täynnä persoonallisuusongelmaisia ihmisiä ja luulen itsekin olevani sellainen. Palelen yli puolet vuodesta. 

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivalta tuntuu, pari vuotta sitten meni melkein kaikki päin persettä, mutta vaikka oli vaikeaa selvisin ja nyt on kaikki ihan hyvin. No oikeastaan asiat ei ole hyvin, mutta ei varsinaisesti huonostikaan.

Tuo onnellisuusraportti on vähän hölmösti nimetty, siinä mitataan elämänlaatua, ei varsinaisesti onnellisuutta.

Minun elämä on ihan okei, täällä ei ole katujengejä, ympäristö on suht siistiä, en ole sairas niin en tiedä miten terveydenhuolto sun muut toimii. Paperilla asiat Suomessa on hyvin, käytännössä hoitotakuut sun muut ei aina toteudu.

Vierailija
22/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri nyt onnellinen.

On varmaan kevätmania taas päällä.

Onneksi on edes keväisin!

Muuten, tuli mieleen että milloin tämä kysely on tehty, siis mihin vuodenaikaan. Jos suomalaiset ovat vastanneet tähän kesällä, ehkä loma-aikaan, on saatu positiivisempia tuloksia kuin esim. marraskuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Suomea. Olen onnekas, kun olen tänne saanut syntyä.

Vierailija
24/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Haluaisin lottovoiton päästäkseni pois täältä

Nooh, mihin haluaisit mennä? Mikä täsmälleen olisi se "pois"? Oletko varma että siihen tarvitsee lottovoiton juuri Suomesta, Lottoa voi pelata muuallakin. Tai tarvitseeko siihen edes lottovoittoa, onko siellä paikassa nimeltä "pois" vain sellaisia ihmisiä, jotka ovat voittaneet lottovoiton? 

Vierailija
25/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin allekirjoittaa tuon. Suomessa ihan oikeasti on laadukas terveydenhuolto, koulutusjärjestelmään ja ammattinimikkeisiin voi luottaa, tasa-arvo on ihan huipputasolla, turvallista elää, hyvin laajat oikeudet ilman velvollisuuksia, rakennuskanta on luotettavaa ja hyvää. Siinä vaiheessa kun elätteja asutte eri maissa niin opitte arvostamaan järkyttävän helppoa elämää Suomessa. Olin poissa lähes 40-vuotta kahdella eri mantereella ja 10 eri maassa. Nyt olen palannut eläkepäivilleni ja en voi kuin nautiskella elämästä kun kaikkeen voi luottaa ja luonnonilmiöt eivät ole vielä niin pahasti iskeneet. 

Vierailija
26/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palelet?

Koska Suomessa on himskatin kylmä yli puolet vuodesta. Loppusyksy, talvi, alkukevät. 

Jos hyvää säätä haluat, niin kannattaa asua puolet vuodesta Suomessa ja loppusyksy-talvi ja alkukevät esim. Meksikossa, Vietnamissa tai Indonesiassa. Ei siihen lottovoittoa tarvitse, noissa maissa on halpaa asua. 

Mua huvittaa tuo ajatus. Mexico on kartellien hallussa eli kohta siellä oltaisi kannab.pellolla töissä, liekö ehtisi rannalle tai Vietnamissa riisipellolla Anakonda käärmeiden kanssa? Indonesia on myös melko eksoottinen. 

Senkin rasisti! 

Et tiedä hölkäsen pöläystä, millaista on tavallisen ihmisen tavallinen arkielämä on näissä maissa.

Kerron: tavallista arkea, johon kuuluu elämänilo ja yhteisöllisyys.

Vierailija
27/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihanaa elää. Puhdas luonto, rauhallista ja siistiä kaikkialla. Teveydenhuoltokin hyvä, kaikista pidetään huolta jne. Tasa-arvo, uskonnonvapaus jne. Nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä läheskään kaikissa maissa.

Vierailija
28/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Venäjällä kaikki hyvin. Kaikki ajatellaan valmiiksi, kun ei ajattele niin pärjää hyvin ja kun ei valita mistään pärjää erinomaisesti. Palaisit sinäkin Venäjälle niin et uskaltaisi valittaa.

Vierailija
29/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä aloitus.

Propagandaa onnellisuudesta on käytetty 2020-2025 peittelemään kahden hallinnon Suomessa tekemiä valtavia tuhoja.

Vierailija
30/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos! Tänään söin karjalanpiirakoita, hyviä olivat.

Vierailija
31/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palelet?

Koska Suomessa on himskatin kylmä yli puolet vuodesta. Loppusyksy, talvi, alkukevät. 

Jos hyvää säätä haluat, niin kannattaa asua puolet vuodesta Suomessa ja loppusyksy-talvi ja alkukevät esim. Meksikossa, Vietnamissa tai Indonesiassa. Ei siihen lottovoittoa tarvitse, noissa maissa on halpaa asua. 

Mua huvittaa tuo ajatus. Mexico on kartellien hallussa eli kohta siellä oltaisi kannab.pellolla töissä, liekö ehtisi rannalle tai Vietnamissa riisipellolla Anakonda käärmeiden kanssa? Indonesia on myös melko eksoottinen. 

Niin oletko käynyt noissa maissa? Itse olen kahdesta noista, eikä siellä kyllä ollut lainkaan kuvailemasi (kuvittelemasi?) kaltaista.

Vierailija
32/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona Venäjällä kaikki hyvin. Kaikki ajatellaan valmiiksi, kun ei ajattele niin pärjää hyvin ja kun ei valita mistään pärjää erinomaisesti. Palaisit sinäkin Venäjälle niin et uskaltaisi valittaa.

Ihan suomalainen olen. Ap

Vierailija
33/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset, virolaiset ja ylipäätänsä varmaan kaikki entisen Varsovan liiton maista tulleet osaavat arvostaa Suomen hyviä puolia paljon enemmän kuin suomalaiset itse. Otamme monia asioita itsestäänselvyytenä, mitä ne eivät ole.

Vierailija
34/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihanaa elää. Puhdas luonto, rauhallista ja siistiä kaikkialla. Teveydenhuoltokin hyvä, kaikista pidetään huolta jne. Tasa-arvo, uskonnonvapaus jne. Nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä läheskään kaikissa maissa.

Tämä! Demokratiakin on kiva juttu👍

Vierailija
35/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Haluaisin lottovoiton päästäkseni pois täältä

Samat fiilikset. Tosin en haikaile lottovoittoa. Suunnittelen lähtöä kyllä vakavissani. Töitä voin tehdä mistä päin maailmaa vaan.

Suomi on ankea Euroopan Kongo. Köyhä takapajula, jossa ankeita ihmisiä.

Olen asunut elämän eri vaiheissa yhteensä 10 vuotta ulkomailla, ja nyt taas koronan jälkeen viimeiset 3 vuotta muualla, töitten takia. Minusta Suomi ei kyllä ole mitenkään takapajula. Täydellistä ei ole missään, edes Suomessa, mutta oikeasti aika paljon pahempiakin takapajuloita on maailmassa ja ihan Euroopassakin. Tekee hyvää nähdä välillä ulkopuolelta, niin suhteellisuus asettuu eri mittakaavaan. Lähtö voi olla hyvä ajatus, ja sitten jos kyllästyttää niin takaisin kyllä pääsee. 

Vierailija
36/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pois täältä

Vierailija
37/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri nyt onnellinen.

On varmaan kevätmania taas päällä.

Onneksi on edes keväisin!

Muuten, tuli mieleen että milloin tämä kysely on tehty, siis mihin vuodenaikaan. Jos suomalaiset ovat vastanneet tähän kesällä, ehkä loma-aikaan, on saatu positiivisempia tuloksia kuin esim. marraskuussa.

Siinä on yksi kysymys kuinka onnelliseksi tunnet itsesi. Lopputulos tulee siitä miten koulutus ja terveydenhuolto toimii, onko paljon rikoksia, puhdas luonto. luotettavia virkamiehiä ja niin edelleen. Siinä lähinnä tarkastellaan olisiko syytä olla onnellinen siitä että voi ilmaista itseään vapaasti ja synnyttää turvallisesti ja saada lapselle hyvän koulutuksen omista varoista riippumatta.

Vierailija
38/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa, itkin juuri. Koko elämä pelkkää työssä raatamista surkealla palkalla, vie kaiken energian ja elämänilon.

Näin se on aina ollut suurimmalle osalle ihmisistä, ja näin se tulee olemaan jatkossakin. Suomalaisen ei kuitenkaan tarvitse enää 80-vuotiaana vetää rikshaa kadulla henkensä pitimiksi, kuten intialaisen. Jos sun tilanne on toi, niin sua ei kuitenkaan silti vituta tarpeeksi. Sitten kun se raja ylittyy, ihminen alkaa tehdä muita ratkaisuja. 

Vierailija
39/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palelet?

Et ilmeisesti ole ollut koskaan Lontoossa... täällä sentään taloja lämmitetään riittävästi.

Vierailija
40/142 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä varmaan oikein osaa riittävästi arvostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi