Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohitan jokaisen työtarjouksen, johon pyydetään suosituksia

Vierailija
20.03.2025 |

Minun mielestäni suositusten pyytäminen on epäluottamuksen osoittamista työnhakijaa kohtaan heti alkuunsa. Työnhakija on tehnyt työhakemuksen ja antanut itsestään työhaastattelussa hyvän kuvan, mutta vielä halutaan suosittelija. Kiitos, mutta sainkin paremman tarjouksen muualta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Red flag jos ei yhtään suosittelijaa

Sellaista se on kun elää omilla rahoillaan eikä yritysten. Ei tarvitse kerjätä keneltäkään suosituksia

Vierailija
42/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laitan suosittelijoiksi sekä Jumalan että saatanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan näppylöitä suositusten pyynnöistä. Samoin CVeen kyselyistä. Kuten edellä todettiin, kun vaihdat työpaikkaa yleensä esimiehesi loukkaantuu jos itse lähdet etkä saa potkuja. Cveen kaunistelusta oikein kurssitetaan. Kutsun sitä suoraan valehteluksi. Ainoa järkevä tapa vaihtaessa työpaikkaa on pitkä ja perusteellinen haastattelu. Mielellään siihen pitäisi sisältyä vielä jokin työnäyte. Minusta on reilua että työnantaja näkee oikeasti että osaanko ja saanhan siinä itsekin jotain käsitystä miten ko. yrityksessä toimitaan. Jos tämä ei ole mahdollista niin ainakin minä koen että yrityksen motiiveissa on vikaa. Ehkä hakusessa on vain halvin tekijä? Työturvallisuudesta tai työaikalainsäädännöstä tietämätön? Jotain muuta outoa kenties? 

Ps. Tuo termi jakkukana on aivan lyömätön ja osuva! Sai hymyn huulille näin ankeana maanantaina, kiitos siitä.

Joo. Esimies itse tarjoaa sinulle määräaikaista sopparia ja sitten loukkaantuu, kun pyydät kirjallista suosittelua :D He saavat kohdella sinua epäsitoutuneesti ja paskasti, mutta sinun pitäisi olla naimisissa heidän kanssaan. Jep jep

Vierailija
44/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entinen työpaikka oli muistisairaiden osalla. Pyydän soittamaan sinne!  Os. 2 huone 5 Joka kerta olen saanut suosituksen, joskun hyvän, joskus en niin hyvää

Vierailija
45/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen tota suosittelija juttua. Etsin uutta työpaikkaa, ja en todellakaan tässä vaiheessa oo kertonut esimiehelleni asiaa. Niin pistänkö suosittelijaksi jonkun kuuden vuoden takaisen esimiehen, joka välttämättä edes kunnolla muista kuka olen 😆

Vierailija
46/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/48 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/48 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajana minä en ainakaan semmoista kepusaisen purjeveivaria ottaa sen töihin. 

jos tausta on pimeä olkoot edelleen korteistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi