Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maanantaita Toukokuiset masut!

12.03.2007 |

pinoa aloitellaan!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa......

Kirjoitinkin silloin reilu 2vk sitten, kun isäni sai sen sydän infarktin......kyllä on ollut viimeiset 2vk tosi rankkoja. Isällä kun on mahtunut sekaan kriittisiäkin päiviä, mutta nyt tilanne on tasoittunut....mut koskaanhan ei tiedä.....Nyt vaan odotetaan, että munuaisarvot tasoittuvat, että pääsisivät kokeilemaan varjoainekuvausta+sen yhteydessä pallolaajennusta ja siinähän on vielä ne omat riskinsä.Täytyy vaan toivoa parasta....

Ei riittänyt vielä tuo isäni tilanne, vaan piti tulla silloin 2vk sitten myös meidän perheseen se noro ja sen päälle kamala flunssa. Sen vuoksi en päässyt tietenkään yli viikkoon edes isääni katsomaan.

Sitten jouduin myös silloin 2vk sitten itse lääkäriin tooosi voimakkaiden suppareiden takia, mutta onneksi olivat vain lyhentäneet kaulakanavaa. Muuten kaikki on sujunut raskaudessa ihan ok, vauva voi hyvin, mönkii ja tönkii masussa minkä kerkeää. Lääkäri sanoi silloin jo vaavin olevan rt ja ottanut oman paikkansa.

Tosiaan ei kauaakaan, kun meillä on nyytit kainalossa....ens kuussa varmaan jo ekat toukoset maailmaan putkahtavatkin :)

Mukavaa masujen kavatusta teille kaikille!

Eli tällaistä tänne.....

Lalla ja pallero rv 32+4

Vierailija
22/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muistutit, on pitäny laittaa se miljoona kertaa, mut aina uohtanu, mut nyt laitan sen heti, kun muistan!!!! Ja onnea muuten tyttö uutisistasi ja siitä, että kaikki oli hyvin!!! Tosi hienoa!!! Joko kaikki on ihan pinkkiä;-)

Eli pikaisesti ruoanlaiton lomasta, HUOMIO KAIKKI TOUKOKUISET LADYT!!!!!!!!!!

Hankkikaa ihmeessä käsiinne seuraava teos, jos haluatte lisätä virtsankarkailua oikein olan takaa!!! Kirjoittaja on nimeltään Vicki Lovine ja teos kantaa nimeä Tyttökavereiden opas ODOTTAJALLE!!! Ja samaan sarjaan on saatavina myös teokset tyttökavereiden opas vauvavuoteen ja tyttökavereiden opas taaperovuosiin!!!! VAROITUS!!!!! Sisältää niin hauskaa tekstiä, että lukekaa kotona, jossa pääsy vessaan on taattu!! Aivan loistavaa kerrontaa raskausajan vaivoista yms... ja voin myöntää, että olen pissinyt housuuni useita kertoja, kun olemme ukon kanssa lukeneet kyseistä opusta!!! Suosittelen lämpimästi kaikille!!! Palaan asiaan paremmalla ajalla, terveysruoat meinaa kärzätä, apuva!!!! Haleja kaverit ja hankkikaa toi teos, OIKEESTI!!!!

-Emunainen ja ludemus 30+2, on se edelleen hieno, voi että;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eilen ettei niitä raskausarpia ole. Illalla aloin kattomaan että mikä tuo punanen viiru navan vieressä on. Ajattelin sen olevan joku naarmu. Vähän ajan päästä huomasin samanlaisen, mutta pidemmän ja paksumman massun sivussa..edelleen kuvittelin naarmuksi. Mies näytti jo oudolta, muttei sanonut mitään. Lopulta vessasta pääsi huuto! En ole pitkään aikaan enää nähnyt mahan " alle" kun se on niin iso, joten kurkkasin uteliaana peilillä...siellähän niitä oli jo monta! Kuin valkoinen seepra punaisilla raidoilla :O Kyllä tympäsi niin että painuin samantien sänkyyn.. Mies lohdutti että tuleehan niitä ja että ne kuuluu nimestäänkin raskauteen. Tosihan se on mutta olin jo ehtinyt toivoa, että jos ei tulisikaan...vaikka geenit siihen onkin..mutta olin rasvannutkin niin ahkeraan.. huoh.. no se siitä:)

MARTINAN vilkas mielikuvitus vessareissulla kuulosti tutulta. Minusta ei varmasti nyt olisi mökille ja huussitouhuille..juuri jatkuvan pissahädän ja sen pelon vuoksi. Yöllä en uskaltaisi mennä yksin.. Nytkin olen jo pari kertaa saanut kamalan kohtauksen yöllä kun oma kuva on heijastanut saunan lasiovesta peiliin.. hyi kamala:(((

ÄITYLI27 kyseli voinnista... Itse voisin lähteä lämpimään jos tosiaan olisi se auto niin, ettei tarvisi kävellä just yhtään. Mulla supistaa niin kovasti, mutta kyllä se lekottelu rannalla kävisi:) Närästys vaivaa myös, eli Rennie olisi paras kaveri matkalla.. Kaikkihan me ollaan yksilöitä, joten toivottavasti voit hyvin vielä matka-ajankohtana ja saatte kivan reissun:)

MURMELILLE tsemppiä lääkkeiden vähentämisen kanssa. Ite oon just nyt siellä psyk. harjottelussa, jossa keskustelitiin juuri eilen lääkkeiden vaikutuksesta vauvaan raskauden aikana. Vähentämistä ja vierotusta tietysti suositellaan, jottei vauva olisi riippuvainen lääkkeistä mutta en usko sun niitä niin paljoa käyttävän.. enemmän oli puhetta näistä, jotka käyttää montaa valmistetta samaan aikaan. Osastollakin korostettiin sitä, että jos lääkkeiden poisjättö kokonaan aiheuttaa äidille niin pahan masennuksen, että lapsi (ja äitikin) tulee kärsimään siitä syntymänsä jälkeen, on asiat laitettava tärkeysjärjestykseen. En tiedä sun tilanteesta sen kummemmin, joten puhun nyt ihan yleisesti! En siis halua ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, enkä syyllistää mitenkään:) Näistä kirjoituksista voi aina käsittää mitä tahansa...:) Itsekin olen vuosia sitten käyttänyt lääkkeitä ahdistukseen, jolloin haavelilin vauvasta, joten tiedän sen ristiriidan mikä omassa päässä tuolloin risteilee..Kannattaa tosiaan puhua lääkärin kanssa.. toivottavasti saat seuraavalla kerralla asiallista ja asiantuntevaa palvelua!

LALLALLE jaksamista vaikeassa tilanteessa. Toivottavasti isäsi vointi palaa entiselleen ja teillä on kotona kaikki ok. Ei tarttis tässä vaiheessa tulla ollenkaan tuollaisia tapahtumia ja sairauksia..

Omaan massuun ei kuulu kuin niitä raskausarpia ja hirveää potkimista. Epäilen niitten arpienkin tulleen ihan parin päivän sisään kun vauveli on nostellut takapuoltaan niin reilusti että vatsanahka paukkuu:)

Huomenna meilläkin on eka synnytysvalmennus neuvolassa..

Lähdempäs kattomaan kirjaston sivulta olisiko sitä kirjaa meidän kirjastossa jota täällä suositeltiin:)

Mirage 31+3

Vierailija
24/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Kyllä se kirja löytyy ainakin täällä meidän kirjastossa, joten pitää mennä se pian lainaamaan:)

Pienenä tarkennuksena, että sen kirjottajan nimi on ilmeisesti Vicky Iovine.. niinkuin iillä eikä ällällä:) Ainakin sillä nimellä se oli kirjaston hakukannassa..

Kiitos lukuvinkinstä:))))

Vierailija
25/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sekoilee etunimessä..

Ei pitäisi mennä sekaantumaan:)

Koittakaa kestää minua..huoh..

Vierailija
26/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjokas¿ sinä olit laskenut, että montako vuorokautta on pvm:ään 3.5. ¿ siis apua miten vähän enää!

Lomallelähdöstä haaveilijalle näin omakohtainen näkemys, että minä itse en uskalla lähteä enää minnekään. Näillä supisteluilla ei kyllä paljoa enää matkustella. Laivaristeilyä hieman ensin harkittiin. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että laivalla pitäisi kuitenkin kävellä sen verran, etten taitaisi sielläkään selviytyä. Ulkomaille en enää lähtisi, vaikkei supistelisikaan.

Me ei olla hankittu yhtään mitään tälle uudelle tulokkaalle. Esikoinen on vasta himpun yli 2 v. joten meillä on kaikki hyvässä kunnossa ja vaatetta on ihan älyttömästi ¿ kaapit pursuilee. Otin sen äitiysavustuksen rahana, joten voi sitten ostaa jotain vaatetta, jos näyttää että tarvitsee.

Viimeisiä työpäiviä viedään. Oikeasti äitiysloma alkaisi kahden viikon päästä mutta enpä taida sinne asti päästä. Olin supistelujen vuoksi jo kerran ylimääräisessä lääkärineuvolassa ja nyt perjantaina olen menossa taas, viimeksi kohdunkaula oli pehmennyt mutta vielä kiinni. Tänään töissä oli aikamoista tuskaa kun supisteli noin kevyesti arvioiden miljoona kertaa ja liitoskivut on aivan megalomaaniset. Kävely näyttää siltä kuin olisi p****t housussa¿ Menen huomenna opastamaan sijaista ja sitten jään kyllä saikulle ¿ ei tule enää työnteosta mitään!

Maha on laskeutunut ja jo viimeksi sf-mitta oli mennyt hieman alaspäin. Nyt perjantaina tarkistellaan sitten sekin. Esikoisen kanssa oli sama tilanne, että rv:n 31 jälkeen mentiin suoraan ja sitten alaspäin ¿ ei siis keskiarvon mukaan eli että kohdunpohja olisi korkeimmillaan rv:n 34 tienoilla.

Liikkeet tuntuvat tosiaan kamalana muljahteluna kun masukki kääntää kylkeä tai siirtelee jalkojaan tai käsiään. Pää on alhaalla, ja kun se kääntyy puolelta toiselle häpyluuta vasten, niin meikäläinen näkee tähtiä¿

Keijo.annikki: harmittavaa tollainen neuvolalääkärin toiminta. Näin kanssakaupunkilaisena aloin heti uteliaana miettimään, mikä on sun neuvola¿ Urakan nlassa oli esikoisen aikana aina vähän väliä uusi lääkäri mutta nyt Kenttiksellä on ihana lääkäri (mun mielestä).

Lallalle voimia ja isällesi parempaa vointia!

Ainiin.. Emunaiselle sellainen kommentti, että ostin tuon kyseisen Vicky Iovinen opuksen esikoista odottaessani ja naureskelin sille silloin. Pitäis nyt katsoa naurattaako vielä samalla tavalla..

Gandalfiina rv 32+4

Vierailija
27/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään kaupungissa shoppaamassa miehelle vaatteita ja sain aika hassun kommentin Jack and Jonesin myyjältä. Kun olin kassalla maksamassa ostoksiamme, myyjä yhtäkkiä totesi: " Oho, sulla on tollainen maha!" Sitten ko myyjä alkoi innokkaasti kertoa tarinaa jostain tutustaan, joka odottaa vauvaa. Kumpikaan meistä ei tunne kyseistä henkilöä, joten tilanne tuntui hiukan oudolta.

EMUNAINEN: Kiitos sympatiasta tuon mutsin suhteen. Ihanaa, kun voin aina tulla tänne purkamaan kiukkuani ja turhautumistani ja täällä ymmärretään. Mutsille, kun on turha koettaa puhua järkeä.

Symppausta kovasti tiukan ruokavaliosi kanssa! Onneksi ei ole enää pitkä matka!

Kyselit Fundus-mitasta ja vauvan painoarviosta. Fundus-mitta oli silloin 29, kun vauva arvioitiin 1750-grammaiseksi. Tuolloin oli rv29+3. Lääkäri sanoi, että vauva on selkeästi normaalia kookkaampi ja lapsiveden määräkin oli normaali. Jos vauva ei synny etuajassa (minkä kyllä lääkäri arveli tapahtuvan), syntymäpainoarvio on reilut 4 kiloa. Eli en tiedä, onko tuo mitta suhteutettavissa vauvan kokoon, koska meillä kaikillahan masut kasvavat eri lailla. Oletkos itse saanut painoarviota?

ALMIS JA EMUNAINEN: Peloista oli puhetta. Tuossa pari päivää sitten purinkin mieltäni tänne juuri siitä, että lapsen kasvatus pelottaa hiukan. Olenko tarpeeksi viisas antaakseni lapselle oikeat eväät tähän elämään? Välillä sitä tuntee itsensä kovin lapselliseksi eikä ollenkaan valmiiksi. Mutta onko kukaan koskaan täysin valmis, ainakaan, kun ensimmäinen tulee?

Itse en jotenkin osaa pelätä synnytystä. Tänään sain yhtäkkiä mieleeni kuvan pulleista vauvan jaloista ja aloin odottaa synnytystä kovasti. Sittenhän pääsen hellimään niitä pullukkajalkoja, jotka nyt kiduttavat sisäelimiäni. Millaisia ajatuksia synnytys teissä (ja muissakin ekaa odottavissa) herättää?

ÄITYLI (menikö nimi oikein?) kyseli matkustelusta 30.raskausviikon tietämillä. Toki asia on jokaisen kohdalla eri, koska vointimme on kovin yksilöllistä. Mutta minua ei saisi kirveelläkään nyt lähtemään reissuun. Olen kovin väsynyt ollut jo viimeisen kuukauden ja kivistystä ja kolotusta on jatkuvasti milloin missäkin paikassa. En juurikaan nauttisi matkasta.

Sen sijaan aiomme kyllä lähteä vauvan kanssa matkalla noin vuoden päästä, mikäli olosuhteet sallivat. Olemme suunnitelleet ottavamme miehen vanhemmat mukaan, joten saamme tarvittaessa apua hoidossa.

Ihanaa, mies on kokannut mahtavantuoksuista ruokaa! Lähdenpä osingoille!

Halauksia kaikille!

Jansku 31+2

Vierailija
28/28 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas jospa tuo poika nukahtais,huoneessa ainakin hiljasta:) tänään eka ilta ettei saanut pulloa sänkyyn;) juo maitoa puuron kans jo mukistakin niin nyt päätettiin kokeilla et jospa ei enään pulloa tarttis illallakaan!jos tää nyt näin helposti onnistuu niin IHME!!ja onnellinen olen!!!:D

ÄITYLI kyseli vointeja näillä viikoilla...mulla vointi on ok ja ei mitään suurempia ole,mutta en kyllä mihkään ulkomaille jaksais lähteä! täälä suomen sisällä kyllä vielä voin reissata pitempiäkin matkoja ja ei oo mitään estettä vaikka kyllähän mahan kans on jo lyllertämistä!! toivotaan että sulla vointi hyvä vielä näillä viikoilla ja pääsette huoletta reissuun:D

Höh unohdin kuka ton kirjavinkin kertoi,mut KIITOS joka tapauksessa!!

etsin mäkin jos löytäisin sen käsiini,kuulosti niin hauskalta ja lukemista oon yrittänyt illaks aina ettiä,mutta en oo hyviä kirjoja löytänyt...toi vois olla hyvä;)

olikohan LALLA kenen isä huonossa kunnossa?pah en muista,mutta paljon jaksamista ja toivottavasti isän kunto kohenee!!!

mitähän vielä...no omaa napaa sen verran kun siitä huonosta olosta on täälä ollut paljon juttua ja mulla ei sitä oo ollut. no viime yönä heräsin kun maha kummasti kipee ja oksetti!!tottakai mä het pelästyin ja tuli mieleen ne jutut mitä täälä on ollut...ja se et vauvalla voi olla hätä jos yhtä äkkiä alkaa pahoinvointi.apua kaikkea sitä tietysti päässä pyöri,mut mahassa kyllä oli kova meno päällä....no sitäkin sitte pelkäsin et vähintään joku hätänä ja vauva ei saa happea niin sillä potkii ja jyskyttää:( huoh kaikkea kävi mielessä!!mietin sitäki et onko tulos joku mahatauti,mut eipä oo näkynyt!en tiedä mitä oli,mut nukahdin sit jonku ajan päästä uudelleen ja ei enää aamulla oksettanut. enkä mä yölläkään oksentamas käyny,mut sellanen ällö olo oli!ihan normaalisti on tänään taas masussa liikettä ja potkuja tuntunut että ehkä se taas oli vaan jotain.....tai sitten mun karkin mässäily kostautui mahan kierteellä:( päätin et tänään en syö herkkuja,mut joopa joo ei oo onnistunut.

Huomenna onkin sitten se istukka ultra:D ihana päästä näkemään mahaan mitä sinne kuuluu!!!! nyt taidan tästä mennä kattomaan nukahtiko poika ja sitte suihkuun. Nukkukaahan kaikki hyvin:)

toymama 29+2