Milleniaalit ja sitä vanhemmat milloin aloitte käyttämään sähköpostia?
Tulipas mieleen koska minulla on vieläkin vuonna 1999 tekemäni hotmail osoite käytössä.
Kommentit (61)
26 vuotta ollut hotmail osoite ja jo sitä ennen oli työsähköposti osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1983.
Ei tuolloin ollut vielä sähköposteja
En ihan tarkkaan muista ekaa s-posti tiliä, mutta mahdollisesti vuonna 1997. Säännölliseen käyttöön ehkä vasta 2005? -42v
Se oli vuonna 85.
Kauan on aikaa siis
siitä kun viimeksi ylöspäin
pyörähdin pyörässä näin.
Sitten jo tulikin ikuinen syyskuu ja pilasi netin.
M60
1994, kun veli lähti opiskelemaan, niin pidettiin yhteyttä sähköpostilla. Aloitin samana vuonna yläasteen.
Vuonna -95 kun aloitin yliopiston, siellä piti olla sellainen.
Kun menin yliopistoon vuonna 1994.
Eka sähköpostiosoitteeni tuli modeemin/nettiliittymän mukana.
Vuosi oli jotain 1998? Olin tuolloin 16v.
Se oli jotain 1234acbd@pp.inet.fi tai jotain sinnepäin.
Siitä kun pääsin tiedon valtatielle, eipä aikaakaan kun löysin chatit, deittipalvelut ja homomiehet, joiden kanssa nettisextailla ja myös livenä.
Deittisivuilla sähköpostiosoitteeni olikin leikkisästi:
M1982
1983 (BBS-systeemin ilmoitustaulu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1983.
Ei tuolloin ollut vielä sähköposteja
Tiedon puutteessa puhut lämpimiksesi. Kyllä niitä oli joittenkin firmojen/yliopistojen sisäisiä . Ei toki mitään standardia vielä pitkään aikaan. ARPANETissä lähetettiin ensimmäinen sähköposti jo vuonna 1971.
Aloitin yliopistolla v. 1994 ja muistaakseni sain silloin ensimmäisen sähköpostiosoitteen.
Olen vm.-89, en muista koska otin sähköpostin käyttöön ekan kerran, ehkä 2002 tms kirjaston koneella (eka netti ja tietokone meille tuli vasta noin 2005), mutta 2007 olen tehnyt sähköpostin itselleni jota käytän edelleen ns virallisena sähköpostina.
Heti 90-luvun alussa, tuli opiskelupaikan kautta. Tosin kukaan ei sitä käyttänyt ja niitä ei koskaan luettu tämän takia. Jos jotain lähetti niin piti sanoa sille opiskelukaverille että lähetin sulle jotain, mee kattoon😁
Vierailija kirjoitti:
Heti 90-luvun alussa, tuli opiskelupaikan kautta. Tosin kukaan ei sitä käyttänyt ja niitä ei koskaan luettu tämän takia. Jos jotain lähetti niin piti sanoa sille opiskelukaverille että lähetin sulle jotain, mee kattoon😁
Ja koneita ei tietty ollut kellään, vain koulun it-luokassa käytettiin.
94 kun aloitin koulun, ja saatiin sähköpostiosoitteet. Postiin pääsi pinellä.