Voiko saippuaa ja shampoota valmista itse - ilman lisäaineita ja halvemmalla kuin kaupoissa?
Onpa etenkin shampoot kalliita, ihan 100 eroa/litra on aika tavallinen hinta, vaikka on tavallista on peruskemian tavaraa. Tähän on nähtävästi tultu koska ihoa ja hiuksia "pitää" "hoitaa", ei riitä että ne puhdistetaan pesemällä. Joku 2,5 euroa/litra on tyypillinen hinta peruskemian tuotteista.
Kommentit (30)
Palasaippuaa olen tehnyt saippuapajassa. Välillä tulee käytettyä sitä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta joku tommonen, ei oo paha litrahinta.
https://www.tokmanni.fi/nestesaippua-pisara-3-l-hajusteeton-64198608375…
Kävin ostamassa tuon Nestesaippua Pisara 3 l hajusteeton -tuotteen hintaan 3,59 € per 3 litraa. Se on aivan kirkasta ja tuoksu on varsin mieto, ainoa mikä tuoksusta tulee mieleen on raikas. Asiallisen hintaista, 1,20 € per litra.
Vastikään pilattu Linna hajusteeton maksaa Tokmannilla 2,99 € per 400 ml, eli 7,48 € per litra, eli on 6,23 kertaa kalliimpaa kuin Pisara.
Käsienpesussa Pisara on liukkaan tuntuinen,vaahtoutuu hyvin ja se on helppo huuhdella pois, ei jää sellaista hankalasti pois huuhdeltavissa olevaa kalvoa kuin esimerkiksi Hellä Mietoisesta (tummansininen purkki) jää. Iltasella ja aamulla pesen Pisaralla hiukset ja raportoin sitten huomenna lisää.
Paljon kiitoksia sinulle tästä Pisara vinkistä, samoin anonyymille joka laati "R.I.P. Linna" avauksen. Olen jo vuosia kiristellyt hampaitani siksi että shampoot ovat suhteettoman kalliita, mutta silti käyttänyt nyt markkinoita poistettua Linna shampoota, vain pitkäaikaisen tottumuksen takia.
Pesin eilen Pisaralla (hajusteeton) itseni hiuksista varpaisiin, ei mitään moittimista. Parran ajoin (Philips 9000 sähköparranajokoneella) seoksella 200 g Pisaraa + 33 g Aloe Veraa, ravisteltuna hyvin, oikein hyvä ajotuntuma ja lopputulos.
Et taida olla parisuhteessa?
"Et taida olla parisuhteessa?"
Kuinka se tähän asiaan liittyy? Minulla on osa-aikakaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa kuin mikä. Ensin kaatamaan muutama koivu omasta metsästä ja sitten polttamaan ne koivutuhkaksi, josta saa lipeää. Seuraavaksi kannattaa teurastuksen yhteydessä kerätä kaikki tarpeettomat sisäelimet ja muut roippeet saunan pataan keitettäväksi ihran irroittamiseksi. Loppu onkin helppoa: rasva + lipeä = saippua.
Mä olen valmistanut saippuaa. Täytyy tunnustaa, että ostin sekä rasvan että lipeän kaupasta. Halpaa ja helppoa se kylläkin oli, ja lipeää riittää tällä käyttötahdilla vielä perikunnallekin.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla parisuhteessa?
Siellä öky-shampoon kauppias pelkää markkinoittensa menetystä. Ei ole tullut mitään negatiivisia kommentteja kaunottarilta, niitä olen saanut taannoin usein kuulla kun olen haissut väkevästi hajusteille.
Vierailija kirjoitti:
Siten, että mikään ei ole niin vastenmielinen kuin nuukaileva ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että mikään ei ole niin vastenmielinen kuin nuukaileva ukko.
Tuossa esimerkki kuinka wanhusnaisen aivot taantuu. Se alkaa sättimään miehiä ihan mistä ja milloin tahansa tahansa, kun se ei ymmärrä mistä asiasta on kyse.
Ostin tällaista Prismasta, 3 litraa hintaan 2,89€
https://www.s-kaupat.fi/tuote/ilo-nestesaippua-3-l-omena/6419642030025. Noita saa myös tuoksuttomana
Vierailija kirjoitti:
Ostin tällaista Prismasta, 3 litraa hintaan 2,89€
https://www.s-kaupat.fi/tuote/ilo-nestesaippua-3-l-omena/6419642030025. Noita saa myös tuoksuttomana
Kiitoksia! Tuossa on vieläkin edullisempi hinta, vain 0,96 € per litra! Tuoksuttomassa ainesosat ovat muutoin saman Pisara:n kanssa mutta Pisaran sitruunahappo on ILO:ssa etikkahappo. Pitää kokeilla ensitilassa, hajusteeton: https://www.s-kaupat.fi/tuote/ilo-nestesaippua-3-l-hajusteeton/64196420…
Paljon kiitoksia sinulle tästä Pisara vinkistä, samoin anonyymille joka laati "R.I.P. Linna" avauksen. Olen jo vuosia kiristellyt hampaitani siksi että shampoot ovat suhteettoman kalliita, mutta silti käyttänyt nyt markkinoita poistettua Linna shampoota, vain pitkäaikaisen tottumuksen takia.
Pesin eilen Pisaralla (hajusteeton) itseni hiuksista varpaisiin, ei mitään moittimista. Parran ajoin (Philips 9000 sähköparranajokoneella) seoksella 200 g Pisaraa + 33 g Aloe Veraa, ravisteltuna hyvin, oikein hyvä ajotuntuma ja lopputulos.