Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko asumistuen?

Vierailija
20.03.2025 |

Tuli päätös, että saan normaalin tuen, vaikka olin varautunut siihen, että tuki pienempi. Eikö rahastot sittenkään vaikuta niin paljon tukeen, jos niitä ei realisoi? Rehellisesti ilmoitin kaikki.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin muuttamaan vetoisaan mökkiin maalle kun en saa asumistukea työttömänä työmarkkinatuella ..

Minulla on varallisuutta eli säästöjä joita joudun käyttämään joka kuukausi jo nyt itselle maksettavaan toimeentulotukeen .

Täysi vuokra pelkästään omasta pussista tähän päälle on mahdottomuus kun 55 vuotias ei saa enää työtä ja muutamat kymppitonnit ei riitä kovin pitkään  pelkillä säästöillä eläen vuokra asunnossa 650 euron vuokralla.

Totta kai käytät ne muutamat kymppitonnit ensin ja sitten saat toimeentulotukea, minkä takia sulle pitäis antaa mitään nyt kun sulla kerran on taloustilanne ok? Säästöt on säästöjä vain niin kauan kuin ne on ylimääräistä rahaa, mutta jos menot menee tulojen yli niin säästöistä tulee ihan vain käyttörahaa.

Rehellisesti sitten kun on omat varat täysin loppu tiedän jo etukäteen etten pysty maksamaan välttämättömiä menoja pelkällä sosiaaliturvaa...pahinta on se että kelalla ja minulla ei varmasti ole samaa kantaaika on välttämätöntä menoa 

Vierailija
42/44 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin 

Vanhassa järjestelmässä vain osakkeiden tuotto vaikutti asumistukeen mutta nyt uudessa varallisuus rajassa vaikuttaa osakkeiden arvo...

Eli uusi tuki järjestelmä lähtee siitä että sinun on myytävä osakkeet ja maksettava vuokrasi myyntituloilla..

Ja kela järjestelmässä myyntirahat tuloutetaan tuloiksi useiksi vuosiksi joten jos tuhlaat rahasi nopeasti niin et saa siltikään asumistukea kun rahat lasketaan tuloiksi useiksi vuosiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää töihin hopi hopi.

Vierailija
44/44 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti töihin mutta ei huolita kun yli 50 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi