Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko asumistuen?

Vierailija
20.03.2025 |

Tuli päätös, että saan normaalin tuen, vaikka olin varautunut siihen, että tuki pienempi. Eikö rahastot sittenkään vaikuta niin paljon tukeen, jos niitä ei realisoi? Rehellisesti ilmoitin kaikki.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vajaat 200 €, säästöjä 21 000 €

Vierailija
22/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 60 t vuodessa ja nostan täyden asumistuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen saamaan jatkossakin täyden tuen kun olen lypsänyt tilini alle kympin.

Vierailija
24/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko asumistuki pitäisi lakkauttaa. Käsittämätöntä, ettei ihmiset pysty edes omaa asumistaan maksamaan omilla tuloillaan, vaan käyvät röyhkeästi veronmaksajien taskuilla.

Asumistuki järjestelmä on perustettu ihan siksi koska suomessa on suunnitelma talouden perustaminen tukijärjestelmä jossa pyritään varmistamaan että tukia maksetaan mielummin liian vähän kuin liikaa..

Siksi Neil on pieni työmarkkinatuki joka ei riitä elämiseen ja vuokraan siksi on täydentävä tukimuoto joka kohdistuu vain asumisen tukiin..

Kun molemmat tukimuodot on matalia ja riittämättömiä on sitten käytettävä säästöjä ja lisätuloja...

Ja jos näitäkään ei ole niin sitten joutuu kerjuulle sinne viinesijaiseen tukimuoto on joka on toimeentulotuki joka on varattomille. .

Tämän vuoksi vastustan ehdottomasti aaumistuen varallisuus rahaa ja yleistukea  koska se poistaa tukijärjestelmän suunniteltavuuden ja tekee koko tukijärjestelmän toimeentulotuki jossa perusteena on varattomuus ei pienituloisuus...

Vierailija
25/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki että kelan maksamat tuet on lisääntynyt 700 miljoonaa euroa...

Menikö leikkurit nyt kuitenkin ihan persiilleen?

Vierailija
26/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa enää tarkastuksen jälkeen alkaen 1.4.

Asumistuki oli 189€.

Nyt tuo pois elämisen kuluista ja hyvin tiukkaa tekee. 

Minulla on asumistuki ollut pois jo 26 vuotta ,  olen pärjännyt vaikka on pitänyt maksaa joka sentti asumiskuluista itse. Sitä ennen sain tukea vuoden ajan, mutta Kela peri kaiken takaisin koska olin osa-aikatyössä opiskelujen ohessa.

Vierailija
27/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen työtön ja minulle kuuluisi asumistuki pienten tulojen takia. Koska asun velkaisessa omistusasunnossa en tukea saa. Tuen määrä oli noin 50e kun sitä vielä sain joku vuosi sitten. 

Vierailija
28/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko asumistuki pitäisi lakkauttaa. Käsittämätöntä, ettei ihmiset pysty edes omaa asumistaan maksamaan omilla tuloillaan, vaan käyvät röyhkeästi veronmaksajien taskuilla.

Niin, toimeentulotuessa sitten saa puuttuvan osan kuitenkin. Sekin on ihan liian pieni. Palkat ylös, siinä ratkaisu.

Vierailija
29/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin muuttamaan vetoisaan mökkiin maalle kun en saa asumistukea työttömänä työmarkkinatuella ..

Minulla on varallisuutta eli säästöjä joita joudun käyttämään joka kuukausi jo nyt itselle maksettavaan toimeentulotukeen .

Täysi vuokra pelkästään omasta pussista tähän päälle on mahdottomuus kun 55 vuotias ei saa enää työtä ja muutamat kymppitonnit ei riitä kovin pitkään  pelkillä säästöillä eläen vuokra asunnossa 650 euron vuokralla.

Vierailija
30/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut. Varmaan siksi kun ei huomioitu menopuolta ja tulot olivat liian suuret. Kun haki toimeentulotukea, piti asumistukea hakea ensin. Silloin sain päätöksen samantien kun kävin sossussa. Typerää että piti hakea kun näki heti että en tule saamaan. Toimeentulotuessa huomioitiin tulot ja pakolliset menot.

Vierailija
31/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toimeentulotuessa sitten saa puuttuvan osan kuitenkin. Sekin on ihan liian pieni. Palkat ylös, siinä ratkaisu.

Toimeentulotukea saa vasta kun on täysi pa..oma auto on myytävä ja kaikki realisoitava omaisuus .

Vierailija
32/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin muuttamaan vetoisaan mökkiin maalle kun en saa asumistukea työttömänä työmarkkinatuella ..

Minulla on varallisuutta eli säästöjä joita joudun käyttämään joka kuukausi jo nyt itselle maksettavaan toimeentulotukeen .

Täysi vuokra pelkästään omasta pussista tähän päälle on mahdottomuus kun 55 vuotias ei saa enää työtä ja muutamat kymppitonnit ei riitä kovin pitkään  pelkillä säästöillä eläen vuokra asunnossa 650 euron vuokralla.

Totta kai käytät ne muutamat kymppitonnit ensin ja sitten saat toimeentulotukea, minkä takia sulle pitäis antaa mitään nyt kun sulla kerran on taloustilanne ok? Säästöt on säästöjä vain niin kauan kuin ne on ylimääräistä rahaa, mutta jos menot menee tulojen yli niin säästöistä tulee ihan vain käyttörahaa.

Vierailija
33/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rahastoja alle kymppitonnilla, joten ei vaikuta asumistukeen ollenkaan. Eikä se kymppitonnin ylikään menevä osuus todellisuudessa isoa vaikutusta tekisi. Kyllähän sen laskutavan kelan sivuilta löytää ja jokainen voi oman omaisuutensa vaikutuksen laskea sen avulla ihan itse.

Vierailija
34/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on niitä rahastoja? Ymmärtääkseni näistä huomioidaan 70%  asumistuessa ja tuosta 70%:sta lasketaan 20% vuosituloksi 

Rahastoista pitäisi laskea tuloiksi vain tuotto eikä pääoma ...eihän pääoma ole mitään tuloa..

Mutta sinusta on siis oikein, ettei asumisestaan tarvitsisi maksaa, vaikka on omaisuutta? Minusta tuo on todella kummallista logiikkaa.

On suoranaista hölmöyttä laskea tuloista säästetty rahat uudelleen lisätuloiksi..

Minusta on suoranaista hölmöyttä maksaa asumistukea ihmiselle, jolla on omaisuutta josta maksaa asumisensa.

Tämä!!! En ymmärrä joidenkuiden logiikkaa siitä, että osa omasta varallisuudesta ei olekaan mitään varallisuutta, vaan jonkun toisen pitäisi maksaa juoksevat menot samalla kun henkilö itse pitää varallisuutensa. Tietenkään ei. Ensin käytetään omat rahat ja vasta sen jälkeen saadaan valtiolta, kun itseltä on oikeasti loppu.

Vierailija
35/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla rahastoja alle kymppitonnilla, joten ei vaikuta asumistukeen ollenkaan. Eikä se kymppitonnin ylikään menevä osuus todellisuudessa isoa vaikutusta tekisi. Kyllähän sen laskutavan kelan sivuilta löytää ja jokainen voi oman omaisuutensa vaikutuksen laskea sen avulla ihan itse.

On enemmänkin, mutta hakemuksessa luki myös, etteivät osakkeet vaikuta. Ehkä se selittää asian.

Vierailija
36/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On enemmänkin, mutta hakemuksessa luki myös, etteivät osakkeet vaikuta. Ehkä se selittää asian.

Osakkeista luki siis, että vain tuotto vaikuttaa.

Vierailija
37/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa asumistukea tulottomana työttömänä koska minulla on rahastoja  ja tukiin laitettiin matala varallisuus raja..

Oman asunnon möin kun ei ollut lyhennyksiin ja ylläpitoon varaa ja nyt ei ole varaa asua myöskään vuokralla kun ei saa mitään tukia..

Missä myymäsi asunnon rahat, käytä niitä ?

Nykyään joutuu myymään halvalla, kun kauppa ei käy. Saa olla tyytyväinen, jos saa myyntihinnalla maksettua velan pois.

Vierailija
38/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä veronmaksajien taskulla käyvät myös työnantajat. He maksavat niin pientä palkkaa, ettei sillä elä. Sitten veronmaksajat maksavat etuuksia näille heidän työntekijöilleen, ettei heille tarvi maksaa enempää palkkaa. Näin mahdollistetaan, että työnantajat saa työntekijöitä hyvinkin pienellä palkalla. Ovela systeemi.

Vierailija
39/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen työtön ja minulle kuuluisi asumistuki pienten tulojen takia.

Miten niin "kuuluisi"? Ei asumistuki "kuulu" kenellekään. Sitä voidaan myöntää ihmiselle, jolla ei ole varaa asumiseen.

Koska asun velkaisessa omistusasunnossa en tukea saa.

Eli sinulla on omaisuutta. Ei muuta kuin realisoimaan se omaisuus ja muuttamaan vuokralle.

Tuen määrä oli noin 50e kun sitä vielä sain joku vuosi sitten. 

Aha.

Vierailija
40/44 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitoin hakemuksen ihan muutama päivä sitten,eläkeläiselle tarkoitettu tuki,joo mulla loppui työsara tässä maailmassa tuli vuodet täyteen eli eläkeikä.Nyt vaan odotellaan rauhallisesti,tukea haen koska eläkkeeni ei tule olemaan kovin suuri.Hyvää kevättä kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä