Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako hyperpigmentaatioon mikään?

Vierailija
20.03.2025 |

Haluan nuo tummat läntit pois mun iholta äkkiä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ois hyvä ja tehokas aurinkosuoja ?

Eti

Suojakerroin pitää olla se SPF50. Ihotyypistä ja omista mieltymyksistä sitten riippuu, mikä on hyvä. Suojan ne antaa kaikki, missä tuo suojakerroin on.

Ostan aina apteekista aurinkovoiteet. Aco on edullinen sarja, mutta aika liru. Avenella on hyviä, ja itse tykkään Vichyn värillisestä aurinkovoiteesta.

Itse tykkään korealaisista aurinkorasvoista, yleensä parempi haju ja koostumus 50spf suojalla. Plussana käytän päivän mittaan sellaista puikkoa, niin ei tarvii olla likaamassa käsiä jatkuvasti. 

Ja kovemmat myrkyt. En käyttäisi muita kuin fysikaalisia suojia ja niitäkin vain silloin, kun on oikeasti tarpeellista. Marraskuun mörönpimeydessä ei tarvita aurinkosuojavoiteita.

Vierailija
62/68 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni unohtaa kokonaan sen että aurinkovoiteet kertyy elimistöön ja se aiheuttaa itsessään monia syöpiä. Ihosyövältä voi säästyä mutta muiden syöpien riski kasvaa. Aurinko ylläpitää terveyttä esim. d-vitamiinin muodossa ja parantaa mielenterveyttä joka suomalaisilla pimeän maan asukeilla on huonompi kuin etelän auringossa asuvilla. Hyvin on kosmetiikkajätit, apteekit ja sponsoroidut lääkärit saatu puhuman sen puolesta että monet läträä jopa haitallisia voiteita ympäri vuoden myös aikoina kun uv-säteilyä ei ole. Lapsillehan niitä ei saa edes laittaa haitallisten kemikaalien vuoksi. Kaikki me kuolemme ja päädymme hautaan, oli nautittu auringosta tai ei.

Exact. Sen sijaan auringonvalo parantaa monia kroonisia ongelmia mielenterveyden häiriöistä fysiologisiksi luokiteltaviin sairauksiin. Kyllä ongelma ei ole koskaan ollut se mitä luonto ja jumala on tuottanut vaan se, mitä myrkkyjä tiedeukot kehoomme pumppaavat. 

Mä saan mielenterveyshäiriöitä, jos joudun yhtään olemaan auringolle alttiina.

Kuumuus, pää tulee kipeäksi, silmiä häikäisee ja särkee, mikä on tosi ahdistavaa.

Onneksi tästä on niin pitkä kokemus, että otan automaattisesti aina ulkona liikkuessa huomioon valoisuuden haitat itselleni. Myös talvella.

Kesällä pitkien hihojen ja lierihatun ohella aurinkolasit (minulla vahvuuksilla). Ja varjoon suojaan.

Tiedoksi muuten: kun ajaa rankkasateessa autolla, niin, aurinkolaseilla näkee veden peittämästä tienpinnasta, missä ovat vesiliirron uhkan aiheuttavat urat ja muut lätäköt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapot

Vierailija
64/68 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla oman hormonitoiminnan. 😁 

Vierailija
65/68 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettamalla oman hormonitoiminnan. 😁 

Tuskinpa.

Vierailija
66/68 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kasvoihin symmetriset hormonimelasmat esivaihdevuosien myötä. Nyt kun on hormonikorvaus kohdallaan niin talviversiot ovat kadonneet, loppukesästä tiedän onko vaikutusta kesäversioihin. Kesät vietän 24/7 auringossa ja meren rannalla, joten säteilyrasitus on kovaa ja spf 50 käytössä koko ajan.

Onnea tulevasta ihosyövästä.

Jos syö terveellisesti eikä lääkitse, hormonoi, tai syö moskaa ja mömmöjä, ei tule syöpää. Paasto huolehtii että mahdolliset alkavat pysyvät kurissa.

Toivottavasti muuten itse saat syövän kun sitä muille langettelet tuohon tahtiin. Oletkos koska käynyt viimeksi tarkistuttamassa paikkasi?

Vierailija
67/68 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kasvoihin symmetriset hormonimelasmat esivaihdevuosien myötä. Nyt kun on hormonikorvaus kohdallaan niin talviversiot ovat kadonneet, loppukesästä tiedän onko vaikutusta kesäversioihin. Kesät vietän 24/7 auringossa ja meren rannalla, joten säteilyrasitus on kovaa ja spf 50 käytössä koko ajan.

Onnea tulevasta ihosyövästä.

Niillä leveysasteilla myös asuu ihmisiä. Mui aika vuodesta ollaan täällä etelän pimeydessä ja pääosin sisällä, joten en ole tippaakaan huolissani tai jätä nauttimatta elämästä pelkotilojen vuoksi.

Vierailija
68/68 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonivoide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi