Suomi on jälleen maailman "onnellisin" maa - Tutkija: Ei kerro mitään onnellisuuden tunteesta
Kyllä tämä tutkimus nyt varmaan jonkin verran onnellisuuttakin mittaa, mutta minusta on hieman huvittavaa, että hankkeen nimessä on onnellisuus, kun aivan suoraan onnellisuudesta ei kysytä, Ojanen sanoo STT:lle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-jalleen-maailman-onnellisi…
Miksi tätä valetta levitellään vuodesta toiseen? Suomi on siellä 10 parhaan joukossa Costa Rican sekä Meksikon kanssa.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla onnettomuus korostuu. Onnelliset eivät täällä oleile. 😆
Kyllä palsta tietää.
T: I i g o r
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset johtuu siitä, että suomalaiset laittaa näihin tutkimuksiin aina positiivisemmat ja paremmat vastaukset kuin miltä oikeasti tuntuu. Pelottaa, että joku saa tietää, että on oikeasti onnettomampi. Paljon pahoinvointia ja synkkyyttä, mutta ulospäin sit "kyllä mulla ihan hyvin menee".
Olen huomannut tämän saman piirteen työpaikkani tyytyväisyyskyselyissä. On asioita, jotka oikeasti v*tuttaa siellä, mut silti valitsen aina positiivisempia vastausvaihtoehtoja. En kehtaa valita niitä p*skimpia arvosanoja kun sit kuitenkin yläkerrassa alottavat hirveät supinat, että kuka näin kehtaa valittaa.
omalla työpaikalla ylinjohto jopa suuttui asiasta kun meni valittamaan, on se kumma kun ei saa rehellinen olla. vaikka sen kaikki tietää miten paljon siellä vituttaa moni asia.
Ei tietenkään saa valittaa. Sehän on suorastaan IMAGOHAITTA! Ihme p*rseilyä tuommoinen työntekijöiltä .t. toimitusjohtaja
ja kun ylinjohto vielä itse tämän kaiken aiheuttanut
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini ja kartellit tekevät onnelliseksi, siksi Meksiko on siellä.
Sama Suomen kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini ja kartellit tekevät onnelliseksi, siksi Meksiko on siellä.
Sama Suomen kaa.
jauhojengiin vaan! mitä sitä turhaan stressaa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Tulokset johtuu siitä, että suomalaiset laittaa näihin tutkimuksiin aina positiivisemmat ja paremmat vastaukset kuin miltä oikeasti tuntuu. Pelottaa, että joku saa tietää, että on oikeasti onnettomampi. Paljon pahoinvointia ja synkkyyttä, mutta ulospäin sit "kyllä mulla ihan hyvin menee".
Olen huomannut tämän saman piirteen työpaikkani tyytyväisyyskyselyissä. On asioita, jotka oikeasti v*tuttaa siellä, mut silti valitsen aina positiivisempia vastausvaihtoehtoja. En kehtaa valita niitä p*skimpia arvosanoja kun sit kuitenkin yläkerrassa alottavat hirveät supinat, että kuka näin kehtaa valittaa.
Koittakaa nyt ymmärtää että tää ei ole mikään kyselytutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallitus tekee kaikkensa että pahoinvointi lisääntyy! Ulkomaat ja niitten hyvinvointi menee kaikessa oman maan kansalaisten edellä!
Noinhan se oli erityisesti Sannan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallitus tekee kaikkensa että pahoinvointi lisääntyy! Ulkomaat ja niitten hyvinvointi menee kaikessa oman maan kansalaisten edellä!
Noinhan se oli erityisesti Sannan aikana.
Oliko? Enemmän nykyhallitus yrittää kurkistaa pienituloisten elämää. Sannaa on jopa ikävä.
Tietenkin onnellinen kansa asuu Venäjän naapurina, suorastaan Venäjän kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin onnellinen kansa asuu Venäjän naapurina, suorastaan Venäjän kainalossa.
Kuin jing jang kupolin raja. Näkee mitä toisella puolella on ja väri vaihtuu ihan siinä rajan toisella puolella. Onni asuu toisella puolella toisesta.
Jos hommaa pyöritetään, niin musta ja valkoinen muuttuu harmaaksi.
I am happy
Hope you're happy too!
I've loved all I needed love
Sordid details following...
I am happy
Hope you're happy, too!
One flash of light
But no smoking pistol
Ashes to Ashes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää että tää ei ole mikään kyselytutkimus.
No onhan kyse asukkaiden subkeltiivesta kokemuksesta, tikapuuasteikolla 1-10. Pyydetään vastaajaa valitsemaan mihin kohtaan hän sijoittaa itsensä tällä tikapuulla.
Osin toki kriteereinä käytetään myös objektiiviesti mitattavia asioita kuten bkt. Mutta painotus on vastaajien omalla kokemuksella/tuntemuksella.
Suomi on siitä hyvä maa että alkoholi on laillista ja ei tule sakkoja jos juo julkisesti. Voi vaan seisoskella ulkona mittää tekemättä ja paukutella vuoron perään oikeaa ja vasenta henkseliä. Vähän kuin miten äänestyksessä käy. Välillä voittaa oikea ja sitten taas vasemman vuoro kuten seuraavaksi. Mahaa röllötellä kevätauringossa ja pätsängää henkseleillä.
Pätsängää läps!
En ole etninen suomalainen, mutta olen asunut Suomessa yli 20 vuotta ja olen Suomen kansalainen. Suomen onnellisuusparadoksin selittäisin sillä, että (toisin kuin minun kulttuurissani) suomalaisille on sairaalloisen tärkeää, mitä muut heistä ajattelevat. Tämän takia suomalaiset antavat tahallaan kansainvälisissä onnellisuuskyselyissä omalle maalleen aina huippuarvosanoja ollakseen muita parempia ja että muut kansat ajattelisivat heistä hyvin ja olisivat heille kateellisia.
Eli epäilen, että suomalaisten vastaukset onnellisuuskyselyihin ovat epärehellisiä tavoitteena oman etnisen egonsa pönkitys eli sanottuna kauniimmin patriotismi.
Rahallisen vaurauden mittari on aika huono elämään tyyttyväisyyden mittari ja edes onnellisuuden mittari. Olennaisempaa on se, miten se jakautuu yhteiskunnassa. Statusahdistus voi jopa lisätä onnettomuuden tunnetta, kun pitää koko ajan katsella ihmisiä, jotka ovat sinua vauraampia ja joilla on hienompi auto ja hienompi koti. Tämäkin on yksi annettu selitys sille, miksi ihmiset Suomessa ovat kovin onnellisia tai tyytyväisiä elämäänsä. Suomessa on perinteisesti ajateltu, että se jolla onni on, sen kätkeköön. Tämä tulee kyseeseen myös rahallisen vaurauden suhteen. Pröystäily on nähnty moraalittomana ja mauttomana.