Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väite: Naisen paras turva on mies. Miten tuo voisi edes pitää paikkansa, kun katsotaan tilastoja?

Vierailija
19.03.2025 |

Jos nainen joutuu henkirikoksen uhriksi, tekijä on äärimmäisen suurella todennäköisyydellä oma puoliso, tai ex-puoliso. Edes oma mies ei välttämättä myöskään suojele kumppaniaan vieraiden miesten aggressiolta. 

Mihin perustuu tämä väite, jota näkee usein kommentoitavan, kun nainen on mennyt yksin jonnekin ja joutunut vaikeuksiin, tai vaaraan, että olisi pitänyt ottaa mies mukaan? Myös miehet joutuvat ryöstöjen, pahoinpitelyjen ja henkirikosten uhreiksi, joten ei miehilläkään ole mitään luontaista suojelukykyä suojella aina edes itseään. 

Kommentit (227)

Vierailija
41/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan kuullutkaan tuollaista väitettä tai sanontaa?

Enkä minä. Joskus on sanottu että kannattaa välttää yksin kulkemista pimeillä kujilla, mutta että juuri mies pitäisi olla mukana niin en ole kuullut tuollaista väittämää kertaakaan. 

Vierailija
42/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loogisesti ajateltuna ihmisen paras turva olisi turvallinen yhteisö, joka koostuu omasta lähipiiristä. Vain yhteen ihmiseen ei kannata laittaa koko elämänsä turvaa. Entä sitten jos puoliso yhtäkkiä menehtyy ja olet täysin avuton ja shokissa? 

Turvallinen yhteisö, joka koostuu naisista. Miehet eivät ole turvallisia edes toisilleen. Eivätkä ainakaan lapsille. Naisten tulisi perustaa enemmän omia miesvapaita yhteisöjä, itse olen jo pitkään haaveillut tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se onkin vanhemmat naiset ja myös joskus miehet, jotka tätä kommentoi.

Vierailija
44/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiset miehet saivat viime vuonna eniten perustoimeentulotukea

Perustoimeentulotuen suurin saajaryhmä oli viime vuonna 2024-vuotiaat miehet, kertoo Kela.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/342f6ddf-e21a-404b-98f0-8e6…

Parhaassa työiässä olevat miehet nostelee eniten tukia. Mikä meni pieleen?

Kotoutuminen on epäonnistunut. Eniten tukea maksetaan pk-seudulla, jossa väestö on etnistä.

Vierailija
45/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loogisesti ajateltuna ihmisen paras turva olisi turvallinen yhteisö, joka koostuu omasta lähipiiristä. Vain yhteen ihmiseen ei kannata laittaa koko elämänsä turvaa. Entä sitten jos puoliso yhtäkkiä menehtyy ja olet täysin avuton ja shokissa? 

Turvallinen yhteisö, joka koostuu naisista. Miehet eivät ole turvallisia edes toisilleen. Eivätkä ainakaan lapsille. Naisten tulisi perustaa enemmän omia miesvapaita yhteisöjä, itse olen jo pitkään haaveillut tästä.

Niin. Ongelma on vain siinä, että ilman miehiä naiset eivät saa mitään aikaan. Jonkun kun pitäisi tehdä ja maksaa kaikki. 

Vierailija
46/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vuodesta 2003 tapahtunut vähintään yksi lapsen henkirikos joka vuosi. Yhteensä lapsia on surmattu yli 80.

https://yle.fi/a/3-11330594

Tuo on aika pieni määrä, toki artikkeli on jo 4 vuotta vanha. Täällä miehet puhuvat kuin naiset jatkuvasti tappaisivat lapsiaan.

Vierailija
47/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Varmaan vain miehet itse sanovat noin. Mutta naisten täytyy jo nykypäivänä ymmärtää, miten paljon miehet ovat meille valehdelleet (esim. naimisiinmeno on naista varten ja hänen unelmansa, nainen ei halua yhtä paljon seksiä kuin mies, naiset ovat luonnostaan huolehtivaisia ja äidillisiä, miehet ovat rationaalisempia ja naiset tunteellisia ym).

Meidän täytyy lakata uskomasta noihin.

Vierailija
48/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ongelma on vain siinä, että ilman miehiä naiset eivät saa mitään aikaan. Jonkun kun pitäisi tehdä ja maksaa kaikki. 

:D Lol

Vierailija
49/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein selität? Suomen kaltaisessa maassa ja ilmastossa on aina tarvittu kaikkien työpanos, naisten ja miesten. Maataloissa on ollut kaikki töissä, samoin sotien aikaan naiset pyörittivät tätä maata miesten ollessa rintamalla ja hoitivat haavoittuneet.

Sinä olet katsonut jotain inkkelivideoita 1950 -luvun Amerikasta ja kuvittelevat niiden olevan totuus naisista kaikkialla.

Vierailija
50/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehet elää Kela etuuksilla ja riehuu sekä solvaa naisia nettipalstoilla päivät pitkät ja pelaa videopelejä. Mitä sellaisella miehellä tekee yksikään nainen?

Juuri näin. Kaikki miehet ovat työttömiä. Paitsi että miesten työllisyysaste on 76,8 % ja naisten 76,6 %. 

Vierailija
51/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vuodesta 2003 tapahtunut vähintään yksi lapsen henkirikos joka vuosi. Yhteensä lapsia on surmattu yli 80.

https://yle.fi/a/3-11330594

Tuo on aika pieni määrä, toki artikkeli on jo 4 vuotta vanha. Täällä miehet puhuvat kuin naiset jatkuvasti tappaisivat lapsiaan.

Jep ja tuonkin mukaan kun puhutaan yli 1-vuotiaista lapsista, surmaaja on useammin isä kuin äiti. Alle 1-vuotiaiden kohdalla taas yleisintä on se, että mielenterveysongelmainen nainen surmaa lapsen synnytyksen yhteydessä. 

Vierailija
52/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla se on juuri näin. En edes jaksa selittää näin yksinkertaista asiaa.

Vierailija
53/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein selität? Suomen kaltaisessa maassa ja ilmastossa on aina tarvittu kaikkien työpanos, naisten ja miesten. Maataloissa on o

No laitapa se naisten yhteisö kasaan ilman miehiä. Ilman naisten panosta yhteiskunta toimisi oikein hyvin. 

Vierailija
54/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehet elää Kela etuuksilla ja riehuu sekä solvaa naisia nettipalstoilla päivät pitkät ja pelaa videopelejä. Mitä sellaisella miehellä tekee yksikään nainen?

Juuri näin. Kaikki miehet ovat työttömiä. Paitsi että miesten työllisyysaste on 76,8 % ja naisten 76,6 %. 

Miksi ketjussa sitten ulistaan, että miehet elättää naiset, kerta luvut on noinkin tasaisia? Tilastojen mukaan naiset käy tässä maassa töissä. Ja silti eniten tukia maksetaan 20-24 vuotiaille miehille tilastojen mukaan. Lähde ja linkki on ketjussa.

Vierailija
55/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut sellaista väitettä. Ap taisi keksiä sen omasta päästään.

N54

Vierailija
56/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein selität? Suomen kaltaisessa maassa ja ilmastossa on aina tarvittu kaik

Kerta se toimii niin hyvin ilman naisia, niin sitten voitte varmaan lopettaa uhriutumisen ja valittamisen syrjäytymisestä, yksinäisyydestä ja miesten lapsettomuudesta? Kun naisia ei teidän mukaan tarvita yhteiskunnassa mihinkään eikä naiset edes tee töitä?

Vierailija
57/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas mies, joten ei tarvitse pelätä kadulle joutumista.

Mies mukana pimeillä kujilla ja steissillä. Ei tarvitse pelätä raiskatuksi tai ryöstetyksi tulemista.

Vierailija
58/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas mies, joten ei tarvitse pelätä kadulle joutumista.

Mies mukana pimeillä kujilla ja steissillä. Ei tarvitse pelätä raiskatuksi tai ryöstetyksi tulemista.

Miehenä on suurempi todennäköisyys joutua väkivallan uhriksi pimeillä kujilla ja steissillä. Miesten ei siis kannattaisi varsinkaan kulkea yksin. 

Vierailija
59/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein selität? Suomen kaltaisessa maassa ja ilmastossa on aina tarvittu kaik

Ja tästä todisteena ne kaikista patriarkaattisimmat yhteiskunnat ovat sellaisia persläpiä, etteivät edes suomen palstatainkkelit halua muuttaa sinne nauttimaan miesten yhteiskunnasta. 

Vierailija
60/227 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemman sosiaaliluokan kötykset useimmiten, lähes aina tappojen/murhien tekijöinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi