Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokapteenien keskipalkka 200000 € ja perämiesten 100000 €

Vierailija
19.03.2025 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/335e14aa-6b27-4af1-b460-ad8281817…

Aika kova kyllä, mutta valitettavasti verottaja vie tuosta joku puolet.

Mutta palkat on suuret, koska alalle on kova seula, osaavista lentäjistä ei ole ylitarjontaa ja kapteenilla on erittäin suuri vastuu työssään. Vaatimustaso + vastuu = suuri palkka.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.

Vierailija
2/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden amiskoulutuksella (!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta irvokasta että Ylen johtajalla on yhtä suuri palkka kuin parhaiten tienaavilla lentokapteeneilla (yli 300000 €).

Vierailija
4/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni suostuisi niihin työaikoihin ja vuoroihin tuolla korvauksella. Työ on erittäin yksitoikkoista ja tylsää suurimman osan ajasta. Ja kun olet määränpäässä monta päivää joutuu asumaan hotellissa? Mulla tulisi raja kyllä nopeasti vastaan. En jaksaisi 

Vierailija
5/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärä käsitys siitä, mikä on työtä, se on muutakin kuin ratin kääntämistä. Ja niitä lentäjäntaitoja tarvitaan, kun tulee poikkeavia tilanteita, ja epäpätevät lentäjät aiheuttavat onnettomuuksia, jotka olisi voitu estää.

Vierailija
6/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin, saisin kekkaloida uniformu päällä ja naiset ihailisi

Vierailija
7/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruce Dickinson = lentokapteeni = miesten aatelia.

Vierailija
8/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärä käsitys siitä, mikä on työtä, se on muutakin kuin ratin kääntämistä. Ja niitä lentäjäntaitoja tarvitaan, kun tulee poikkeavia tilanteita, ja epäpätevät lentäjät aiheuttavat onnettomuuksia, jotka olisi voitu estää.

Ihmisen elämään kuuluu kaikenlaisia sattumuksia ja vaiheita. Miten joku voi olla noin pakkomielteinen ja tidellisuudesta vieraantunut? Elämä on vaarallista ja kaikki kuolee

Vierailija
9/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski ei ole vastuussa sadoista ihmisistä per keikka useiden tuntien ajan.

Bussikuski ei ohjaa massiivista lentävää rakennelmaa jossa virhe tai onnettomuus helposti tarkoittaa kaikkien kuoleman.

Bussin parkkeeraaminen Kampin terminaaliin on vähän eri asia kun lentokoneella laskeutuminen lentokentälle.

Irtoaako kamaa mitä olet vetänyt? Priimaa 

Vierailija
10/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolethan noista palkoista pitäisi ottaa pois. Kukaan ei elämiseen tuollaisia tarvitse.

Vierailija
11/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perämiehiä keljuttaa

Vierailija
12/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski ei ohjaa massiivista lentävää rakennelmaa jossa virhe tai onnettomuus helposti tarkoittaa kaikkien kuoleman.

Bussin parkkeeraaminen Kampin terminaaliin on vähän eri asia kun lentokoneella laskeutuminen lentokentälle.

Yksinkertainen ihminen ei ymmärrä, miten vaativa lentokapteenin työ on. Siinä vaaditaan myös sellaisia henkisiä ominaisuuksia, joita läheskään kaikilla miehillä ole.

Itse olen katsonut paljon kaikenlaisia lentovideoita, esim. ohjaamosta lentojen aikana. Arvostan tosi korkealle sen työn, en itse pystyisi siihen.

Vierailija
13/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän eri asia kotisohvalta arvostella kun oikeasti mennä sinne 200 paikkaisen koneen ohjaamoon ja lentää kaikkia sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja tilanteisiin ennakoiden.

Vierailija
14/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolethan noista palkoista pitäisi ottaa pois. Kukaan ei elämiseen tuollaisia tarvitse.

Kyllä mä tarvitsen, ja pitäähän sitä vähän säästöönkin jäädä.

Vierailija
15/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni suostuisi niihin työaikoihin ja vuoroihin tuolla korvauksella. Työ on erittäin yksitoikkoista ja tylsää suurimman osan ajasta. Ja kun olet määränpäässä monta päivää joutuu asumaan hotellissa? Mulla tulisi raja kyllä nopeasti vastaan. En jaksaisi 

Kuule aika moni suostuu samanlaisiin ja huonompiikin murto-osalla tuosta 😂

Vierailija
16/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 tonttua on jo kova, mutta peräämiehen sata ei.

Insinöörinä raksalla tienaan melkein saman, selvästi vähemmillä vaatimuksilla.

Vierailija
17/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys kuuluu tienaako lentäjän poika vielä noitakin paremmin? Vaiko vain melkein yhtä hyvin?

Minä olin lentäjän poika

Lähes sankari siis itsekin

Vielä lentäisin korkeammalle kuin muut

Vielä isäänikin paremmin

Vierailija
18/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs nyt uudemman kerran.  Bussikuski on päivän aikana taatusti vastuussa sadoista ihmisistä, joka ikinen tunti mitä hän työskentelee, pitää olla tarkkaavaisena muusta liikenteestä, jalankulkijoista ja eläimistä. Joutuuko lentäjä noita pelkäämään ja olemaan varuillaan?  Yksikin virhe ja bussi on ojassa, ilmatilassa korjaava liike ja kukaan ei huomaa mitään.

Automaatio hoitaa laskutumisen ilman, että on ongelmia, ei enää eletä 1970-lukua jolloin lentäjä oikeasti itse hoiti laskeutumisen. Missä hemmetin maakuopassa oikein elät? -eri

Vierailija
19/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi että minä, 21 vuotta lentänyt, en lähde töihin, jossa kuukausipalkka on alle 20.000€, työvelvoite max 70 aktiivituntia kuukaudessa. Sen koneet lentää, jolla on varaa maksaa.

Vierailija
20/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hu, mieti nyt ensin sitä että se bussi ei ole ilmassa. Voit koska tahansa painaa jarrun  pohjaan ja juosta kotiin jos haluat. Ja mitä maksaa lentokone/bussi? Jos rikot työvälineen, maksaa aivan h..ti korjata kuule se lentokone. Ilmassa olet tuulien, myrskyjen ja kaikenlaisten venäjän pers..häirinnän armoilla. Haloo, ei voi verrata bussikuskin töihin lentäjän hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi