Lentokapteenien keskipalkka 200000 € ja perämiesten 100000 €
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/335e14aa-6b27-4af1-b460-ad8281817…
Aika kova kyllä, mutta valitettavasti verottaja vie tuosta joku puolet.
Mutta palkat on suuret, koska alalle on kova seula, osaavista lentäjistä ei ole ylitarjontaa ja kapteenilla on erittäin suuri vastuu työssään. Vaatimustaso + vastuu = suuri palkka.
Kommentit (41)
Kahden vuoden amiskoulutuksella (!)
Mutta irvokasta että Ylen johtajalla on yhtä suuri palkka kuin parhaiten tienaavilla lentokapteeneilla (yli 300000 €).
Kuinka moni suostuisi niihin työaikoihin ja vuoroihin tuolla korvauksella. Työ on erittäin yksitoikkoista ja tylsää suurimman osan ajasta. Ja kun olet määränpäässä monta päivää joutuu asumaan hotellissa? Mulla tulisi raja kyllä nopeasti vastaan. En jaksaisi
Vierailija kirjoitti:
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.
Sinulla on väärä käsitys siitä, mikä on työtä, se on muutakin kuin ratin kääntämistä. Ja niitä lentäjäntaitoja tarvitaan, kun tulee poikkeavia tilanteita, ja epäpätevät lentäjät aiheuttavat onnettomuuksia, jotka olisi voitu estää.
Kyllä mä voisin, saisin kekkaloida uniformu päällä ja naiset ihailisi
Bruce Dickinson = lentokapteeni = miesten aatelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.
Sinulla on väärä käsitys siitä, mikä on työtä, se on muutakin kuin ratin kääntämistä. Ja niitä lentäjäntaitoja tarvitaan, kun tulee poikkeavia tilanteita, ja epäpätevät lentäjät aiheuttavat onnettomuuksia, jotka olisi voitu estää.
Ihmisen elämään kuuluu kaikenlaisia sattumuksia ja vaiheita. Miten joku voi olla noin pakkomielteinen ja tidellisuudesta vieraantunut? Elämä on vaarallista ja kaikki kuolee
Vierailija kirjoitti:
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.
Bussikuski ei ole vastuussa sadoista ihmisistä per keikka useiden tuntien ajan.
Bussikuski ei ohjaa massiivista lentävää rakennelmaa jossa virhe tai onnettomuus helposti tarkoittaa kaikkien kuoleman.
Bussin parkkeeraaminen Kampin terminaaliin on vähän eri asia kun lentokoneella laskeutuminen lentokentälle.
Irtoaako kamaa mitä olet vetänyt? Priimaa
Puolethan noista palkoista pitäisi ottaa pois. Kukaan ei elämiseen tuollaisia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.
Bussikuski ei ole vastuussa sadoista ihmisistä per keikka useiden tuntien ajan.
Bussikuski ei ohjaa massiivista lentävää rakennelmaa jossa virhe tai onnettomuus helposti tarkoittaa kaikkien kuoleman.
Bussin parkkeeraaminen Kampin terminaaliin on vähän eri asia kun lentokoneella laskeutuminen lentokentälle.
Irtoaako kamaa mitä olet vetänyt? Priimaa
Yksinkertainen ihminen ei ymmärrä, miten vaativa lentokapteenin työ on. Siinä vaaditaan myös sellaisia henkisiä ominaisuuksia, joita läheskään kaikilla miehillä ole.
Itse olen katsonut paljon kaikenlaisia lentovideoita, esim. ohjaamosta lentojen aikana. Arvostan tosi korkealle sen työn, en itse pystyisi siihen.
Se on vähän eri asia kotisohvalta arvostella kun oikeasti mennä sinne 200 paikkaisen koneen ohjaamoon ja lentää kaikkia sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja tilanteisiin ennakoiden.
Vierailija kirjoitti:
Puolethan noista palkoista pitäisi ottaa pois. Kukaan ei elämiseen tuollaisia tarvitse.
Kyllä mä tarvitsen, ja pitäähän sitä vähän säästöönkin jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni suostuisi niihin työaikoihin ja vuoroihin tuolla korvauksella. Työ on erittäin yksitoikkoista ja tylsää suurimman osan ajasta. Ja kun olet määränpäässä monta päivää joutuu asumaan hotellissa? Mulla tulisi raja kyllä nopeasti vastaan. En jaksaisi
Kuule aika moni suostuu samanlaisiin ja huonompiikin murto-osalla tuosta 😂
200 tonttua on jo kova, mutta peräämiehen sata ei.
Insinöörinä raksalla tienaan melkein saman, selvästi vähemmillä vaatimuksilla.
Mutta kysymys kuuluu tienaako lentäjän poika vielä noitakin paremmin? Vaiko vain melkein yhtä hyvin?
Minä olin lentäjän poika
Lähes sankari siis itsekin
Vielä lentäisin korkeammalle kuin muut
Vielä isäänikin paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.
Bussikuski ei ole vastuussa sadoista ihmisistä per keikka useiden tuntien ajan.
Bussikuski ei ohjaa massiivista lentävää rakennelmaa jossa virhe tai onnettomuus helposti tarkoittaa kaikkien kuoleman.
Bussin parkkeeraaminen Kampin terminaaliin on vähän eri asia kun lentokoneella laskeutuminen lentokentälle.
Irtoaako kamaa mitä olet vetänyt? Priimaa
Mietipäs nyt uudemman kerran. Bussikuski on päivän aikana taatusti vastuussa sadoista ihmisistä, joka ikinen tunti mitä hän työskentelee, pitää olla tarkkaavaisena muusta liikenteestä, jalankulkijoista ja eläimistä. Joutuuko lentäjä noita pelkäämään ja olemaan varuillaan? Yksikin virhe ja bussi on ojassa, ilmatilassa korjaava liike ja kukaan ei huomaa mitään.
Automaatio hoitaa laskutumisen ilman, että on ongelmia, ei enää eletä 1970-lukua jolloin lentäjä oikeasti itse hoiti laskeutumisen. Missä hemmetin maakuopassa oikein elät? -eri
Tiedoksesi että minä, 21 vuotta lentänyt, en lähde töihin, jossa kuukausipalkka on alle 20.000€, työvelvoite max 70 aktiivituntia kuukaudessa. Sen koneet lentää, jolla on varaa maksaa.
Huh hu, mieti nyt ensin sitä että se bussi ei ole ilmassa. Voit koska tahansa painaa jarrun pohjaan ja juosta kotiin jos haluat. Ja mitä maksaa lentokone/bussi? Jos rikot työvälineen, maksaa aivan h..ti korjata kuule se lentokone. Ilmassa olet tuulien, myrskyjen ja kaikenlaisten venäjän pers..häirinnän armoilla. Haloo, ei voi verrata bussikuskin töihin lentäjän hommaa.
Automaatio hoitaa 98-99% työstä. Bussikuskilla on huomattavasti enemmän työtä.