Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on sitte lapsi tulossa 7kk päästä ja oon ollu 15 vuotta työtön, pelkkä lukio koulutuksena...Mitä voin tehdä?

Vierailija
19.03.2025 |

Ei oo varaa elättää lasta, lasten äiti kuitenkin töissä...Ei varaa elareihinkaan.

Mitä teen? Töitä en saa kun ei oo kokemusta eikä koulutusta, kouluihin en päässy

M36

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten rupeat yrittäjäksi.

Muita vetää lainat tappiin aina ennen konkurssia, sitten vain uutta yritystä ja uutta yritystä niin tulee veronmaksajille noin 75 kertaa kalliimmaksi, kuin se että olisit vain istunut sohvalla.

Vierailija
102/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin ehtii vielä tehdä, se se on ainoa oikea ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannat vastuusi kuin aikuinen mies konsanaan ja alat vakavasti miettiä kuinka huolehdit elatuksesta ym. Myöhäistä rypistää kun ripulipska valuu jo pitkin reisiä. Niin makaa kuin petaa. 

Miten voin hoitaa kun oon niin varaton et saan perustoimeentulotukea? En saa töitä enkä koulupaikkaa

Koulupaikan saa aina, esimerkiksi toisen asteen ammatilliselta puolelta. Sinne vaan töitä opettelemaan. Tai menet suoraan töihin, sillä työpaikkojakin on.

Vierailija
104/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaako suomessa Kela yms. tuon elatuspuolen jos mulla ei oo varaa?

Kyl huomaa et mt palveluista on leikattu.

Vierailija
105/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusipää trolli pisti jankutuksen kehiin taas.

Vierailija
106/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyt koti-isäksi. 

Tämä. Jos äidillä kerran on työpaikka niin äiti pitää tietenkin lasten ainoana töissä käyvänä vanhemana urastaan kiinni ja mies hoitaa lapset. 

Vierailija
107/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jäkiehkäisypilleri. Esim jotain metanolia

Vierailija
108/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lapsesta voi tulla vaikka verokoneen kärjessä vuodesta toiseen oleva miljardööri. Tuota kautta ap:kin on sitten hyödyttänyt Suomen taloutta enemmän kuin kukaan teistä. Ei kannata olla niin lyhytnäköinen. 

Tuskin. Koulutuksella ja yhteiskuntaluokalla on taipumus periytyä.

Vierailija
109/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna jäkiehkäisypilleri. Esim jotain metanolia

Voi ihan itte juoda metanolinsa. Hänhän tässä se luuseri on.

Vierailija
110/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten rupeat yrittäjäksi.

Voisinhan mä "ruveta yrittäjäksi" vaikka huomenna, mutta ongelma on se että rahaa ei tule mistään. Vaaditaan vähän muutakin kuin "ryhtymistä". Muutenhan meillä ei ois työttömiä lainkaan.

ap

Tätä on perskokkaretrolleille turha jankuttaa, ei mene niiden umpiluiseen kalloon, vaikka ratakiskosta vääntäisi. Itse eivät ole päivääkään yrittäneet muuta kuin esittää tekevänsä jotain tuottavaa silloin, kun suojatyöpaikan esimies katsoo heihin päin, mutta sellaisen onkin helpoin huudella.

Vierailija
111/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannat vastuusi kuin aikuinen mies konsanaan ja alat vakavasti miettiä kuinka huolehdit elatuksesta ym. Myöhäistä rypistää kun ripulipska valuu jo pitkin reisiä. Niin makaa kuin petaa. 

Miten voin hoitaa kun oon niin varaton et saan perustoimeentulotukea? En saa töitä enkä koulupaikkaa

Koulupaikan saa aina, esimerkiksi toisen asteen ammatilliselta puolelta. Sinne vaan töitä opettelemaan. Tai menet suoraan töihin, sillä työpaikkojakin on.

Eipä saa, olen 6 kertaa hakenut ammattikouluun ja siellä on ihan pääsykokeet ja soveltuvuuskokeet + vain 20 opiskelupaikkaa ja hakijoita 150-200 per ryhmä.

Vierailija
112/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻💖🥩

Vierailija
113/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa elatuskyvyttömän puolesta äidille/lapselle minimielarit, pauttiarallaa 160euroako se nykyään on yh:lle ja jos yhteishuoltajuus,niin noin 95e/kk.

Vierailija
114/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI vaan Kela Gold auttaa

Vierailija
115/116 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
116/116 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta työttömänä on kyllä jo saavutus. Mutta älä huoli, jos sulla ei lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa todeta olevan elatuskykyä niin vanhempi saa todennäköisesti Kelasta minimi elatustuen, jos siis ette ole lapsen äidin kanssa yhdessä.

Lapselle kyllä kurja tilanne. Toivottavasti keksit lapsen vuoksi tilanteeseesi jotain parannusta, tsi yrität edes. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi