Nyt on sitte lapsi tulossa 7kk päästä ja oon ollu 15 vuotta työtön, pelkkä lukio koulutuksena...Mitä voin tehdä?
Ei oo varaa elättää lasta, lasten äiti kuitenkin töissä...Ei varaa elareihinkaan.
Mitä teen? Töitä en saa kun ei oo kokemusta eikä koulutusta, kouluihin en päässy
M36
Kommentit (116)
Lapselle merkitsee vain läsnäolo, se että hän kokee itsensä arvokkaaksi. Sillä onko vanhemmilla varallisuutta ei vauvalle tai taaperolle merkitse mitään, vaan että olet kiva. Tässä voi sanoa että rakkaus voittaa.
Vauva on ihme ja voit kokea iloa hänen kasvunsa seuraamisesta. Raskaus ja synnytys on naisen keholle valtava rasitus, mutta autat kun annat hänen nukkua sillaikaa kun hoidat lasta. Vaipanvaihto lattialla, ei pöydällä ettei putoa.
Varakkaissakin piireissä voi olla pahuutta ja tunnekylmyyttä, se on todellista köyhyyttä. Mutta jos olet tavallinen tunteva ihminen, sinulla on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela elättää sossupummien lapset. Ei ole ongelmaa, tunnen työttömiä jotka tehneet kaksikin lasta.
Kelan tukia nauttivilta pitäisi lailla kieltää lisääntyminen. Esimerkiksi ihon alle laitettava ehkäisykapseli pakko olisi hyvä ratkaisu.
Valepacolaisillla eniten muksuja. Lisäks ovat serkkuja.
Älkääpä tuomitko hän on sankari! Osallistunut onnekkaasti vauvatalkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki aportti. Ei ole vielä myöhäistä. Jos ei eukko suostu nii tee sille mahaan osuva "onnettomuus". Esim pyörällä päin tai kaadut päälle portaissa
Harmi ettei isäsi osannut tehdä "onnettomuutta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet ensin korottamaan peruskoulun arvosanat ja sitten haet ammattikouluun ja sitten töihin. Lapsi on siinä vaiheessa jo taapero.
Mun peruskoulun todistuksessa on 8,9 keskiarvo
ap
No sittenhän ei mitään ongelmaa päästä amikseen oppimaan ammattia millä elättää itsensä ja kakaransa.
Olet varmaan työttömänä työnhakijana. Yritä päästä jonnekin oppisopimuskoulutukseen niin saat palkkaa ja uuden ammatin.
Ilmoittaudu työnhakijaksi, hae työmarkkinatukea. Hakeudu ammatilliseen kuntoutusselvitykseen, tarvitset siihen B1-lausunnon lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet ensin korottamaan peruskoulun arvosanat ja sitten haet ammattikouluun ja sitten töihin. Lapsi on siinä vaiheessa jo taapero.
apNo sittenhän ei mitään ongelmaa päästä amikseen oppimaan ammattia millä elättää itsensä ja kakaransa.
Amikseen on 200 hakijaa ja 20 opiskelupaikkaa per koulutus, ei sinne noin vain mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo sittenhän ei mitään ongelmaa päästä amikseen oppimaan ammattia millä elättää itsensä ja kakaransa.
Amikseen on 200 hakijaa ja 20 opiskelupaikkaa per koulutus, ei sinne noin vain mennä
Kyllä sinne noin hyvällä todistuksella mennään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannat vastuusi kuin aikuinen mies konsanaan ja alat vakavasti miettiä kuinka huolehdit elatuksesta ym. Myöhäistä rypistää kun ripulipska valuu jo pitkin reisiä. Niin makaa kuin petaa.
Miten voin hoitaa kun oon niin varaton et saan perustoimeentulotukea? En saa töitä enkä koulupaikkaa
Se on kuule ihan sun oma ongelmas. Mitäs läksit!
Tässä kysyin neuvoja tilanteeseen, enkä mitään ilkeyttään pilkkaamista...Kiitos voit poistua
apJa neuvoja sait juuri sen mitä tarvitsit: AIKUISTU JA OTA VASTUU! Poistu sinä vaikka roskikseen... sinne kuulutkin!
"Ota vastuu" mite
Psst. Ei tuhkaluukkuun laukeamisesta tulla paksuksi. Sillä sun poikkisellasi on ummetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki aportti. Ei ole vielä myöhäistä. Jos ei eukko suostu nii tee sille mahaan osuva "onnettomuus". Esim pyörällä päin tai kaadut päälle portaissa
Harmi ettei isäsi osannut tehdä "onnettomuutta".
Mikäs katollinen siellä mölöttää. Varmaan Trumpin äänestäjä myös, jos olet antiaportti...
Eikö sulla ollut kortsuunkaan varaa? Vedä aina kakkoseen, jos vähänkin epäilet elatuskykyäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannat vastuusi kuin aikuinen mies konsanaan ja alat vakavasti miettiä kuinka huolehdit elatuksesta ym. Myöhäistä rypistää kun ripulipska valuu jo pitkin reisiä. Niin makaa kuin petaa.
Miten voin hoitaa kun oon niin varaton et saan perustoimeentulotukea? En saa töitä enkä koulupaikkaa
Tarvitset koulutuksen. Onko todettu oppimishäiriöitä? Niihin saat apua. Sopisiko erityisoppilaitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo käynyt lukion, eli haen amk
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömänä voit olla oikeutettu Kelan kustantamaan ammatilliseen kuntoutukseen. Kyseisellä kuntoutuksella pääset opiskeleen ammattitutkintoa, joka voisi muuten maksaa satoja euroja. Näin itse hommasin ekan ammattini peruskoulupohjalta ponkaisten. Kysy ja ota selvää!
Elareita et maksa, jos ette ole avoliitossakaan. Voit sanoutua lapsen elämästä pois, mutta silläkin on sitten puolensa. Juttele lapsen äidin kanssa vakavasti teidän tulevaisuudesta ja toiveista.
Olisiko OK niin että en tunnustaisi lasta, mutta tapaisin joskus kuitenkin, ja siten mun ei tarttis pilata omaa taloutta kun ei olisi varaa...omat asunnot, ja sitten tapaisimme kun lapsi isompi?
Ap
Vi t t u mikä si ka. Leikkauta pallit pois itseltäsi myös. Nilkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienillä paikkakunnilla on opiskelijapulaa pikemminkin.
Nykyään on lisäksi jatkuva haku ympäri vuoden käynnissä ja paljon erilaisia monimuoto- ja etäopiskelumahdollisuuksia. Työkkärin rahoillakin joidenkin mahdollista opiskella, selvitä se mahdollisuus ensin.
Jos olet ollut pitkään poissa normielämästä, niin ota huomioon, että kuntoutuminen ja kunnon paluu kouluun/töihin ottaa ensin aikansa, mutta sitten jossain vaiheessa helpottaa.
Lapsi luo tulevaisuutta ja toivoa, ryhdy tutkimaan tietoa hyvästä vanhemmuudesta. Sossu elättää kakarat, jos itse ei pysty - mutta auta ja kannusta lapsesi parempaan elämään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömänä voit olla oikeutettu Kelan kustantamaan ammatilliseen kuntoutukseen. Kyseisellä kuntoutuksella pääset opiskeleen ammattitutkintoa, joka voisi muuten maksaa satoja euroja. Näin itse hommasin ekan ammattini peruskoulupohjalta ponkaisten. Kysy ja ota selvää!
Elareita et maksa, jos ette ole avoliitossakaan. Voit sanoutua lapsen elämästä pois, mutta silläkin on sitten puolensa. Juttele lapsen äidin kanssa vakavasti teidän tulevaisuudesta ja toiveista.
Itse lähtisin ihan yliopistoon ap:na.
Olen hakenut mutta en päässyt.
Ap
Ketkä kaikki yllätyi ? peukku ylös!
No nythän on yhteishaku menossa, että haet yliopistoon ja Ammattikorkeaan, ihan kaikkiin mihin voit kuvitella pääseväsi, sitten otat opintolainaa ja elätät perhettä sillä, kunnes valmistut.
Vierailija kirjoitti:
Älkääpä tuomitko hän on sankari! Osallistunut onnekkaasti vauvatalkoisiin.
Sankari= n*ssii naisen paksuksi ja miettii, kuinka luistaa lapsen elatuksesta?