Miksei autoissa ole järjestelmää joka varoittaa kuljettajan väsymyksestä?
Esimerkiksi joku kamera joka kuvaa kasvoja ja silmiä ja antaa merkkiäänen jos kuljettaja on torkahtamassa.
Kommentit (37)
On niissä. Monessa on myös tunnistin joka rupeaa mankumaan tauosta jos ajaa kiemurrellen. Riesa kun etsii paikkaa ohittaa rekkaa.
On, meillä on kahdessa erimerkkisessä autossa.
Ainakin mun autossa on, kytkin sen ensimmäisenä tehtävänä pois päältä. Ei ole autonvalmistajan tarpeen kuunnella ja haistella pierujani ohjaamossa.
Kyllä aikuisen autoilevan ihmisen tulee pitää vastuu itsestä ja samalla muista ettei väsyneenä mene rattiin.
Eikait ny peltilehmälle anneta vastuuta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen autoilevan ihmisen tulee pitää vastuu itsestä ja samalla muista ettei väsyneenä mene rattiin.
Eikait ny peltilehmälle anneta vastuuta!
Näin on. Vähän vaikea kuvitella että Suomesta löytyisi yksikään aikuinen joka lähtisi ajamaan väsyneenä.
EU:n vaatimat tyhjänpäiväiset rojut on nostaneet jo autojen hintaa liikaa, yhtään ei lisää kaivata, entisiäkin saisi purkaa pois, kuten kaistavahdit sun muut vttumaiset pimputtajat jotka vaan häiritsee keskittymistä.
Taas jälleen kerran todistettu miten tyhmiä nykyihmiset on. Jos olet väsynyt niin et mene auton rattiin.
Miksi vain AUDI miehille on siinä mulkun jatke ja meille naisille ei ole vastaavaa toimintoa?
audi pillu
Ollut esim. Volvoissa reilu kymmenen vuotta.
Onhan niitä ollut jo vaikka kuinka kauan. Missä ihmeen tynnyrissä sinä olet elänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ollut esim. Volvoissa reilu kymmenen vuotta.
Miten se toimii?
Vierailija kirjoitti:
EU:n vaatimat tyhjänpäiväiset rojut on nostaneet jo autojen hintaa liikaa, yhtään ei lisää kaivata, entisiäkin saisi purkaa pois, kuten kaistavahdit sun muut vttumaiset pimputtajat jotka vaan häiritsee keskittymistä.
Jep. Onneksi nuo saa pois päältä. Tosin kaistavahti piti poistaa kokonaan kun se piti joka kerta muistaa laittaa pois päältä. Tulihan sitä nuorena ajettua väsyneenä ja sitten vaan bussipysäkille tai levähdysalueelle hetkeksi. Kuskilla se vastuu on aina.
Vierailija kirjoitti:
EU:n vaatimat tyhjänpäiväiset rojut on nostaneet jo autojen hintaa liikaa, yhtään ei lisää kaivata, entisiäkin saisi purkaa pois, kuten kaistavahdit sun muut vttumaiset pimputtajat jotka vaan häiritsee keskittymistä.
Uusissa autoissa pitää joka käynnistyksellä rämpyttää erikseen asetuksista pois päältä.
Voi luoja mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollut esim. Volvoissa reilu kymmenen vuotta.
Miten se toimii?
Antaa sähköiskun kuljettajan istuimeen jos tarkkaavaisuudessa on ongelmia.
Joo on, se on siinä ratin ja penkin välissä. Jos se oma järki ei sano milloin on liian väsynyt ajamaan, lopeta autoilu. Olet vaaraksi myös muille, et pelkästään itsellesi.
Kyllä minun kottero ehdottelee kahvitaukoa aina silloin tällöin. Näyttöön ilmestyy kahvikupin kuva.
Vierailija kirjoitti:
Ollut esim. Volvoissa reilu kymmenen vuotta.
Volvo hälyttää, jos ajaa viivan päälle ja Opel laittoi viestiä parin tunnin välein, että pidä tauko.
On niitä.