Tänään 8 viikkoa raitistumista takana. Huh miten kiitollinen olen.
Olen niin kiitollinen ja päivä kerrallaan eteenpäin. Pari kertaa on ollut todella lähellä että sorrun mutta onneksi olen pystynyt kamppailemaan pääni kanssa. Vaikeinta on välillä se että yritän liikaa vaatia itseltäni. Esimerkiksi ettei tämä raitistuminen riitä vaan yritän myös monta muutakin asiaa saada parempaan ja kun niissä välillä epäonnistun niin tunnen pettymystä itseeni. Sitten muistan ja lohdutan miten olen tehnyt ison askeleen kun halusin ja haluan raitistua.
En ole koskaan näin pitkään ollut selvinpäin sen jälkeen kun aloin varhain nuoruudessa juomaan. Matka jatkuu.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Nainen jätti minut kun aloin raittiiksi. Olin lopulta 15 kuukautta raitis ja 3 kuukautta nainen kesti raittiuttani.raittiina oli vaikea päästä edes treffeille joten aloin taas juomaan ja sitten löysin tyttöystävän.
Höh, ehkä et ollut valmis sitten vielä. Toivottavasti saisit vielä raittiudesta kiinni.
Minulle mikään ei ole tärkeämpää nykyään kuin se, että minä itse päätän elämästäni. Pysyn sinkkuna mielummin kun antaisin enää koskaan toisen ihmisen vaikuttaa suuresti hyvinvointiin negatiivisesti. En aio parisuhteeseen ennen kuin olen tämän raitistumisen kanssa vakaana ja tasapainossa enkä tulevaisuudessa halua enää kumppania, jolle alkoholi on elämän peruspilari niin kuin se oli minulle. Ne suhteet olivat sanomattakin kamalia eivätkä mitenkään perustuneet rakkauteen.
Onneksi tavallaan on saanut kokea todella paljon niitä elämän nurjia puolia niin ehkä tässä on tulevaisuudessa fiksumpi ja tekee valintoja eri tavalla. -ap
Hienoa! Elämässä tulee vaikeitakin aikoja, toivon että muistat silloin hyviä ja selviät ilman alkoa eteenpäin.
Alkoholi on liuottava solumyrkky, sillä ei saa aikaan hyvää keholle eikä mielelle. Sumentaa järjen herkästi, etenkin miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen jätti minut kun aloin raittiiksi. Olin lopulta 15 kuukautta raitis ja 3 kuukautta nainen kesti raittiuttani.raittiina oli vaikea päästä edes treffeille joten aloin taas juomaan ja sitten löysin tyttöystävän.
Raitistuminen vaatii usein lähipiirin vaihtoa, harvalla alkoholistilla on selväpäiset porukat ympärillä kovin kauaa. Hyvä pohtia minkälaisen elämän ja suhteen haluat.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut! Havahtuminen tulee aina juuri oikeaan aikaan ja kun motivaatio raitistua tulee sinusta itsestäsi, niin tiedät, että olet valmis. Minulla tulee kohta kaksi vuotta raittiina oloa täyteen. Mitä pidempään olen ollut selvänä, sitä itsevarmemmaksi olen tullut. Muiden ei tarvitse ymmärtää tai hyväksyä valintaani, sillä raittius on lahja itselleni.
Juuri näin minäkin uskon. Kun on valmis raitistumaan niin enää ei ajattele ulkoa tulevia asioita esteenä raittiudelle. Kun tein päätöksen niin olin valmis kertomaan kaikille alkoholiongelmastani, minua ei edes enää hävettänyt myöntää asiaa tai ollut enää mitään tarvetta salata asiaa. Kertominen läheisille ja muille vain helpotti eikä minua haittaisi kertoa kenellekään nykyään ongelmastani mutta tietenkään siihen ei ole tarvetta kuuluttaakaan.
Olen myös kiitollinen ja pidän tätä asiaa lahjana ehdottomasti. Tänään viimeksi liikutuin kun ajattelin miten tärkeää tämä on ja myös uskoni on vahvistunut. Itsevarmuus myös lisääntyy sitä myöten kun luottaa itseensä ja elää kuten itselleen kokee tärkeäksi.
Paljon hyvää sinulle. :) -ap
Menkää AA kerhoon vollottamasta juoppouttanne Siellä on muutkin tuntikerrallaan EX juopot
Onnea! Olet tehnyt viisaan päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan mahtavaa! Jaksa vaan, sillä tulet huomaamaan miten mahtavaa elämä on raittiina! Itse aloitin tipattoman tammikuun vuonna 2020 ja kaksi kertaa repsahdin sen vuoden aikana ennen kuin nuppi uskoi, että viiniä ei enää tipu eikä tirise. Sen jälkeen olen ollutkin sitten ihan täyspäihteetön ja vitsit miten upeaa elämästä on tullut. Aloin sijoittamaan osakkeisiin saman määrän rahaa kuin mitä olisin viikoittain työntänyt kurkusta alas. Pelkkää positiivista on seurannut; olen terveen, elinvoimaisen, kauniin ja terävän oloinen joka maanantaiaamukin, on rahaa, ei tule ihmissuhdeongelmia ja masennukset ja alakulot on mennyttä kaikki. Elämä tuntuu arvokkaalta ja ihanalta ja huonot päivätkin on helppo kohdata voimakkaana ja selvinpäin. Bileissä ja festareilla on hauskaa kun voi juhlia ja tanssia kunnolla eikä tarvitse pelätä seuraavan aamun kanuunaa.
Sitä vaan jälkikäteen olen miettinyt, että mikä ihme sai minutkin, koulutetun ja vas
Tämä on kyllä ihana kuulla!
Olen kyllä hyvin onnellinen puolestasi ja uskon kyllä täysin tuon, että kaikki on mennyt vain parempaan jätettyäsi juomisen.
Minulla myös meni kaikki kun join joten uskon, että tässä kun elän elämää eteenpäin selvänä niin kontrasti tulee olemaan aika suuri menneisyyteen.
Alkoholismi on vienyt minulta työpaikkoja uupumiseni ja epävarmuuteni vuoksi, rahat olen tuhlannut ja käyttänyt taivaan tuuliin impulsiivisena kun ei millään mitään väliä ole ollut, ihmissuhteet ovat kärsineet vaikka en koskaan ole mikään ikävä tyyppi ollut mutta tottakai se eristää paljon ja ne ihmiset joita elämässä oli niin olivat myös alkoholisteja, joka toi sitten kaikenlaista draamaa elämään. Sekä kaikkea kaikkea muuta. Masennus oli hyvin vaikeaa ja sitä toivoi usein vain kuolevansa.
Mutta nyt ollaan tässä ja jo nyt kaikki on paljon paremmin ja itken välillä huojennuksesta, kiitän itseäni, Jumalaa ja elämää. Olen niin sanattoman kiitollinen tästä mahdollisuudesta raitistua. Ennen kun en tiennyt onko edes mahdollista kohdallani moinen mutta näin siinä kävi sitten lopulta ja nyt päivä kerrallaan eteenpäin. :) -ap
Mahtavaa ! Hyvä ap <3 olen onnellinen puolestasi!
Vierailija kirjoitti:
Toi on niin totta, kyllä monet parisuhteet ovat alkaneet alkoholin merkeissä, minä.ainakin olen mieheni tavannut ravintolassa aikoinaan.
Kyllä sitä joskus voi ottaa.
Ihanaa kuulla. Raittius on lahja. Ei tarvitse elää elämää päihteen orjana.
Onnea! Mulla tuli joku aika sitten 8v raittiutta täyteen ja kertaakaan en ole katunut, että lopetin käytön.
Joko se ois aika korkata kossupullo, johan se on melkein viikonloppu
Vierailija kirjoitti:
Joko se ois aika korkata kossupullo, johan se on melkein viikonloppu
Siitä se lähtee
Palstan uskis on ryypänny jo usiamman vuoden putkeen
Eikö ole ihana nauttia keväästä ja huomata sen eteneminen! Ilmat lämpenee, ihmisetkin on paremmalla tuulella ja pian koittaa ihana kesä.
Mikä oli se viimeinen asia mitä tapahtui, mikä sai sinut päättämään, että tämä loppuu nyt?
Nyt kunnon känni ja ryyppyputki päälle. Sillä ilo ilman viinaa on teeskentelyä vaan.
Onnittelut! Havahtuminen tulee aina juuri oikeaan aikaan ja kun motivaatio raitistua tulee sinusta itsestäsi, niin tiedät, että olet valmis. Minulla tulee kohta kaksi vuotta raittiina oloa täyteen. Mitä pidempään olen ollut selvänä, sitä itsevarmemmaksi olen tullut. Muiden ei tarvitse ymmärtää tai hyväksyä valintaani, sillä raittius on lahja itselleni.