Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haastateltava hymyilee vaikka kuolleista puhuessaan

Vierailija
19.03.2025 |

Olen ällistynyt ja surullinen sekä suuttunut ja ihmeissäni. Katselen usein erilaisia haastatteluja televisiosta ja varsinkin nyt kun on niin paljon tapahtumia maailmassa. Kerta toisensa jälkeen käy niin, että haastateltava hymyilee jonkin verran tai jopa niin että hampaat näkyy, myös silloin kun puhutaan järkyttävistä asioista.  Kun joku on kuollut  tai loukkaantunut niin mitä nauramista siinä on. Sodista ja  esim.. sääilmiöiden aiheuttamista katastrofeista myös näin. Häpeällistä.

Eikö haastatelvia tosiaan voi ohjeistaan jotenkin jos eivät itse tajua irvokasta käytöstään. Eikö haastattelijoilla ja muilla työntekijöillä ole ammattitaitoa ohjeistaa tilanteissa joissa joku ei hallitse kasvojensa ilmeitä asianmukaisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku neitokainen kertoi hymyillen oman veljensä kuolemasta. Kauheeta katsottavaa. Miltäköhän hänestä itsestään tuntui kun katseli jälkeenpäin....

Miten ulkopuolinen voi tietää mikä reaktio sen on. Ainakin itse kun kävin omaa kuolemantumiotani läpi koin jossain vaiheessa valtavaa rakkautta ja lempeyttä.kaikkea kohtaan. Eiforinen tunne. Varmasti olin silloin onnellisen oloinen. Ja esim jonkun tutun, johon olen tutustunut saman kohtalon kautta, kuolema on jo moneen kertaan käyty läpi. Ja esim ennen hautajissa itkut jo itketty ja eteenpäin surussa menty. Suruun ja kuolemaan liittyy kaikki tunteet. 

Vierailija
22/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyily voi olla seurausta jännityksestä, hermostuneisuudesta tai ristiriitaisista tunteista. Jotkut ihmiset reagoivat niin luonnostaan eikä sille voi mitään vaikka se voi muista näyttää oudolta. Se on vain reaktio jota ei voi välttämättä kontrolloida kuten vaikkapa punastuminen tai kalpeneminen.

Hymy ei siis läheskään aina ole sama asia kuin ilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet hymyilee sen takia, että muuten alkaisivat itkemään.

Itkeminen on luonnollista, joten ei se haittaisi. Ymmärrettävää.

Hymyileminen on yhtä luonnollista

Vierailija
24/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku neitokainen kertoi hymyillen oman veljensä kuolemasta. Kauheeta katsottavaa. Miltäköhän hänestä itsestään tuntui kun katseli jälkeenpäin....

Onko vain yksi oikea tapa reagoida? 

Vierailija
25/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyily voi olla seurausta jännityksestä, hermostuneisuudesta tai ristiriitaisista tunteista. Jotkut ihmiset reagoivat niin luonnostaan eikä sille voi mitään vaikka se voi muista näyttää oudolta. Se on vain reaktio jota ei voi välttämättä kontrolloida kuten vaikkapa punastuminen tai kalpeneminen.

Hymy ei siis läheskään aina ole sama asia kuin ilo.

Auta armias heitä joiden perusilme on "hymyilevä"

Vierailija
26/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali käytäntö dystopioissa.

Korporaatiot ja oligarkit hallitsee. Kansalla on valtaa enää vain nyökytellä, että jep jep, näinhän se menee, tykkäsi tai ei.

Vierailija
27/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin teki koko ajan samaa, kun puhui ikävistä asioista silloin, kun oli koronatoimia. 

Vierailija
28/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäadekvaatti (tilanteeseen sopimaton) naureskelu ja hymyily on oire joissakin mielitaudeissa.

Vierailija
29/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kokevat asioita eri tavoilla.

Vierailija
30/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereissa on ollut monesti tyyppejä jotka hymyilevät, nauravat tai hymähtelevät toisten virheille ja epäonnelle. Ei tajuta pitää sitä turpaa viivana silloin kun puhutaan jostakin toiselle ikävästä asiasta. Ollaan vahingoniloisia ja kiirehditään sanomaan että "onneksi mulla ei tuota/tuollaista ole, mulla on päläpälä plaaplaa" ja se siitä. Tai ihan nauretaan päin naamaa ja räkätetään kippurassa jos toinen kompastuu tai sanoo jotakin väärin tai mokaa muuten. Hohotetaan ilkeästi. 

Sanot vaikka että "hemmetti, kyllä on ksuheet kuukautiset taas, mahaa koskee ihan sikana, pitääpäs käydä nappaamassa Burana. Sais loppua nämäki vaivat jo pian" johon idiootti työkaveri : "Onneks mulla on NUO vaivat sentään menneet jo 10 vuotta sitten, en jaksais enää jos olis vielä niitäki kestettävä. Ainiin, mulla muuten puutarhassa oli viime viikolla päläpäl..."

Tai hehkutetaan alkavaa lomaa viikkotolkulla muille, etenkin vasta aloittaneelle työkaverille jolla ei tietenkään ole ekana kesänä lomaa. Sama juttu eläkkeelle lähdön kanssa, hillutaan asiasta kuukausia etukäteen ja kysytään vahingoniloisena et "millonkas SULLA se eläke olikaan, aaa, 15 vuoden päästä" ja ikävää naurua päälle. Eläköityviä olen välillä muistuttanut iästään ja siitä että kirkkomaa kutsuu heitä myös sitten nopeammin kuin meitä nuorempia. Loppuu yleensä se ilakointi siihen. Kiva juttu et on loma tai eläke, onnittelen aina ja olen iloinen heidän puolestaan mutta liika hehkuttelu on liikaa.

Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä?

Vierailija
31/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin teki koko ajan samaa, kun puhui ikävistä asioista silloin, kun oli koronatoimia. 

Purraa vaikuttaisi huvittavan myös leikkaustoimet ja kansan kiusaaminen niin että pitää olla hymy naamalla kun niistä kertoo. Pimeää on.

Vierailija
32/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin kuolinuutinen kyllä hymyilyttäisi.

Vierailija
33/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla sokissa.

Ihminen yrittää jotenkin selvitä sellaisessa tilanteessa, joka on aivan kamala ja jota ei koskaan ole kokenut ja ei tiedä miten siitä selviää ja mitä siinä tulee tapahtumaan. Se on hirveän pelottavaa.

Kun oma pikkuveli kuoli äkillisesti, niin tajusin että

olen aivan käsittämättömässä tuntemattomassa tilanteessa.

Ei siinä ole merkitystä hymyllä tai itkulla tai millään, koska siinä vaan yrittää jotenkin selviytyä.

Vierailija
34/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin ehdottomasti menemästä sellaisiin julkisiin tilanteisiin missä pitäisi puhua äärisurullisista asioista.

Vierailija
35/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on niin naisellinen ominaisuus!