Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun haastateltava hymyilee vaikka kuolleista puhuessaan

Vierailija
19.03.2025 |

Olen ällistynyt ja surullinen sekä suuttunut ja ihmeissäni. Katselen usein erilaisia haastatteluja televisiosta ja varsinkin nyt kun on niin paljon tapahtumia maailmassa. Kerta toisensa jälkeen käy niin, että haastateltava hymyilee jonkin verran tai jopa niin että hampaat näkyy, myös silloin kun puhutaan järkyttävistä asioista.  Kun joku on kuollut  tai loukkaantunut niin mitä nauramista siinä on. Sodista ja  esim.. sääilmiöiden aiheuttamista katastrofeista myös näin. Häpeällistä.

Eikö haastatelvia tosiaan voi ohjeistaan jotenkin jos eivät itse tajua irvokasta käytöstään. Eikö haastattelijoilla ja muilla työntekijöillä ole ammattitaitoa ohjeistaa tilanteissa joissa joku ei hallitse kasvojensa ilmeitä asianmukaisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee että telkkarissa pitää hymyillä koko ajan.

Vierailija
2/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla (iso pulju) käynnistyivät yt:t. Oli Teams-kutsu kaikille ja siinä VIESTINTÄasiantuntija haastatteli pomoa. Asiantuntija hymyili koko ajan kysellessään. Olimme, että mitä hittoa?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan psyykenlääkitys päällä, ei pysty normitunteisiin.

Vierailija
4/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku neitokainen kertoi hymyillen oman veljensä kuolemasta. Kauheeta katsottavaa. Miltäköhän hänestä itsestään tuntui kun katseli jälkeenpäin....

Vierailija
5/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintätoimistoissa opetetaan nykyään parempaa näyttelemistä kuin Teatterikorkeakoulussa. Jokainen tietää, että kun ystävä kertoo mummonsa kuolemasta, keskitymme enemmän siihen, että näytämme empaattisilta ja surullisilta kuin todella olemaan empaattisia ja surullisia. 

Vierailija
6/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on herkkiä ja tuntevia, mutta ainoastaan sen näyttötapa vaihtelee. Ja siksi tulkitsemme usein tunteettomaksi tyypin, joka ei osaa näytellä niitä oikein.

Vierailija
7/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan psyykenlääkitys päällä, ei pysty normitunteisiin.

Autistivajakkì

Vierailija
8/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hymyilee sen takia, että muuten alkaisivat itkemään.

Vierailija
9/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on herkkiä ja tuntevia, mutta ainoastaan sen näyttötapa vaihtelee. Ja siksi tulkitsemme usein tunteettomaksi tyypin, joka ei osaa näytellä niitä oikein.

Menemme sekaisin, kun joku ei näyttele Oscarin arvoisesti rooliaan. 

Vierailija
10/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku neitokainen kertoi hymyillen oman veljensä kuolemasta. Kauheeta katsottavaa. Miltäköhän hänestä itsestään tuntui kun katseli jälkeenpäin....

Minusta tuntui ihan hirveältä, kun mummini hautajasisissa otettiin ryhmäkuva, jossa muut näyttivät itkuisilta ja minä puoliksi hymyilin. Sukulaiset varmaan ajattelevat, että olen joku psykopaatti.

Vierailija
11/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkut haastattelijat tekee tuon virheen et hymyilevät täysin väärässä tilanteessa

Vierailija
12/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman. Mietin, että mistä on kyse.. 

Joku esiintymiskouluttaja kertonut, että antaa hyvän kuvan itsestään kun pysyy positiivisena?

Lähinnä antaa psykopaattisen kuvan!! Ja itse olen myös se, joka nauraa hautajaisissa. Sen takia en olekaan telkkarissa.

Vierailija
13/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy ei läheskään aina tarkoita iloa. Sillä viestitään myös sitä, että ei ole uhka, henkilöön voi luottaa, henkilö haluaa tarjota tukea ja turvaa jne.

Monet viestivät hymyllä em. asioita hyvinkin automaattisesti ja ne käsitetään helposti väärin jos itselle hymy merkkaa pelkkää iloa.

Vierailija
14/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi Suomeen hymyily eikä nauraminen, heti luullaan hulluksi. Ollaan kaikki aina vakavia.

Vierailija
15/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintätoimistoissa opetetaan nykyään parempaa näyttelemistä kuin Teatterikorkeakoulussa.

Hymy on empatian merkki, koska kansa haluaa, että empatia näkyy, asiantuntijoiden, politikkojen, jne pitää näytellä ääliöitä. Järki on vaihtunut tunteisiin. 

Vierailija
16/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei hymy tarkoita iloa. Ehkä  haastateltava ei edes itse tajua hymyilevänsä.

Mutta joo, yleisesti ottaen ei saisi hymyillä, jos on negatiivista asiaa. Muista koulussa englanninopen vuodelta 1985, kun hän aina hymyili, vaikka komensi ihmisiä olemaan hiljaa. En tykännyt yhtään hänestä, ja vasta jälkikäteen olen tajunnut, että luin ristiriitaista viestiä.

Vierailija
17/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hymyilee sen takia, että muuten alkaisivat itkemään.

Itkeminen on luonnollista, joten ei se haittaisi. Ymmärrettävää.

Vierailija
18/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on asia, mikä häiritsee todella paljon...

Kannattaa oikeesti kiinnittää asiaan huomiota.

Vierailija
19/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksi MTV:n uutisankkuri, Eerikki Pitkänen,  hymyilee vaikka kertoisi mistä kauheuksista. Joskus on nauranut ääneen loppukevennystä kertoessaan ja tuntuu, että nauraa ihan holtittomasti, ei saa sitä nauruaan loppumaan. Eli liian iloinen, sori.

Vierailija
20/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen aina hermostuneena tai jännittävässä tilanteessa, siis usein väärässä paikassa.