Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi seurustelukumppani ei pese hampaitaan?

Vierailija
19.03.2025 |

Ollaan tapailtu miehen kanssa neljä kuukautta. Kaikki menee oikein hienosti, pidän hänestä todella paljon. 

Kuitenkin olen laittanut merkille, että hän ei taida pestä hampaitaan. Hän on viettänyt aikaansa suht tiiviisti mun luona pari viikkoa ja tasan kerran olen nähnyt hänen pesevän hampaat. Olen hankkinut hänelle hammasharjan tänne.

Iltaisin, kun mä menen peseen hampaat niin hän vaan menee sänkyyn. Kun kysyn, että "tuletko peseen hampaat?" niin hän väittää pesseensä ne jo päivemmällä kotonaan. 

Hänen hengitys ei haise erityisesti, mutta hampaat ovat kyllä suht kellertävät. Eivät huomiota herättävän epäsiistit, mutta kuitenkin.

Mistä voi johtua, ettei joku pese hampaitaan? Ja miten asiaan voi vaikuttaa, vai kannattaako mun edes yrittää puuttua? Me olemme molemmat 30-40-vuotiaita.

Kommentit (73)

1/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka järjellinen ihminen ei pese omia hampaitaan? Sehän tuntuu etovalta, jos jättää hampaat pesemättä.

Vierailija
2/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiahan ei sulle kuulu, ovat h'nen hampaansa! Älä ole ÄITI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

No kuka järjellinen ihminen ei pese omia hampaitaan? Sehän tuntuu etovalta, jos jättää hampaat pesemättä.

Kaikilla ei ole samanlainen hammaskalusto.

Tiedän pari ihmistä, jotka ei koskaan pesseet hampaitaan, ehjät valkoiset hampaat molemmilla

Vierailija
4/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kumppani on pian hampaaton seurustelija. Käske pesemään!!!

Vierailija
5/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Sitä mäkin pohdin. Tosin pidän häntä kyllä järjellisenä, joten ihmetyttää vielä enemmän. Muuten hänellä henkkoht hygienia hyvällä tasolla; käy suihkussa päivittäin ja pesee kätensä asianmukaisesti. 

En tiedä onko hänellä joku erityinen hampaisiin liittyvä kammo tai vaiva, mutta hän ei tunnu halukkaalta avautumaan asiasta.

AP

Vierailija
6/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen mies voi olla kohta ilman seuraa. 

Vierailija
7/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Tiedän pari ihmistä, jotka ei koskaan pesseet hampaitaan, ehjät valkoiset hampaat molemmilla

Minä tiedän monta joilta puuttuu hampaita tai ne särkee tai niillä on paha ientulehdus.

Vierailija
8/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä yritä olla äiti, mutta asia mietityttää. Kun seurustellaan ja vielä tavoitteellisesti, niin kyllä mä koen terveyteen ja hygieniaan liittyvien asioiden kuuluvan toiselle. Jos vaikka mä en vaihtaisi sukkia tai pesisi hiuksiani pariin viikkoon niin hänellä olisi ihan perusteltu syy tiedustella, että mikä homma.

AP

Vierailija
9/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin järkytyin kun järkevä, ja muuten hygieniastaan huolta pitävä mies, ei pessyt päivittäin hampaitaan. Sanoin hänelle, että jos aikoo kanssani pussailla niin hampaat pestään aamuin ja illoin. Toimi!

Vierailija
10/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden harjaus ei vaikuta niiden väriin jos se ei sisällä valkaisevia aineita. 

Jos suu on puhdas eikä reikiä ole niin varsinaista syytä pestä hampaita (hammastahnalla) ei ole. Itsekin pesen vain harjalla ja toisinaan suolavedellä, lisäksi käytän kookosöljyä silloin tällöin oil pullingiin. Reikiä ei ole ollut vuosiin, vaikken mitenkään erityisesti välttele sokeria, esim.

Jos miehen hengitys ei haise niin hänen suussaan ei ilmeisesti tapahdu mitään omituista. Silloin sen sörkkiminen olisi typeryytä. Lääkärien mielestä tietysti pitää käyttää hirveästi hammastahnaa ja vaihtaa hammasharja 2 päivän välein, koska he saavat myynnistä myös omat tulonsa. Mutta tosiasiassa esmi. afrikassa on heimoja, joilla on täydelliset hampaat, eivätkä he ole kuulleetkaan fluorista ja hammastahnoista. Länsimaista hapatusta siis osittain 

Vierailija
11/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikien suhteen on olemassa myös mahdollisuus, että ne "remineralisoituvat" eli hammasterveys on hyvin pitkälti kiinni siitä, onko suussa tarpeeksi mineraaleja joilla se hammas pysyy ehjänä. Tätä lisää esim. kookosöljyllä oil pulling, mutta myös oma sylki, jos kehokoostumus on kunnossa. Ei siis ole mitenkään vältämätöntä änkeä sitä fluoria ja muita kemikaaleja suuhunsa. Päin vastoin, siitä voi olla jopa haittaa, fluori on kiistelty että kuuluuko se ihmiskehoon ollenkaan.

Vierailija
12/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo logiikka:

Ei pese hampaitaan -> Ei ole seurustelukumppanini

P.S. Tuollaiselta ihmiseltähän voit saada ikeniisi tulehduksen jonka seurauksena sinultakin putoaa lopulta kaikki hampaat suusta.

Vierailija
13/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sällille koirien dentasticksejä pureskeltavaksi. 😬

Vierailija
14/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin länsimaisessa lääketieteessä on paljon asioita, jotka toimivat itse asiassa kehon terveyttä vastaan, kuten esim. antibiootit. Kehon pitäisi pystyä itse hoitamaan esim. tulehdukset ja flunssat, ja antibiootit eivät valikoi bakteereja mitä kohtaan hyökkäävät, vaan tuhoavat myös hyvän ja edullisen kasvuston. Sama juttu shampoilla: jos päässä ja iholla vallitsee terve bakteerikanta, sen tasapainoi ei kannata lähteä horjuttamaan millään lääketeollisilla tai muillakaan kemikaaleilla kuin erittäin painavasta syystä. Itse varmaan makoilisin ainakin 2 viikkoa flunssassa ennen kuin harkitsisinkaan mitään antibiootteja, ja ehkäpä juuri tästä syystä tautini taittuvat yleensä jo päivässä parissa, kun se immuniteetti on sen vuoksi vahva, ettei sitä ole sabotoitu lääkkeillä

Hampaiden keltaisuudesta vielä: siihen vaikuttaa kaikista eniten se, mitä syö. Esimerkiksi omat hampaani ovat päivittäin jopa vihertävät, kun juon vihreää teetä. Jo kupillinen värjää ne. Mutta toisaalta jos en juo kolmeen päivään vaan teen vain oil pullingia, väri on luonnollisen vaalea. Kahvi ja esim. kolajuomat kellastavat

Vierailija
15/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee asian vierestä, mutta tuli jotenkin mieleen kun minun piti opettaa mieheni pesemään kädet pissalla käynnin jälkeen. Voitteko kuvitella, että ihminen, joka muuten pesee kätensä huolellisesti ulkoa tullessa, ennen ruoalaittoa, isomman vessahädän jälkeen ja jopa sipsien syönnin jälkeen, niin ei nähnyt tarpeelliseksi pestä niitä pissaamisen jälkeen.

Kysyin perustelua. Hän ei kuulemma koske mihinkään likaiseen, kun pitää paperin toisesta päästä kiinni. No entäs painike, pöntön kansi... Tämä oli ihan ihmeissään, että eihän ne likaisia ole. Yöööök. Oppi onneksi tai ainakin pesee kätensä nykyään.

Vierailija
16/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden harjaus ei vaikuta niiden väriin jos se ei sisällä valkaisevia aineita. 

Jos suu on puhdas eikä reikiä ole niin varsinaista syytä pestä hampaita (hammastahnalla) ei ole. Itsekin pesen vain harjalla ja toisinaan suolavedellä, lisäksi käytän kookosöljyä silloin tällöin oil pullingiin. Reikiä ei ole ollut vuosiin, vaikken mitenkään erityisesti välttele sokeria, esim.

Jos miehen hengitys ei haise niin hänen suussaan ei ilmeisesti tapahdu mitään omituista. Silloin sen sörkkiminen olisi typeryytä. Lääkärien mielestä tietysti pitää käyttää hirveästi hammastahnaa ja vaihtaa hammasharja 2 päivän välein, koska he saavat myynnistä myös omat tulonsa. Mutta tosiasiassa esmi. afrikassa on heimoja, joilla on täydelliset hampaat, eivätkä he ole kuulleetkaan fluorista ja hammastahnoista. Länsimaista hapatusta siis osittain 

Huh huh neljä alapeukkua terveille hampaille. Älkää lamposet uskoko kaikkea mitä lääketeollisuus teille söpöttää, se tulee teille todella kalliiksi.

Vierailija
17/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pese ollenkaan hampaita on yleensä  40-50 vuotiaana tekohampaiden tarpeessa. 

Vierailija
18/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Minä tiedän monta joilta puuttuu hampaita tai ne särkee tai niillä on paha ientulehdus.

Paha ientulehdus haisee. Tämän hamaslääkärit yleensä unohtaa kertoa. 

Vierailija
19/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo logiikka:

Ei pese hampaitaan -> Ei ole seurustelukumppanini

P.S. Tuollaiselta ihmiseltähän voit saada ikeniisi tulehduksen jonka seurauksena sinultakin putoaa lopulta kaikki hampaat suusta.

Muuten samaa mieltä, mutta en tuosta viimeisestä. Jos itse pitää hampaistaan hyvän huolen, niin ei esim. parodontiitti tartu.

Vierailija
20/73 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku pesee hampaat kerran vuodessa. Järsii porkkanoita johonkin (muuhun) sairauteen ja ilmeisesti hampaat puhdistuvat kun syö puoli kiloa raakaa porkkanaa suoraan pussista.