Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani siskon poika

Vierailija
11.03.2007 |

Painaa vajaa 10 kg,on 2-vuotias,ei saa ruokaa,vaikka söisi. Käy tutkimuksissa,ei kerro tuloksia,äiti siis. neuvolaan ei kerro mitään. ei kävele,ei konttaa,jalat on spagetit,saa myös peräruiskeita,että vatsa " toimii" . MITÄ VOI TEHDÄ????????????????

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulopuhetta,itse olen lapsen nähnyt ja sen,miten sen kanssa toimitaan.

Vierailija
22/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt ko. naista noin vuoteen, joten en osaa tämänhetkisestä laihuudesta sanoa. Ennen on ollut hoikka, mutta ei liian laihan näköinen. Anoreksiaa kuitenkin sairastanut joskus ja lapsen ruokailuiden kanssa ollut todella ongelmia.

Itse en häntä hyvin edes tunne, mutta läheisemmiltä sukulaisilta olen kuullut, että ei antanut lapselle vauvanakaan tarpeeksi ruokaa. Lapselle onko kehittynyt todellisia ongelmia syömisten kanssa. Nyt heillä toinenkin lapsi, en tiedä miten tilanne hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ruokaa, mutta syö huonosti. Tosin muuta ongelmaa ei ole, liikkuu, puhuu ja ymmärtää todella hyvin.

Ap:n kuvaamassa tapauksessa olisin kyllä huolestunut.

Vierailija
24/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaa lattialla ja hakkaa kantapäitään lattiaan,kauhean näköistä.

Vierailija
25/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMENNA ILMOITAN...................

Vierailija
26/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään tapauksen, jossa vanhemmat eivät aluksi kertoneet kellekään, että lapsella on kehitysvamma.

Alkoi parin kolmen vuoden iässä olla aika kiusallista, kun lapsesta kuka tahansa näki, ettei ole terve, mutta vanhemmat eivät sanallakaan maininneet mistään (vanhemmilleen olivat tässä vaiheessa kertoneet).

Ei tietenkään kenenkään tarvitse seikkaperäisesti selostaa kaikkea, mutta olisi minusta ihan luontevaa jossain vaiheessa sukulaisille mainita, että " meidän matilla nyt on tämmöinen juttu" , kun on itsestään selvää, että kaikki näkevät ettei lapsella kaikki ole kunnossa..

Vierailija
27/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kaikki ei osaa ilmaista itseään samoin kun sinä. onhan tuo vaikea tilanne.

Vierailija
28/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen kärsimys ei ole oikein. olen voinut saada väärää infoa asiasta,mutta sehän ei ole mun vika. te ette kai vaan tajua,että neuvolassakin voi huijata...........

Vierailija
29/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muillekin väittävät, että kaikki on hyvin. Vaikka lapsesta ei välitetä, jopa kidutetaan (jos ei ruokita jne. ) Niin soita hyvä ihminen sinne lastensuojeluun. Nimettömänä voit tehdä ilmoituksen, eivät saa tietää kuka teki. Mutta tee jotain ja heti.

Vierailija
30/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät mitä äiti ja neuvolatäti puhuvat?

ei valehtelemallakaan saa neuvolassa puhuttua läpi 2vuotiasta joka vain makaa selälleen ja hakkaa kantapäitä lattiaan, normaaliksi lapseksi, vaikka kuinka supliikki ihminen olisi kyseessä.

Vierailija
31/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tehdä ilmoituksen,kun sisko ei uskalla,mutta todella outo tilanne.

Vierailija
32/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei kerran konttaa eikä kävele, niin kyllä neuvolassa on jo asiasta huolestuttu, sanovatpa vanhemmat sitten mitä tahansa.

Vierailija
33/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohi meni ja pahasti. Siis näin ymmärsi, 2-vuotias lapsi ei puhu, ei konttaa, ei syö, ei kävele. Makaa vain lattialla ja hakkaa kantapäitään lattiaan. Äiti antaa peräruiskeita muttei ruokaa.

Ja sitten ihmetellään onko tämä kaikki normaalia?

Voi elämä.