Tokmannin (huono) työilmapiiri
Tokmanni tavoittelee voittoa työntekijöiden hyvinvoinninkustannuksella? Liian vähän työntekijöitä, kiire ja huonot esimiehet. Karua luettavaa!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b75c4d22-9b30-49af-bc85-2ca37b800b5c
Kommentit (50)
Aika arveluttavaa paskalehdeltä tehdä juttu maksumuurin taakse ja sitten rummuttaa sitä ilmaispuolella päivittäin useammalla jutulla, joissa kaikissa viitataan siihen juttuun, jota monikaan ei ole päässyt lukemaan. Moraali ja etiikka on poljettu roskakoriin, journalismista ei ole ollut kyse alunperinkään.
Minkähänlainen on Iltalehden työilmapiiri, kun esille pääsee klikkijournalistit mutta pätevät politiikan toimittajat sysätään sivuun?
Vierailija kirjoitti:
Myyjillä paskarako selitellä miksei taaskaan ole tarjoustuotteitta jne.
Myyjät kirjoittaa sitten vain tarjoustakuulapun asiakkaalle, jolla asiakas saa tarjousajan päätyttyä ja tuotetäydennyksen saapuessa tuotteen sillä tarjoushinnalla.
Ei ne esihenkilöt välttämättä omasta päästään niitä vaatimuksia keksi; tulevat usein määräyksinä ylemmältä taholta ja esihenkilöt saavat itse huutia jos eivät saa toteutettua sitä mitä ylempi taho määrää. Jos esihenkilö on todella häijy ja vaatii ihan älyttömyyksiä tai kohtelee alaisiaan huonosti niin hänen toimistaan pitää ilmoittaa häntä ylempänä oleville ja tehdä niin monta ilmoitusta, että ylemmän tahon on jossain vaiheessa pakko reagoida ja eikös työntekijöillä ole aina ammattiliiton tuki takana jos tilanne äityy oikein pahaksi. Some ei kyllä ole oikea paikka keskustella minkään työpaikan sisäisistä ongelmista.
Kyllä on eroja. Kun Prisnassa kysyin hyllystä puuttuvaa tuotetta myyjä tuli kanssani katsomaan ja selvitteli onko varastossa. Tokmannilla näkee että on sanottu ettei saa käyttää neuvontaan aikaa tai ei ole aikaa. Jos ei hyllyssä oo niin ei oo sanotaan.
Kyllä on hyvä työpaikkoja. Niiden tulos tulee siitä että tyytyväinen väki pysyy pitkään ja on motivoitunutta. Kuten minun työpaikkani. Se on pieni firma täällä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta, että myymälän esimies kyttää omassa toimistossa kamerasta, jutteleeko henkilökunta keskenään. Asiakasta ei saa palvella, pomo luulee heti, että on joku tuttu. Hyvä kun saa edes tervehtiä. Kyllä se on myymälöiden esimiehet ja aluepomot, mitkä aiheuttaa tuon huonon työilmapiirin. Terveisiä vaan Riihimäelle ja Hyvinkäälle!!!!!
Hihihi, voisinpa käydä Hyvinkään Tokmannilla katsomassa työntekijöiden tuskastuneita ilmeitä 🤭
Ja kysellä paljon kysymyksiä 🤣
Yli Vuoden olen nyt työskennellyt Tokmannilla enkä kyllä allekirjoita noita asioita omalta osaltani. Toki kiirettä riittä ja epäkohtiakin mutta taas liioiteltu oikein kunnolla..
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupungilla töissä kahdeksan kuukautta, ja hyvä työilmapiiri oli ainakin sen ajan. Edellisessä vakipaikassanikin oli hyvä johto.
En edes muista olisinko ollut sellaisessa työpaikassa, jossa johdettaisiin pelolla.
Juu, sit kun se huono työpaikka tulee vastaan niin se tuntuu vielä kauhemmalta kun on nähnyt niitä hyviäkin. Itse olin tosi onnellinen kun sain vakipaikan paikasta missä harvoin aukeaa vapaita työpaikkoja. Kun työt alkoi olin innoissani mutta se rapisi nopeasti pois. Syy miksi vapaita työpaikkoja ei alalla ole johtuu siitä että siellä roikkuu näitä eläkkeenodottajia jotka vihaavat esimiestään, työtään, työpaikkaansa ja vissiin elämäänsä ylipäätään. Negatiivista kyttäämistä, esimiehelle tehdään valituksia työkavereista ja sainpa todistaa muutaman huutotappelun ihan vierestä. Silloinen esimies piti tätä (uskomatonta kyllä) hyvänä asiana, kuulemma kertoo sellaisesta perheen tyylisesti yhteisöstä kun uskalletaan tapella. Jep jep.
Sitten alkoi yt aallot. Aina kun edelliset ohi niin seuraavat alkoi, esimiehet, jotka myös odottivat vaan eläkeikää, kiemurtelevat kun pelkäsivät että oma työpaikka lähtee alta ja mitään muuta taitoa ei ole kuin yrittää saada joku toinen kuseen että itse selviää kuivin jaloin tai nuolla persettä. Alaisia johdettiin nimenomaan pelolla, muistutettiin että jos ei työt tule tehtyä niin potkut tulee, osa sanoi suoraan että saa lähteä muualle töihin jos ei kerran kiinnosta kun yritin antaa palautetta että ei voi saada valmista aikaan jos ei luvattuja koulutuksia tule.
Ihanaa olisi kun voisin mainita firman nimen, sellainen meininki ko. firmassa että nämä Tokmannin jutut on ihan pikkujuttuja sen rinnalla mitä täällä meneillään.
Itse lähdin, ei mikään määrä rahaa tai vakityöpaikka ole tuon arvoista.
Tuo on totta, että myymälän esimies kyttää omassa toimistossa kamerasta, jutteleeko henkilökunta keskenään. Asiakasta ei saa palvella, pomo luulee heti, että on joku tuttu. Hyvä kun saa edes tervehtiä. Kyllä se on myymälöiden esimiehet ja aluepomot, mitkä aiheuttaa tuon huonon työilmapiirin. Terveisiä vaan Riihimäelle ja Hyvinkäälle!!!!!