Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo Valtonen (ps.) vei köyhien rahat omaan taskuun

Vierailija
18.03.2025 |

Joosua Mission toiminnanjohtajan ja vantaalaisen kaupunginvaltuutetun Timo Valtosen (ps.) epäillään käyttäneen yhdistyksen varoja omiin menoihinsa. Kyse on ollut vähävaraisille tarkoitetusta ruoka-avusta, josta saadut rahat ovat menneet Valtosen kahdelle tilille. 

Helsingin Sanomien mukaan Vantaan kaupunki on jäädyttänyt Joosua Mission avustusten maksatuksen. Asiaa on selvittänyt myös Vantaan sisäinen tarkastus. Lisäksi asiasta on tehty tutkintapyyntö poliisille. 

Sisäisen tarkastuksen raportin mukaan yhdistyksen varoista on rahoitettu ainakin Valtosen kodin piha-aita, auton korjauskuluja ja terveyskuluja.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Pelkäävät jytkyä niin ajojahdit taas käynnissä.

T. Ps mies 55v 21,7cm joka työstää 21v naarasta.

21,7 cm? Olet melko lyhyt jopa persuksi.

Ja minkähän eläinlajin naarasta hän työstää? Sika sopisi tyyliin.

"Täällä olis viivoittimen mittanen mies, joka panee eläimiä. Mikä ministerin tontti olis auki sille?" 

-Persut

Vierailija
42/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on jo todella alhaista ja halveksittavaa. Ihan sama mikä puolue. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko perussuomalaisten puoluejohto vielä kommentoinut Valtosen edesottamuksia?

Kiireinen viikko päällä, ja paniikki on massiivinen. 

Pitänyt puolustella pedofiilejä, niin välillä unohtuu varkaat. 

Vierailija
44/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://uutislinkit.wordpress.com/2021/03/29/onko-perussuomalaisten-tim…

Miksi tämä edellisten kunnallisvaalien aikainen paljastusjuttu Valtosesta on poistettu tästä ketjusta? Se oli täällä vielä aiemmin tänään.

Lukekaa itse ja päätelkää, onko kyseessä ajojahti vai vain tosiasioiden tuominen kaikkien tietoon. Onko Valtonen valehdellut?

Marinistakin kirjoiteltiin vaikka mitä paljon köykäisempien todisteiden perusteella ja väitettiin huumeiden käyttäjäksi ja jauhettiin aamupaloista. Eikö nyt saakaan enää sanoa mitään, kun kyseessä on persu?

Sanna jäi kiinni ja maksoi aamupalat jälkikäteen mutta maksoiko on arvailua Porissa Marin raivosi romaanille joka kehtasi kysyä miksi näytettä ei otettu hiuksista joten on syytä vahvasti ainakin epäillä,kun ei näytettä antanut sillä olisi ns pessyt kätensä mutta ei epäilys jäi.

Vierailija
45/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikko tippui onneksi eduskunnasta, kun kävi ilmi, että kampanjapäällikkö Valtonen oli laittanut vaaliteltalle ruokajakoon tarkoitettua tavaraa. Muutenkin Niikko junaili edellisellä vaalikaudella Joosua-missiolle avustuksia/projekteja ohi parempien ja perustellumpien hakemusten. Syy miksi itse en voi koskaan äänestää Persuja, koska tällainen toiminta saa jatkua vuodesta toiseen.

Vierailija
46/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perussuomalaisten puoluejohto vielä kommentoinut Valtosen edesottamuksia?

Kiireinen viikko päällä, ja paniikki on massiivinen. 

Pitänyt puolustella pedofiilejä, niin välillä unohtuu varkaat. 

Kyseessä on ns. perusviikko.

Vierailija
47/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on jo todella alhaista ja halveksittavaa. Ihan sama mikä puolue. 

Kyllä kaikki muutkin mutta aina persu.

Vierailija
48/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikko tippui onneksi eduskunnasta, kun kävi ilmi, että kampanjapäällikkö Valtonen oli laittanut vaaliteltalle ruokajakoon tarkoitettua tavaraa. Muutenkin Niikko junaili edellisellä vaalikaudella Joosua-missiolle avustuksia/projekteja ohi parempien ja perustellumpien hakemusten. Syy miksi itse en voi koskaan äänestää Persuja, koska tällainen toiminta saa jatkua vuodesta toiseen.

Semmosiahan te vihervassari olette, ei ne omien rikokset niin haittaa (onhan teillä se valikoiva muistikin) mutku persut hahhahhahhaaaa.....

Vierailija
49/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://uutislinkit.wordpress.com/2021/03/29/onko-perussuomalaisten-tim…

Miksi tämä edellisten kunnallisvaalien aikainen paljastusjuttu Valtosesta on poistettu tästä ketjusta? Se oli täällä vielä aiemmin tänään.

Lukekaa itse ja päätelkää, onko kyseessä ajojahti vai vain tosiasioiden tuominen kaikkien tietoon. Onko Valtonen valehdellut?

Marinistakin kirjoiteltiin vaikka mitä paljon köykäisempien todisteiden perusteella ja väitettiin huumeiden käyttäjäksi ja jauhettiin aamupaloista. Eikö nyt saakaan enää sanoa mitään, kun kyseessä on persu?

Sanna jäi kiinni ja maksoi aamupalat jälkikäteen mutta maksoiko on arvailua Porissa Marin raivosi romaanille joka kehtasi kysyä miksi näytettä ei otettu hiuksista joten on syytä vahvasti ainakin epäillä,kun ei näytettä antanut sillä olisi n

Niinhän se muija kulki viikkoja hiukset niin piukalla nutturalla ettei vaan jää hiuksia minnekkään, tyhmä muija kun ei tajunnut että tolla huijaa ainoastaan yhtä tyhmiä fanejaan.

Vierailija
50/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timppa on kirjoittanut vastineeen omalle facebook-sivulleen se menee näin

"

VASTINE TI 18.3.25 HESARIN JA VANTAAN SANOMIEN LEHDILLE VALHEELLISTEN KIRJOITUKSIEN JOHDOSTA!

Lukekaa ja jakakaa kaikkialle!

Totuus ei pala edes Tulessa! Olen joutunut ison mustamaalaus kampanjan kohteeksi! Muistakaa rukouksin työtämme ja minua Kiitos!

ASIATTOMAT JA TÖRKEÄT JA VALHEELLISET KOMMENTIT POISTETAAN ESTON KANSSA SIVUILTANI!Joosua Missio ry ei ole pelkkä ruoka-apujärjestö! Meillä on muitakin työmuotoja. Yhdistys on vuosien ajan tehnyt etsivää katutyötä, joka sisältää tukihenkilötyötä syrjäytyneiden parissa. Myös nuorisokahvilatyötä olen tehnyt vuodesta 1988 lähtien Vantaalla. Ruoka-aputyö on pääosin vapaaehtoistyötä. Nyt ei ole palkattu ketään, koska ruokavaraston vuokra vie suurimman osan tuloista. Vuokra, jonka maksamme ruokavarastosta on yli 1000€ kuukaudessa. Avustus, jonka saimme viime vuonna vuokraan oli 12 000€ ja siitä 9000€ ollaan vasta saatu. Ruokavaraston vuokra on 12kk x 1016,51€ = 12198,12€ vuodessa. Lisäksi saimme 3000€ kaupungilta muihin kuluihin, joista on mennyt 500€ viime vuoden kirjanpitoon josta jäi 2500€ vuoden muihin kuluihin. Kaikista avustuksien käytöistä on kirjanpitäjä tehnyt vaadittavan selvityksen kaupungille ja ne on hyväksytty.Kirjoituksessa mainitaan myös, että olemme maksaneet osan 2019 avustuksesta takaisin. Se maksettiin takaisin, koska avustus oli myönnetty minun palkkaani. Sen jouduimme kuitenkin käyttämään ruokavaraston vuokraan. Tämä asia selvisi myöhemmin ja siitä on annettu palaute myös sisäiselle tarkastajalle. Emme ymmärtäneet, ettei sitä olisi saanut käyttää vuokraan vaan palkkaani. Ilman tätä virhettä emme olisi pystyneet maksamaan noin 3kk vuokraa kaupungille.Myös lehdessänne ollut väite, että olisimme myyneet satoja kiloja lihaa ja hävikkiruokaa jostain tiskin alta on pöyristyttävä VALHE! Emme ikinä ole myyneet ruokaa kenellekään, emmekä tule myymään! Jotkut ilkeät ihmiset tekevät perättömiä ilmoituksia ja yrittävät näin vahingoittaa työtämme. Kaikki eivät sovi tällaiseen avustustyöhön, ja jotkut heistä levittävät kaikenlaisia juoruja lähtiessään. Tämän tietää moni muukin avustusjärjestö. Pankki lopetti yhdistyksemme tilin yllättäen noin kaksi vuotta sitten. Yritimme kaiken työn ja kiireen keskellä selvittää syyn. Tein reklamaation ja soitin useasti pankkiin. Saimme tietää, että muidenkin yhdistysten ja ruokapalveluiden tilejä oli suljettu. Pankki ei kertonut sulkemisen syytä, vaan vaati että yhdistyksen rahat on siirrettävä nopeasti pois tililtä. Emme saaneet mitään tietoa pankista miksi sulkivat tilimme. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin siirtää yhdistyksen varat väliaikaisesti minun tililleni yhdistyksen hallituksen luvalla. Aloimme jo ennen rahojen siirtoa selvittämään uutta pankkia, mikä olikin todella vaikeaa. Olimme yhteydessä useaan pankkiin ja niihin oli pitkä jono. Asian selvittäminen kesti noin kolme kuukautta. Siihen aikaan oli pankeilla käytäntö, ettei yhdistyksille avattu uusia tilejä. Tästä johtuen avasin omaan pankkiini väliaikaisesti rinnakkaistilin yhdistyksen hallituksen suostumuksella. Tämä oli pakkoratkaisu koska yhdistyksellä on oltava tili. Emmekä ilman tiliä olisi voineet maksaa ruokavaraston vuokria ja muita pakollisia kuluja. Viime vuonna aloitimme uudestaan etsimään omaa tiliä yhdistykselle ja saimme sen tammikuun puolivälissä tänä vuonna.Lehtiartikkelissa esillä olleet terveyshuoltokulut voidaan vähentää kirjanpidossa, kun on työsuhteessa, vaikka ei palkkaa makseta.

Vierailija
51/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKOA

Yhdistyksen tukihenkilönä minulla on oikeus vähentää kirjanpidossa 7€/ kk Netflix palvelusta. Kilometrikorvaukset on ilmoitettu tulorekisteriin. Yhdistyksen toiminnan johtajan autokulut sekä nuorisobussin autokulut vuodessa alle 3500€.Se missä olin toiminut erheellisesti, oli näkösuoja-aidan teettäminen yhdistyksen varoilla työhuoneeni eteen. Kotonani olevasta yhdistyksen työhuoneesta en peri vuokraa. Yhdistyksen hallituksen kanssa kuitenkin sovimme vuoden 2025 alussa, että asioiden selkeyden vuoksi kustannan kyseisen aidan itse joten maksoin yhdistykselle aidan takaisin. Eli lehtijutussa esillä ollut aita-asia, oli siis jo selvitetty yhdistyksen puolesta ennen lehtiartikkelin julkaisua.Lehtikirjoituksessanne annatte ihmisten ymmärtää, että avustusrahoja on käytetty väärin tai laitettu omaan taskuun. Tämä on suuri vääryys ja tämä on valheellista lehdistö-journalismia. Vaadin, että korjaatte virheenne, jolla olette vahingoittaneet työtämme vakavasti. Iso Kirjakin sanoo: Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu (San.19:5). Journalistin ohjeet kohta 7. Journalistin velvollisuus on pyrkiä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen.Journalistin ohjeet kohta 35. Olennainen asiavirhe on korjattava mahdollisimman pian sen jälkeen, kun se on tullut toimituksen tietoon, ja niin, että se tavoittaa yleisön mahdollisimman kattavasti. Korjaus on julkaistava kaikissa julkaisukanavissa, joissa virheellinen juttu on julkaistu tai tuotu yleisön saataville. Korjauksen yhteydessä yleisölle on kerrottava virheestä sekä miten ja milloin se on korjattu.

TÄMÄN PERUSTEELLA VAADIN OIKAISUA ARTIKKELIIN!

Ystävällisesti: Joosua Missio Ry.n toiminnanjohtaja Timo Valtonen p.0400-635 860 Vantaalla 19.3.2025

Vierailija
52/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä natovastainen ja venäjämielinen Niikko on kelvannut perussuomalaisille kuntavaaliehdokkaaksi. Puoluejohto voisi kommentoida että miksi näin?

Vierailija
53/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timppa on kirjoittanut vastineeen omalle facebook-sivulleen se menee näin

"

VASTINE TI 18.3.25 HESARIN JA VANTAAN SANOMIEN LEHDILLE VALHEELLISTEN KIRJOITUKSIEN JOHDOSTA!

Lukekaa ja jakakaa kaikkialle!

Totuus ei pala edes Tulessa! Olen joutunut ison mustamaalaus kampanjan kohteeksi! Muistakaa rukouksin työtämme ja minua Kiitos!

ASIATTOMAT JA TÖRKEÄT JA VALHEELLISET KOMMENTIT POISTETAAN ESTON KANSSA SIVUILTANI!Joosua Missio ry ei ole pelkkä ruoka-apujärjestö! Meillä on muitakin työmuotoja. Yhdistys on vuosien ajan tehnyt etsivää katutyötä, joka sisältää tukihenkilötyötä syrjäytyneiden parissa. Myös nuorisokahvilatyötä olen tehnyt vuodesta 1988 lähtien Vantaalla. Ruoka-aputyö on pääosin vapaaehtoistyötä. Nyt ei ole palkattu ketään, koska ruokavaraston vuokra vie suurimman osan tuloista. Vuokra, jonka maksamme ruokavarastosta on yli 1000€ kuukaudessa. Avustus, jonka saimme viime vuonna v

"ASIATTOMAT JA TÖRKEÄT JA VALHEELLISET KOMMENTIT POISTETAAN ESTON KANSSA SIVUILTANI"

Ullatuuus että persulle ei maistu jälleen sananvapaus :D

Vierailija
54/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JATKOA

Yhdistyksen tukihenkilönä minulla on oikeus vähentää kirjanpidossa 7€/ kk Netflix palvelusta. Kilometrikorvaukset on ilmoitettu tulorekisteriin. Yhdistyksen toiminnan johtajan autokulut sekä nuorisobussin autokulut vuodessa alle 3500€.Se missä olin toiminut erheellisesti, oli näkösuoja-aidan teettäminen yhdistyksen varoilla työhuoneeni eteen. Kotonani olevasta yhdistyksen työhuoneesta en peri vuokraa. Yhdistyksen hallituksen kanssa kuitenkin sovimme vuoden 2025 alussa, että asioiden selkeyden vuoksi kustannan kyseisen aidan itse joten maksoin yhdistykselle aidan takaisin. Eli lehtijutussa esillä ollut aita-asia, oli siis jo selvitetty yhdistyksen puolesta ennen lehtiartikkelin julkaisua.Lehtikirjoituksessanne annatte ihmisten ymmärtää, että avustusrahoja on käytetty väärin tai laitettu omaan taskuun. Tämä on suuri vääryys ja tämä on valheellista lehdistö-journalismia. Vaadin, että korjaatte virheenne, jolla olette va

Netflix ja aita. Lisäksi oma työhuone kotona koska yhdistyksen tilat eivät kelpaa. 😂

Vierailija
55/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen konnakokoelma nuo persut.... En yhtään ihmettele, miksi Halla-aho antoi puheenjohtajan tehtävät nimi riikalle - kuka fiksu ihminen tuollaista lössiä haluaa paimentaa.

Ote ihan vaan lähimenneisyyden konnuuksista:

- pedoilu

- yleisen vaaran tuottaminen

- varastelu

- petos 

- ilmaliikenteen vaarantaminen

. maksuvälinepetos 

Vierailija
56/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä natovastainen ja venäjämielinen Niikko on kelvannut perussuomalaisille kuntavaaliehdokkaaksi. Puoluejohto voisi kommentoida että miksi näin?

Ainoan kommentin minkä sieltä vastausautomaatista saat on "mutku Sanna"

Vierailija
57/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusrikolliset taas vauhdissa. 

Aika paljon muuten matkustelee tämä köyhä Valtonen. Thaimaa yms. 

Vierailija
58/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Timokin on köyhä. Ainakin henkisesti. 

Vierailija
59/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä persu, siellä vilppi, valhe ja varastaminen köyhien avustuskassasta

Vierailija
60/84 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Niikkokin pyörittänyt vastaavanlaista avustuskuviota ja jäi kiinni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän