Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan tapeltu miehen kanssa kerrostalossa ja nyt hävettää

Vierailija
18.03.2025 |

Meillä on pari viikkoa ollu vähän vaikeampaa ja ollaan kovaäänisesti tapeltu sellaisesta asiasta joka tuntuu todella nololta jos ja kun naapurit on kuulleet. Koskaan aiemmin ei ole ollut tämmöistä ja nyt tilanne on rauhoittunut. Tuntuu kuitenkin nololta kulkea rapussa tai missään, kun varmaan aika moni kuullut, ollaan ensimmäisessä kerroksessa. Naapurin mummo tuli vastaan rapussa ja kysyi olenko huomannut häiriöitä. Sanoin etten ole ja alkoi kertomaan parin vuoden takaisesta asukkaasta, jolla oli asunnossa jotain hämärähommia. Tämä mummohan on selkeästi meidän tappelun kuullut ja halusi tällä tuoda sen ilmi. 

En tiedä mitä haen täll, ehkä pitää vaan saada avautua, hävettää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä hyvää viihdettä. 

Niin on! Paitsi se ärsyttää kun naapurissa riidellään usein mutta seinät on niin paksut ettei sanoista saa kunnolla selvää enkä aina ole ihan varma mistä siellä on kyse tällä kertaa.

Tämä. Asuin kerran asunnossa, jossa seinät eivät olleet paksut, joten joistakin sanoista sai selvääkin. Siellä tapahtui p u  ukotus. Joka kerta, kun sieltä sitten senkin jälkeen kuuluir riitelyn ääniä (jeps... eivät eronneet...) oli koko ajan hälytystilassa itse, että pitääkä taas kohta lähteä ensiavuksi ja soittelemaan häkeen. Sanoisin, että jos asiat  menee pahasti pieleen ja vaikka sitten sillä tavalla, että naapuritkin taatusti ovat kuulleet, niin jos sen jälkeen koittaa työntää asian maton alle ja esittää naapureille kuin mitään ei olisi tapahtunut, niin se jättää naapurit kuitenkin epävarmuuden tilaan miettimään kaikkea turhaa ja luultavasti olettamusten varassa väärää ja siellä keskustellaan sitten ilman riitapariskuntaa, että pitäisikö tehdä häiriöilmoitus heti, koska häätöjen saamisessa menee aikaa. Jos sitten tosiaan jättää jonkun pahoittelulapun, niin naapurit ymmärtävät paremmin ja voivat laskea omat varauksellisuutensa pariskunnan ja heidän elämänsä alitajuisen seuraamisen suhteen alas: "ai, se oli vain normaali riita, on niitä meilläkin koettu"

Vierailija
22/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidellä voi myös ääntä korottamatta.

Ei voi jos toinen on tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä hyvää viihdettä. 

Sanoppa muuta, on saatu makeat naurut monta kertaa ! Muuten ei haittaa kunhan ei ole väkivaltaa tms.

Vierailija
24/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mummo on kuullut riitelyä aiemminkin ja saattaa osata tällä tavalla varmistaa, onko kaikki hyvin. Kaikki perheväkivallan uhrit ei pysty hakemaan apua, mutta saattavat osata vastata avun tarjoukseen. Tervehdi vaan reippaasti edelleen ja ole kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. 

Vierailija
25/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttaako mies ensin?

Vierailija
26/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt kamalaa jos naapuri kysäisee ja mainitsee?

Mun exä pieksi mua ja se hänen huuto ja mun riepottelu ei varmasti jäänyt kenellekään epäselväksi mutta ei siihen ikinä kukaan puuttunut. Naapurit vaan hiljeni ja katsoi säälivästi.

Vierailija
27/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella paljon, kun kuulen naapurista kovaa riitelyä tai seksin ääniä. Ei todellakaan tarvitse hävetä.

Vierailija
28/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin riitelyääniä kuin nussintaääniä.

T.Virgin

Vierailija
29/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi läski riitelet? 

Vierailija
30/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt kamalaa jos naapuri kysäisee ja mainitsee?

Mun exä pieksi mua ja se hänen huuto ja mun riepottelu ei varmasti jäänyt kenellekään epäselväksi mutta ei siihen ikinä kukaan puuttunut. Naapurit vaan hiljeni ja katsoi säälivästi.

Se puuttuminen taitaa olla turhaa, koska jos kysyy, niin se kielletään ihan häpeän takia. voi toki sanoa pahoinpideltyepäillylle, että tulepa kahvilla käymään tänään ja siellä sitten omassa rauhassa kertoo, että saa tulla tänne turvaan, mutta sekään ei aina auta, kun kieltäydytään.

ITsellä oli sellainen "fiksumpi" (vaikka toisessa mielessä ei ollut fiksu, kun ei lähtenyt heti ensimmäisen kerran jälkeen) piestävä naapuri, joka tajusi aina pahoinpitelyn aikana tarpeeksi kovaa sanoa asioita tyyliin "älä, tuo sattuu" "lopeta" "nyt murtui käsi". Silloin tiesin aina soittaa häkeen. Koskaan hän ei kuitenkaan myöntänyt että mitään olisi tapahtunut, vaikka gtiesi, että minä tiesin ja varmaan,että minä soittelen aina sinne apua. Mutta meillä toimi tuolla tavalla, sillä uskon, että hän ihan tietoisesti sanoi mitä sanoi, koska olisi muuten varmasti opetellut olemaan hiljaa ettei naapuri taas soittele poliisille.

Vierailija
31/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut mummolle, että on tässä vähän kinaa ollut. Mummo kertoo nyt sitten kaikille, että teillä tapellaan ja te ette muka ole huomannut mitään. Se on paljon nolompaa kuin se tappelu.

Vierailija
32/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistikuutioissa ihan tavallista osaa olla jo välittämättä

Vierailija
33/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa välittää auttaa ihmistä, joka ei tajua lähteä suhteesta, jossa häntä pidellään pahoin. Pari kertaa voin kysyä tavalla tai toisella, että onko kaikki ok, mutta jos ei silloinkaan tunnusta ettei ole ja pyydä apua, niin totean, että aikuinen ihminen, itsepä kohtalonsa valitsee.

Jokaisen vanhemman pitäisi opettaa lapsilleen miten apua pyydetään ja miten ei pidä jäädä tilanteeseen, joss kohdellaan itseä kaltoin. Kun myös opetetaan miten lähdetään, niin tositilanteessa on "selkärangassa" ainakin pari toimintatapaa, joita noudattamalla pääsee irti. Ei tule sitten jäätymisiä tai halvaantumisia.

Vierailija
34/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut on parhaita naapureita.

Vierailija
35/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasankadulla viime vuonna mies hyppäsi ikkunasta katuun ja kuoli parisuhderiidan päätteeksi.

Vierailija
36/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tilanteesi ei ole millään lailla epätavallinen. Itse asiassa se on melko yleinen. Tällaisten parisuhdepulmien käsittelyssä on paljon apua vertaistuesta tai ihan vaan kokemuksista, joita vastaavaan tilanteeseen joutuneilla on ollut.

Onneksi on myös positiivisia esimerkkejä, joissa asiat ovat kääntyneet hyvään suuntaan. Niistä tulee esnsimmöisenä mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukoiria ja ker

Tai ruuan tekijä taisi hieman jekuttaa häntä?

Vierailija
37/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pistä heippalappu ilmoitustaululle, jossa pahoittelet aiheuttamaanne häiriötä ja selität, että meillä vain meni molemmilla hermot toisiimme ihan typerän asian takia, sori kaikille ja koitataan korjata tapamme ja oppia tästä jotain.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
38/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOLOA!!!!

Vierailija
39/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, siivoojana on hauskaa, kun välillä kuulee älämölöä :D

Vierailija