Miten saan töihin menon kannattamaan kun mulla on ulosotossa 47 000e ja neljästä lapsesta elatusmaksut jotka joudun maksamaan jos meen töihi
Nyt siis Kela maksaa elatusmaksut ja suojaosan alle jää mun tulot niin ei ulosotto voi viedä....Haluaisin mennä töihin, mutta ne saa yhtälöä mitenkään päin kannattamaan kun pitäis tienata joku 9000e/kk bruttona et ois jotain järkeä...
Neuvoja?
Kommentit (91)
No ei kannata mennä töihin tossa tilanteessa.
Saat työkokemusta jonka avulla olet töissä siinä vaiheessa kun velkasi vanhenee tai saat sen maksettua. Nyt jos jättäydyt työelämän ulkopuolelle olet ikuisesti rutiköyhä.
Luulisi, että niissä elatusmaksuissa huomioidaan ulosotto, tai ulosotossa elatusmaksut?
Kunnon sopan olet itsellesi keittänyt.
Älä mene töihin vaan jatka loisimistasi ihmis jäte
Hommaat aikakoneen ja et hanki velkaa jota et pysty maksamaan. Mulla on lainaa jotain 160 000e, ei vielä maksuvaikeuksia,maksan lainaerät ajallaan. T. Laitoshuoltaja 42v
Ulosotossa onkin kiellettyä ulosmitata velalliselta varoja, joita hän tarvitsee elatusapujen maksamiseen
Uo ei kyllä sitten lyhene...
Vierailija kirjoitti:
Saat työkokemusta jonka avulla olet töissä siinä vaiheessa kun velkasi vanhenee tai saat sen maksettua. Nyt jos jättäydyt työelämän ulkopuolelle olet ikuisesti rutiköyhä.
Mitä sillä työkokemuksella tekee? Tärkeintä on saada rahaa, ei työkokemusta. Työkokemuksella ei voi maksaa laskuja.
Et mitenkään saa työstä kannattavaa ellet tienaa niin paljon, että lyhennykset ei nosta velkasi määrää. Sun kannattaa tehdä vaan töitä, jossa korvaukset jää suojaosan alle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kannattaa mennä ja pysyä siellä työelämässä, ei tuo summa ole niin suuri. Se ei onnistu, että huilailet työelämän ulkopuolella vuosia ja sitten yrität palata.
Ja tuskin haluat loppuelämääsi olla ilman työtä, työ antaa vuorokausirytmin ja elämään lisämerkitystä. Suomessa myös kanssaihmisten arvostuksen saaminen tuppaa vaatimaan työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
No mää perustan yrityksiä sitten, kun olen velaton. Ei välttämättä ole kannattavaa eikä mahdollistakaan aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä työkokemuksella tekee? Tärkeintä on saada rahaa, ei työkokemusta. Työkokemuksella ei voi maksaa laskuja.
Työkokemus on käytännössä rahaa. Siitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään saa työstä kannattavaa ellet tienaa niin paljon, että lyhennykset ei nosta velkasi määrää. Sun kannattaa tehdä vaan töitä, jossa korvaukset jää suojaosan alle.
Jokainen lyhennys nostattaa ulosoton määrää eli velkasumma vain kasvaa.
Eihän tuo ole kuin henkilöauton hinta tavalliselle työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokemus on käytännössä rahaa. Siitä maksetaan.
Ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tälläisiä miehiä haluavat naiset panna🙄🙄
Ehkä jos ainoa vaihtoehto on palstainkkeli.
Olen työtön ja minulla ei edes ole ulosotossa mitään mutta kylmät laskelmat osoittavat että minun ei kannata mennä töihin. Olen siis eronnut ja lapsia on kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla velkojen vanhenemisajasta on kulunut jo 10-11 vuotta ja noin 5-6 vuoden päästä veloista lähtee muutama kymppitonni.
Ei ole pitkä aika. Ehtiikö edes kunnon töihin ennen ku velat vanhenee :D
Mene ulkomaille töihin. Ulosotolla ei ole toimivaltaa eikä resursseja periä mitään.
Nythän siis veronmaksajat maksaa sun elatusmaksut, eikä ole mitään mahdollisuutta pähkäillä kannattaako mennä töihin ja onko järkeä tai mitä jää käteen. Mitä jos nyt vaan menisit sinne töihin ja vastaisit ihan itse niiden lasten elättämisestä.
Aika hävytöntä alkaa ääneen miettimään, että onko järkevämpää maksatuttaa muilla ihmisillä omat huonot valinnat.