Itkuksi melkein pisti kun päiväkotiryhmäämme tuli vasta 10kk
vauva:((( hän oli muutenkin niin kamalan pieni kun painoa vasta 6kg, ihan vauva. Ei osaa kävellä eikä oikein nousta edes seisomaankaan kuin haparoiden tukea vasten. Koko ajan viihtyisi vain sylissä ja ojentaa käsiään aikuista kohti. Vaatisi 1 aikuisen kokonaan itselleen mutta ryhmässä 2 muutakin max 1v lasta ja 10kpl 1v-3v lapsia joten eipä meillä kädet eikä syli oiekin riitä. Ollaan kuitenkin vain klo 09-15 välisenä aikana kaikki 3 naista töissä jos ei kukaan ole lomalla tai sairaana.
Paha mieli taas kerran noiden pienten vuoksi:´´(
Kommentit (147)
Minuakin on muuten hamunnut lapsi jonka äiti antoi
hoitooni. Ikää 1v ja 2kk. Että voi sitä tapahtua. hamusi paitaa ja vaati tissiä.
kauppojen ilmoitustauluille, siihenkö pitäisi palata? Asuttiin tuolloin koko perhe yksiössä joten tarpeeseen tuli äidin palkka. En lähtis tonne 70 luvulle kaipaamaan..
tietää, koska se voisi olla itselle ikävää luettavaa.
Ainoa mihin pystyy on täällä huudella omaa mutuaan sen sijaan että ottaisivat itse asioista edes vähän selvää.
Sillähän ei ole näille naisille mitään väliä millaista turvattomuutta ja epämukavuutta lapsensa kokevat päivittäin, eihän se päällepäin näy, eikä jätä jälkiä, kun ei lapset osaa puhua. Sittne ihmetellään kun teini-ikäinen viiltelee itseään ja on masentunut. Mutta mihinkään ei osata sitäkään turvattomuutta ja ahdistusta jäljittää.
Vierailija:
tietää, koska se voisi olla itselle ikävää luettavaa.Ainoa mihin pystyy on täällä huudella omaa mutuaan sen sijaan että ottaisivat itse asioista edes vähän selvää.
Sillähän ei ole näille naisille mitään väliä millaista turvattomuutta ja epämukavuutta lapsensa kokevat päivittäin, eihän se päällepäin näy, eikä jätä jälkiä, kun ei lapset osaa puhua. Sittne ihmetellään kun teini-ikäinen viiltelee itseään ja on masentunut. Mutta mihinkään ei osata sitäkään turvattomuutta ja ahdistusta jäljittää.
ja minunkin lapseni ovat painaneet 10 kk ikäisinä VAUVOINA 6kg. Niin pieniä ja avuttomia :(
ia
Vierailija:
Ei kuule savua ilman tulta.. :(Meillä lapsi meni 10 kk ikäsenä hoitoon: käveli, söi samaa ruokaa kun toiset -no joutuu auttaan syöttämisessä.
Höpöttää, leikkii yksin ja yhdessä. Ihan sama kun toiset lapset. Ei vaan kosta tönimisestä niinkun isommat lapset ja kaatuu pepulleen helpommin.Ihan normaalia että jos joku KEHTAA haukkua hoitolapsiaan olis kyllä syytä vilkasta sinne omaan napaankin ja miettiä niitä omia asioitaan: onko 10 kuisen lapsen hoitaminen ylivaikeeta? Ei ole. Monessa asiassa varmasti mukavempia kuin eroikävästä kiljuvien isojen lapsien hoito, uhmaavien taaperoitten.. Mutta miten vaan.
Itse olen pph. ksi alkamassa ja kyllä kummastuttaa tollanen toiminta.
Kun lapsi tarvitsee tavallista enemmän on ryhmä helposti " kriisissä" . Esim. uusi lapsi, alle vuoden ikäinen tai vilkas lapsi ynms. Ap. olisi varmaan voinut ammatillisemminkin asian ottaa esille.
t. eräs pienten ryhmän hoitaja.
Vierailija:
Täällä taas öykkäröi ne ämmät, jotka on itse vieneet lapsensa liian pieninä hoitoon, ja jotka eivät tiedä alkeellisimpiakaan asioita lapsen psyyken kehityksestä, eivätkä haluakaan
tietää, koska se voisi olla itselle ikävää luettavaa.Ainoa mihin pystyy on täällä huudella omaa mutuaan sen sijaan että ottaisivat itse asioista edes vähän selvää.
Jokainen tekee omalle perheelleen parhaat ratkaisut lapsen hoidon suhteen. Jos itse haluat hoitaa lapsesi kotona, niin siitä vain. Ei ne kotonahoidetut ole yhtään sen terveempiä kuin päivähoidossa hoidetutkaan.
Vierailija:
useat naiset hoitivat lapset kotona.
Ainoastaan hyvätuloisilla oli varaa hoitaa lapset kotona ja monesti kotona kävi vielä hoitajakin auttelemassa. Tavalliset duunarit laittoivat lapsensa hoitoon sen 3 kk äitiysloman jälkeen. Nykyinen järjestelmä takaa sen, että pieni- ja keskituloisillakin on mahdollisuus jäädä kotiin.
ajalla on aika monta lasta kontollaan, ei yhtä tai useampaa itkevää nappulaa pysty lohduttamaan koko aikaa ja luomaan turvallista oloa.
Se on vähän eri asia olla kotona tutussa ja turvallisessa ympäristössä useammankin eri ikäisen lapsen kanssa kuin 13 huutavan vaippaikäisen kanssa, jotka ovat laitosympäristössä.
Todella törkeää tuollainen vastuun sysääminen pois itseltä, jos lapseni on ahdistunut, se on hoitajan vika....ja taas jää lapsen paras aivan toisarvoiseksi.
että ryhmään jossa 10 yli 1-vuotiasta ja 2 muuta alle 1-vuotiasta otettaisiin vielä 1 alle 1-vuotias. Alle yksivuotiaat lasketaan kertoimella 3 ja kolmella hoitajalla on laskennallisesti 12 lasta. Tehkää valitus tai jos ette itse pysty niin löytyykö joku rohkea vanhempi joka ottaa asian esille.
just julkaistiin tutkimus, että näistä alle 1-v ikäisistä päivähoitolapset sairastuvat 70% enemmän vakaviin sairauksiin kuin kotihoidetut.
Että otahan asioista selvää ennen kuin mussutat.
PS. Mä olen vienyt esikoiseni pph:lle 9kk iässä, eikä se ollut mikään hyvä ratkaisu, vaikka siinä tilanteessa ehkä kokonaisuudessaan paras. Mutta ei todellakaan paras pienelle lapselleni. En viitsi edes yrittää väittää moista potaskaa. Lapsi ei todellakaan nauti hoidossa olosta vain siksi että äiti nauttii työssä käynnistä. Yhtä naurettavaa olisi väittää, että vaimo on tyytyväinen kun mies on tyytyväinen, vaikka se tarkoittaisikin sitä, että mies käy vieraissa, ja siitä niin kovin virkistyy.
Vierailija:
Vierailija:
Täällä taas öykkäröi ne ämmät, jotka on itse vieneet lapsensa liian pieninä hoitoon, ja jotka eivät tiedä alkeellisimpiakaan asioita lapsen psyyken kehityksestä, eivätkä haluakaan
Jokainen tekee omalle perheelleen parhaat ratkaisut lapsen hoidon suhteen. Jos itse haluat hoitaa lapsesi kotona, niin siitä vain. Ei ne kotonahoidetut ole yhtään sen terveempiä kuin päivähoidossa hoidetutkaan.
Kyllähän lapsi sopeutuu uskomattomalla tavalla vaikka mihin, mutta onko se hyväksi hänelle?
Ajatelkaa LASTENNE parasta.
Vierailija:
just julkaistiin tutkimus, että näistä alle 1-v ikäisistä päivähoitolapset sairastuvat 70% enemmän vakaviin sairauksiin kuin kotihoidetut.Että otahan asioista selvää ennen kuin mussutat.
PS. Mä olen vienyt esikoiseni pph:lle 9kk iässä, eikä se ollut mikään hyvä ratkaisu, vaikka siinä tilanteessa ehkä kokonaisuudessaan paras. Mutta ei todellakaan paras pienelle lapselleni. En viitsi edes yrittää väittää moista potaskaa. Lapsi ei todellakaan nauti hoidossa olosta vain siksi että äiti nauttii työssä käynnistä. Yhtä naurettavaa olisi väittää, että vaimo on tyytyväinen kun mies on tyytyväinen, vaikka se tarkoittaisikin sitä, että mies käy vieraissa, ja siitä niin kovin virkistyy.
Tuollaiset epämääräiset tutkimustiedot ovat sitä samaa mutu-paskaa, kunnes osoitat lähteen. Mitä vakavia sairauksia muuten päiväkodista voi saada? Hivin? Malarian?
Vieraissa käyntiä ja päivähoitoon viemistä ei voi rinnastaa. Lapsen hoidosta päätetään perheen kesken yhdessä, mutta vieraissa käynti ei on aina pettäjän oma päätös ja btw, vahingoittaa lasta taatusti enemmän kuin päivähoito.
Joten lopeta se mussuttaminen.
Vierailija:
Kyllähän lapsi sopeutuu uskomattomalla tavalla vaikka mihin, mutta onko se hyväksi hänelle?Ajatelkaa LASTENNE parasta.
En vain sen päivähoidettavan parasta, vaan sitä, mikä on kokonaisuudessaan perheelleemme paras ratkaisu. Ja nyt se vain sattuu olemaan se, että tuo meidän 1-vuotias on päivähoidossa, vanhempi lapsi koulussa ja vanhemmat töissä.
Olet harvinaisen suppea ihminen. Käy välillä ulkona ja lue muutakin kuin av-palstaa.
48
Vierailija:
Lastenpsykiatrian asiantuntijat sanovat, että alle 3 v. paikka on kotona, ja että alle 1,5 v. pitäisi kieltää päiväkotihoito.
Toisilla on hämärtynyt se fakta, että taloudellinen toimeentulo on usein (meillä ja muualla) turvattu vain työnteolla jos silläkään.
Jännää, ihanko teillä oli lapsikin mukana päättämässä siitä, että aloittaa hoidon? AIka erikoinen perhe teillä.
Sä voit muuten kysyä asiaa vaikka lääkäriltä, mutta veikkaanpa että et viitsi, koska sehän voisi vaikka ahdistaa itsekästä mammaa.
Vakavia tauteja on pitkään jatkuneet tulehduskierteet, jotka aiheuttavat vastustuskydyn alentumista,ja häiritsevät esim. puheen kehitystä, sekä pienempien tautien vakavat jälkitaudit, joita saa helpommin kun viedään puolikuntoisena taas hoitoon, että vahemmat pääsee töihin.
Vierailija:
Vierailija:
just julkaistiin tutkimus, että näistä alle 1-v ikäisistä päivähoitolapset sairastuvat 70% enemmän vakaviin sairauksiin kuin kotihoidetut.Että otahan asioista selvää ennen kuin mussutat.
Tuollaiset epämääräiset tutkimustiedot ovat sitä samaa mutu-paskaa, kunnes osoitat lähteen. Mitä vakavia sairauksia muuten päiväkodista voi saada? Hivin? Malarian?
Vieraissa käyntiä ja päivähoitoon viemistä ei voi rinnastaa. Lapsen hoidosta päätetään perheen kesken yhdessä, mutta vieraissa käynti ei on aina pettäjän oma päätös ja btw, vahingoittaa lasta taatusti enemmän kuin päivähoito.
Joten lopeta se mussuttaminen.
suomalaisia johtavia lastenpsykiatreja sanoo tuonsuuuntaista. Tuo taisi olla keltikangas-Järvisen mielipide sitä paitsi.
Ei kuule savua ilman tulta.. :(
Meillä lapsi meni 10 kk ikäsenä hoitoon: käveli, söi samaa ruokaa kun toiset -no joutuu auttaan syöttämisessä.
Höpöttää, leikkii yksin ja yhdessä. Ihan sama kun toiset lapset. Ei vaan kosta tönimisestä niinkun isommat lapset ja kaatuu pepulleen helpommin.
Ihan normaalia että jos joku KEHTAA haukkua hoitolapsiaan olis kyllä syytä vilkasta sinne omaan napaankin ja miettiä niitä omia asioitaan: onko 10 kuisen lapsen hoitaminen ylivaikeeta? Ei ole. Monessa asiassa varmasti mukavempia kuin eroikävästä kiljuvien isojen lapsien hoito, uhmaavien taaperoitten.. Mutta miten vaan.
Itse olen pph. ksi alkamassa ja kyllä kummastuttaa tollanen toiminta.