Juhannus Helsingissä yksin? Onko ruokaravintoloita auki? Mitä tekemistä voisi olla?
Olen 40+ ikäinen nainen ja mietin mitä tekisi juhannuksena. Mietin jos varaisi huoneen entisestä Katajanokan vankilasta kun se on nykyään hotelli. Huoneen hintaan kuuluu aamiainen, kahvi ja illallinen. Toki illallista voisi miettiä muuallakin jos vain on kivoja paikkoja auki.
Onko ihan typerä ajatus? Mihinkään ulkomaanmatkaan ei ole tänä vuonna varaa, mutta kaipaisin pientä irtiottoa kuitenkin. Juhannusta mietin sen vuoksi, että juhannusaattona mulla ei ole töitä, mutta muuten on sitten aina perjantaisin töitä kolmeen asti. On jo juna-asemalle tunnin matka ja Helsinkiin on matkaa, niin pitää tämäkin huomioida. Kolmelta jos pääsee töistä, niin aika myöhäälle menisi ennen kuin on Helsingissä.
Voin siis ihan vain kuljeskella katsomassa paikkoja ja ottaa valokuvia. Löytyy ihan kunnon kamera. Shoppailua en kaipaa.
Kesälomalla joudun olemaan oikeastaan koko ajan kotipaikkakunnalla opiskeluiden vuoksi koska mun loma on toukokuussa. Sen vuoksi vain viikonloppureissu on mahdollinen.
Kommentit (45)
Jos sää vaan sallii, mene kävelylle Talin siirtolapuutarhaan juhannusjuhlille. Ihan legendaarista tunnelmaa, makkaranmyyntiä, lavatanssit, kokko.
Seurasaaressa on aina juhannusäksöniä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sää vaan sallii, mene kävelylle Talin siirtolapuutarhaan juhannusjuhlille. Ihan legendaarista tunnelmaa, makkaranmyyntiä, lavatanssit, kokko.
Kiitos vinkistä! Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto tosiaan, jos sää sallii.
Ap
mää oon ajatellut ihan samaa, oon ollut koko ikäni mökkijuhannuksissa, nyt voisi olla kaupunkijuhannuksen
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata mennä sinne. Aivan kuollut, jotenkin omituinen ja kulissityyppinen tilaisuus. Se on kaukoidän turisteille turistitilaisuus.
Paljon parempia ovat nuo siirtolapuutarhojen juhannusjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata mennä sinne. Aivan kuollut, jotenkin omituinen ja kulissityyppinen tilaisuus. Se on kaukoidän turisteille turistitilaisuus.
Paljon parempia ovat nuo siirtolapuutarhojen juhannusjuhlat.
Hyvä tietää tämä. Kiitos.
Ap
Lavatanssit kuuluu juhannukseen. Joku mainitsi Talin juhannusjuhlat. Itselleni ei ole tuttu, mutta kuulostaa hyvältä.
Oma vinkkini on Seurasaaren Juhannus.
Entä Suomenlinnan juhannus - ainakin nettisivut löytyy.
Pelkkä kävely ja haahuilu tyhjässä kaupungissa ei kiinnostaisi.
Altaan Juhannus.
Jokin yleinen Juhannusauna rantasauna tai tavallinen.
Hotellin valitsisin sen mukaan minne olisin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Lavatanssit kuuluu juhannukseen. Joku mainitsi Talin juhannusjuhlat. Itselleni ei ole tuttu, mutta kuulostaa hyvältä.
Oma vinkkini on Seurasaaren Juhannus.
Entä Suomenlinnan juhannus - ainakin nettisivut löytyy.
Pelkkä kävely ja haahuilu tyhjässä kaupungissa ei kiinnostaisi.
Altaan Juhannus.
Jokin yleinen Juhannusauna rantasauna tai tavallinen.
Hotellin valitsisin sen mukaan minne olisin menossa.
Kiitos vinkeistä! Suomenlinnassa olen käynyt viimeksi joskus lapsena, että kiinnostaisi kyllä käydä siellä.
Ap
Tukholman risteily. Laivan kannella näkyy kun aurinko ei laske koko yönä. Tukholmassa ei tarvi lähteä mihinkään jos ei huvita tai kävelylenkki terminaalin lähellä. Illalla voit käydä tanssimassa (älä kuitenkaan ryypiskele liikaa). Aivan varmasti on myös yksinmatkustavia, ja voi myös katsella telkkaria hytissä tai merta A hytissä, jossa on ikkuna.
Juhannusmatka Helsinkiin pitää ehdottomasti lyödä lukkoon maaliskuun puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Tukholman risteily. Laivan kannella näkyy kun aurinko ei laske koko yönä. Tukholmassa ei tarvi lähteä mihinkään jos ei huvita tai kävelylenkki terminaalin lähellä. Illalla voit käydä tanssimassa (älä kuitenkaan ryypiskele liikaa). Aivan varmasti on myös yksinmatkustavia, ja voi myös katsella telkkaria hytissä tai merta A hytissä, jossa on ikkuna.
Mä en nyt kysynyt tätä. En mä laivalle ole nyt menossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai näkyy vai aurinko koko ajan Ruotsin laivalla, just joo.
Vierailija kirjoitti:
Juhannusmatka Helsinkiin pitää ehdottomasti lyödä lukkoon maaliskuun puolivälissä.
Mikä sun ongelma on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Jos sää sallii". Tuskin mitään vaarallista trombia on tulossa.
En osaa ehdottaa mitään, mutta koska tykkäät valokuvaamisesta, olet varmasti kiva tyyppi, ja toivon sinulle mukavaa juhannusta Helsingissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Jos sää sallii". Tuskin mitään vaarallista trombia on tulossa.
Miksi pitää olla noin veemäinen? Ei mua ainakaan kiinnosta olla jossakin ulkoilmatapahtumassa jos sataa vettä ja on kylmä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä holhoamista kirjoittaa ap:lle, että älä ryypiskele liikaa. Ap ei ole puhunut sanallakaan juomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai näkyy vai aurinko koko ajan Ruotsin laivalla, just joo.
Juhannusyönä aurinko ei laske. Näkyy ellei ole pilviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä holhoamista kirjoittaa ap:lle, että älä ryypiskele liikaa. Ap ei ole puhunut sanallakaan juomisesta.
Kylläpä ap:ta vituttaa. Ei varmaan ole ystäviä eikä tule olemaan.
up