Kokemuksia Finnolo-Helsinki firmasta
Oletteko ostaneet tuolta mitään? Onko luotettava vai huijaus?
Facebookin kautta näin mainoksen, että liike lopetetaan ja tänään olisi viimeinen päivä tilata.
Kommentit (66)
Ihan turhaa kamaa, vahingossa tuli klikattua tilaukseen kaksi samaa tuotetta, huonosti tehty, värit ei vastaa kuvaa ja palautus tehty ihan mahdottomaksi! Ei kannata tilata täältä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi palauttaa edes Alankomaihin tuolla feikkiosoitteella Postin kautta, koska tiedot ovat puutteelliset. Itsekin ilmoitin huijauksesta Klarnalle. Asia vielä kesken.
Pitääkö siis tehdä ilmoitus vielä johonkin, että todisteet laskun mitätöimiseksi riittävät Klarnalla. En siis ole maksanut vielä mitään, ja lasku Klarnalla jäädytettynä.
Mulla ihan sama tilanne ja klarna nyt jäädyttänyt laskun ja odottelen että klarna ottaa yhteyttä, että mitä seuraavaksi. Soitin klarnalle ja sanoivat että ottavat yhteyttä finnoloon. Eivät tienneet mitä tapahtuu, jos eivät saa sinne yhteyttä. Odottelen nyt vaan täällä ihan kypsänä. Ei klarna sanonut että minun pitäisi ottaa yhteyttä muualle. He hoitavat nyt asiaa. Finnololle en saa enää yhteyttä.
Osan kuvista tunnistann heti yhden australialaisen nettikaupan tililä varastetuksi, luultavasti muutkin kuvat ovat varastettuja muualta. Ylipäätään kielii kuvien varastamisesta muualta jos kuvien tyyli kovin erilainen keskenään. Silloin vaatteetkaan eivät ole sellaisia kuin kuvissa. Yleensä varoitusmerkkejä ovat myös osoitteen, puhelinnumeron ja y-tunnuksen puuttuminen. Tästä löytyi osoite Hollantiin (mutta tavarat voidaan silti toimittaa Kiinasta, jos ylipäätään toimitetaan). Kaikkia vaatteita näyttäisi olevan saatavilla useassa eri koossa, vaikka kauppa on "juuri lopettamassa". Koostumuksia ei mainita, minua ainakin kiinnostaa vaatteen koostumus. Ylipäätään aivan liikaa varotusmerkkejä, jotta itse luottaisin kauppaan ja vaatteiden vastaavan kuvia.
Hei
Kauan sulla kesti että Klarna jäädytti laskun?Minulle ei Klarnakaan vastaa🥶Finnolo ei vastaa sähköposteihin ja paketin seurantaan kun laittaa tilausnumeron, niin tulokseksi tulee "Ei tilaa".Facessa pyörii Finnolon mainos. Laitoin sinne ilmoituksen huijauksesta. En aio pakettia lunastaa prkl.
Moi klarna jäädytti heti laskun kun tein sen ilmoituksen heidän sivuillaan. Seuraavana päivänä vielä soitin sinne ja sanoivat ettei tarvitse murehtia että lasku on nyt jäädytetty 21 päiväksi. No nyt en ole sen jälkeen kuullut klarnasta mitään ja soitostani on pian 2 viikkoa aikaa. Sanoivat puhelimessa että he lähettävät jotain lisätieto kysymyksiä pian mutta mitään ei ole tullut. Ihan kypsää tämä on.
Huijareita ovat, tilasin mekon 7.4, koskaan ei tullut ilmoitusta paketin saapumisesta. Olen nyt viikon tapellut heidän kanssaan tästä. Väittävät että minulle on tullut 2 ilmoitusta, mutta EI OLE. Ovat yrittänyt tyrkyttää jotain vastaavaa tuotetta. Olisin halunnut sen mekon jonka tilasin ja jonka väittävät palauttaneensa Kiinaan (kai). Tänään olisi ollut eräpäivä maksaa mekosta Klarnalle, en maksa, koska en ole saanut mekkoa. Klarna selvittää asiaa.
Tilasin kun piti olla suomalaista.Ja hyvää materiaalia.Tuli rytyssä,pienessä pussissa,polyesteria ja made in china.No kokeilen päälle mutta enpä tiedä edes mihin lähettää jos palautan.Että sellaista. Temu varmaan,mutta tämä oli kalliimpaa.prkl.
Mulle kävi samoin. Ostin 2 mekkoa
Kauheita esityksiä tuli. Sähköposti ei mene perille, Palautus piti olla 14,25€, kuitenkin palautus maksaa postissa 29,90€
Kuluttajavirasto oli tietoinen tästä huijauskaupasta. Klarna on rinnakkaisvastuussa tästä. Klarna on saanut varoituksen ettei ota näitä huijareita, sanoi kuluttajavirasto. Valtavasti on näitä erilaisia huijareita. En tule ostamaan koskaan enää netistä enkä käytä Klarnaa enää.
Klarnalle soitin, mieshenkilö oli et niinkö. Esitti ihan ettei nyt voi olla mitää huijausta. Ja sanoi että lasku jäädytetään 21 päiväksi ja et Klarna saa selvitettyä onko jotain syytä epäillä huijausta. Kuluttajavirasto sanoi että Klarna ottaa näitä huijreita vaikka ovat saaneet varoituksen siitä. Kyl on paha maailma.
pitäisikö tehdä poliisille rikosilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Klarnalle soitin, mieshenkilö oli et niinkö. Esitti ihan ettei nyt voi olla mitää huijausta. Ja sanoi että lasku jäädytetään 21 päiväksi ja et Klarna saa selvitettyä onko jotain syytä epäillä huijausta. Kuluttajavirasto sanoi että Klarna ottaa näitä huijreita vaikka ovat saaneet varoituksen siitä. Kyl on paha maailma.
Minulle on klarna nyt onneksi vastannut. Soitin jo toisen kerran sinne. Nyt sain postia että asiaa hoidetaan. Tänään tuli myös finnolon ellalta postia, että ovat lähettäneet uudelleen paketin minulle. Siis ei jumalauta. Klarnalta neuvoi, että älä hae pakettia postista ja näin tein. No nyt he lähettävät pakettia uudelleen minulle. Finnolon 14 päivän peruutusoikeus on kuulemma 24 tuntia. Minä en myöskään tilaa enää ikinä netistä mitään, enkä myöskään käytä klarnaa kun antavat tuollaisten huijaripiljujen rellästää.
Laittakaa kokemuksia trustpilotiin niin muut ei erehdy enää ostamaan sieltä.
Onneton tilasin ensimmäistä kertaa, ottamatta selvää toimijasta. Toimitus kesti, sitten tuli ilm. että tuote on siinä ja siinä Budbee boxissa ja älyttömän pitkä koodi. Tämmöistä BOXIA ei kyseisessä vastaanottajan paikassa ei tunneta. Viime yönä 10.5.25 tuli taas ( aiemminkin on ilmoitettu muka lähetetystä tuotteesta) sähköposti ja siinä onniteltiin että olet saanut nyt 5.7.2025!!! Tuotteesi k.o. paikkaan. Aiempiin lähettämiini sähköpostiin Finnoloon, ei ole vastattu kertaakaan. Täyttä sontaa. Nyt vaan odotan jännityksellä että poistaako KLARNA laskuni, koska en ole saanut/ löytänyt k.o. lokeroa. Olen selittänyt asian sinne ja yrittänyt vääntää rautalangasta asian. Pyydetään vaan ottamaan yhteys lähettäjään: MUTTA KUN SIELTÄ EI SAA VASTAUSTA SÄHKÖPOSTIIN😡😖
Mä alan totta todella kyseenalistamaan klarnan. Tämä oli viimeinen kerta kun klarnaa käytän.
Asiat vaan roikkuu siellä ja kusetusfirma saa jatkaa ihmisten kusettamista.
Älkää tilatko!! Ihan järkyttäviä lumppuja tuli!!!
Hei.
Minäkin olen tilannut täältä. Yritin perua tilausta mutta "Ella" vastasi ettei se enää onnistu kun paketti jo lähetetty. Tilaus ei ole kuitenkaan 3 viikossa saapunut.... Klarna ei vastaa mihinkään vikailmoituksiin. Kohta olisi maksupäivä. Tein kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen. Rahat taitaa mennä Kankkulan kaivoon.
Aivan surkeaa toimintaa. Tuote 20 pv:n kuluttua tilauksesta postissa. Tuote aivan eri minkä tilasin. Kiinalaista sekundaa. Älkää pliis tilatko mitään, ellette halua pettyä
Klarnalla eivät tajua mitään. Pyytävät samoja tietoja mitä olen jo aikoja sitten lähettänyt. Ihan täysin humpuukia koko klarna myös. Onko teillä muilla sujunut klarnan kanssa?
Eipä voi palauttaa edes Alankomaihin tuolla feikkiosoitteella Postin kautta, koska tiedot ovat puutteelliset. Itsekin ilmoitin huijauksesta Klarnalle. Asia vielä kesken.
Pitääkö siis tehdä ilmoitus vielä johonkin, että todisteet laskun mitätöimiseksi riittävät Klarnalla. En siis ole maksanut vielä mitään, ja lasku Klarnalla jäädytettynä.