Tupakoiko joku oikeasti vuonna 2025?
Mikä on sukupuolesi, ikäsi ja koulutustausta?
Pidätkö itsestäsi huolta muuten?
Tänä päivänä kuitenkin tunnetaan hyvin vaarallisuus eikä se ole enää in. Miksi siis vieläkin tupakoit?
Kommentit (123)
Juuri kävin vetämässä parvekkeella nortin. Ikäni, sukupuoleni ja koulutustaustani ei kuulu sinulle
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa röökistä. Se ei kuulu kenellekään muulle. Jokaisen oma asia.
Hyvä pointti. Jos sitä ottaa, kannattaa ottaa hyvällä mielellä ja siitä täysillä nauttien ja tämä pätee muihinkin paheisiin.
(olkoonkin että tupakka todennäköisesti tekee elämästä muuten vähemmän nautinnollisempaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin tupakoivia ovat kehitysmaalaiset ja alkoholisoituneet syrjäytyneet.
Alkoholisoituneilla syrjäytyneillä ei todellakaan ole enää varaa tupakoida.
Minä haenkin kuule tupakkani rajan takaa, Venäjältä!
T: syrjäytynyt juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Jos sitä ottaa, kannattaa ottaa hyvällä mielellä ja siitä täysillä nauttien ja tämä pätee muihinkin paheisiin.
(olkoonkin että tupakka todennäköisesti tekee elämästä muuten vähemmän nautinnollisempaa)
Paitsi että rööki monesti "kuuluu muille" jos sivulliset kärsii siitä savusta. Naapuri poltti ainakin aiemmin enimmäkseen sisällä ja en enää halunnut mennä kylään koska niin alkoi ahdistamaan se passiivinen savu. Sovimme että ei polta läsnä ollessani, paitsi yks kaks voi illan mittaan.
Kyllä niitä intiaanien kostoa, eritoten omalta kohdaltansa ja passivisen pakkotupakoinnin osalta myös muiden kohdalla, toteuttavia järjettömiä tupakoivia houkkia aina välillä tuolla liikkuessa näkee ja haistaa. Ja kun vanhempia tupakoimissyöpiin kupsahtelee, niin uusia tupakoinnin kroonista itsemurhaa yrittäviä näyttää nousevan jatkamaan tuota intiaanikostoa.
Minä tupakoin joskus. En ole addiktoitunut kuten en mihinkään muuhunkaan. Ensimmäisen tupakan poltin (opettelin ja yskin), kun jätin poikaystäväni 70-luvulla ja rupesi kaduttamaan.
Sen jälkeen olen polttanut silloin tällöin. Joskus aamukahvin jälkeen tekee mieli polttaa tupakka. Niin eilenkin ja löysin vanhan askin komerosta, jossa tupakat olivat aika kuivettuneita. Savut silti sain.
- n68v -
Vois kysyä samantien äänestiko joku Trumpin pressaksi Usassa 2025, vaikka tietoinen itsari ko maailman kannalta,
Tupakoin kännissä, silloin se nousee tosi kivasti päähän tuoden kivan dopamiinipärinän ja on mukava sosiaalinen harrastus.
Selvin päin en tupakoi, ei edes tee mieli: ilman alkoholia siitä nikotiinimäärästä tulisi tottumattomalle lähinnä paha olo, ja muutenkin typerä harrastus, joka kyllä tuntuu keuhkoissa ja kurkussa. Joskus poltin noin 2 viikkoa putkeen, koska join silloin joka päivä...
Opiskelen yliopistossa materiaalitekniikkaa 3. vuotta ja kandia väännän parhaillaan, ikää 23 vuotta ja sukupuoli nainen.
Syön terveellisesti ja kasvispainotteisesti. Suurimmat terveysmokani ovat krooniset uniongelmat ja alkoholinkäyttöni.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin se tupakointi sinällään kuuluu muille mutta näkyy ja varsinkin HAISEE sitä yököttävämmin.
Eräs lääkäri taannoin haastatteli kaikki Suomen 100 v. täyttäneet. Heistä ainoakaan ei ainakaan siinä vaiheessa tupakoinut.
Aloittaja unohti Öööh sanan aloituksestansa.
N, 30v, amis
En
En ole vielä kuollut
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa röökistä, hyvät ystävät. Ihan kuten 1970-luvulla.
En nauti enää. On syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin se tupakointi sinällään kuuluu muille mutta näkyy ja varsinkin HAISEE sitä yököttävämmin.
Eräs lääkäri taannoin haastatteli kaikki Suomen 100 v. täyttäneet. Heistä ainoakaan ei ainakaan siinä vaiheessa tupakoinut.
Meinaat, että jokainen -ei tupakoitsija elää 100-vuotiaaksi? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä nyt, kun raja on suljettu?
Mä tykkään poltella savukkeita, ehkä puoli askia menee päivässä. Kahvi- ym tauoilla etupäässä. Hyviä jenkkisavukkeita. Oma pieni pahe/nautinto, ei ole muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä nyt, kun raja on suljettu?
Se on ongelma vain niille, jotka tekevät siitä ongelman. Itsekin haen tupakat itselleni ja likalle (17v) Venäjältä.
Terv. eri
Tupakoin päivittäin 1-3 savuketta päivässä. Olen yli 15 vuotta musiikkialaa opiskellut, korkealle koulutettu soitonopettaja/muusikko.
Kyllä mä ihmettelen sitä juu, että miten joku vielä polttaa. Kun vahvempaa nikotiinia saa noista pusseista, niin eikö noi kessuttajat ole koskaan edes kokeilleet pusseja. Nikotiinihan ei varsinaisesti ole mikään syöpää aiheuttava aine, tai sanotaanko nyt kahvia ja voileipiä enempää (kaikkihan nykyisin muka aiheuttaa syöpää). Pussit on halvempia, niistä saa halutessaan tupakkaa paljon vahvempia, ne ei värjää hampaita, ei aiheuta pahanhajuista hengitystä, niistä ei tule sydän- ja verisuonisairauksia, ei vaikuta hapenottokykyyn ja mitä kaikkea vielä. Että edelleenkin ihmettelen miten joku haluaa ehdoin tahdoin vetää tupakkaa, mennä ulos pakkaseen tai sateeseen, tai vaihtoehtoisesti pilata kotinsa vetämällä sisällä. Että MIKSI? Jotkut sanoo, että tupakka "maistuu" hyvälle tai että siinä on hyvä tuoksu. No sehän on pelkkä assosiaatio siitä nikotiinin tuomasta mielihyvästä. Vetää pusseja viikon ja tupakka ei haise kyllä mitään muutakaan savua kiehtovammalta. Ja aikuisella ihmisellä ei pitäisi olla mitään ns. näyttämisen halua kavereillekaan, että look at me, I'm so cool.
Eiku leikisti