Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoiko joku oikeasti vuonna 2025?

Vierailija
17.03.2025 |

Mikä on sukupuolesi, ikäsi ja koulutustausta?

Pidätkö itsestäsi huolta muuten?

Tänä päivänä kuitenkin tunnetaan hyvin vaarallisuus eikä se ole enää in. Miksi siis vieläkin tupakoit?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä öööh?

Vierailija
42/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyisin saa nikotiinipusseja kaupasta, niin edes nikotiiniriippuvuus ei ole hyvä selitys kessuttelulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 35 vuotta, LuK

Pidän, syön terveellisesti ja harrastan paljon liikuntaa, hygienia kunnossa ja jopa ulkonäöstäni pidän huolta.

Syy on addiktio ja se, miten tupakka on nautintoaineena niin ihana, etten ole päässyt irti. Tykkään todella paljon tupakoida.

Tämähän on sairasta. 

Joka toinen käyttää nikotiinipusseja. Se se vasta sairasta on. Vapettaminenkin on ilmeisesti tupakointia haitallisempaa. 

Mitähän erityisen sairasta näiden pussien käyttämisessä on? Se ei samalla tavalla altista erinäisille sairauksille ja vaivoille mitä myrkyllisen savun vetäminen. Tietty riippuu vähän mitä pussi sisältää, aspartaami, ei kiitos.

Siinä tulee nikotiinin haitat, mutta ei tervaa, häkää, ei ni

Hyvin pärjännyt mutta kumminkin pitänyt naapurilta pummia, just joo. Näin ne narkitkin yleensä itteänsä kusettaa, voisin lopettaa milloin tahansa mutta kun en halua

Vierailija
44/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vaarallista vain niille, jotka pelkäävät kuolemaa. Pelosta vapaille se on nautinto.

Kunnes mahdollisesti tulee syöpä tai muu sairaus.

Sairauksia ja kuolema tulee kaikille, myös tupakoimattomille. Sitä on turha etukäteen itkeä.

Vierailija
45/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vaarallista vain niille, jotka pelkäävät kuolemaa. Pelosta vapaille se on nautinto.

Kunnes mahdollisesti tulee syöpä tai muu sairaus.

Ylipaino altistaa syövälle enemmän kuin tupakointi. Myös prosessoidun lihan syönti ja alkoholi. Minä en käytä kahta jälkimmäistä kuin harvoin.

Vierailija
46/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Nainen, 40, AMK ja työssä kohtuullisena korkealla pallilla. Ylipainoa jonkin verran, mutta olen jättänyt esimerkiksi sokerin, en juo juurikaan alkoholia jne. Toivotaan, että tupakoinnin suhteen päässä tapahtuisi jotain, koska ei se riippuvuus vaan tapa. Välillä olen ollut vuosiakin polttamatta.

Vierailija
47/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 35 vuotta, LuK

Pidän, syön terveellisesti ja harrastan paljon liikuntaa, hygienia kunnossa ja jopa ulkonäöstäni pidän huolta.

Syy on addiktio ja se, miten tupakka on nautintoaineena niin ihana, etten ole päässyt irti. Tykkään todella paljon tupakoida.

Tämähän on sairasta. 

Joka toinen käyttää nikotiinipusseja. Se se vasta sairasta on. Vapettaminenkin on ilmeisesti tupakointia haitallisempaa. 

Mitähän erityisen sairasta näiden pussien käyttämisessä on? Se ei samalla tavalla altista erinäisille sairauksille ja vaivoille mitä myrkyllisen savun vetäminen. Tietty riippuu vähän mitä pussi sisältää, aspartaami, ei kiitos.

Siinä tulee

No kun tuossa seinän takana on ollut sitä saatavilla, niin olen jokusen kysynyt, toki annan sitten (kaksinkerroin) takaisin, kun paketti saapuu.

Nikotiini on tässä mielessä mulle ikään kuin karkit. Jos sitä on, on kiusaus ottaa, mutta kun sitä ei ole, ei ilman ole vaikeaa olla, mutta jokseenkin vaikeampaa nikotiinin kohdalla, ainakin aluksi.

Eipä tuota makeaakaan paljon ole mennyt viime aikoina, kerran päivässä kahvin kanssa vähän keksiä, siinäpä se melkein on.

En kiellä ettenkö olisi koukussa, mutta kykenen lopettamaan jos, siihen on tarpeeksi hyvä syy. Riippuvuutta on monen asteista. Moni ei pysty tauottamaan käyttöään viikoiksi ja käyttää paljon enemmän kuin minä. 

Kerran olin yli vuoden polttamatta ja se lähti silloisen tyttöystävän toiveesta, lakko jatkui aika pitkään suhteen jälkeen.

Meinaan kyllä lopettaa, jos valkenee että nikotiini itsessään on siinä määrin haitallista, että totean ettei siitä saatu nautinto ole siitä aiheutuvien haittojen arvoista tai että haitat selkeästi peittoaa sen hyödyt. 

Asiaan pitää siis vielä perehtyä. 

Vierailija
48/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tiltissä toi lainaus systeemi, tähän vastasin: "Hyvin pärjännyt mutta kumminkin pitänyt naapurilta pummia, just joo"...

Vierailija
49/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 35 vuotta, LuK

Jep. Minä lopetin (viimeksi) sinun ikäisenä. Nikotiinikorvausta käytin pari vuotta, ja välillä on edelleen ihan hirveä ikävä tupakkaa. Se on ihanaa.

Ja löytyy kaksi maisterintutkintoa, juoksuharrastus ja normaalipaino ja muutkin "oikeaoppisen" elämän pilarit. Teininä vaan satuin rakastumaan röökiin ja se rakkaus on ikuinen. Nikotiiniriippuvuus on kovimpia riippuvuuksia mitä on, ei sillä järjen kanssa ole tekemistä, etenkään kun suurin osa hankkii jo alaikäisenä omansa.

Vierailija
50/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa röökistä, hyvät ystävät. Ihan kuten 1970-luvulla.

Vierailija
51/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt leikistikään. 

Vierailija
52/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 45v ja yliopistotutkinto. Olen tupakoinut 12-vuotiaasta asti, ja yksinkertaisesti pidän siitä liikaa lopettaakseni. Riskit tiedän ja niiden kanssa elän.

Vierailija
53/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli ok tupakoida 70 luvulla mutta ei 2025? En arvosta sosiaaliseen ympäristöön perustuvaa päätöksentekoa ja moralisointia. Näin tapahtuu niitä todella pahoja asioita.

Vierailija
54/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha moralisoida röökaajia tai nikotiinin käyttäjiä. Kukin tehköön omat ratkaisunsa ja valintansa, se ei kuulu muille. Ja käytön voi aloittaa ihan missä iässä haluaa!

Itse poltin pikkusikareita noin puolen vuoden ajan, mutta lopetin jo melkein 20 vuotta sittten. Ei tulisi mieleenkään saarnata muille vaikka en itse käytäkään enää nikotiinia missään muodossa. Hahah!

Vierailija
55/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka haisee aivan hirveälle ja on vahingollista poikkeuksetta myös sivullisille. Alkoholia voi juoda salaa julkisella paikalla, itse olen tehnyt tätä useinkin ja häiritsemättä (tilanteissa joissa juomiseen olisi todellakin puututtu jos joku olisi huomannut, voi kun tietäisitte miten moni ihminen on töissäkin päissään ja miten moni esimerkiksi hoitaa muita ihmisiä päihtyneenä joka päivä), mutta tupakoida ei voi ilman että se tuhoaa aktiivisesti muidenkin hyvinvointia. Ymmärrän juomisen lopettaneena hyvin addiktion, mutta sitä en että on ok laittaa toiset haistelemaan ja haisemaan myös siltä kauheudelta. Tupakoivaa ihmistä joka ei älyä huomioida muita on todella vaikea sietää yhtään pidempään. 

Vierailija
56/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa röökistä. Se ei kuulu kenellekään muulle. Jokaisen oma asia.

Vierailija
57/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järjenvastaista vetää tupakkaa vuonna 2025 kun on olemassa huomattavasti vähemmän haitallisia keinoja saada sitä niksaa verenkiertoon. 

Kenelläpä ei joitain paheita olisi, mutta tupakka on haitoiltaan siellä huipulla ja mitä se antaa? Ei mielestäni hirveän paljon siihen nähden mitä se ottaa. 

Tietysti ne pussit ei tuo samaa kokemusta mitä se savun vetäminen, sosiaalinen aspekti mukaan lukien.

Sitä voi vetää parempaakin hatsia, joka on itseasiassa lääkitsevää ja jopa täällä peräpohjolassa laillista. Kymmenisen tilausta tehnyt, ei koskaan mitään ongelmaa.

https://eco-cannabis.eu/fi-fi

Tuolta saa edullisesti kuituhamppua, joka sisältää EU:n salliman rajan THC:tä ja noin 3-4% CBD:tä.

Ei huumaa eikä varsinaisesti päihdytä, mutta kyllä se kivasti rauhoittaa, auttaa lukuisiin vaivoihin ja sivuvaikutukset minimaaliset.

Voi siitä tehdä myös hamppukaakaot tai käyttää leivonnassa. CBD tippojakin tuolta löytyy, mutta rouhe on huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto.

Vierailija
58/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon tupakkapaikalla näkyy enemmän naisia kuin miehiä. Ehkä miehet polttavat sisällä? Kassajonossa myös huomannut että nuoret naiset ostavat enemmän nikotiinipusseja. Onko miehillä ostoksilleen joku muu kanava?

Vierailija
59/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttakaa kannabiksen kukkaa. Tekee hyvää mielelle, voin kertoa.

Vierailija
60/123 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, erityiasiantuntija, 61v. Pidän valtavasti tupakoinnista varsinkin mökillä aamuisin kahvikupin kanssa. Kotona poltan 0-10 savuketta päivässä.

Niin minäkin.En tiedä miksi se joitakin vaivaa?Itsehän ne maksan ja  niiden veroissa maksan kyllä hoitoni.Emme me täällä kauaa elä joten älkää huolehtiko meistä vaan huolehtikaa huume hörhöistä jotka eivät muuta kuin kuluttavat eivät tuota kuin diilereille.