Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus saanut sellaisen työpaikan josta ei ollut mitään ilmoitusta työkkärin sivuilla?

Vierailija
16.03.2025 |

Jos olet, niin kuinka löysit kyseisen työpaikan ja miten tulit valituksi sinne? Ja pitikö sitä työpaikkaa varten olla hakemus ja cv?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki paikat ole työkkärin sivuilla listattuna vaan muissa portaaleissa. Vai tarkoittiko ap suhteilla saatuja tai piilotyöpaikkoja?

Vierailija
22/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmessa työpaikassa, 25v, 3v ja nyt 10v. Mihinkään näistä ei ollut haku päällä. Itse menin paikan päälle ja kysyin pääsisinkö töihin ja pääsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Väikkäriohjaajani soitti mulle pari vuotta väitökseni jälkeen, että mikäs on tilanteesi, voisitko kenties tulla jatkamaan projekteja tänne. Se oli aivan uskomaton onnenpotku, koska silloin olin ollut työttömänä jokusen kuukauden parin keljun työpätkän jälkeen ja siinä vaiheessa olin todellakin jo miettimässä alanvaihtoa.

Nyt nämä projektit ovat jatkuneet ja kasvaneet jo 15 vuotta, ja hyvin menee :) En voisi olla kiitollisempi tuosta yhdestä puhelusta, jonka sain eräänä sunnuntaina ollessani seuraamassa lapseni futismatsia :) Mielettömän kiva muisto!

Vierailija
24/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei tarvinnut hakemusta tai CV:tä, mutta olin mukana projektin ideoimisessa ja rahoituksen hakemisessa ja alusta pitäen oli selvää, että jos rahoitus tulee, olen sen projektin projektipäällikkö. Se oli 4-vuotinen projekti. 

Vierailija
25/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja. Soitin nykyiselle pomolle ja minulle tehtiin heti paikka.

Vierailija
26/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku muka työpaikkoja työkkärin sivuilta? 

Vierailija
27/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikkani olen etsinyt ja saanut muuten kuin työkkärin tai jonkun työapaikkasivuston kautta. Suhteilla, kyselemällä tutuilta, ottamalla suoraan yhteyttä firmoihin, jopa lirkuttelemalla naapurin rouvalle.

Saako joku oikeita töitä työkkärin kautta?

Vierailija
28/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Opiskelin aikuiskoulutuksena uuden alan ja tein työharjoittelujakson kyseisessä firmassa. Kun harjoittelu päättyi, minua pyydettiin suoraan sinne töihin. Siitä on nyt 8v aikaa.

Vierailija
29/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 sain. Olin jo edellisessä työpaikassani erikoistunut tietyn valmistajan laitteiden asennukseen, ja tiesin yrityksen entuudestaan yhteistyökuvioista. Hain avoimella hakemuksella ja CV:llä. Pääsin haastatteluun ja vaikkei avointa paikkaa ollut niinpalkkasivat kuitenkin. Osuin sopivasti melko tuoreen yrityksen kasvu vaiheessa hakemaan. Loppui sekin kasvu sitten 2010.

Vierailija
30/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirman kautta, firman sisäisen haun kautta tai kuulin yhden asiakkaamme hakeva työntekijää. Työkkärin sijaan olen muutenkin aina käyttänyt muita hakusivustoja.

Vierailija
31/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkkäri on tarjonnut minulle pöydän alta paikkaa, mutta en tullut valituksi. kysyttiin olisinko kiinnostunut äitiyslomasijaisuudesta taloushallinnossa. sanoin että joo ja kysyin että mikä firma ja missä. eivät kertoneet, kun oli muka niin salaista. työkkäri ilmoitti minut sinne firmaan josta ei sitten koskaan tullut yhteydenottoa. aikanaan työkkärillä oli tällaisia paikkoja pöydän alta tarjolla.

mutta kesätöitä on tietenkin ollut useampikin, ettei niistä ole työkkärin sivuilla mitään ilmoituksia.

Onhan niitä nytkin. Työnantaja pyytää valitsemaan 5-8 sopivaa työnhakijaa, joista sitten kaikki tai vain osa saa kutsun haastatteluun. Jos ilmoittaa, että tietoja ei saa antaa työnantajalle, niin tietenkään ei saa kutsua.

Vierailija
32/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa työpaikoista ei koskaan päädy työmarkkinatorille. Helpompi laittaa tehtävä avoimeksi firman sisällä ja kertoa työntekijöille, että tästä voi vinkata tutuille.

Vierailija
33/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maailman paskin työpaikka. Aivan prseestä. Ikinä en menisi takaisin. Hyi olkoon mikä työnantaja. Esimies varsinkin täys ksipää. Yök yök.

Vierailija
34/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 40v aikana 10 työpaikassa ja saanut kaikki ilman te-toimistoa.

1 vakityöpaikaikan 19v:nä suhteilla, 2 muuta samassa yrityksessä sisäisellä haulla. 3 työpaikkaa rekryfirmojen kautta ja neljään pyydettiin kokemuksen perusteella, joku oli suositellut. 

Vierailija
35/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesätyön sain kun jäin opintojen harjoittelun jälkeen sinne. 

Muuten kaikki työpaikat olen saanut ihan työkkärin ilmoituksen kautta hakemalla. 

Pääosin olen aina hakenut avoimilla hakemuksilla ja aiemmin myös soittamalla, mutta yhtä ainutta paikkaa tai edes haastattelua eivät ole poikineet. Harvemmin saa edes kuittausta sähköpostiin hakemuksen vastaanottamisesta. Mitään suhteita minulla ei ole koskaan ollut ns relevantteihin tahoihin. Nyt vielä vähemmän kuin aiemmin, kun muutin eri paikkakunnalle... 

Vierailija
36/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen! 

Vierailija
37/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasita tilastotietoa muistan kuulleeni, että Suomessa noin puolet työsopimuksista syntyy silleen, ettei paikka ole missään julkisesti haussa. Eli tosi paljon työpaikkoja ja työntekijöitä löydetään ihan sillä, että joku tuntee jonkun joka tietää yhden hyvän tyypin.

Vierailija
38/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, hain ilmoitettua työpaikkaa ja sain sellaisen mitä ei oltu ilmoitettu missään

Vierailija
39/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun palkkasin työntekijän niin hän oli yhden työntekijän entinen työkaveri. Ne oli samassa autokorjaamossa olleet mekaanikkoina. Parempi palkka ja paremmat työt riitti houkuttelemaan vaihtamaan alaa. Ne tietysti keskenään oli jutelleen, että kannattaa lähteä sieltä edellisestä firmasta. Oli aika helppo luottaa siihen, että tämä kaveri kannattaa palkata.

Vierailija
40/41 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla en ole saanut yhtään, mutta avoimen hakukirjeen avulla olen aina työpaikkani saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi