Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus saanut sellaisen työpaikan josta ei ollut mitään ilmoitusta työkkärin sivuilla?

Vierailija
16.03.2025 |

Jos olet, niin kuinka löysit kyseisen työpaikan ja miten tulit valituksi sinne? Ja pitikö sitä työpaikkaa varten olla hakemus ja cv?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikkani. Suhteilla.

Vierailija
2/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Valmistuin sairaanhoitajaksi ja laitoin sairaalan hoivatyön johtajalle sähköpostilla hakemuskirjen ja liitteeksi cv:n. Kutsuttiin juttelee ja aloitin työt. Olin töissä 11 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikkani ovat olleet tällaisia. Työelämässä 20 vuotta ja työsuhteita kymmenkunta. 

Vierailija
4/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen työpaikkani. Kaikki on saatu suhteilla, CVtä ei ole kyselty, eikä viimeisissä muutamassa edes alan koulutusta.

Vierailija
5/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Firman sisäinen haku oli. Paikkaa siis vaan tarjottiin minulle, siitä ei ollut sisäistä eikä ulkoista ilmoitusta. 

Vierailija
6/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olen nytkin sellaisessa, ollut vakituisena jo vuosia.

Opiskelukaveri vinkkasi hommasta, jota voisi hakea, ja jota oli ilmoitettu vain talon sisällä.

Vierailija
7/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri on tarjonnut minulle pöydän alta paikkaa, mutta en tullut valituksi. kysyttiin olisinko kiinnostunut äitiyslomasijaisuudesta taloushallinnossa. sanoin että joo ja kysyin että mikä firma ja missä. eivät kertoneet, kun oli muka niin salaista. työkkäri ilmoitti minut sinne firmaan josta ei sitten koskaan tullut yhteydenottoa. aikanaan työkkärillä oli tällaisia paikkoja pöydän alta tarjolla.

mutta kesätöitä on tietenkin ollut useampikin, ettei niistä ole työkkärin sivuilla mitään ilmoituksia.

Vierailija
8/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut paikkaa, mutta yllättäen pääsin haastatteluun. Mitään täsmäkokemusta ei alasta olisi ollutkaan, joten sinne varmaan valittiin, joku jolla oli kokemusta. Instagramissa oli ilmoitus paikasta ja hakemuksen mukana piti lähettää cv.

Vierailija
9/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen. Niitähän ne suurin osa on. Suhteilla.

Vierailija
10/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Kaveri suositteli minua työhön, jonka oli itse lopettamassa. Paikka ei koskaan ollut missään haussa. En tiedä, miten sitten kun itse lopetin. Ainakaan en suositellut siihen ketään.

Vierailija
11/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut yhtään työpaikkaa ilmoituksen kautta. Kaksi on tullut koulutuksen kautta ja yhden sain soittamalla.

Vierailija
12/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni koskaan katsonut työpaikkoja työkkärin sivuilta. Ei ne hyvät paikat siellä ole.

Valmistumisen jälkeen soittelin paikkoihin, joissa olin ollut kesätöissä. Heti tärppäsi. Muistaakseni en mitään lappuja tehnyt, todistukset vain näytin haastattelussa.

Tuo työsuhde kesti lähes 20 vuotta ja hyvin etenin uralla vaativampiin tehtäviin.

Nykyiseen firmaan siirryin, kun soittivat ja pyysivät töihin. Ihan ensimmäisellä soitolla en innostunut, vasta kolmannella noin vuosi ekan soiton jälkeen. Hakemusta en tehnyt, mutta CV mulla oli haastattelussa. Heti haastattelun lopuksi sanoivat että tervetuloa taloon jos kiinnostaa. Vähän halusin ensin työsopimuksen yksityiskohdista neuvotella, mutta parin viikon päästä allekirjoitin työsopimuksen.

Edelleen noita houkuttelusoittoja tulee muualta, mutta en ole tarttunut niihin.

Vierailija
13/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkkäri on tarjonnut minulle pöydän alta paikkaa, mutta en tullut valituksi. kysyttiin olisinko kiinnostunut äitiyslomasijaisuudesta taloushallinnossa. sanoin että joo ja kysyin että mikä firma ja missä. eivät kertoneet, kun oli muka niin salaista. työkkäri ilmoitti minut sinne firmaan josta ei sitten koskaan tullut yhteydenottoa. aikanaan työkkärillä oli tällaisia paikkoja pöydän alta tarjolla.

mutta kesätöitä on tietenkin ollut useampikin, ettei niistä ole työkkärin sivuilla mitään ilmoituksia.

Mikä on työkkärin pöydänaluspaikka?

Vierailija
14/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työkkäristä saa töitä, sinne mennään siksi, ettei niitä tarvitsisi tehdä.

Vierailija
15/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut.

Vierailija
16/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen montakin kertaa. Ei kesätyöpaikostani mitään työkkärissä ilmoiteltu vaan ne annettiin työntekijöiden lapsille. Intin jälkeen kävin suoraan raksalta kysymässä töitä. Valmistuttuani kaverini houkutteli minut omaan työpaikkaansa iltatöihin.

Ensimmäsen, koulutustani vastastaavan, vakituisen paikan sain äitini tuttavan avustuksella. Sain sitten firman sisällä ylennyksen, johon piti järjestää avoin haku, mutta minut oli jo käytännössä pyydetty siihen.

Nykyinen työpaikkani on oikeastaan ainoa, jonka olen saanut yleisen haun kautta ja vielä kaksiportaisessa haussa.

Vierailija
17/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärillä oli tarjolla🤣. Tuskin oli paikka auki. Ei kukaan työnantaja noin hae  työntekijöitä. 

Vierailija
18/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo suurin osa ole työkkärin sivuilla. Duunitorista tms, olen niitä katsellut ja saanut paikkoja niiden ilmoitusten kautta.

Vierailija
19/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jätin ilmoituksen johonkin työkkärin palveluun,jossa kerroin itsestäni. Heti soitettiin tekemään äitiysloman tuurausta 

Joku avoin työpaikkahaku tms .

Vierailija
20/41 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudesta irronneiden poliitikkojen innovoimien pakkohakujen takia monet sellaiset yritykset joihin minä haen töihin eivät ilmoittele enää työpaikkoja edes rekrykonsulttien kautta vaan tekevät täsmähakuja Linkedinissä tai pienemmät/startupit ilmoittavat ainoastaan omilla verkkosivuillaan.

Puhutaan sellaisista asiantuntijatehtävistä joissa piirit ovat Suomessa kuitenkin sen verran pienet että jos työpaikan vaihto tulee ajankohtaiseksi niin sellaisella hakijalla joista nämä firmat haluavat edes kuulla pitäisi olla aika helppo rasti käydä alan yritysten verkkosivutkin yksi kerrallaan läpi vaikka ei haluaisi tehdä itsestään tuotetta Linkedinissä.

Huomasin sattumalta että yksi suuri rekrykonsulttikaan (asiantuntija/johto) ei ilmeisesti julkaise enää paikkoja muualla kuin omalla sivullaan. koska sieltä löytyi pari paikkaa johon en ollut törmännyt sen enempää Joblyssa kuin Duunitorissa.

Oikotiekin taisi lopettaa työpaikkailmoittelun kokonaan kun yhä harvempi firma haluaa julkisuutta ja HR:n tukkivaa pakkohakemustulvaa josta onnettomassa asemassa olevia työttömiä ei todellakaan voi syyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän