Saako uskova kristitty naimaton mies alkaa seurustelemaan eronneen uskovan kristityn naisen kanssa?
Aikomus pariutumiseen olisi luonnollisesti vakaa, mutta onko syntiä eli vaaditaanko tämä viimeisellä tuomiolla?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä jumala näitä kysymyksiä! Rakastatko sinä häntä? Ja hän sinua?
Olen miettinyt asiaa paljon ja vastaus on osaltani myöntävä, ainakin mihin tulokseen olen tullut satunnaisten tapaamistemme perusteella, vahvasti ihastunut. Kysymys on siitä saako alkaa seurustelemaan eli onko syntiä. Seurustelun tulee tähdätä avioliittoon. En halua joutua tuomiolle enkä halua että nainen joutuisi tuomiolle. Olen tähän astisista vastauksista tullut käsitykseen että ei ole syntiä jos nainen olisi se jätetty osapuoli. -ap
Se on hyvä että vältät synnin tekemistä ja pyrit Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Täytyy kuitenkin muistuttaa, että ellei syntejäsi ole sovitettu, niin "joudut tuomiolle" joka ainoasta kerrasta kun olet tehnyt syntiä, edes ajatuksissasi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele itse. Jumala loi sinulle järjen
Vai antoiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä jumala näitä kysymyksiä! Rakastatko sinä häntä? Ja hän sinua?
Olen miettinyt asiaa paljon ja vastaus on osaltani myöntävä, ainakin mihin tulokseen olen tullut satunnaisten tapaamistemme perusteella, vahvasti ihastunut. Kysymys on siitä saako alkaa seurustelemaan eli onko syntiä. Seurustelun tulee tähdätä avioliittoon. En halua joutua tuomiolle enkä halua että nainen joutuisi tuomiolle. Olen tähän astisista vastauksista tullut käsitykseen että ei ole syntiä jos nainen olisi se jätetty osapuoli. -ap
Se on hyvä että vältät synnin tekemistä ja pyrit Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Täytyy kuitenkin muistuttaa, että ellei syntejäsi ole sovitettu, niin "joudut tuomiolle" joka ainoasta kerrasta kun olet tehnyt syntiä, edes ajatuksissasi.
Mitä sinä horiset? Jeesus on sovittanut kaikki häneen uskovien synnit. Se on vähän niinkuin se Jeesuksen pointti.
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ei koskaan eroa puolisostaan, koska Jumala on heidät yhdistänyt ja johdattaa kristittyjä.
Joosefkaan ei eronnut Mariasta, vaikka epäilikin häntä aviorikoksesta.
Kyseistä tarinaa kerrotaan yhä edelleen juutalaisten keskuudessa tänäkin päivänä.
No, juutalainen ei ole kristitty.
Uskon itse, että parempi silti mennä naimisiin vaikka eronneen kanssa kuin elää avoliitossa. Asuin itse mieheni kanssa ennen naimisiin menoa ja koin siitä huonoa omaatuntoa. Jossain asioissa olen hyvin liberaali uskovainen, erityisesti jos kyse on muiden ihmisten tekemisistä. Mutta oma omatunto hälyttää herkästi ja koen olevani huono kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja antoi lain.
Eronnut on eronnut eli vapaa. Raamatussakin myönnettiin eroja
Mutta vain painavista syistä, jeesus kumosi vanhan testamentin sekoiluerot
Käytännössä jokainen suomalainen mies laiminlyö vaimoaan elatuksesta lähtien, eli jos nainen vaikuttaa hyväluontoiselta niin hyvin todennäköistä on että on vaan tullut epäihmisen hyväksikäyttämäksi.
Onko itselläsi realistinen käsitys siitä mitä avio on. Jätätkö lapsuudenperheesi ja rakastat vaimoasi kuin kristus kirkkoaan, annat henkesi tämän puolesta?
Märkäjalkaisuutesi saa epäilemään, onko itselläsikään puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ei koskaan eroa puolisostaan, koska Jumala on heidät yhdistänyt ja johdattaa kristittyjä.
Joosefkaan ei eronnut Mariasta, vaikka epäilikin häntä aviorikoksesta.
Kyseistä tarinaa kerrotaan yhä edelleen juutalaisten keskuudessa tänäkin päivänä.
No, juutalainen ei ole kristitty.
Eikä Joosef ja Maria olleet aviossa. Maria oli kihlattu Joosefille. Jumala puhui Joosefille, ettei tämä yhtyisi morsiameensa, eikä jättäisi vaikka tämä on raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti se mies, joka nai toisen miehen hylkäämän naisen, tekee aviorikoksen. Valitettavasti tämäkin asia on monella kristityllä hukassa nykyään ja monet miehet ovatkin menneet naimisiin eronneen naisen kanssa. Kristityn lesken kanssa voi toki mennä naimisiin ja Raamattu jopa kannustaa siihen.
Haaremielämä eli se että on useampia lapsia hämmentyneinä perhesuhteista on tietysti väärin. Mutta jos nainrn on tullut huijatuksi ja hyväksikäytetyksi, tai jopa r aiskatuksi, ei tuo mies naista omista ja mies joka tällaista kohtaloa yrittää naiselle langettaa kiroaa vain itsensä. Jumala ei vihaa naisia, toisin kuin moni ihmismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy pastoriltasi / rippi-isältäsi äläkä vauvapalstalta.
Pelkään että kieltää.
No mene sitten sen kanssa naimisiin. Kun kerran määrää jopa sinun seksielämästä. Vttuako se sille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eron syy oli väkivaltainen mies tai pettäjämies, niin voit ottaa naisen vaimoksesi. Muuten et.
Eli tämä ilmeisesti tulee jotenkin selvittää ennen seurustelun aloittamista.
Onko hän joku ventovieras, jonka taustoista et tiedä mitään? Ettekö kuulu samaan seurakuntaan? Mistä tiedät onko hänellä lapsia?
On vieraampi, tiedän että eronnut. Ei olla samassa srk, eri paikkakuntakin. On useampi lapsi.
Jos naisella on lapsia, miksi yhtyisit häneen? Jos koet myötätuntoa, voit tukea häntä muutenkin kuin siittämällä häntä. Jos taas etsit itsellesi siitettävää niin parempi että otat naisen, jolla ei ole vielä lapsia, hän pystyy omistautumaankin lapsillesi paremmin
Se mitä naisella on ja rakkaus lapsiinsa on sinusta varmaan puoleensavetävää. Mutta jumala ei tarjoile miehille valmiita paketteja, vaan siemeniä. Sinun pitää itse huolehtia maaperästä (nainen) ja istuttaa siemen, sekä hoivata näitä molempia pieetillä ja rakkaudella, saadaksesi hedelmiä. Nyt yrität mennä omenavarkaisiin, kun näet toisten kasvattamat hedelmäpuut. Se ei ole oikein
Eli hillitse himosi, se mitä näet ja haluat on toisen omaa.
Oletko Light uskovainen vai täys uskovainen?
Kuolema pitäis vaan erottaa, onko nainen leski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa Raamatun mukaan.
Raamatun ukot panee kaikkea, mikä liikkuu ja syö lisäksi lapsia. Älä sinä niihin juttuihin usko.
Toinen juttu on, että Raamattu ei kiellä tällaista. Paikallinen pappia ukko on ainoa, joka voi kieltää.
Oho sori. Piti kirjoittaa PAPPIS-UKKO ja tarkistaa mikä olisi oikeampi nimike.
Ap, lue Raamatusta, ettet eksy. Raamatussa Jeesus sanoo Matteus 19:8-9 FB38:
[8] Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. [9] Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.
Vierailija kirjoitti:
[8] Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. [9] Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.
Olen ap ja olen uudelleen ja uudelleen lukenut 19. lukua jopa kokonaisuudessaan. Kategorinen kielto naida hyljätty tulee estämään jopa eronneen naisen kanssa seurustelun. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja antoi lain.
Eronnut on eronnut eli vapaa. Raamatussakin myönnettiin eroja
Muttei uudelleen naimisiin menemisiä.
Aika hankalaa, jos sattuu esim pahoinpitelevät.
Raamatusta etsi vastaus, mikäli se on sinulle Jumalan Sana.
Vaimo on sidottu elossa olevaan mieheensä, ero ei muuta tilannetta. Eronneen naisen kanssa yhdeksi tulemista kutsutaan aviorikokseksi.
Näistä suhteista asian laidan tavallisesti näkee heti, vaikka pari ei sitä sanoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja olen uudelleen ja uudelleen lukenut 19. lukua jopa kokonaisuudessaan. Kategorinen kielto naida hyljätty tulee estämään jopa eronneen naisen kanssa seurustelun. -ap
Niin, Raamatun mukaan ei ole oikein seurustella eronneen naisen kanssa.
Lähtökohtaisesti se mies, joka nai toisen miehen hylkäämän naisen, tekee aviorikoksen. Valitettavasti tämäkin asia on monella kristityllä hukassa nykyään ja monet miehet ovatkin menneet naimisiin eronneen naisen kanssa. Kristityn lesken kanssa voi toki mennä naimisiin ja Raamattu jopa kannustaa siihen.