Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla sattu kauhee kämmi. Nimittäin toin töistä kotiin vahingossa kalliin tabletin. (1000€ arvo)

Vierailija
16.03.2025 |

En muistanut palauttaa sitä ja nyt sorruin rahapulassa myymään sen.

Kukaan ei kysellyt sen perään joten se poltteli taskussa.

Tähän mennessä en ole varastanut mitään.

Lähinnä jotain pientä joskus. Vienyt ehkä pullapitkon kahvihuoneesta kotiin. Porukka sitten yhteinen pulla ja tultu siihen tulokseen, että se on syöty jo.

En ole kovinkaan varakas. Olen myös töistä vienyt säänöllisesti wc paperia yhden paketin, monesti tyhjentänny taukotilan karkkikulhon hedelmäpussiin ja vienyt lapsille. Näiden perään ei ole kukaan hirveästi kysellyt, mutta nyt tämä tabletti tietokone.

Kauhea varas olo.😵

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä siellä jossain vaiheessa kysellään sen perään. Jos se on oikein otettu yrityksessä käyttöön, niin käytännössä sen firman keskitetyssä hallinnassa edelleen. Kun firman IT-osasto alkaa kaipaillemaan sitä, firma voi sulkea sen ja ilmoittaa varastetuksi näytöllä. Mahdollisesti paikantaa jne.

Ostaja tulee olemaan todella vihainen. Vaatii rahansa takaisin, koska ei voi tablettia käyttää ja toki kertoo, keneltä on tabletin ostanut.

Vierailija
22/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 20v toimistotöissä, mutta en ole ikinä varastanut mitään. Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään, mikä ei minulle kuulu. Ja uskon, että 80 % ihmisistä ajattelee samoin, eikä varasta työpaikalta tai mistään muualtakaan. Olenko oikeassa?

Sama. Ei tulisi mieleenkään varastaa töistä.

Välillä meillä on töissä varastojen siivous, ja silloin laitetaan henkilökunnalle otettavaksi tavaroita, jotka muuten menisivät kaatopaikalle tai kierrätykseen. Mutta se on tietysti eri asia, ja silloin niitä on lupa ottaa. Ei niitä kukaan normaali omin luvin mene ottamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnin laitteet eivät ole vielä kovin arvokkaita verrattuna vielä kalliimpiin laitteisiin. Toki köyhälle jo 100 euroa on iso raha. Muuten miten paljon sait fiktiivisestä tonnin tableista rahaa kun möit sen?

Vierailija
24/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu. Onko muuta tarttunut mukaan? Työkavereilta ehkä jotain ihan myytäväksi kelpaavaa?

Vierailija
25/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollainen. Et tarvitse niitä varastamiasi asioita. Tuo on niin pientä näpertelyä että ei kannata ottaa riskiä.

Vierailija
26/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään varastaa mistään tai keneltäkään mitään. Onks tuolla aloittajalla paha taloudellinen ahdinko vai miksi hän on sortunut moiseen pöllimiseen?

Työpaikkojen tietokoneet sisältää yleensä salassapidettävää ammatti-informaatiota joten kuinka sellaisen voi muka joku vain ottaa ja myydä ? 

Vierailija
27/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 20v toimistotöissä, mutta en ole ikinä varastanut mitään. Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään, mikä ei minulle kuulu. Ja uskon, että 80 % ihmisistä ajattelee samoin, eikä varasta työpaikalta tai mistään muualtakaan. Olenko oikeassa?

- Olet täysin oikeassa. Eihän tämä maailma edes pyörisi mitenkään jos kaikki olisivat epärehellisiä ketkuja.

Vierailija
28/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin oikeasti huvittava ketju 😂

Mitä huvittavaa tässä on? Mikä on diagnoosisi?

Vierailija
29/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin IT-osasto seuraa laitteita ja kenellä ne on. Koneet vaihtuvat parin vuoden välein, koska ne on liisattu ja sopimukset tehdään tälle ajalle. Ei tosiaankaan onnistuisi myydä eteenpäin niin ettei jäisi kiinni.

Vierailija
30/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan töistä patterit, kynät, kumit paperit, teepussit, kaakaota sokerit. Joka väittää ettei vie mitään työpaikalta, huijaa tai sitten ei ole mahdollisuutta

Vierailija
33/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että varastetun tavaran myyntiarvo on yleensä 10% reaaliarvosta. Ja tuollaisessa tietotekniikassa arvo on lähellä nollaa kun ne on helppo jäljittää. 

Porvoossa tosin voi joku työpaikalta nyysitty padikin mennä uuden hinnoilla kaupaksi. 

Vierailija
34/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ap että varastetun tavaran myyntiarvo on yleensä 10% reaaliarvosta. Ja tuollaisessa tietotekniikassa arvo on lähellä nollaa kun ne on helppo jäljittää. 

Porvoossa tosin voi joku työpaikalta nyysitty padikin mennä uuden hinnoilla kaupaksi. 

Sepä se, Porvoossa, mutta vahinkoja sattuu, muuallakin. 

Vierailija
35/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan lainaan myös saippuaa, siivousvälineitä ja pesuaineita töistä.

Tämähän sellaista pientä, jota jokainen varmasti tekee.

Ap

Oletko vienyt vessan pöntönkin?

Vierailija
36/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kalliin tabletin?

€1000 on alkaen hinta kunnon tableteille.

Vierailija
37/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan lainaan myös saippuaa, siivousvälineitä ja pesuaineita töistä.

Tämähän sellaista pientä, jota jokainen varmasti tekee.

Ap

No ei todellakaan tee! Toivottavasti jäät kiinni ja saat potkut. (Tosin mikä on noin leväperäinen firma missä voi vaan tabletti hävitä noin? Ne on yleensä leasing koneita, kyllä sen perään tullaan kyselemään kun soppari alkaa loppua). 

Vierailija
38/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on iPad, niin sehän löytyy paikannuksella. Olet varas

Vierailija
39/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä minä kerran väänsin kakat ohi pöntöstä. Vieläkin harmittaa.

Vierailija
40/49 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhteiskäytössä toimistolla yksi laite tiettyä asiaa vrten ja siitäkin tuli kyselyä, miksi minulla on kaksi laitetta käytössä, toinen pitää palauttaa.

Mutta ilmeisesti joku pieni firma, missä ap töissä, koska ei meillä ainakaan pääse mihinkään siivouskomeroon kuka tahansa mitään pöllimään. Sitä paitsi meillä saa potkut pelkästään siitä, että käytät firman autoa omiin ajoihin.