Vieläkö niitä miehiä on, jotka eivät tee mitään kotitöitä tai hoida lapsia?
Onko totta? Oma isä ei tehnyt mitään kotitöitä. Jotain huonosti tehtyjä remppoja joskus, kun äiti tarpeeksi kauan vaati ja ehkä lumityöt ja nurmikon ajon. Mitään muuta ei tehnyt kotona.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te naiset valitsette ne miehenne.
Eikä kyllä yksikään nykynainen ole millään muotoa mikään ehtoisa pullantuoksuinen herttainen nainen, vaan makaavat puhelin kourassa sohvalla eineksiä, suklaata , sipsejä ja siideriä naamaansa lappavia kitisijöitä
No sinä olet itse valinnut nuo naiset omaan elämääsi. Minä en tunne yhtään tuollaista naista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaisen miehen ylipäätään huolii!? Omani teki kotitöitä ja hoiti lapsiamme ihan tasavertaisesti kanssani jo yli 40 v. sitten
Se ei aina ole helppoa tietää etukäteen, miten se toinen muuttuu elämäntilanteiden muuttuessa. Todella monet kertovat, et se kumppani muuttui lasten tullessa. Meillä mies oli todella tarkka kodistaan, kun tutustuttiin. En saanut edes tiskata, kun teki mielestään itse sen paremmin. Täys muutos myöhemmin elämässä. Mutta onneksi osasi muuttua sit taas uudestaan ja nykyään tekee paljonkin kotihommia. Tosin nyt nää on helppoja, kun lapset eivät enää kotona asu.
Vierailija kirjoitti:
Omani on sellainen. Lapsi sairaana ja mies työttömänä, arvatkaa kuka jää lapsen kanssa kotiin? Onhan tämä "työnjako" välillä rasittavaa mutta muuten olen juuri tämän miehen kanssa onnellinen. Ei siis ero suunnitelmia puolin eikä toisin.
Miten tämä kuvio on edes mahdollinen? siis eikö työnantaja ala vaatimaan jo jotain kunnon selitystä miksi mies ei hoida lasta?
Hyvin harvassa. Varmaan kaikki tyyliin jotai+50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omani on sellainen. Lapsi sairaana ja mies työttömänä, arvatkaa kuka jää lapsen kanssa kotiin? Onhan tämä "työnjako" välillä rasittavaa mutta muuten olen juuri tämän miehen kanssa onnellinen. Ei siis ero suunnitelmia puolin eikä toisin.
Miten tämä kuvio on edes mahdollinen? siis eikö työnantaja ala vaatimaan jo jotain kunnon selitystä miksi mies ei hoida lasta?
Siis sairaustapauksissa? meillä töissä tiedetään suht tarkkaan perhestatus vaikka varmasti ei saisi, ja kun lapset voi olla viikon kuukaudesta helposti sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Mä elän helsinkiläisten keskiluokkaisten lapsiperheiden kuplassa, enkä tiedä omasta tuttavapiiristä yhtään miestä, joka ei osallistuisi kotitöihin tai lasten hoitoon.
Seuraan lasteni elämää ja sama huomio. Poika nyt vanhempainvapaalla yks vuotiaan kanssa. Tapaa ja tuntee muitakin. Hoitaa kotona samalla niin paljon, kuin suinkin ehtii. Heidän kaveripiirinsä taitaa olla samanlaisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sairaustapauksissa? meillä töissä tiedetään suht tarkkaan perhestatus vaikka varmasti ei saisi, ja kun lapset voi olla viikon kuukaudesta helposti sairaana.
Ei sitä tiedä ellei ihminen itse kerro. Omalla työpaikalla ei tiedä edes esihenkilö mun perhetilanteestani mitään.
M u s l i m i miehissä löytyy Suomessa. Sitten on niitä miehiä, joilla on thaimaalainen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Miten näissä perheissä menee ansiotyön teko? Tekevätkö miehet pidempää työpäivää suuremmalla palkalla?
Pojan perheessä tekee. Tai ei siis pidempää, vain palkka on suurempi. Katsos, pienipalkkaisetkin joutuvat usein tekemään pitkää päivää. Palkasta riippumatta molemmat tekevät kotona sen, minkä ehtivät ja jaksavat. Silloin kun ihmiset välittävät toisistaan, eivät käytä toisiaan hyväksi.
Tosta saa lopputilin jos olet sairasta lasta hoitamassa ja selviää että mies kotona. .
Juu, mun puoliso. Ei ole kertaakaan hoitanut meidän 4-vuotiasta lasta ja kotitöitä tekee ehkä kerran puolessa vuodessa ja jaksaa syyttää mua siitä, kun olen väsynyt, että miksi en vaan nuku. Ei minkäänlaista empatiaa. Eikä todellakaan ollut tällainen ennen lasta vaan jokseenkin avulias ja halusi viettää aikaa. Nyt ei ole vuosiin halunnut viettää aikaa ei minun eikä lapsen kanssa. Sellainen platoninen huono suhde tällä hetkellä ja aikoo kuulema ottaa vapaata perhe-elämästä ja lähteä kesällä reissuun ihan yksin. Luulen, että tämä alkaa siis olla taputeltu juttu,
Vierailija kirjoitti:
Entinen appeni ei tee mitään "sisätöitä". Ei laita edes omia astioitaan tiskikoneeseen, keitä kahvia tai voitele leipiään. Istuu valmiiseen pöytään tai asettuu sohvalle ja vaimo tarjoilee sinne oluen.
Mun appiukko oli myös tuollainen. Kerran meinas keittää vaimolleen kahvia, siitä tuli parin tunnin performanssi, mut kahvia ei tullut. Osasi (ilmeisesti) kuitenkin yksin ollessaan. Pojasta on polvi parantunut. Osaa ja tekee.
Varmaan se kupla missä elää. Omassa kuplassa on paljon miehiä ketkä jääneet lasten kanssa kotiin. Että uraa tekevä vaimo pääsee töihin.
En tunne ainutta miestä joka vaan olis kotona. Pari tälläistä naista kyl tiedän.
Meillä mies ei tehnyt kun lapset olivat pieniä. Keskittyi omaan uraansa. Eipä siinä ollut mahdollisista kuin tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kun vaimo tuli laitokselta vauva kainalossa, mies katsoi lastaan kuin vierasta sikaa ja kun vaimo ojensi miehelleen kääröä...mies ei ottanut syliin...vaan perääntyi ja pelkäsi...ja melkein huusi apua.
Vieläkö miehet tekevät noin...kysyy kaiken kokenut.
Mun -91 syntyneen miehen isä (s. -53) ei ole koskaan pitänyt häntä eikä hänen sisaruksiaan sylissä. Mieheni ei nuista sellaistakaan, että isä olisi edes kädestäkään pitänyt. Syytä ei tiedä, mutta veikkaa että asenteet: hellä mies on h*ntti ja lasta ei saa lelliä liikaa.
Se on hyvä merkki jos siivoaa. Se tarkoittaa että välittää toisesta.
En tiedä kun en yhtäkään sellaista tunne. Ei edes omissa tai miehen vanhemmissa tai isovanhemmissa.
Kysyn nyt ihan tosissani, mitä te saatte näistä katkerista miesvihapaskaöliönlistänne palstalla,vuodesta toiseen???
Miesvihaorkkuja vihanlietsontakirjoituksistanne?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt ihan tosissani, mitä te saatte näistä katkerista miesvihapaskaöliönlistänne palstalla,vuodesta toiseen???
Miesvihaorkkuja vihanlietsontakirjoituksistanne?
Mikä tästä tekee miesvihaa?
Entinen appeni ei tee mitään "sisätöitä". Ei laita edes omia astioitaan tiskikoneeseen, keitä kahvia tai voitele leipiään. Istuu valmiiseen pöytään tai asettuu sohvalle ja vaimo tarjoilee sinne oluen.