Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu

Vierailija
16.03.2025 |

Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?

Hallitus petti jälleen. 

Kommentit (378)

Vierailija
161/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa työttömyysaste on 5,6 

Vierailija
162/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilut pitäisi lopettaa ne on laillista orjuutta.

Vääristävät myös kilpailua markkinoilla sekä vähentävät verotuloja, kun tietyt firmat teettävät palkkatöitä ilmaiseksi ja ottavat aina uuden työttömän taas "kokeilemaan", kun edellisen työkokeilu on päättynyt. 

Tietenkin ilmaistyö vääristää työmarkkinoita. Poliitikkojen tyhmyyttä kun tuollainen systeemi on mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se yksinkertaisesti on voinko mennä millekään vaikkapa psykologian kurssille jos saan työmarkkinatukea? 

Vierailija
164/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannian hallitus tiedottaa, että liian herkästi jaetaan mielenterveysdiagnooseja ja rahat ei riitä millään kaikkien hoitamiseen.

Vierailija
165/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62v työtön. Olen iloinen siitä, että minulle ei ole soitettu pitkään aikaan työvoimaviranomaisten toimesta. Parempi onkin  jättää meidät iäkkäät työttömät rauhaan, kun työttöminä on nuoria, joiden työllistyminen on tärkeämpää, kuin meidän, jotka pian pääsevät eläkkeelle.

Vierailija
166/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britannian hallitus tiedottaa, että liian herkästi jaetaan mielenterveysdiagnooseja ja rahat ei riitä millään kaikkien hoitamiseen.

Joo varmasti aivan tottakai.. ihmiset hakee käytännössä liiankin innokkaasti diagnooseja. Ja kun monia auttaisi ahdistukseen se että heitä ei pidettäis paskoina, arvottomina. Työ tuo mielekkyyttä elämään mutta olisi jo työttömyyden vain kasvaessa vihdoin alkaa purkamaan tätä pakkomielettä että työtön ihminen on ihmisarvoton. 

Vierailija
167/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

britaniassa on jotkut poliitikot ilmottanu et sairailta ja invalideilta rahat pois,rahat sotaan almistautumiseen. siellä esim.terveyskeskusten auloihin on kuollut ihmisiä,hoitojonoon. myös lapsia on koulussa kuollut nälkään. kun sosiaaliavustuksia leikattiin. daily mail oli juttua muutama vuosi sitten nälkäkuolemasta.britannian sortuminen on ollut nopea.

Vierailija
168/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

britaniassa on jotkut poliitikot ilmottanu et sairailta ja invalideilta rahat pois,rahat sotaan almistautumiseen. siellä esim.terveyskeskusten auloihin on kuollut ihmisiä,hoitojonoon. myös lapsia on koulussa kuollut nälkään. kun sosiaaliavustuksia leikattiin. daily mail oli juttua muutama vuosi sitten nälkäkuolemasta.britannian sortuminen on ollut nopea.

Tää on demoninaama Riikan ja apinaemojiturpa Petterin runkkufantasia.. aah kuinka päästään tallomaan viimeinenkin este että ihmisiltä voidaan viedä viimeinen tuki.. 

Vierailija
169/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.

Puhdasta kommunismia ja näennäis puuhastelua

Vierailija
170/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi itse yhdessä pitää kokoontumisia mutta kun luukuissaan piileskelevät. Jos ei kunta auta otetaan yhdessä yksinäiset työttömät toiminta omiin käsiin. Melko simppeliä. Vertaistukea ja silloin voidaan kehittää jotain MIELEKÄSTÄ. Yhdessä hankkii ehkä kokoontumistila ja tarvikkeita. Silloin ei tarvitse kokea kyykytystä. 

Sitä me teemme työttömien yhdistyksissä, mutta sinnekin on vaikea työttömiä saada tulemaan, ovat jo niin mökkeytyneitä. Olemme järjestäneet erilaisia tapahtumia ja mahdollisuuksia kokoontua, mutta ei tahdo kelvata vaikka ilmaiseksi saa.

Minä ainakaan haluan olla kaltaisteni aktiivisten ihmisten kanssa, enkä kuulla jonkun työttömän joukon valittavan kaikkien suulla työnhaun mahdottomuutta. Johan se vetäisi omankin vireeni ja toivoni pohjamutiin.

Vierailija
171/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi itse yhdessä pitää kokoontumisia mutta kun luukuissaan piileskelevät. Jos ei kunta auta otetaan yhdessä yksinäiset työttömät toiminta omiin käsiin. Melko simppeliä. Vertaistukea ja silloin voidaan kehittää jotain MIELEKÄSTÄ. Yhdessä hankkii ehkä kokoontumistila ja tarvikkeita. Silloin ei tarvitse kokea kyykytystä. 

Sitä me teemme työttömien yhdistyksissä, mutta sinnekin on vaikea työttömiä saada tulemaan, ovat jo niin mökkeytyneitä. Olemme järjestäneet erilaisia tapahtumia ja mahdollisuuksia kokoontua, mutta ei tahdo kelvata vaikka ilmaiseksi saa.

Minä ainakaan haluan olla kaltaisteni aktiivisten ihmisten kanssa, enkä kuulla jonkun työttömän joukon valittavan kaikkien suulla työnhaun mahdottomuutta. Johan se vetäisi omankin vireeni ja toivoni pohjamutii

Ymmärrän. Haluaa pitää edes harhaisesta toivosta kiinni. Enemmän mua häiritsis että olisin joidenkin seurassa jotka kaljoittelee joka päivä , tai vetää jotain aineita.. vihaan ihmisiä jotka on koko ajan kyllä kaikki järjestyy.. 

Vierailija
172/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden piti olla vapaahtoisia pajoja alunperin. Eipä ollut, aina väkisin tyrkytetty. Joten hyvä että menee pois. Sitä poismenoa sopii toivoa vieläkin.

Vierailija
173/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä alkoi kunnon pommitus kun vaihtui kunnalle toiminta, on saanut juosta paikan päällä toimistossa ja soittoaika on koko ajan ja töitä töitä töitä..kunnalle vissiin tulee niitä jotain sanktioita jos porukka ei ala työllistymään..

Vierailija
174/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan haluan olla kaltaisteni aktiivisten ihmisten kanssa, enkä kuulla jonkun työttömän joukon valittavan kaikkien suulla työnhaun mahdottomuutta. Johan se vetäisi omankin vireeni ja toivoni pohjamutii

Tuollaiset työttömien piirit vahvistavat kävijöiden omakuvaa nimenomaan ulkopuolisena työttömänä. Silloin työpaikat rupeaa näyttämään entistä kaukaisemmalta utopialta.

Vierailija
175/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kyllä alkoi kunnon pommitus kun vaihtui kunnalle toiminta, on saanut juosta paikan päällä toimistossa ja soittoaika on koko ajan ja töitä töitä töitä..kunnalle vissiin tulee niitä jotain sanktioita jos porukka ei ala työllistymään..

Työllistyisivät, jos palkattaisiin. Siitähän se kiinni on, eikä työkkäritapaamisista.

Vierailija
176/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suojaosan poisto oli pahin virhe mikä oikeasti tehtiin, on parempi, että ihmiset yrittäisivät edes vähän tienata itse kun heittäytyä tukien varaan kokonaan. En tiedä kuka tuon keksi, että vain kokoaikainen työ kelpaa ja on kunnon työtä.

Vierailija
177/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden piti olla vapaahtoisia pajoja alunperin. Eipä ollut, aina väkisin tyrkytetty. Joten hyvä että menee pois. Sitä poismenoa sopii toivoa vieläkin.

Kyllä mä luulen että poistuu aikaa myöten.  Kerran ne on nyt jo hyödyttömiä työttömien kyykyttämisessä

Vierailija
178/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.

Kallispalkkaiset asiantuntijat nauttivat veronmaksajien rahoista ja ohjailevat alkoholisoituneita selkävikaisia putkimiehiä työtoimintaan, jossa harjoitellaan tekemään paperisia perhosia.

En tiedä voiko turhempaan asiaan enää veronmaksajien rahoja käyttää???

Ei pidä paikkaansa. Ei meidän alueella mitään perhosia miehet tee. Ne miehet leikkaa asiakkaiden nurmikkoja, kuljettaa roskia kaatopaikalle tai työskentelee jollain pajalla puu- tai metallitöissä, tai keittiöllä tai autohuollossa. Kukin kykynsä mukaan. Eikä niilä sosiaalityöntekijöillä mitenkään erityisen iso palkka ole, yliopiston käyneiksi, joku reilu kolme tonnia ja s

Aha, no kiva. Siellähän sitten harjoitetaan laitonta liiketoimintaa, kun työntekijöille ei makseta palkkaa vaikka oletettavasti asiakkaita laskutetaan. Suomeksi teetetään orjatyötä. Vääristää myös markkinoita, että kiva homma :)

Vierailija
179/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppiset ei kelpaa työkokeiluun...

Hain juuri työkkärikurssin pakolliseen harjoitteluun ilmaiseksi töihin..

30 hakemusta lähetin ja ei paikkaa

Kaikki ei tosiaan oo kohillaan jos tyrkyttää itteesä ilmaseks orjaks...lol. En ottais minäkään. Joku takamotiivi 

Vierailija
180/378 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luulen että poistuu aikaa myöten.  Kerran ne on nyt jo hyödyttömiä työttömien kyykyttämisessä

On paksu väite, että muutama prosentti työllistyisi kuntouttavan pajatoiminnan avulla. Ehei kultaiseni! Ne on saattaneet tuurilla työllistyä kuntouttavasta huolimatta, jos ovat tajunneet pitää suunsa asiasta kiinni työhaastattelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme