Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu
Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?
Hallitus petti jälleen.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset ei kelpaa työkokeiluun...
Hain juuri työkkärikurssin pakolliseen harjoitteluun ilmaiseksi töihin..
30 hakemusta lähetin ja ei paikkaa
,minkälainen koulutus ja kokemus sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua kuntouttavaan se olis pelkkä rangaistus olen vältellyt sitä niin kauan .. minä vaikka puren sitä virkailijaa jos se edes ehdottaa mulle sitä . inisterikin myönsi, että toimii pelotteena työssäoleville.
Aiempi ministerikin myönsi, että toimii pelotteena työssäoleville (muita vaikutuksia ei keksinyt hänkään). Ja siihen pelotteluun käytettiin veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua kuntouttavaan se olis pelkkä rangaistus olen vältellyt sitä niin kauan .. minä vaikka puren sitä virkailijaa jos se edes ehdottaa mulle sitä . inisterikin myönsi, että toimii pelotteena työssäoleville.
Aiempi ministerikin myönsi, että toimii pelotteena työssäoleville (muita vaikutuksia ei keksinyt hänkään). Ja siihen pelotteluun käytettiin veronmaksajien rahoja.
Sori, lainaus ei taaskaan toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.
Sitten moni on täysin heitteillä vailla työllisyyspalveluja. Saa olla rauhassa työttömän statuksella koska ei kelpaa töihin.
Vai heitteillä!`? Pikemmin turvassa niiltä nöyryyttäviltä kuntouttava pupuhörhöilyiltä. Säästyy monen mielenterveys kun ei tarvitse osallistua karenssin uhalla moiseen töhöilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa vähennetään? Mikä suru! :D
Kyllä se on. Kuntouttava työtoiminta korvataan uimahallilipuilla. Miten se muka auttaa kolmekymppistä ihmistä joka on ollut kotona 10 vuotta tekemättä yhtään mitään? Kuntouttava työtoiminta on aikuissosiaalityötä, joka on erittäin tärkeä syrjäytymisen ehkäisevä palvelu. Ihminen saa kuntouttavasta työtoiminnasta työyhteisön, työelämätaitoja, rytmiä elämäänsä, mielekästä tekemistä, jopa merkityksellistä, oppii uutta, eli ammattitaito pysyy yllä ja jopa paranee, terveys pysyy parempana, sekä psyykkinen että fyysinen, kun ei köki vaan neljän seinän sisällä. Laki määrittelee sen kenelle palvelu on tarkoitettu, ja se on tehokasta kun sitä käytetään oikein. Tiedän paljon suorastaan menestystarinoita, nimenomaan nuorten kohdalla, joilla on elämä edessään.
Minäkin tiedän "menestystarinoita" nuorten kohdalla. Helppo oli "auttaa", kun eivät he mitään apua tarvinneet. Itse lukivat pääsykokeisiin ja saivat opiskelupaikan (jota ilman olivat ensimmäisellä hakukerralla jääneet).
Joutuvat poloiset vielä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo hakea töitä!
Just katselin paikkoja ja koko Uudellamaalla huikeat 4636 paikkaa auki.
Siis mitä h*elvettiä!Ne jotka oikeasti työllistyvät eivät hae noita työkkärin sivujen paikkoja vaan käytössä ovat ihan muut työnhakukeinot.
Eli varmaan ne kuuluisat puhelinsoitot tehtaan johtajalle suoranumerona ja marssiminen työnjohtajan koppiin tuotantotiloihin ja reipas kädenpuristus?
Niin. Eihän se voi olla mahdollista, että töitä saisi jotenkin muuten kuin mol.fi:n kautta. Ei millään... Kukaan koskaan kuullutkaan moisesta. Taitaa olla laitontakin palkata ketään ilman edeltävää mol.fi-prosessia.
Niin eli toisin sanoen randomeitten avointen hakemusten lähettelyä, tai verkostojen kautta. Kukaan työtön ei tuota olisikaan itse keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa vähennetään? Mikä suru! :D
Kyllä se on. Kuntouttava työtoiminta korvataan uimahallilipuilla. Miten se muka auttaa kolmekymppistä ihmistä joka on ollut kotona 10 vuotta tekemättä yhtään mitään? Kuntouttava työtoiminta on aikuissosiaalityötä, joka on erittäin tärkeä syrjäytymisen ehkäisevä palvelu. Ihminen saa kuntouttavasta työtoiminnasta työyhteisön, työelämätaitoja, rytmiä elämäänsä, mielekästä tekemistä, jopa merkityksellistä, oppii uutta, eli ammattitaito pysyy yllä ja jopa paranee, terveys pysyy parempana, sekä psyykkinen että fyysinen, kun ei köki vaan neljän seinän sisällä. Laki määrittelee sen kenelle palvelu on tarkoitettu, ja se on tehokasta kun sitä käytetään oikein. Tiedän paljon suorastaan menestystarinoita, nimenomaan nuorten kohdalla, joilla on elämä edessään.
Pystytkö todistamaan väitteitäsi? Tutkimustulokset eivät niitä tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on työkokeilu.
Kymmeniin paikkoihin kysellyt tämän vuoden aikana. En kelpaa...
Työkokeilukuukaudet puolitettiin.
Totta. Eli 1 kk sopimus työkokeilupaikassa johon pitäisi tässä ajassa työllistyä?? Yhteensä samassa paikassa 3 kk.
Työkokeilun tarkoitus ei ole työllistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Työn tekemisen pitäisi kannattaa ja työn ostamisen pitäisi kannattaa.
Suurimpana ja ainoana merkittävänä ongelmana Suomessa on se, että valtio on liian syvällä sekä työn ostajan, että työn myyjän taskussa.
Kun työntekijältä peritään 25% tuloverot, 25% alvi ja 25% eläkemaksut ja sen työn ostaja on nämä jo maksanut, saadaan tästä yhtälöstä aivan ĥelvetillinen veroaste työlle!
Automekaanikko saa ostettua päivän nettopalkallaan tunnin omaa työtään.
Vieläkö jotain ihmetyttää, ettei ole töitä?
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset ei kelpaa työkokeiluun...
Hain juuri työkkärikurssin pakolliseen harjoitteluun ilmaiseksi töihin..
30 hakemusta lähetin ja ei paikkaa
Minäkin olin kurssilla, 20 osallistujaa ja yksi sai kaverinsa firmasta työssäoppimispaikan. Hemmo oli kurssin lopussa pettynyt kun ei saanut harkkajakson päätteeksi töitä kyseisestä firmasta. Ei kuulemma ollut varaa palkata ketään. Kurssin vastuuhenkilöt kuittasi pakollisen harjoittelun lähinnä välttämättömänä pahana. Todella harva kuulemma saa harkkapaikan eikä he oikeasti odota siltä kovin paljoa. Nykyään ei taida päästä koulutuspaikan suhteen edes jatkoon ellei ole varmaa harkkapaikkaa tiedossa. Ainakin minulle ja parille tutulle on käynyt näin. On niitä syitä varmasti muitakin mutta kummasti on alettu kysyä onko joku kaverin firma johon voisi päästä ja kun ei ole ei pääse koulutukseen. Tarttee varmaan valehdella seuraavassa haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä alkoi kunnon pommitus kun vaihtui kunnalle toiminta, on saanut juosta paikan päällä toimistossa ja soittoaika on koko ajan ja töitä töitä töitä..kunnalle vissiin tulee niitä jotain sanktioita jos porukka ei ala työllistymään..
Ai? Omassa kunnassa ei ole kuulunut pihaustakaan kunnan uudesta "TE toimistosta" tähän päivään mennessä vuodenvaihteen jälkeen.
Eikä kyseessä ole mikään taantuva pikkukunta
Eikös työkokeilut ole helpommin järjestettävissä. Nyt porukkaa laitetaan ennätystahtiin kirjastoapulaisiksi, kauppoihin hyllyjä täyttämään, lumenluontiin ja keväämmällä risuja keräämään teiden varsilta. Säästöä ja ylimääräistä työvoimaa kunnalle ja yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen ja tukien määrä tulee tulevaisuudessa vähenemään. Kannattaako jäädä Suomeen?
He lähteköön joilla on resursseja lähteä.kyllä se ulkomaille muuttokin rahaa aika paljon kysyy ja kielitaitoa.. ja kaikenlaisia lupia ja viisumeita
Nykyään täytyy olla kunnolla rahaa, jos lähtee. Monessa maassa täytyy kyetä osoittamaan viranomaisille että tilillä on rahaa että pärjää, jos haluaa jäädä maahan vakituisesti.
Sata vuotta sitten Suomessa ei ollut Kelaa, mutta lähteminen oli niille sukupolville helpompaa. Työntekjöistä oli vielä monessa maassa oikea pula, Ellis Islandilla ei kyselty mitään. Tervetuloa, tässä lounas alkuun, huomenna voitte mennä töihin tänne tai tänne.
Nykyään jos olet persaukinen työtön, niin lähtö minnekään on hyvin vaikeaa. Suoraan töihin ei pääse enää missään ja omat varat riittäisi suunnilleen matkalippuun ja ehkä ensimmäiseen vuokraan, sen jälkeen edessä kerjääminen.
Eihän noilla juuri tuloksia työttömän työllistämiseksi ole ollut ja täälläkin suurin osa porukasta on niitä haukkunut. Hyvä kun poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä työnantaja muka työttömän ottaa töihin? Vain palkanmaksukyvytön todellisuudesta irti oleva työnantaja ottaa työttömän töihin. Tai huijari, jolla ei ole edes tarkoitus palkkaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootsä noin typerä? Sitä on haluttu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No MENE töihin. Mikä estää? Tekemätöntä työtä on joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No MENE töihin. Mikä estää? Tekemätöntä työtä on joka puolella.
Ei ilman työsopimusta. Täytyisi löytää palkanmaksuhalukas työnantaja. Ei kukaan ala ilmaiseksi tehdä töitä.
Käy parturissa ja mene töihin.